Toukokuiset 2020

Heips!
Oma tilanne on se, että emme miehen kanssa käyttäneet muuta ehkäisyä kuin keskeytettyä. Hyvissä ajoin joka kerta keskeytettiinkin, ilman "näkyviä virheitä", mut niin siinä sitten kuitenkin kävi että plussasin 9.9 molempien täydeksi yllätykseksi. Oltiin puhuttu, että jos sieltä joku tulis niin olis sit tervetullut. Kun 30v oli jo tullut molemmilla mittariin, niin ajateltiin ettei se enää näin herkästi tapahtuis. Kolme ensimmäistä päivää olin ihan sokissa ja panikoin, sen jälkeen alkoi löytyä myös positiivisia tunteita ja odotuksen fiilistä. Vaikka myönnän vauvakuumeen vaivanneenkin viimevuoden, en ollut kuitenkaan missään määrin valmistautunut raskauteen. Yhtäkkiä piti muuttaa monta asiaa kerralla, lopettaa tupakointi seinään, jättää salmiakki (mun lempi makeinen!), vähentää kahvin kittaamista, jättää lisäravinteet joihin olin tykästynyt: spiruliina- ja vihreäteetabletit, ym. Olin juuri saanut kiinteytettyä kehoni parempaan kuosiin kuin ikinä, saanut lihaksia ja voiman tunnetta sekä pudottanut painoani 54 kiloon. Tunsin ennen raskautta itseni energisemmaksi kuin koskaan ja viihdyin kropassani loistavasti. Alkuraskaus on ollut todella haastavaa aikaa itselleni, kun energisyys on tipotiessään ja sen tilalla on uskomaton voimattomuus ja väsymys. Olen nyt 5+6 menossa ja painoa on tullut jo nyt takaisin 2,5kg! Tunnen oloni palloksi. Aineenvaihdunta tuntuu hidastuneen reippaasti ja koen ummetusta sekä ilman kertymistä häiritsevässä määrin. Olo on ällö. Rinnat on arat, etenkin nännit ja vatsaa jomottaa päivittäin. Lisäksi en tunnista omaa mieltäni normaaliksi, ennen iloinen ja optimistinen persoonani on nyt kaikesta ärsyyntyvä kiukkupussi, jota pelottaa kiintyä ajatukseen lapsen saannista jos sitten jotain menisikin pieleen. Olen kokenut itseni vahvaksi persoonaksi ja nyt alan itkeä kun autoilija tööttää mulle, vaikken koe aihetta edes olleen. Tunnen itseni ihan vieraaksi. En halua nähdä tuttuja, koska olen normaalilta luonteeltani hyvin avoin ja nyt koen etten voi kertoa oikeista kuulumisistani sanallakaan, kun ei vielä tässä kohtaa haluta tehdä asioista julkisia. Laskettu aika on 17.5. Varhaisultra 3.10. Mies on ainoa josta en osaa valittaa sanallakaan, ollut aivan upea ja niin ymmärtäväinen että itseni on vaikea käsittää miten onnistuu! Suhteellamme on ikää vasta 10kk ja nyt etsitään yhteistä kotia. Toivon todella, että tämä ärsytys (ei mistään!) vähenisi pikkuhiljaa, olisi helpompi kestää fyysiset oireet jos voisi tuntea itsensä edes mielen tasolla jotenkin omaksi, pääosin iloiseksi itsekseen. Melkoista menoa ja niin paljon kaikkea mitä en ollenkaan osannut odottaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Qia ja Eloveera-79
Ryhmässä ollaan asiasta uudemman kerran keskusteltu, ja päädytty siihen, että pidetään edelleen se sama aikaraja voimassa, eli syyskuun aikana vielä pääsee mukaan ryhmään. Ymmärrän, jos jotkut haluaa ottaa varovaisemmin ja liittyä vasta sitten kun ollaan "varmemmilla vesillä", mutta samassa veneessähän tässä kaikki ollaan loppujen lopuksi, eikä kenenkään kohtaloa voi etukäteen ennustaa. Itse koen niin, että tarvitsisin vertaistukea myös siinä vaiheessa, jos asiat menevätkin ei toivotulla tavalla. Eli syyskuun loppuun asti ryhmään halukkaat tulijat ovat tervetulleita :) vielä on reilu viikko aikaa :)
Kyllä tässä kaikki samassa veneessä joo ollaan, mutta kaikki kokee asiat eri tavalla, ja mielestäni tämä ei ole ollenkaan tuen saamista vertaisilta, ettei voida hyväksyä toisten eriäviä haluja :( tai että ollaan niin ehdottomia jonkun Face-ryhmän kanssa. Mitäs, jos joku saisi tietää raskaudestaan vaikka 2.10 ja laskettu aika olisi kuitenkin toukokuussa, ette päästäisi enää ryhmään? En halua olla hankala, mutta tässä taas näkyy ihmisten ero, että itse haluaisin ehkä lohdutusta mahdollisen keskenmenon osalta läheisimmiltäni, kuin tuntemattomilta ihmisiltä. Tiedostan kyllä, että keskenmeno voi tapahtua myös ensimmäisen kolmanneksen jälkeenkin, mutta se on epätodennäköisempää. Joten harmi, että tässä asiassa joutuu nyt joko syrjityksi tai pakotetuksi liittymään ryhmään, ennen kuin itse on valmis.
 
