Joulukuiset 2019

Voi vitsi, millaiset oli lukemat? Pitääkö jotain ruokavaliota alkaa noudattaa vai pitääkö alkaa syömään myös lääkkeitä ? Onko sulla ollut aijemmissa raskauksissa samaa?
Kolmannessa ( 4 lasta) raskaudessa oli, mutta se kävi ilmi vasta rv 31. Tosin ei kyllä ennen testattukaan. Neljännessä ei sitten ollut. Maanantaina neuvola, katsotaan sitten, mutta lukemat niin rajoilla että kyllä se ruokavaliolla menee ainakin aluksi... just kun selvis 8vko oksentamisesta ja ruoka alkoi maistumaan...
 
Kolmannessa ( 4 lasta) raskaudessa oli, mutta se kävi ilmi vasta rv 31. Tosin ei kyllä ennen testattukaan. Neljännessä ei sitten ollut. Maanantaina neuvola, katsotaan sitten, mutta lukemat niin rajoilla että kyllä se ruokavaliolla menee ainakin aluksi... just kun selvis 8vko oksentamisesta ja ruoka alkoi maistumaan...
No onneksi ei siis kumminkaan pahasti pielessä, mäkin joudun tarkkailla mun ruokavaliota tuon sokeritaudin varalta... Se tauti on ihan sukurasite ja 2015 oli paastoarvo lievästi koholla. Nyt sitten oli lukemat parantuneet ja oon tehnyt aika tuskaisen työn sen kanssa enkä ole vieläkään edes normaalipainoinen , kun kilpirauhasongelmat ei kyllä nopeuta yhtään laihtumista tekee vaan siitä suorastaan mahdotonta... Tulin sitten vaan siihen tulokseen että lihasmassan kasvatus saattaa parantaa sokeriarvoja ja varmaankin se salillakäynti on edes auttanut vähän asiaa... Mutta eipä nyt taaskaan voi siellä kovinkaan raskaasti huhkia tämän raskauden takia ja kun ei vaan jaksaisi töiden jälkeen paljoa mitään ylimääräistä :/
 
Eksyn tänne uutena lueskelemaan, ja laitoin myös liittymispyynnön fb-ryhmään :)

Täällä siis esikoista odotellaan saapuvaksi 31.12, eli 13+6 olisi viikkoja jo mittarissa. Ikää löytyy multa ja mieheltä 27 vuotta, ja ollaan aikalailla kaveriporukoiden ensimmäiset lapsenhankkijat. Jännää, kaikki on niin uutta :D

Alkuraskaus oli yhtä krapulafiilistä, kaikki etoi ja ällötti, olo oli heikko ja väsynyt. Nyt alkaa ällötys helpottaa hiukan, mutta väsymys on ja pysyy :cautious: Pikkuhiljaa tästä myös uskaltaa alkaa innostua ja vauva-ajatukseen kiintyä, kun alkuraskauden oli jotenkin todella epätodellinen olo, eikä keskenmenon tai tuulimunan pelossa uskaltanut oikein iloita koko hommasta. Jos nyt vähitellen, vaikka onhan tässä riskejä yhä olemassa...

Miten muilla on alkanut maha kasvaa? Itsellä alkaa farkut tuntua ikäviltä, mutta vauvamasua ei vielä ole kunnolla havaittavissa, lähinnä näyttää siltä kun olisi maistunut vähän kesäherkut liikaa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Kassu93
@mirette Tervetuloa!

Miulla on housut kiristäneet jo jostain viikolta 6 ja mammahousut olleen käytössä siitä asti. Nyt jo näkyy masu sen verran että tiukempi paita paljastaa kyllä täysin mistä on kyse. Mut mie olenki tällanen lyhytselkänen hukkapätkä 156cm, mihinkä muualle se masu mahtus kun eteen. :LOL:

Kassu93 ja Bebe rv 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: topis
@mirette Tervetuloa!

Miulla on housut kiristäneet jo jostain viikolta 6 ja mammahousut olleen käytössä siitä asti. Nyt jo näkyy masu sen verran että tiukempi paita paljastaa kyllä täysin mistä on kyse. Mut mie olenki tällanen lyhytselkänen hukkapätkä 156cm, mihinkä muualle se masu mahtus kun eteen. :LOL:

Kassu93 ja Bebe rv 15+2
Mulla kans housut puristaneet jo rv 7 asti ja heti niskapoimu-ultran jälkeen vaihdoin mammahousuihin, enää ei todellakaan voi erehtyä... Rv 14+3...
 
Minä täällä huutelen taas marraskuisten puolelta! :giggle: Mä otin äitiyshousut käyttöön varmaankin joskus viikolla 14 tms. Olihan ne silloinkin vielä varsinkin ylhäältä ja ihan ihan alhaalta liian isot (ja on vieläkin), mutta minkäs teet kun normihousut painaa varsinkin istuessa. Maha ei kyllä vieläkään näy tunnistettavasti sivulta päin jollei tiedä, edestä päin tunnistanee jo tietämättömätkin kyllä. Nyt 20+5 :D
 
Hei, meinaakos moni ottaa selville vauvan sukupuolen?
Ja kun puhutaan tyttö ja poika olosta , niin kumpi tällä hetkellä on?

