Syyskuiset 2019

Mulla on ihan kauhea ruokahalu, nyt alkanu tehdä mieli myös makeampia herkkuja :oops: Tämä tietää painonnousua, liian reipasta sellaista jos en saa ryhdistäydyttyä :unsure: Edelleen joka välissä pitää saada myös salaattia joten se puoli on onneks yhä kunnossa. Vielä ku tyytyisin terveellisiin jälkkäreihin... Tänään oon syöny yhden suklaapatukan ja yhden jäätelön :whistle:(n):eek::D
 
Joku täällä kertoili kylkikivusta. Minulla sitä samaa. Sellaista kylkihermosärkyä, varsinkin toisella puolella. Tuntuu välillä tuskaiselta maata sillä kyljellä. Ruokahalua täälläkin ja makean syömistä. En normaalisti juurikaan syö karkkia tmv. Mieluummin sitä himoitsisi vaikka suolakurkkuja tai jääpaloja niin kuin jotkut odottavat

Rv 24
 
Hei pitkästä aikaa!
Kävin pikaisesti lukemassa teidän kuulumisia, ja huomasin etten mäkään oo tuolla listalla.
Haluaisko joku mut lisätä sinne?
Eli Annimaria93, 25v, mies 29v. Mulle eka ja miehelle viides. Sukupuolen vauva halusi pitää visusti salassa:LOL:

Mulla on ensviikolla toisen kerran sokerirasituskoe. :sick: toivotaan ettei oo mitään, viimeksi oli ainakin hyvät tulokset.
Vauva liikkuu jo niin mahdottomasti että maha heiluu puolelta toiselle, ja mieskin joutuu välillä siirtyä kauemmas kun saa kantapäästä selkään:D:barefoot:
 
Syyskuiset 2019

LA
Käyttäjä / oma ja miehen ikä / monesko lapsi / vauvan sukupuoli



LA 31.8
forester / 40v / toinen

LA 2.9.
Josephina / toinen
Mandel / minä 37, mies 44 / esikoinen
kadja123 / minä 30, mies 33 / kolmas

LA 3.9.
Zuviih / minä 25, mies 29 / mulle toinen ja miehelle ensimmäinen
Teka / minä 24, mies 30 / esikoinen
sabbe / toinen

LA 4.9.
Kunpa / minä 39, mies 31/ mulla 5 ja miehellä 2, ensimmäinen yhteinen
kerttttu / molemmat 28 / esikoinen
Tupuli / 38, 40 / esikoinen

LA 5.9.
Kindness / minä 22, mies 23 / toinen
.A. / toinen

LA 6.9.
gemmy / minä 34 / toinen
Mindi1 / minä 25v, mies 29v / esikoinen
Kerttuli83 / minä 35, mies 43 / toinen
PalomaP / kolmas
Lion97 / minä 21, mies 23 / esikoinen

LA 7.9.
Veeja / kolmas /
poikalupaus

LA 8.9.
Vala / minä 34, mies 39 / toinen
Papunen5 / minä 33, mies 35 / viides
Laima / minä 30, mies 29 / esikoinen

LA 9.9.
TIpsutii / toinen ja kolmas
Suppinen
Unetonna / minä 30, mies 32 / esikoinen
Waunu / minä 30, mies 39 / esikoinen

LA 10.9.
Dawn00 / minä 24, mies 28 / esikoinen
Daisy85 / minä 33, mies 38 / toinen
pikkupeikko85 / neljäs

LA 11.9.
Emmae / molemmat 25 / esikoinen
Olivia_ / molemmat 29 / kolmas

LA 12.9.
Adii / minä 25, mies 28 / kolmas
Maailmanmatkaaja / kolmas
tintti19 / esikoinen

LA 13.9.
Rimaleli / molemmat 31 / esikoinen
BIMK / molemmat 32 / toinen /
tyttölupaus