Kyllä tässä kaikki samassa veneessä joo ollaan, mutta kaikki kokee asiat eri tavalla, ja mielestäni tämä ei ole ollenkaan tuen saamista vertaisilta, ettei voida hyväksyä toisten eriäviä haluja :( tai että ollaan niin ehdottomia jonkun Face-ryhmän kanssa. Mitäs, jos joku saisi tietää raskaudestaan vaikka 2.10 ja laskettu aika olisi kuitenkin toukokuussa, ette päästäisi enää ryhmään? En halua olla hankala, mutta tässä taas näkyy ihmisten ero, että itse haluaisin ehkä lohdutusta mahdollisen keskenmenon osalta läheisimmiltäni, kuin tuntemattomilta ihmisiltä. Tiedostan kyllä, että keskenmeno voi tapahtua myös ensimmäisen kolmanneksen jälkeenkin, mutta se on epätodennäköisempää. Joten harmi, että tässä asiassa joutuu nyt joko syrjityksi tai pakotetuksi liittymään ryhmään, ennen kuin itse on valmis.

Olen itseasiassa samaa mieltä. Itse keskenmenon kokeneena rv 16 tiedän, että keskenmenon sattuessa sen parhaan tuen saa läheisiltä ja parhaan ymmärryksen toisilta keskenmenon kokeneilta. Itse en ainakaan olisi halunnut kuulla iloisen odottajaryhmän päivityksiä raskauden jatkumisesta siinä vaiheessa, kun olet juuri synnyttänyt ja tuhkannut oman lapsesi..

En koe tarpeelliseksi liittyä ryhmiin rv 6, kun on vielä monta kriittistä viikkoa edessä. Jos kokee ryhmässä odottamisen tärkeäksi, voi ryhmistä toki irtautua myöhemmin, jos ryhmä ei myöhemmin enää vastaakaan omaa tilannetta tai odotuksia. Meillä on kaikilla omat tapamme odottaa. Kunnioitetaan niitä (y).

Voihan sinne faceen perustaa toisenkin ryhmän myöhään heränneille/plussanneille, jos niikseen on :whistle:.
 