Mä kyllä haluan mielellään sen saada selville, ekasta ei tiedetty sukupuolta ollenkaan niin olihan sekin ihan jännää kun synnytyksen jälkeen vasta kuuli ”ja tyttöhän sieltä tuli!” ja nyt toisesta saatiin tietää rakenneultran yhteydessä että on poika tulossa... Ja tällä hetkellä on kyllä tyttö olo , mutta saas nähdä mitä sanotaan 26.päivä rakenne ultrassa :)
 
Hei, meinaakos moni ottaa selville vauvan sukupuolen?
Ja kun puhutaan tyttö ja poika olosta , niin kumpi tällä hetkellä on?

Mä kyllä haluan mielellään sen saada selville, ekasta ei tiedetty sukupuolta ollenkaan niin olihan sekin ihan jännää kun synnytyksen jälkeen vasta kuuli ”ja tyttöhän sieltä tuli!” ja nyt toisesta saatiin tietää rakenneultran yhteydessä että on poika tulossa... Ja tällä hetkellä on kyllä tyttö olo , mutta saas nähdä mitä sanotaan 26.päivä rakenne ultrassa :)
Me kysytään kyllä. Ekasta ei kysytty, muilta on kysytty. Neljän pojan jälkeen hiukan on tyttöfiilis, mutta toisaalta oon valmistautunut viidenteen poikaan :D Tyttö ois ihana, mutta toisaalta en tiedä osaisiko meidän perhe tyttöä ees kasvattaa :D Joten ei oikeesti mitään väliä.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Hei, meinaakos moni ottaa selville vauvan sukupuolen?
Ja kun puhutaan tyttö ja poika olosta , niin kumpi tällä hetkellä on?

Mä kyllä haluan mielellään sen saada selville, ekasta ei tiedetty sukupuolta ollenkaan niin olihan sekin ihan jännää kun synnytyksen jälkeen vasta kuuli ”ja tyttöhän sieltä tuli!” ja nyt toisesta saatiin tietää rakenneultran yhteydessä että on poika tulossa... Ja tällä hetkellä on kyllä tyttö olo , mutta saas nähdä mitä sanotaan 26.päivä rakenne ultrassa :)
Kyllä myö halutaan tietää jos bebe suostuu haarat näyttämään. Ja jos ei suostu ni käydään sit erikseen kattomassa. :LOL: En mie utelias ole mut haluan vaan tietää!
Tyttöolo on ollu, mut en tiiä mistä se kumpuaa.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Kaikista kysytty,2 tienny jo ennen ultraa.. veikkaan nyt tyttöä mutta en 100%varmuudella.. kysytään tästäkin.. vaikka ei sinällää mitää väliä. Tykkään vaa shoppailla vauva kamaa nii vähä helpottaa ku tietää kumpiko.. en halua pelkkää neutraalia kaappia täytee..
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Kaikista kysytty,2 tienny jo ennen ultraa.. veikkaan nyt tyttöä mutta en 100%varmuudella.. kysytään tästäkin.. vaikka ei sinällää mitää väliä. Tykkään vaa shoppailla vauva kamaa nii vähä helpottaa ku tietää kumpiko.. en halua pelkkää neutraalia kaappia täytee..
No sama juttu, minusta myös kiva ostaa selvästi jotain tyttö tai poikamaista , ettei vaan niitä hajuttomia ja mauttomia neutraaleja juttuja mitä on jo kyllä äitiyspakkaus täynnä :)
 
Me kysytään kyllä. Ekasta ei kysytty, muilta on kysytty. Neljän pojan jälkeen hiukan on tyttöfiilis, mutta toisaalta oon valmistautunut viidenteen poikaan :D Tyttö ois ihana, mutta toisaalta en tiedä osaisiko meidän perhe tyttöä ees kasvattaa :D Joten ei oikeesti mitään väliä.
Sulla sama homma kuin mun yhdellä tutulla, sillä myös 4 poikaa ja viides tulossa ... Jännä nähdä senkin kohdalla että viides poikako sieltä taas tulee :D
 
Ollaanpas me jo pitkällä kun maaliskuisetkin alkaa jo plussailemaan!

Mä olen vähän ajatellut jos ei tällä kertaa kysyttäisikään kumpi on tulossa... Kaikki vaatteet on molemmista tallessa ja ehtiihän sitä ostaa uusia sitten kun vauva syntyy. Ainoastaan kahdesta edellisestä on kysytty. Toisesta kysyin loppuraskaudessa kun ultrattiin vaikka tiesin jo että poika on tulossa.

Epäilen poikaa tällä hetkellä, tosin voisi olla tyttökin jos oireet onkin vain lievemmät kuin noista aiemmista tytöistä. Alussa kyllä epäilin että olisi tyttö tulossa mutta ei oireet ole kuitenkaan niin voimakkaat vaikka oksentelen vieläkin ja pahoinvointia on.

