On jo muita työntekijöitä jotka ovat saaneet lausunnon ja työkkäri sen on hyväksynyt. Alkaa olla jo työkkärilläkin tiedossa mikä se paikka on.
Ok. No se on tietysti ihan hyvä, että ennakkotapauksia on.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
On jo muita työntekijöitä jotka ovat saaneet lausunnon ja työkkäri sen on hyväksynyt. Alkaa olla jo työkkärilläkin tiedossa mikä se paikka on.
Mä en helposti jää sairaslomalle ja olen ollut monenlaisissa työpaikoissa joissa vaikeaa hoidettavien takia. Ne ovat kuitenkin olleet hoitolaitoksia yms. missä on tukena muita työntekijöitä eikä ole yksin sen yhden vaikean ihmisen kanssa. Eikä kyse ole mistään pienestä kiukuttelusta. Mä olen nähnyt yhtä sun toista muistisairaiden parissa joten en vähästä hätkähdä.Harva jää sairaslomalle töistään sen tähden, että siellä on niin kamalaa. Ja käsitin ap:n viesteistä, että on asioista miehelle kertonut. Eli ei ole ollut mikään yllätys.
Itse lähinnä ihmettelisin, jos oma mies käskisi minun mennä johonkin sellaiseen paikkaan, missä pahoinvointi menee noin pitkälle.
Mies tietää, että työpaikka on helvetti! Montako kertaa tämä asia pitää toistaa, että mies tietää kyllä mikä se työpaikka on ja että sieltä on muitakin jäänyt sairaslomalle! Silti kuvitteli mun palaavan sinne. Mä osaan kyllä puhua, mutta miehen tyyli on pitää mykkäkoulua jos tulee erimielisyyttä tai riitaa. Keskustele siinä sitten kun toinen ei vastaa. Vetää mielen entistä matalemmaksi tuollainen kun toinen ei suostu puhumaan.Minusta kukaan ei ole vähätellyt sairaslomaasi tai syitäsi siihen.
Itse epäilen, että jostain syystä sinä ja miehesi ette omaa keskusteluyhteyttä, jossa ymmärtäisitte toisianne. Samaa minusta epäili mies1. Kukaan ei myöskään sanonut sinua laiskaksi paskaksi.
Minä en siis epäile mahdottomia työolojasi. Minä epäilen sinun kykyäsi tuoda tämä asia esille miehellesi. Sinulla on taipumusta (ketjusta päätellen) ottaa marttyyrimäinen asenne heti, kun joku esittää yhdenkin kysymyksen.
Koita rauhoittua. Yritä keskustella järkevästi.
Harva jää sairaslomalle töistään sen tähden, että siellä on niin kamalaa. Ja käsitin ap:n viesteistä, että on asioista miehelle kertonut. Eli ei ole ollut mikään yllätys.
Itse lähinnä ihmettelisin, jos oma mies käskisi minun mennä johonkin sellaiseen paikkaan, missä pahoinvointi menee noin pitkälle.
Mies tietää, että työpaikka on helvetti! Montako kertaa tämä asia pitää toistaa, että mies tietää kyllä mikä se työpaikka on ja että sieltä on muitakin jäänyt sairaslomalle! Silti kuvitteli mun palaavan sinne. Mä osaan kyllä puhua, mutta miehen tyyli on pitää mykkäkoulua jos tulee erimielisyyttä tai riitaa. Keskustele siinä sitten kun toinen ei vastaa. Vetää mielen entistä matalemmaksi tuollainen kun toinen ei suostu puhumaan.
Olisit lukenut aloitusviestin kunnollaVoisiko myös olla niin, että jos jäät töistä pois, teille tulee niin paha taloudellinen ahdinko, että esim. talo pitää myydä. Ja mies on tätä yrittänyt sinulle sanoa, mutta mitään vastakaikua ei tule.
Minä olen. Ja liiton ihminenkin voi sellaisen kirjoittaa.En ole ikinä, kuuna päivänä kuullut lääkärin todistuksesta, jolla välttäisi karenssin. Sen sijaan olen kuullut monen valittavan kuinka tukia ei saa vaikka ollaan työkyvyttömiä. Sinuna varmistaisin ensin tuon ettei todellakaan tule karenssia suoraan liitolta, työkkäristä ja kelalta ennen kuin irtisanoutuisin. Ja vastaukset kirjallisena että voit sitten valittaa mikäli karenssi tuleekin.