@Eloveera-79 jep, mä mietinkin oman ryhmän perustamista, mutta suurin osa taitaa jo olla rynnännyt tohon ekaan ryhmään :LOL: ja ihmiset vetää ihmisiä puoleensa :) toki ryhmästä voisi lähteä jos tilanne muuttuu tms., mutta kyse on tällä hetkellä omalla kohdallani siitä, että en koe olevani vielä siihen valmis. On kuitenkin eri asia tässä anonyymisti keskustella kun siellä sitten nimellä ja naamalla, kun en vielä niin julkisesti tämän asian kanssa halua tulla ulos kaapista :D
 
Kyllä tässä kaikki samassa veneessä joo ollaan, mutta kaikki kokee asiat eri tavalla, ja mielestäni tämä ei ole ollenkaan tuen saamista vertaisilta, ettei voida hyväksyä toisten eriäviä haluja :( tai että ollaan niin ehdottomia jonkun Face-ryhmän kanssa. Mitäs, jos joku saisi tietää raskaudestaan vaikka 2.10 ja laskettu aika olisi kuitenkin toukokuussa, ette päästäisi enää ryhmään? En halua olla hankala, mutta tässä taas näkyy ihmisten ero, että itse haluaisin ehkä lohdutusta mahdollisen keskenmenon osalta läheisimmiltäni, kuin tuntemattomilta ihmisiltä. Tiedostan kyllä, että keskenmeno voi tapahtua myös ensimmäisen kolmanneksen jälkeenkin, mutta se on epätodennäköisempää. Joten harmi, että tässä asiassa joutuu nyt joko syrjityksi tai pakotetuksi liittymään ryhmään, ennen kuin itse on valmis.
Ymmärrän tunteen "jyrkkyydestä", mutta tämä on ollut nyt yhteinen fb-ryhmän jäsenten päätös. Siellä ollaan keskusteltu useampi viikko kaikesta alkuraskauden epävarmuudesta, tutustuttu ja on sieltä jo valitettavia poistumisiakin tapahtunut. Suurin osa jäsenistä haluaa pitää ryhmän tiiviinä ja hillityn kokonaisena. Ryhmässä on ollut ihanaa seurata muiden samassa tilanteessa olevien matkaa alkumetreiltä asti. Onneksi mikään ei estä a) täällä keskustelun jatkumista anonyymina b) toisen fb-ryhmän tekemistä tai c) muihin fb-ryhmiin liittymistä silloin, kun itsestä hyvältä tuntuu.
 
  • Tykkää
Reactions: beebis2
Moi mä tein eilen raskaustestin la laskurin mukaa (29.5 toki ultrassa varmistuu) menee kuitenki touko/kesä vaihteeseen mut edellisten lasten kans ei olla päästy ikinä laskettuun asti jos nyt tulisinki tänne. Olo on hiukan hämmentyny tällä hetkellä ja jännittää miten menee. Kuopusta ennen meil oli 2km ennen kun saatiin hänet syliin. Nyt tämä tuli pienenä yllätyksenä tietyllä tapaan kun täysimetin kuopusta ja tulinkin raskaaksi samalla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Hei! Täältä yks lisää toukokuisia, plussattu yllätyksenä pari päivää sitten, ja siis lopetin pillerit tuossa 4.8 ja näköjää ekasta kierrosta nappas, vaikka aina ollut tosi epäsäännölliset kuukautiset. Laskin että LA ois 13.5 (varmistuu myöhemmin sitten). Tää olisi jo kolmas lapsi, et aika tuttua hommaa vaikka edellisestä kerrasta kolme vuotta. Minkä ikäisiä täällä on? Itse 24
Mä täytin just 25v tänään ja myös kolmas jos nyt kaikki menee hyvin <3
 