LA 15.9.
Rose25 / esikoinen
tikkunekku90 /
tyttölupaus

LA 16.9.
Saippuakupli / minä 29 / toinen

LA 17.9.
Rosmariini86 / neljäs
viskula / kolmas

LA 18.9.
PiKKuiNeN- / minä 30, mies 28 / ensimmäinen yhteinen
Viltti-tossu / molemmat 30 / esikoinen /
tyttölupaus

LA 19.9.
nibsu / minä 31, mies 35 / toinen

LA 21.9.
LeenaT / molemmat 33 / mulle viides, miehelle toinen
Mmirak / minä 26, mies 29 / toinen

LA 22.9.
Reirei85 / minä 33, mies 39 / toinen

LA 23.9.
Lyllis / neljäs
Minniines / minä 28 / esikoinen

LA 24.9.
Lukka / kolmas /
tyttölupaus
lillium / 32 / toinen / tyttölupaus

LA 25.9.
noodeli96 / minä 22, mies 29 / esikoinen
Helmiina90 / minä 28, mies 31 / esikoinen
Miina- / minä 30, mies 35 / kolmas/esikoinen /
poikalupaus

LA 26.9.
Pioni_ / minä 26, mies 32 / kolmas, miehen ensimmäinen

LA 27.9.
Hannaah / toinen

LA 28.9.
Miliani
Emeny / minä 34, mies 35 / neljäs

LA 29.9.
Toiveissa90 / minä 29, mies 40 / kolmas

LA 30.9.
saraheinä/kuudes
 
Rakenneultra oli eilen ja nt-ultrassa ensimmäistä kertaa veikattu poika sai kolmannen ultravahvistuksen, meidän perheen kolmas poika :love: rakenteet näytti olevan kunnossa mutta mieli on huolta täynnä tällä hetkellä: pikkuinen on liian pieni, jopa 2 viikkoa pienempi :cry: yksistään tästä en huolta kantaisi mutta sama kätilö aikaisti laskettua nt:ssä, sitten kahden viikon vuodot ilman näkyvää hematoomaa. Rv 16+0 oli 3-4 päivää pienempi ja nyt 1-2 viikkoa.. 1,5 viikon päästä erikoislääkärin kasvukontrolli. En uskalla nauttia tästä vaikka kuinka yritän :(

Miina & Pätkis 21+2
 
@Miina- voih :( Tosi kurjaa ku saitte tollasta ylimääräistä stressiä... Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Kiva että pääset pian uudestaan ultraan ja jollekin erikoislääkärille. Oliko teillä ihan normaalit seulontojen tulokset? Ihana joka tapauksessa että rakenteet on normaalit. Meidän tutuilla oli oman poikansa kans muuten kaikki normaalisti mut vauva kasvoi hitaanlaisesti, lopulta synnytys käynnistettiin koska totesivat et istukassa tai napanuorassa oli jokin probleema. Vähän pieni heidän poikansa oli ku syntyi mut on se jo nyt ihan tavallisen kokoinen lapsi. Toivottavasti teillä ei sen kummempaa syytä oo tuolle tai sit syynä jokin tollanen ohimenevä juttu. Jaksamisia odotteluun! Onhan nää raskaudet vielä pienillä viikoilla mut mua huojentaa hirveästi se että ne maagiset 22+0 on ihan justiinsa täynnä ja sen jälkeen saa alkaa käydä synnyttäjien vastaanotolla jos tulee jotain akuuttia hätää ja jos jotain sattuu niin vauvaa yritetään jo pelastaa :love: Todella toivon et mitään ei satu mut huojentaa tietää et vähitellen viikkojen vieriessä vauvat alkaa olla enemmän ja enemmän elinkelpoisia.

