Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
r0s
Myös heidän mennä töihin on ihan eri asia kun päästä töihin. Yleensä töihin menoon tarvitaan muutakin kun halu tehdä töitä.
Ja tämäkin on totta. Ennakkoluulot ja kaikenmaailman vaatimukset estävät.

Tai siis, en mä ainakaa olisi ollut vamis maksamaan useampaa satasta kaikenmaailman työturvallisuus- ja muista koulutuksita vain nähdäkseni onko jostakusta mun mielestä pienehköstä ja hintelästä oikeasti töihin.
 
r0s
Tottakai myös suomalaiset harrastaa tätä, mutta tämän kaverin mukaan tämä on erittäin yleistä hänen maahanmuuttajatuttavien keskuudessa.

Mutta on ihminen kotoisin mistä tahansa, niin tämä tukikikkailumahdollisuus pitäisi eliminoida ja kannustaa työntekoon.

Jep!

Mikä siinä on, että suomalaiselta työstäkieltyjältä evätään tuet mutta maahnamuuttaja saa silti toimeentulon.

Epäreilua!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Tottakai myös suomalaiset harrastaa tätä, mutta tämän kaverin mukaan tämä on erittäin yleistä hänen maahanmuuttajatuttavien keskuudessa.

Mutta on ihminen kotoisin mistä tahansa, niin tämä tukikikkailumahdollisuus pitäisi eliminoida ja kannustaa työntekoon.
Kyllä. eräässä entisessä työpaikassa oli venäläisiä töissä, palkkatuella ja muilla tuilla muka opiskelemassa suomenkieltä ja tekikö ne töitä,, ei oikeastaan, niiden virheitä sai olla koko ajan korjailemassa ja ne aina hävisivät johonkin.... no ne veti täällä vaan palkkatukioikeudet ja muut tappiin ja menivät sitten takaisin perheensä luo venäjälle ja kunnes oli taas oikeudet tukiin ja tulivat taas tänne... monet kikkailee noin.. venäläisillä helpompi kun lyhyt matka.

ja naapurin virolaislääkäri kikkailee autonsa kanssa... se vaihtelee poikansa kanssa autoa parin viikon tms välein jotenkin ettei tarvitse siitä maksaa veroja suomeen. ja on siis töissä täällä.


tämä olisi saatava loppumaan
 
vierailija
Jep!

Mikä siinä on, että suomalaiselta työstäkieltyjältä evätään tuet mutta maahnamuuttaja saa silti toimeentulon.

Epäreilua!
En ole kuullut moisesta, mutta uskon, että samalla tavalla tuet menettää, on sitten maahanmuuttaja tai suomalainen. Ainoa ero on ehkä siinä, että maahanmuuttajia seurataan vähemmän, koska se on kalliimpaa (tulkit yms.).
 
vierailija
Kyllä. eräässä entisessä työpaikassa oli venäläisiä töissä, palkkatuella ja muilla tuilla muka opiskelemassa suomenkieltä ja tekikö ne töitä,, ei oikeastaan, niiden virheitä sai olla koko ajan korjailemassa ja ne aina hävisivät johonkin.... no ne veti täällä vaan palkkatukioikeudet ja muut tappiin ja menivät sitten takaisin perheensä luo venäjälle ja kunnes oli taas oikeudet tukiin ja tulivat taas tänne... monet kikkailee noin.. venäläisillä helpompi kun lyhyt matka.

ja naapurin virolaislääkäri kikkailee autonsa kanssa... se vaihtelee poikansa kanssa autoa parin viikon tms välein jotenkin ettei tarvitse siitä maksaa veroja suomeen. ja on siis töissä täällä.


tämä olisi saatava loppumaan
ja itse yksi niistä venäläisistä sen mulle kertoi. että toimivat näin. tuet pois ja tappiin ja takaisin venäjälle kunnes taas tänne "ilmaisen rahan" pariin.
 
Kyllä. eräässä entisessä työpaikassa oli venäläisiä töissä, palkkatuella ja muilla tuilla muka opiskelemassa suomenkieltä ja tekikö ne töitä,, ei oikeastaan, niiden virheitä sai olla koko ajan korjailemassa ja ne aina hävisivät johonkin.... no ne veti täällä vaan palkkatukioikeudet ja muut tappiin ja menivät sitten takaisin perheensä luo venäjälle ja kunnes oli taas oikeudet tukiin ja tulivat taas tänne... monet kikkailee noin.. venäläisillä helpompi kun lyhyt matka.

ja naapurin virolaislääkäri kikkailee autonsa kanssa... se vaihtelee poikansa kanssa autoa parin viikon tms välein jotenkin ettei tarvitse siitä maksaa veroja suomeen. ja on siis töissä täällä.


tämä olisi saatava loppumaan
Monet virolaiset käyttää autoaan täällä vaikka asuu täällä vakituisesti.

Erikoista on myös se, että suomi maksaa lapsilisää (tai itseasiassa sen erotuksen) esim. virolaisen työmiehen lapsille, jotka kuitenkin asuvat Virossa äitinsä kanssa.
 
r0s
Monet virolaiset käyttää autoaan täällä vaikka asuu täällä vakituisesti.

Erikoista on myös se, että suomi maksaa lapsilisää (tai itseasiassa sen erotuksen) esim. virolaisen työmiehen lapsille, jotka kuitenkin asuvat Virossa äitinsä kanssa.

Ton epäkohdan tiedän niin!

Mun miehellähän on lapsi joka asuu virossa äitinsä kanssa. Lapsi vaan EI saa lapsilisää suomesta.

Miksi niiden virosta täällä työssäkyvien lapset sit saavat?
 
r0s
En ole niin perehtynyt asiaan, mutta ihneellistä se on. Liittyy varmaan kansalaisuuteen ja vakituiseen/väliaikaiseen asumisosoitteeseen.
Mä en ole sitä mitenkään saanut järkeistettyä.

Ja se on syy, miksi mun mielestä koko lapsilisä pitäisi lopettaa ja määrittää kokonaan uudelleen.

Kun mitä järkeä siinä on, että me maksetaan ei suomessa asuvien ei suomalaisille lapsille lapsilisää?
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
Eka kappale ok, varmaan ihan totta.

Mut mikä "Siperian Echo"? Sä oot kyl outo. (n)
Ja haluat kuvillasi shokeerata, oli ne mistä aiheesta tahansa. Epäsopiva kuvakommunikaatio ei näköjään rajoitu vain seksikuviin.

Joo, ok, Mutikaisen mummo ylitti suojatietä mutta jäi rollaattorilla kahden bussin väliin jumiin ja kuoli. Uskon että meni rusinaksi. Mutta en mä halua siitä mummosta ja rollaattorista silminnäkijäkuvaa.
Tuo "Siperian Echo" oli mustaa huumoria, joka ei kaikille naisille kolahda (minkä sinäkin todistit). Epäilinkin, että kaikki eivät näystä pitäisi, siksi en liittänyt kuvana vaan linkkinä. Seksikuvia en muista juurikaan viesteissäni käyttäneeni, kuva kauniista naisesta ei ole seksikuva, vaikka hänellä ei olisi mitään päällään. Se on vakaumuksesi mukaan naisen (Eeva) alkuperäinen asu.

Ludvig von Hoffmannin maalaus "Adam und Eva in paradiesischer Landschaft" sopisi hienosti seurakunnan tiloihin tai koulun seinälle.
 

Yhteistyössä