@Eloveera-79 jep, mä mietinkin oman ryhmän perustamista, mutta suurin osa taitaa jo olla rynnännyt tohon ekaan ryhmään :LOL: ja ihmiset vetää ihmisiä puoleensa :) toki ryhmästä voisi lähteä jos tilanne muuttuu tms., mutta kyse on tällä hetkellä omalla kohdallani siitä, että en koe olevani vielä siihen valmis. On kuitenkin eri asia tässä anonyymisti keskustella kun siellä sitten nimellä ja naamalla, kun en vielä niin julkisesti tämän asian kanssa halua tulla ulos kaapista :D
Mä tulen mielelläni mukaan vähän myöhemmin kun ollaan paremmilla vesillä.☺ Mut sillon kun esikoista odotin muistan sen kuinka tärkeää oli saada se tuki heti siihen. Se ei ole meiltä pois jos heti haluaa ihmetellä ja jutella muiden kanssa. Meille tulossa mahdollisesti kolmas niin oon ehtiny noi vauva ryhmät läpi monta kertaa jo ja nyt semmonen olo et odottelen enemmän et tietää missä mennään. Kuopuksenkin kanssa liityin fb ryhmään varhausultran jälkeen. Toki mulla on keskenmeno taustaa niin sen jälkeen en oo halunnu ihan suin päin ryntiä. Ymmärrän hyvin tuon fb ryhmäläisten päätöksen on hankalampi muutenkin mennä mukaan myöhemmin kun muut jo tuntee. Perustellaa sit varmojen vesien ryhmä myöhemmin.
 
Mä tulen mielelläni mukaan vähän myöhemmin kun ollaan paremmilla vesillä.☺ Mut sillon kun esikoista odotin muistan sen kuinka tärkeää oli saada se tuki heti siihen. Se ei ole meiltä pois jos heti haluaa ihmetellä ja jutella muiden kanssa. Meille tulossa mahdollisesti kolmas niin oon ehtiny noi vauva ryhmät läpi monta kertaa jo ja nyt semmonen olo et odottelen enemmän et tietää missä mennään. Kuopuksenkin kanssa liityin fb ryhmään varhausultran jälkeen. Toki mulla on keskenmeno taustaa niin sen jälkeen en oo halunnu ihan suin päin ryntiä. Ymmärrän hyvin tuon fb ryhmäläisten päätöksen on hankalampi muutenkin mennä mukaan myöhemmin kun muut jo tuntee. Perustellaa sit varmojen vesien ryhmä myöhemmin.

Olen samaa mieltä. Tiiviiseen ryhmään, jossa on keskusteltu jo viikkoja, on vaikeaa liittyä jälkikäteen. Katsotaan sitä toista ryhmää ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella. Itse plussasin vasta viikko sitten ja LA on 22.5 :whistle:.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuajabasilikaa
Olen samaa mieltä. Tiiviiseen ryhmään, jossa on keskusteltu jo viikkoja, on vaikeaa liittyä jälkikäteen. Katsotaan sitä toista ryhmää ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella. Itse plussasin vasta viikko sitten ja LA on 22.5 :whistle:.
Liittyisin mielelläni myös uuteen ryhmään! La laskureiden mukaan arviolta 29.5. ja plussailin ihan vasta pari päivää sitten. :p

pehmistä / 27 / 3. lapsi / la 29.5.
 
  • Tykkää
Reactions: kaktus-
Mä taas huomaan, että oon ihan hemmetin pahalla tuulella koko ajan... eli ehkä parempi, etten puhu enää Face-jutusta mitään, kun osaan olla niin paha suustani :devil::ROFLMAO: kun menny jo jankkaamiseks koko homma.
Esimerkki pahantuulisuudesta... Eilen kun olin ystäväni luona ja se kylvetti vauvaansa, niin kiinnitin huomiota, että sillä oli sellanen kätevä teline ammeelle. Kerroin siitä sitten innoissani puhelimessa illalla miehelleni ja se totes, että "meillä oli kans sellanen" tarkotti lapsilleen exänsä kanssa... siitä sitten vedin herneet nenään että "ei oo mitään teitä enää!!" ja luuri kiinni :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: ihan kamala hormonihirviö musta tullu nyt kyllä.. ärsyttävää..
Tänäänki töissä kyllä niin sarvi otassa koko ajan. Ok oli just pitkä työputki takana ja jouduin päivystysvuorolla töihin, mut en enää tiiä et johtuuko työ -vitutus oikeesti töistä vai raskaudesta :D ehkä ei vielä kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä esim. irtisanoutumisen suhteen... :LOL:

Onnea uusille plussanneille :love:

Edit. mulla laskettu aika ois kai ihan siinä toukokuun alussa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Mä taas huomaan, että oon ihan hemmetin pahalla tuulella koko ajan... eli ehkä parempi, etten puhu enää Face-jutusta mitään, kun osaan olla niin paha suustani :devil::ROFLMAO: kun menny jo jankkaamiseks koko homma.