Millä viikoilla ja miten teidän aiemmat lapset on syntyneet? Pahoittelut ensisynnyttäjille näin syrjivästä kysymyksestä :( Toivottavasti tää on teistä muuten mielenkiintoista :)

Mulla eka syntyi 40+4 mut synnytys käynnistyi 29 tuntia aiemmin, kun meni vedet ja hiljalleen alkoi supistaa. Viimeiset 12 tuntia synnytyksestä oli sellaista aktiivisempaa synnytystä, sitä ennen makoilin sängyssä ja suihkussa. En kyllä nukuttua saanu, kaks yötä meni siinä valvoessa :D Synnytys ei menny ihan niin ku Strömsössä, vauva teki lopussa hätäkakat ja veti ne henkeen ja syntyi sit kiireesti imukupilla ja ihan velttona ja voipuneena ja oli viikon teholla seurannassa. Mut sen jälkeen ei sit ollu mitään erityistä, äkkiä toipui.

Toka syntyi myös 40+4, silloin alkoi heti aamusta supistukset ja tunnissa ne muuttui säännöllisiksi 4 min välein tuleviksi. Synnytys kestikin sit vain 8 tuntia, poika oli iltapäivästä jo syntyny ja tällä kertaa kaikki meni ihan hyvin :love:
 
@Miina- Huoli on varmasti kova, onneksi pääsette kasvukontrolliin pian. Toivottavasti kaikki on hyvin, kun rakenteellisesti kaikki kuitenkin kunnossa ❤

@Lukka Mulla käynnistyi 39+5. Synnytys alkoi lapsivesien menolla puolenpäivän tienoilla ja supistukset seurasivat illemmasta perässä. Ponnistusvaihe kesti 2h ja lapsi syntyi aikaisin seuraavana aamuna. :love: Normaali alatiesynnytys. Toivottavasti tämä seuraava menee yhtä hyvin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Miina- onpa ikävä kuulla:( Pidetään peukut pystyssä ettei mitään vakavaa kuitenkaan:X3:

Esikoinen syntyi 40+1 käynnistyksellä alateitse. Alettiin kyllä käynnistelemään jo 40 tasan tabletin voimin muttei se oikein ottanut tuulta purjeisiin ni seuraavana aamuna sitten saliin, kalvot rikki ja tippaan ni rupes tapahtuu:D

Vaunuista, minä ostin käytetyt Emmaljunga mondial de luxe-yhdistelmät 600€, oli esikoisenkin kanssa Jungat, mielestäni hyvät(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Kiitos ❤ Edelliset lapsetkin on olleet pieniä tässä kohtaa mutta normaaleina 3,5-3,6 kilosina syntyneet. Itseasiassa esikoisen painoarvio oli suurempi rakenneultrassa kuin kakkosen ja esikko syntyi 41+2 pienempänä kuin veljensä 39+3 :D

@Lukka Hcg oli hieman matalahko viikkoihin nähden mutta riskiluvut oli normaalit.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Mulla esikoinen syntyi 40 +1, vedet meni ensin ja sitten pitkä odottelun jälkeen vauhditettiin tipalla ja alkoi lopulta tapahtua.

Kakkonen 39+1, sama kaava eli vedet meni ja sit vartottiin mut muistaakseni tätä ei tarvinnu vauhdittaa.

Eli tulisko tää kolmonen sit 38+1?? Ainakin oletan että tulee aiemmin kun laskettu. Pelkään kuollakseni et lähtee tuleen tosi vauhdilla.
 
Sama pelko mulla, pelkään et synnytys etenee nopeasti eikä mies ehdi mukaan ja/tai lapset pitää puskea kiireellä jonnekin hoitoon. No, onneks tollaset ei oo maailmanloppu, ite todennäköisesti ehdin hyvin sairaalaan. Nyt matkaa OYS:lle on 30 km ja kun muutetaan elokuussa, matka lyhenee 13 km. Eiköhän sitä siis ehdi, jos ei kolmannen kans jää kovin kauaa ihmettelemään supistuksia kotia. Mut jää mysteeriksi ehtiikö mies, kun ei yhtään tiedä mihin aikaan päivästä synnytys alkaa ja saadaanko tarpeeksi nopeasti lasten hoito järjestymään. On meillä muutamia potentiaalisia hoitopaikkoja mut esimerkiksi keskellä yötä tapahtuva synnytys tarkoittaa kyl ongelmia lastenhoidon kans. Toivottavasti synnytys alkaa heti kerrasta selvästi ettei tarvi jäädä ihmettelemään syntyykö se nyt vai ei :rolleyes:

Onko teillä muilla miten pitkiä matkoja synnärille?
 
