Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Aqela
Nonni, mikähän vidun kailottajien kansallispäivä tänään on. Bussissa joku pissaliisa puhuu puhelimeen niin kovaa että varmasti kuulee kuskikin kaikki. Tilitetään lääkkeistä ja poikaystävistä ja sossunpalavereistä ja kun hän on sitä ja tätä ja se sano sen ja tuo ja kuinka monta kertaa on ollu putkassa ja pälä pälä..

Pst. Ja nyt tiedän mistä se nimitys pissaliisa tulee, siitä kun ainakin tuo kailottaja haisee ihan kus.elle o_O
Pissis on slangin tai puhekielen sana, jota käytetään korostetun itsetietoisesti käyttäytyvistä ja provosoivasti pukeutuvista teini-ikäisistä tytöistä.[2] Pissis eli pissaliisa[3][4] liitetään stereotyyppisesti erityisesti pinnallisiin teinityttöihin, joiden elämäntapaan kuuluvat suosittu listamusiikki, merkkivaatteet ja itsetietoinen käytös.[5][6][7] Sana pissaliisa on tunnettu jo 1960-luvulla: se mainitaan Hannu Salaman vuonna 1967 ilmestyneessä kirjassa Minä, Olli ja Orvokki.[8] Pissis-sanan rinnalle on tullut myös sana lissu.[1] Pojille vastaava nimitys on pissalauri, ”fruittari”, pissalasse tai pissalassi (lassis), mutta nämä ovat paljon harvinaisempia kuin vastaavat tytöistä käytetyt sanat.[3][9]
 
Kerropa se sille kalamiehellekin, ettei tarvi turhaan voidella takrolimuusilla ittiään.
Mistäs sä tiedät miten hän vaatteensa huoltaa? Aika koppavaa alkaa syyllistää ja tuomitsemaan kun tuskin kyseisen henkilön oikeista elämäntavoista tiedät yhtään mitään.
Vaikea kuvitella sellaista, mut tuolle päättömälle täytyisi jonku avata ne asiat linkeistä - ettei ihan höpsöksi leimaantuis.
Ei, kenenkään ei TÄYDY aukoo sun linkkien asioita kellekkään vaikka sun mielestä olisi kuinka höpsö. Ja parempi olis kun et itsekkään niin innokkaasti "tietoasi" yrittäisi tyrkyttää sellaisille jotka ei niitä tahdo kuulla.
 
vierailija
Mistäs sä tiedät miten hän vaatteensa huoltaa? Aika koppavaa alkaa syyllistää ja tuomitsemaan kun tuskin kyseisen henkilön oikeista elämäntavoista tiedät yhtään mitään.

Ei, kenenkään ei TÄYDY aukoo sun linkkien asioita kellekkään vaikka sun mielestä olisi kuinka höpsö. Ja parempi olis kun et itsekkään niin innokkaasti "tietoasi" yrittäisi tyrkyttää sellaisille jotka ei niitä tahdo kuulla.
Niinpä: trumanshow onkin totta - sen olen oppinut vuosien varrella ja taas kerran(y)
 
Ai holby city? Ei semmosta ollut mun nuoruudessa. Ainoastaan Kooma.
Mut Turun avoimessa yliopistossa olen opiskellut ympäristölääketiedettä. Suosittelen kaikille - kun ne lääkärit eivät niitä kursseja valitse:censored:
Et ihan koomassa ole ja paljoa et ole viisastunut muutaman päivän kirjekurssilla. Turussa ei taideta edes aihetta opettaa.
 
Me käytetään kotona tuota samaa. Tai pannu ja välineet tiskataan joka päivä mut parin kk:n välein vedetään keitin tuolla läpi. Töissä en todellakaan rupee keitintä huoltaan kun ei sitä kukaan muukaan huolla. Aikani pidin työpaikan keitintä kunnossa kun sinne ostettiin uus rikkoutuneen tilalle, sit olin kesälomalla ja tajusin että olin todellakin ainoa joka sitä huolsi, muut vähän vaan huuhtasee jos sitäkään. Sit totesin et antaa paskan olla ja se on nykyään niin karseessa kunnossa ettei hyvä tosi, aivan kiinni pinttyneessä palaneessa kahvissa ja vesi säiliö sen näköinen etten ihmettele vaikka siellä eläisi jotain:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Me käytetään kotona tuota samaa. Tai pannu ja välineet tiskataan joka päivä mut parin kk:n välein vedetään keitin tuolla läpi. Töissä en todellakaan rupee keitintä huoltaan kun ei sitä kukaan muukaan huolla. Aikani pidin työpaikan keitintä kunnossa kun sinne ostettiin uus rikkoutuneen tilalle, sit olin kesälomalla ja tajusin että olin todellakin ainoa joka sitä huolsi, muut vähän vaan huuhtasee jos sitäkään. Sit totesin et antaa paskan olla ja se on nykyään niin karseessa kunnossa ettei hyvä tosi, aivan kiinni pinttyneessä palaneessa kahvissa ja vesi säiliö sen näköinen etten ihmettele vaikka siellä eläisi jotain:whistle:
Sitä olen ihmetelly ettei ymmärretä laittaa vettä säiliöön puhtaalla astialla vaan laitetaan ne kahvinjämät likasesta pannusta kiertoon.
Jopa minä osaan vaikken kahvia ole koskaan juonukkaan. :cautious:
 
vierailija
Mikähän vittu noita torin ostajia vaivaa.... kysytään tavarasta onko vapaa voiko hakea HETI ja jos heti ei käy minulle kun olen vaikka töissä tai muualla niin sitten suututaan eikä niistä kuulu enää mitään.
 

Yhteistyössä