Esimerkki pahantuulisuudesta... Eilen kun olin ystäväni luona ja se kylvetti vauvaansa, niin kiinnitin huomiota, että sillä oli sellanen kätevä teline ammeelle. Kerroin siitä sitten innoissani puhelimessa illalla miehelleni ja se totes, että "meillä oli kans sellanen" tarkotti lapsilleen exänsä kanssa... siitä sitten vedin herneet nenään että "ei oo mitään teitä enää!!" ja luuri kiinni :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: ihan kamala hormonihirviö musta tullu nyt kyllä.. ärsyttävää..
Tänäänki töissä kyllä niin sarvi otassa koko ajan. Ok oli just pitkä työputki takana ja jouduin päivystysvuorolla töihin, mut en enää tiiä et johtuuko työ -vitutus oikeesti töistä vai raskaudesta :D ehkä ei vielä kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä esim. irtisanoutumisen suhteen... :LOL:

Onnea uusille plussanneille :love:

Edit. mulla laskettu aika ois kai ihan siinä toukokuun alussa :)
Mä oon ollu ennen plussaa huonol tuulel raivosin meidän vauvalle ja taaperolle. Tää on kyl taas.
 
Mäki varovaisesti tänne ryhmään tuun. Tein tänään positiivisen testin.. ja la kait olis 29.5. Kolmas lapsukainen olisi, itse olen 33v. Nuorin on tammikuinen-18 ja vanhin jo 8v. Teen vielä apteekin testin aamulla ennen töitä ku se on näyttänyt kaks muutaki. :ROFLMAO: Face ryhmiin en halua ennen ku on vähä pidemmällä tää homma et musta saa kans myöhempään ryhmään jäsenen jos kaikki menee hyvin.
 
Mä taas huomaan, että oon ihan hemmetin pahalla tuulella koko ajan... eli ehkä parempi, etten puhu enää Face-jutusta mitään, kun osaan olla niin paha suustani :devil::ROFLMAO: kun menny jo jankkaamiseks koko homma.
Esimerkki pahantuulisuudesta... Eilen kun olin ystäväni luona ja se kylvetti vauvaansa, niin kiinnitin huomiota, että sillä oli sellanen kätevä teline ammeelle. Kerroin siitä sitten innoissani puhelimessa illalla miehelleni ja se totes, että "meillä oli kans sellanen" tarkotti lapsilleen exänsä kanssa... siitä sitten vedin herneet nenään että "ei oo mitään teitä enää!!" ja luuri kiinni :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: ihan kamala hormonihirviö musta tullu nyt kyllä.. ärsyttävää..
Tänäänki töissä kyllä niin sarvi otassa koko ajan. Ok oli just pitkä työputki takana ja jouduin päivystysvuorolla töihin, mut en enää tiiä et johtuuko työ -vitutus oikeesti töistä vai raskaudesta :D ehkä ei vielä kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä esim. irtisanoutumisen suhteen... :LOL:

Onnea uusille plussanneille :love:

Edit. mulla laskettu aika ois kai ihan siinä toukokuun alussa :)

Olen myös huomannut, että ärsyynnyn helposti/pitää pidätellä sanoja töissä, kun joku esim. kysyy kolmatta kertaa eräästä päätettävästä asiasta, jonka itse päätti jo pari viikkoa sitten.. Meillä on myös irtisanoudu painike töissä, mutta nyt ei ole se aika painaa sitä :whistle:.

Onnea uusille plussanneille! (y)
 
Mä tein aamulla apteekin oman testin ja edelleen plussaa. Tilasin vielä viikkonäytöllisen et varmistun. Mietin jo alkuraskauden ultraaki mutta...oli vähä huonosti aikoja.