@Miina- mullakin oli hcg alhainen ja sillon kaivoin tietoa asiasta kun kukaan ei oikein ensin sanonut siihen mitään kun mullakin riskiluvut kuitenkin hyvät. Ja siis muutamastakin lähteestä löysin tietoa tähän liittyen, että voi enteillä lapsen pienipainoisuutta ja muutenkin pientä kokoa vaikka kaikki olisikin muuten kunnossa. Jotenkin muistan sen liittyneen istukan virtauksiin. Onko sulla niitä tutkittu tarkemmin? Mulla ainakin toistaiseksi lapsi on kasvanut normaalisti, mutta mulla syynätään istukkaa lisäultrilla ja syön lisäksi verta ohentavaa lääkettä ennaltaehkäisevä nä. Paljon sulla oli toi hcg-b-v?
 
Minulla on synnärille alle 10 km mutta voi olla, että muutetaan ennen syyskuuta ja matka lisääntyy tuplaten. Aiemmat synnytykset ovat kestäneet 7-15 tuntia laskien ensimmäisestä supistuksesta. Melkolailla lasketun ajan tuntumassa syntyneet.

Sain aloiteltua tarvikkeiden hommaamisen, muutamalla vaatteella. Milloinkahan äitiyspakkaus tulee?

@Miina- paljon tsemppiä raskauteen ja ultraan!
 
Meidän lähin synnäri on tuossa kadun toisella puolella. :LOL: Naureskelin kavereille, että jos saisi mennä heti seuraavana päivänä kotiin ja käydä aina vaan näyttäytymässä osastolla, mutta ei taida radi-esikoisen kanssa ehkä onnistua. (n)
 
Meiltä on synnärille noin 14km eli ei kovin paha matka. Muakin mietityttää, että miten mies pääsee synnytykseen mukaan, jos esikoiselle pitää saada nopeasti hoitopaikka. Kaikki läheiset asuu eri paikkakunnalla.
 
Meiltä tulee synnärille about 40km. En oo katsonut tarkalleen. En oo päättänyt kumpaan meen, molempiin ehkä sama matka suunnilleen. Vaihtoehtoina naistenklinikka tai sitten hyvinkää. Asutaan välimaastossa

Onko täällä muita jompaan kumpaan menijöitä?

Jotenkin haluisin kokeilla tota helsingin päätä mut matka mietityttää jos osuu ruuhka-aikaan. Aion kyllä todellakin lähteä ajoissa liikkeelle ettei vaan kävis köpelösti.

Hirmunen ryske masuasukilla. Ei tarvii kyllä yhtään enään miettiä et liikkuuko se vai ei :ROFLMAO:
 
@Veeja, ite asu sielläpäin mut muutama tuttu on kehunut Hyvinkään synnäriä, ite ehkä suuntaisin sinne ennemmin mut varmasti hyviä vaihtoehtoja molemmat. Itellä seuraavat vaihtoehdot on niin kaukana, 100-200 km, et jos ei reissussa olla niin ei tarvi ees miettiä minne menee, jotain hyötyä siitäkin et pohjoisemmassa on synnärit harvemmassa :ROFLMAO: Täällä ei myöskään tuu sulkuja, eikö ne pääkaupunkiseudulla saata laittaa ovet kiinni ja ohjata muualle jos tulee liian täyttä? Tuokin saattaa muuttaa tilannetta sitte h-hetkellä niin ehkä paras varautua kumpaankin? Tai en tiedä tuleeko sulkua enää, pari vuotta sitte oli. Saa nähdä miten ruuhkaista täällä on kun on lakkautettu pari pientä synnäriä sitte viime synnytyskeikkani ja nyt lähes kaikki tulevat OYS:lle :(
 

Yhteistyössä