Syyskuiset 2019

Ai niin, ruokahalusta :D:unsure: Vatsa kurnii ihan mahdottomasti yhtenään... enkä todellakaan pidä itteäni nälässä. Alan entistä enemmän epäillä että meille tulee poika :D Makeaa ei tee mieli kauheasti, parasta on tuhdit salaatit ja muu suolainen.
 
Noniin, ru takana. Toive sukupuolen näkemisestä jäi haaveeksi vaan :devil: Kätilö ultras ensin, väänsi ja käänsi, veikkas tyttöä mutta yhtäkkiä näkyikin aivan kuin kivekset...ja sit ne taas hävis :ROFLMAO: Sama kävi lääkärille...Tiedä si kumpi on. Kuukauden päästä uudestaan :love: No mutta kaikki oli vauvalla hyvin, paino 410g ja vastaa täysin viikkoja 21+2. Sairasloma jatkuu taas kuukauden. Hematooma hieman pienentynyt viimekertaisesta. Outoo tässä on nyt se et mulla ei olekaan istukka edessä vaan takana. Tai niin tämä lääkäri kertoi. Jo viikoilta 14 asti on puhuttu edessä olevasta istukasta ja vielä kolme eri lääkäriä (n) No mut kohdunsuulla edelleen joten rauhallisesti otettava.
 
@Ansku00 pääasia et vauvalla kaikki niin ku pitää :love: Jospa se istukkakin sieltä siirtyis. Ja vauva näyttäs kumpaa sorttia se on. Meilläkään ei halunnu kyllä esitellä paikkojaan yhtään nt-ultrassa vaikka kysyin ja kätilö yritti tutkia tilannetta, mysteeriksi jäi. No, seuraavana rakenneultra ens viikolla ja eka ultra jonne mieskin pääsee mukaan niin olis toki jotenkin reilumpaa niin et nähtäis sit yhdessä siellä kumpi se on :love:

Niin ja tsemppiä sairasloman ym. kanssa, onhan se vähän kökköä kun on ylimääräistä rajoitusta ja muuta... ite just mietin tänään et alaselkä särkee ja maha on niin iso että hankaloittaa töiden tekoa jo nyt :( Sain sijaisuuden lähes koko täksi kuuksi ja yritän jaksaa tän mut sen jälkeen taidan pyytää sairaslomaa, en ymmärrä miten pärjään kun maha tästä vielä kasvaa :unsure:

Huomenna tismalleen puoliväli :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Ansku00
@Ansku00 Mullakin oli olevinaan kohdunsuulla, mutta sitten istukka olikin takana ja kauempana kohdunsuulta. Kohtu kasvaa niin istukka liikkuu. Mulla kontrolli vasta 3 vko päästä. Mäkin toivon, että ois pienentyny hematooma. Taas vuodellut vähän. Saia kyllä olla vuotamatta ja imeytyä kudoksiin. Oliko minkä kokonen hematooma nyt?
 
@Ninnu118 Hematooma nyt 3.7x1.9cm eli oikeeseen suuntaan mennään. Varmaa on se että kohdunsuulla istukka valitettavasti on mutta mun järkeen ei mahdu miten on edestä taakse hypänny :ROFLMAO: Ja mistä hitosta nuo säryt sit johtuu (n) Viimeks lääkäri selitti asian niin et kun mulla kohtu niin jyrkästi eteenpäin kallellaan ja istukka siinä vielä painona niin saattaa aiheuttaa kipuja.
Noh, toki mulla myös kohdun ja virtsarakon laskeumaa joten kai nekin voi kipua aiheuttaa (n) Luoja, muija ei oo viel neljääkymppiäkään ja vaivat on ku vanhalla muorilla :LOL:
Mä jännitän nyt mahtaako alkaa runsaampi vuotelu kun lääkäri teki aika ronskin sisätutkimuksen :( Viimekerralla kävi juur niin ja mainitsinkin asiasta ennen tutkimusta. Eipä korviaan lotkauttanu (n)
 
@tikkkunekku90 ompas ikävästi sun kaverit suhtautuneet uutiseen :( omat ystävät ja työkaveritkin on suhtautuneet postitiivisesti, vaikka pelkäsinkin miten töissä asian ottavat.. itsellä ei kuitenkaan yhtään mammakaveria ja kaipaisi sellaista seuraa joka samassa elämäntilanteessa
 
@Ansku00 Mulle lääkärit sanoivat, että sörkitään mahdollisimman vähän. Ja kattovat kohdunsuun tilanteen vain ultralla.
Kyllä mäkin huomannut, että paljon kaikkia vaivoja mitä ei välttämättä oo edes ollut aiemmin. Ja just himpan päälle 30 itekki .
 
Mulle tehdään sit seurantaultrassa sisätutkimus. Lääkäri siis ultraa. Kerran aiemmin on tehty tässä raskaudessa.