Teen sellaista työtä et mun pitäs pikimmiten kertoa töissä mutta odottelen juuri uutta työsopimusta ku entinen vain tämän kk loppuun :D Olen siis säteilyn kanssa tekemisissä. (n)


Enkä ole ihan varma mitkä olis nyt viikot, kait 4+6. Mulla tuli yhdet menkat kesäkuulla ja toiset nyt elokuulla. Niiden väli oli yli 50 päivää. Sitä ennen menkat siis ollut ennenku aloin odottaa taaperoa. (n) Imetän edelleen ja aion jatkaa niin kauan kun mahd.

Mutta nyt nukkumaan. :sleep:
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Täällä kanssa hermojen kiristymistä ja suoranaista v*tutusta ilmassa. Vastapainoksi kaikki myös itkettää, ärsyttävää nieleskellä koko ajan itkua. Olin eilen niin pahalla päällä että se näkyi työharjoittelussa esimiehellekin, vaikka kuinka yritin sitä peitellä. Multa pääsi myös ärhäkkä sammakko suusta yhdestä mieltä painaneesta asiasta. Kyllä jälkeenpäin on hävettänyt niin että meinasin vielä tänään jutella eilisestä hänen kanssaan. Oon ollut aina aika äkkipikainen, mutta olen osannut pitää malttini vaikeissakin tilanteissa, joten tällä hetkellä tuntuu siltä että olen hukuttanut itseni näihin tunnekuohuihin :(

Muoks// Esimies ei ollut ollut moksiskaan onnekseni. :)
 
Viimeksi muokattu:
Empas ole kommentoinut hetkeen mitaan... viikkoja tuntuu yhtakkia olevan "paljon", nyt olis tanaan 7+5, enka ole edelleenkaan kaynyt varhaisultrassa. En oikein tieda miksi en ole saanut aikaiseksi. Kaikissa raskauksissa olen kaynyt! Muutenkin harvinaisen oloinen raskaus mulle tahan mennessa. Pahoinvointi on hyvin hillittya ja aaltomaista, enemmankin sellaista etovaa oloa jonka kanssa kylla parjaa. Kerran oli fiilis etta nyt saatan oksentaa, mutta ei sitten mitaan tullutkaan. Olen vain vasy, naen hassuja unia ja paljon, otan joka paiva pienet paikkarit jos ehdin. Kohtua valilla nippailee, valilla ei, ja valilla ihan painaa ja sattuu kuin menkoissa. Ehka mun pitais raahata itseni sinne ultraan, jospa se jotenkin paremmin konkretisoisi taman asian. Hieman epatodellinen olo etta nyt sitten oon raskaana. Vatsaa turvottaa.

Mita tulee noihin fb-ryhmiin, en ole itse viela paattanyt etta minne menis vai menisko ollenkaan. Onko niin etta taalta sitten jokatapauksessa kaikki haipyy aikanaan omiin ryhmiinsa sapisemaan? FB tuntuu henkilokohtaisemmalta, olisi kiva hopottaa anonyymimmin.
 
Mä oksennan jos vs laskee tai syön jotain mielestäni ällöttävää. Hampaiden pesu etoo ihan hirveesti. Väsyttää ja hormonaalinen pään särkyki jo saapunu sekä mielihalut. Ehkä tääl on joku oikeesti kyydissä. Vähän epätodellinen olo vielä. En tiedä mennääkö varhausultraan vai ei. Lähin mietin et miten uskallan neuvolassa sanoo kun vähän nopeesti tää tyyppi hyppäs mukaan.❤ Ens viikol ois vauvan neuvola siel ehkä sanon et varais jo aikaa tai sit mä oottelen vielä.
 