Meillä on tullut kaikki vuorotellen, tyttö-poika-tyttö-poika-tyttö eli nyt olisi kyllä pojan vuoro :D

Ihanaa kyllä kun potkuja alkanut tuntumaan vaikka istukka taitaa olla tulossa taas eteen kun pyörimisistä ei saa kunnolla selvää vielä.

15+5:love:
 
Mulla kun taitaa olla istukka edessä niin en vieläkään kyllä kummemmin tunne liikkeitä, nyt pari päivää sitten alkanut silloin tällöin muutaman kerran päivässä tuntumaan jotain tuolla vatsan sivuilla... Ja olevinaan tunsin joskus rv 12-13 jotain liikkeitä melkein kokoajan :ROFLMAO: mut jos ne oli jotain muuta.
Välillä kerkesin jopa aatella että onko eloa ollenkaan enää tuolla vatsassa :(

Masukki 17+5
 
Neuvolassa tuli käytyä tiistaina, painoa ei vielä ole tullut onneksi kun oon jo valmiiksi hieman tukeva:LOL:
Mua on alkanut vaivaamaan jalkasäryt ja kaikenlaiset kivut ... Pakaroihin sattuu ja eilen otti lonkkaan niin ettei pystynyt oikein kävellä, saa nähdä miten jaksaa töissä jos kivut on kokoajan tämmöisiä o_O öisinkään meinaa saada nukuttua kun jalkoja särkee aina öisin...
Onko muilla ollut vastaavia ?

Mitä sykettä kuunneltiin neuvolassa niin se oli noin 160 :) ja sen kuuntelunkin mukaan vauva liikkuu, mutta mä vaan en tiedä niistä liikkeistä ite mitään .
Hemppa oli laskenut 145->121 , niin kävi muistaakseni viimeksikin.
Masukki 18+6
 
Neuvolassa tuli käytyä tiistaina, painoa ei vielä ole tullut onneksi kun oon jo valmiiksi hieman tukeva:LOL:
Mua on alkanut vaivaamaan jalkasäryt ja kaikenlaiset kivut ... Pakaroihin sattuu ja eilen otti lonkkaan niin ettei pystynyt oikein kävellä, saa nähdä miten jaksaa töissä jos kivut on kokoajan tämmöisiä o_O öisinkään meinaa saada nukuttua kun jalkoja särkee aina öisin...
Onko muilla ollut vastaavia ?

Mitä sykettä kuunneltiin neuvolassa niin se oli noin 160 :) ja sen kuuntelunkin mukaan vauva liikkuu, mutta mä vaan en tiedä niistä liikkeistä ite mitään .
Hemppa oli laskenut 145->121 , niin kävi muistaakseni viimeksikin.
Masukki 18+6
En määkään tunne liikkeitä ja se stressaa kyllä. Joskus jotain muka tunnen, mutta liekö vaan mahan lotinaa... viimeksi neuvolassakin terkkari sanoi, kun kuunteli sydänääniä, että nyt liikkuu, mutta en tuntenut. Tiistaina neuvolalääkäri, kunpa kaikki ois kunnossa...
Minttu ja pikkuinen 16+1
 
Hei vaan tänne pitkästä aikaa! Huomenna olisi rakenneultra ja jonkun verran jännittää.

Mua välillä ahdistaa sellainen tunne, että mitä jos tämä ei päätykään hyvin ja murehdin miten kestäisin sen jos joutuisin menettämään tämän lapsen...
Vaikka raskaus oli (positiivinen) yllätys, niin ihanaa huomata että näin vanhemmiten ja muutenkin on jo ihan erilainen kiintymys vauvaan jo raskausaikana :love: kun kahteen ensimmäiseen lapseen tuli se sellainen kiintymys vasta syntymän jälkeen, et vatsassa ne tuntui vain joillekin ”epämääräisille” mitkä oleskeli mun vatsassa... Tällaisiä ajatuksia oli siis lähinnä parikymppisenä :whistle::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: topis
Hei kaikille, ajattelin laittaa tannekin viestin, vaikka olen siis tahan mennessa kirjoitellut tuonne alkionsiirrosta plussanneille. Eli taalla Rusakkonen (noin 47), ensimmainen lapsi siis tulossa pitkahkon ivf-hoitokauden jalkeen; olen niita, joilla loytyi (myos lastenhankinnasta kiinnostunut) aviomies vasta myohemmalla ialla.

Minusta jokunen nimi taalla olisi ollut muullakin palstalla - @minttu-82 ? Olen sen verran muilla palstoilla kirjoitellut, etten ole viitsinyt minnekaan Facebookiin menna tata varten myos.

Eli siis laskettu aika meilla on 28.12. Kaikki on mennyt tassa hyvin. Olisi kivaa jutella valmistautumisesta lapsen tuloon - paljon on minulla tassa opittavaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy

Yhteistyössä