Sain kerrottua töissä raskaudestani. Pomo pähkäili miten kaikille riittää töitä kun syksyllä hiljenee. Tuli hyvä sauma kertoa, että mä vetäydyn rivistä elokuussa. Ja mieluusti pidän kuukauden kesäloman sitä ennen. Tämä sopi pomolle paremmin ku hyvin, ja niinpä vapaus koittaa kesäkuun lopulla. sitä ennen pidän viikon lomaa ku käydään miekkosen kaa nauttiin etelän lämmöstä nyt toukokuussa.☀

Muille ei oo kerrottu raskaudesta, ja käskin pomonki pitää asian omana tietonaan. Lapsetkaa ei tiedä. Maha on pysynyt melko pienenä, niin eivät hoksaa vielä.

Mun raskaus on mennyt hyvin. Maanantaina on neuvola. Painoa on tullut noin 3kg. Oon ollu sokerittomana ja herkuttomana nyt jonku aikaa.
Kesäkuun alussa on hammaslääkäri, sokerirasitus ja ultraus. Monenlaista ohjelmassa.

Meidän pikkuinen oli rakenneultrassa 331g, aika pieni vielä❤

Tsemppiä kaikille oloihin ja vaivoihin❤
 
Töissä rohkeimmat jo uskaltavat kysellä mahdollisesta raskaudesta. Vatsa on jo niin selkeä pallo. Ultrassa nyytin painoarvio vähän yli lasketun ajan. Se tietää potraa poikaa.

Uusina oireina vai pitäiskö sanoa vaivoina on närästys ja jalkojen turvotus. Ruokahalu on tosiaan mahdoton. Ja mietinkin herkuttomalle alkamista. Voi muuten olla melko potra äitikin syksyllä.
 
Rakenneultra nyt vihdoin tehty ja kaikki näytti normaalille :) tyttö olisi tulossa meille <3 on tosi helpottunut olo jotenkin nyt, tyyppi vastasi viikkoja hyvin. Tiedättekö tuleeko tästä rakenneultra tutkimuksesta vielä joku "lausunto" omakantaan?
 
Jippii, vihdoin puoliväli!! :love::eek:
Neuvolassa kävin eilen: paino jatkaa hurjaa nousuaan vaikka ei tarttis, mutta muuten kaikki ihan kivasti. Vauvan syke hakkas lähempänä 160, sf-mitta keskikäyrillä :barefoot: paineet edelleen ihmeen alhaset ja hb tutusti nousujohteessa :)
Ens viikolla sitten ru:n vuoro.

Miina & Pätkis 20+0 :barefoot::love:
 
@Ansku00 voih, onko jo helpottanut? Ihmettelen miks ees tekevät noita tuossa tilanteessa... ite en uskaltanu antaa tehä tutkimuksia kuin ultralla ku ei ollu tietoa onko istukka vielä kohdunsuulla mut hankalaahan tollanen on. Toivottavasti menee pian ohi!

Ihanat kuulumiset @tikkunekku90 ja @Miina- :) Me mennäänki @Miina- lähes samoissa, mulla nyt 20+2 :D

Jotenkin superhuojentavaa kun puoliväli on ohi! Tästä eteenpäin pitäis olla lähinnä kaikkea ihanaa eessä. Pahoinvointi vihdoin tuntuu vähitellen jäävän pois, oon niin onnellinen! Maha kasvaa ja olo muuttuu siltä osin haastavammaksi mut sen kestää ku tietää et vauvalla kaikki hyvin :) Liikkeetkin alkaneet tuntua päivittäin ja selkeästi :love: Rakenneultra on ens viikolla mullakin, en malttais ollenkaan oottaa!! Miehen kans iltaisin jännäillään mun mahaa tunnustellen ja pohtien minkälainen tapaus meille onkaan nyt tulossa :D:love:
 
@Lukka On rauhoittunut. Täs mä oon pötkötelly jalat ristissä eilisen lääkkeen oton jälkeen. Onneks auttoi! Supistelujen vuoksi tutkimuksen teki. Supistellut välillä todella usein. Enää en kyllä anna tutkia :mad:
Mahtaakohan tuo istukka ruveta vuotamaan sitten jos lähtee siirtymään ylöspäin:cautious:(n)
Kai se on pakko uskaltaa nousta ylös. Labra kutsuu jälleen. Kilppariarvoja seurailevat jatkuvasti...
 