Moikka! Minä plussasin 16.9 kaksi kertaa, toinen perus apteekkarin testillä, ja toinen clearbluen digillä :) ite oon varma että oon nyt viikoilla 5+4 koska tasan viikko ovulaatiosta heräsin pistoon alavatsassa, kylmään hikeen ja huonoon oloon, sekä siitä 4pv myöhemmin alkoi menkkakivut 5pv ennen menkkojen alkua. Ja kun menkat ei alkanutkaan viime maanantaina, tein malttamattomana testin :) olen kyllä käsittämättömän onnellinen, mutta samalla peloissani. Mulla on ollut menkkamaisia kipuja, ja enemmän oikealla puolella (kuten menkoissakin), niin oon pelännyt kohdun ulkoista ja keskenmenoa. Vuotoja ei ole ollut onneksi, valkovuotoa kylläkin välillä niin paljon et pitää mennä vessaan katsomaan mitä sieltä tuli :D
Olen ensiodottaja ja siksi kaikki on uutta ja jännää. Samaan aikaan ajattelen kaikkia hankintoja jne, ja samaan aikaan puhun että JOS tämä syntyy ajallaan.. Olen ikuinen skeptikko :p
Tänään ollut vähän nivuskipuja ja tossa häpykummun (?) päällä alavatsan alla ja vähän kannikkaan. Oisko kasvukipuja?
 
Empas ole kommentoinut hetkeen mitaan... viikkoja tuntuu yhtakkia olevan "paljon", nyt olis tanaan 7+5, enka ole edelleenkaan kaynyt varhaisultrassa. En oikein tieda miksi en ole saanut aikaiseksi. Kaikissa raskauksissa olen kaynyt! Muutenkin harvinaisen oloinen raskaus mulle tahan mennessa. Pahoinvointi on hyvin hillittya ja aaltomaista, enemmankin sellaista etovaa oloa jonka kanssa kylla parjaa. Kerran oli fiilis etta nyt saatan oksentaa, mutta ei sitten mitaan tullutkaan. Olen vain vasy, naen hassuja unia ja paljon, otan joka paiva pienet paikkarit jos ehdin. Kohtua valilla nippailee, valilla ei, ja valilla ihan painaa ja sattuu kuin menkoissa. Ehka mun pitais raahata itseni sinne ultraan, jospa se jotenkin paremmin konkretisoisi taman asian. Hieman epatodellinen olo etta nyt sitten oon raskaana. Vatsaa turvottaa.

Mita tulee noihin fb-ryhmiin, en ole itse viela paattanyt etta minne menis vai menisko ollenkaan. Onko niin etta taalta sitten jokatapauksessa kaikki haipyy aikanaan omiin ryhmiinsa sapisemaan? FB tuntuu henkilokohtaisemmalta, olisi kiva hopottaa anonyymimmin.
mä ainakin ajattelin pysyä täällä vielä pitkään, joten no worries. Kaikki ei katoa (y). Mulla on ultra vasta n. 7+4.

Onnea @Mymmeli27 plussasta! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Ainiin unohdin laittaa että mulla on varhaisultra 9.10,viikkoja sillon on 7+3. Neuvolantäti itse halusi varata ajan, koska mulla ollut kesällä epäsäännölliset menkat mitä ei koskaan aiemmin ole ollut! Kesäkuu jäi välistä kokonaan, ja elokuussa olivat 2vko myöhässä ja sillonki olivat täysin kivuttomat ja ei tullu ihan kirkasta verta, vaan enemmän ruskeeta ja jotenki kuivempaa
Minulle siis sopi mainiosti varhaisultra koska en ois malttanu odottaakkaan kauempaa, kun nyt jo tuntuu että liian pitkä aika
 
  • Tykkää
Reactions: addison ja Tou20
Mites muiden myöhemmin plussanneiden oireet? Täällä mennään vielä ilahduttavan (ja toisaalta hirvittävän) miedoilla oireilla, joihin lukeutuu lähinnä rintojen aristusta, huonosti nukutut yöt ja levottomat unet. :ROFLMAO: Omien laskujen mukaan 6. rv alkaisi huomenna. Jotenkin tuntuu, että aiemmissa raskauksissa esimerkiksi pahoinvoinnit olisi alkaneet aikaisemmin.
 

Yhteistyössä