@Lukka Kuulostaa kivalta neuvolatädiltä, tosi hyvä asenne.
Ja kiva toi saikku: mulla vasta tällä viikolla ylämäkeen puuskuttaessa tuli oikeasti hetki, kun ajattelin, että kääk, tätä vielä kolme kuukautta. Toimistorotalla on onneksi fyysisesti aika kevyet työpäivät, ja välillä teen etänä kotoa, jos liitoskivuista tai muista muljahteluista johtuen tuntuu, ettei jaksa pendelöidä konttorille.
@Miina- lle tsemppiä, toivotaan parasta!
Tsemppejä muillekin oloihin! Mulla on ollut töissä niin kiirettä ja sitten muuten vähän väsynyttä meininki, että oon lähinnä vaan lukenu teidän juttuja. Täällä on meno ollut sellasta aika tasasta, eikä tää maha vieläkään ole mitenkään mahdottoman iso: työpaikalla toiset bonganneet mahan (ja kauniisti onnitelleet) ja toisille pitäny vääntää rautalangasta, että äippäloma häämöttää.
Mielenkiintoisia noi nukkumiskeskustelut. Mulla on vasta viime viikkoina alkanut jotenkin oikeasti konkretisoitua ajatus, että saatetaan saada nyytti kotiin ja ”kaikki muuttuu”. Se alkoi varmaan siitä, kun rv24 tienoilla alkoi lukea pikkukeskosista, että nyt vois jo syntyä ja ehkä jopa selvitä - siinä kohtaa tuli sellanen Hui!-hetki. Äp:nkin sain tilattua vasta tällä viikolla ja aloitettua virallisen paperisodan Kelan kanssa. Pakko kyllä sanoa, että mua ärsyttää toi ”äitiysloma alkaa viimeistään 30 arkipäivää ennen la:aa”. En kestä tätä holhousyhteiskuntaa. Miksi ihmeessä siihen ei voi laittaa enemmän siirtovaraa? Mulla on ainakin nyt fiilis, että voisin hyvin olla elokuullekin vielä töissä, ja mieluummin olen vauvan kanssa äitiysvapaalla edes muutaman viikon pidempään sieltä vapaan loppupäästä kuin odotan himassa kuin tatti pahimmillaan 6 vkoa, että se syntyy. Ne äippäloman alun ”rentoudun ja hemmottelen itseäni” -hoidot yms aktiviteetit on kuitenkin parissa viikossa äkkiä kulutettu - ja rahat loppu.
Sitten taas, jos toisilla on raskaat olot, niin ehdottomasti saikulle/aiemmin äitiysvapaalle - itsensä rääkkäys jonkin protestanttisen työmoraalin nimissä ei ole mistään kotoisin. Mutta eikö tässä voisi antaa yksilölle vähän enemmän joustoa?
Joo mutta siis nukkumiseen palatakseni: pitää miettiä tota perhepetiä. Alunperin ajattelin, että pinnikseen meidän sängyn viereen ja voidaan sitten neidin unta siellä vahtia. Meillä on sen verran kapea vuode suhteessa omiin kokoihin, että nukutaan muutenkin kylki kyljessä, etten oikein tiedä, miten siihen vauva mahtuu väliin - katoin niitä unipesiäkin, ettei sellaset oikein meille mahdu.
Sitten vielä mä olen niin syvä nukkuja, etten oikein itteeni luota - ja sit taas jos hormonit tekee musta kevyen nukkujan, niin en tiedä, haluanko torpedoida joka yö uniani puolivalveilla vauvaa vahtien.
Ja sit myös poikaystävä on kevyt nukkuja ja sen unet häiriintyy muutenkin helposti, niin myöskään sen jaksamisen kannalta en haluaisi verissä päin sitä perhepetiajatusta edistää. Mutta joo, yövalvomiset lienee edessä joka tapauksessa, joten turha tätä varmaan on yrittää ylioptimoida. Pitää varmaan kattoa, mitkä on fiilikset, jos/kun ollaan oikeasti nyytin kanssa kotona.
Ai niin tavaroista ja vaatteista: yksi ihana kukkabody ja -kuolalappu hankittu, olin kuolannut niitä jo pidempään.
Muuten ei vielä mitään vaatteita, käytettynä ja kulut alhaalla pyrin näitä hankkimaan, mut varmaan myös mieluummin tarpeen mukaan kuin hirveä kasa heti alkuun, joita ei sitten tarvitse / vauva kasvaa niistä hujauksessa ulos. Ja muiden tarvikkeiden suhteen aloitin ”olennaisesta”: hoitopöydästä...