@Ansku00 en usko et siks vuotais, mulla ei oo ollut minkäänlaista vuotoa koko raskausaikana ja nt-ultrassa oli istukka osittain kohdunsuun päällä, pari viikkoa sitten ei enää lähelläkään kohdunsuuta. Eikä tosiaan oo missään vaiheessa kyllä vuotanut :)
 
Mäkään en anna sörkkiä enää, koska nythän ei luulis neuvola lääkärinkään sitä tehä, kun katottu niin monta kertaa. Mulla ultra 2vko päästä :love: Ja neuvola ensi viikolla. Sitten pitääkin varata jo sokerirasitus ym mukavaa o_O
 
@Lukka Onnekkaita ne kenellä ei vuotoa ole. Mulla ei oo istukka liikkunu mihinkään kohdunsuulta :( Kunpa se ihme vielä tapahtuis.
@Ninnu118 Mulla oli sokerirasitus jo monta viikkoo sitten ja kaikki arvot heitti vähän. Laitan sen kyllä tulehdusten piikkiin. Kärsin sillon pienen ajan sisällä angiinan, korvatulehduksen ja poskiontelontulehduksen. Sain neuvolasta mittarin kotiin mut ihan hullun hommaa. Kertaakaan ei verensokerit oo olleet koholla. Mutta verenpaineet on :( 116/111 :eek: Kysyvät multa miten mä sen selitän...no jaa-a (n)
Ainiin, olin lukevinani et säkin saanut esikoisen 17 vuotiaana (y)
 
@Ansku00 Joo mä sain esikoisen 17v : na ja täyttää nyt tänä vuonna 15 v! :confused: Vau! Siihen perään tuli heti toinen lapsi vuoden iköerolla. Kaikki täällä kylällä puhu, että vahinko ollu ja sillai. Ihan älytöntä. Me mentiin naimisiin myös kun mä olin 17v :) eli kaikki tehtiin kerralla enkä ole katunut. Siitäkin tuli juttua, että pakko avioliitto, kun vauva tulossa . Ihania ihmisiä . :ROFLMAO:
Me ehittiin olla vajaa pari vuotta yhdessä ennen naimisiin menoa. Eli nyt tulee 17 vuotta yhdessä. Ja lapsia on sitten tullut tasaiseen tahtiin :)

Ai niin ja mun mies on mua reilu 6v vanhempi ja siitäkin hirvee haloo aikanaan :D
 
Ihanaa, vihdoin puolivälissä! :love: Käytiin eilen rakenneultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Saatiin tyttölupaus. ❤ Painoa pienellä oli 347g ja istukka on hyvällä paikalla takaseinässä. Potkuja tuntuu päivittäin ja ne näkyvät hyvin myös vatsan päälle. Viime viikon lääkärineuvolassa vauvan sykkeet oli 140-150 välillä. Oma paino ei ole vielä saavuttanut tammikuun lähtöpainoa, mutta eiköhän sinne parissa viikossa päästä, kun vatsa kasvaa silmissä. :LOL: Olot on helpottaneet, mutta huippaus kiusaa edelleen ja liitoskivut tulleet kiusaksi. :confused: Tänään 20+3. :)
 
@Ninnu118 Ääh, noita juoruajia kyllä löytyy sit ihan joka paikasta :devil: Mut antaa heitin puhua jos kuvittelevat paremmin tietävänsä
Mä sain kans esikoisen 17 vuotiaana mut täytin siitä jo reilun kuukauden päästä 18v. Likka nyt 19v. Seuraava synty reilun vuoden päästä. Nämä siis eri liitosta. Sillonen mies oli mua 6v. vanhempi :ROFLMAO: Nykynen 2v. nuorempi :D Yhteiseloo tämänhetkisen kanssa ollu 15v. ja kolme poikaa tullut joista kaikki jo kouluikäisiä. Pääsen helpolla viimisen kanssa kun voin keskittyä vain häneen muiden ollessa koulussa (y) Jos nyt siis kaikki menee hyvin. :unsure:
 
Neuvola-visiitti takana. Ne tuntuu niin turhilta, sit mietin et onko mun asenne väärä. Ärsyttää vaan ne kyselyt, siis ihan ok kaikki vointiin liittyvät mut sit se täytepuhelu, nii tää oli sun toinen- ei ku kolmas, joo ja tokassa sulla oli se rd- ei ku siinä ekassa, ok joo, nii te ootte naimisissa- joo, edelleen.

Sokerirasitukseen siis mennään, se olikin tiedossa kyllä. Mite muilla onko ollu tarkkaa mille kohti varaa sen? Tuntu olevan tosi tarkkaa nyt et nimenomaan rv 26

Paino nousee:mad: Pakko alkaa todella katsoon mitä suuhun menee. Liikkumalla ei pysty nyt vaikuttaa ku supistelee. Ravinto tietty pääosassa muutenkin.
 
@Ninnu118 Mä voisin kyl asua kaupungissa ihan vaan siks ettei aina tarvis kulkee autolla joka paikkaan :p
Määrättiinkö sulle Caprilon jatkuvaan käyttöön hetkellisesti vaiko tarvittaessa? Mulla lukee purkissa 1 tab. 3xvrk 18 päivän ajan tarvittaessa. Lääkäri kirjannu koneelle kuitenkin että voi ottaa 2 tablettiakin.
Mietin vaan sitä et uskaltaisinko syödä noit muutaman päivän säännöllisesti kun nyt näyttää vähän väliä vuotelevan kirkasta verta (n) Pitänee kai soitella polille ja kysyä...
 

Yhteistyössä