Ap kertoi toukokuun tekevän tiukkaa ja tämän yhden kuukauden takia pitäisi olla jo tupaa myymässä.Voisiko myös olla niin, että jos jäät töistä pois, teille tulee niin paha taloudellinen ahdinko, että esim. talo pitää myydä. Ja mies on tätä yrittänyt sinulle sanoa, mutta mitään vastakaikua ei tule.
Kyllä mä ainakin tiedän tapauksia, että on saanut tuollaisen lausunnon. Kyse yhdestä työpaikasta ja lopulta työvoimatoimisto ei enää vaatinut lausuntoa kun jatkuvasti tuli irtisanoutuneita samasta työpaikasta. Kyse oli henkilökohtaisen avustajan työstä mistä ilmeisesti kyse myös ap:n tapauksessa.En ole ikinä, kuuna päivänä kuullut lääkärin todistuksesta, jolla välttäisi karenssin. Sen sijaan olen kuullut monen valittavan kuinka tukia ei saa vaikka ollaan työkyvyttömiä. Sinuna varmistaisin ensin tuon ettei todellakaan tule karenssia suoraan liitolta, työkkäristä ja kelalta ennen kuin irtisanoutuisin. Ja vastaukset kirjallisena että voit sitten valittaa mikäli karenssi tuleekin.
Jos lyhennysvapaata ei enää ole saatavilla, luottokortit tapissa ja laskuja enemmän kuin miehen tuleva tili, niin mitä sitten tehdään? Raha ei kasva puissa. Jätetäänkö laskut maksamatta vai otetaanko pikavippi jonka korot 2000%. Entä sitten kun rahaa ei tule kesäkuussakaan? Ei olisi käsittääkseni ensimmäinen kerta kun kelassa asioiden käsittely kestää. Ap on kuitenkin antanut kovin ylimalkaisen kuvauksen heidän tilanteestaan.Ap kertoi toukokuun tekevän tiukkaa ja tämän yhden kuukauden takia pitäisi olla jo tupaa myymässä.
Miksi ap:n pitäisi täällä selittää kaikki heidän raha-asiansa?Jos lyhennysvapaata ei enää ole saatavilla, luottokortit tapissa ja laskuja enemmän kuin miehen tuleva tili, niin mitä sitten tehdään? Raha ei kasva puissa. Jätetäänkö laskut maksamatta vai otetaanko pikavippi jonka korot 2000%. Entä sitten kun rahaa ei tule kesäkuussakaan? Ei olisi käsittääkseni ensimmäinen kerta kun kelassa asioiden käsittely kestää. Ap on kuitenkin antanut kovin ylimalkaisen kuvauksen heidän tilanteestaan.
Ja saattaapi olla että mies on jo aiemmin joutunut yksipuolisen elättäjän rooliin, mikä myös lisää hänen kiukkuaan siitä, että puoliso on (taas) jäämässä kotiin.
Yritän vain sanoa, että tässä on vain marttyyrin viesti siitä kuinka ei saa tukea, toinen puoli on unohdettu kokonaan.
Olen ollut nyt jonkun aikaa sairaslomalla työolojen takia enkä pysty enää palaamaan sinne. Ahdistaa pelkkä ajatuskin. En ala sen tarkemmin selittämään mistä kyse, mutta voin sanoa, että en ole ensimmäinen joka siellä on lopettanut työt oltuaan ensin sairaslomalla. Ei todellakaan ole kyse mistään pienestä ahdistuksesta tai että ei huvita mennä töihin.
Mies kysyi yksi päivä koska aion palata töihin. Sanoin, että en mä sinne palaa ja siitä on aiemminkin ollut puhetta, että tuskin palaan. Kai mies oli ajatellut, että muutan mieleni.
No mitä mies teki kun sanoin, että en palaa. Hän suuttui mulle. Ei kuulemma ala katsella tuollaista ja miten tätä taloutta pyöritetään. Ei mitään lohduttavaa sanaa ja tukea vaikka mies tietää mitä helvettiä töissä on välillä ollut. Nyt mies on ollut hyvin vähäpuheinen pari päivää, puhuu ns. pakolliset. Siinä tilanteessa kun mies suuttui ja sanoi ettei ala katsella tuollaista kysyin että heittääkö hän mut pihalle. Ei vastannut mitään.
Tiedän, että rahallisesti tämä on huono juttu koska talolaina painaa päälle. Se on kuitenkin vain tämä toukokuu kun odottelen Kelan päätöstä sairauspäivärahasta. Kun saan lääkäriltä lausunnon työkkäriin, että voin irtisanoutua niin saan kuitenkin yli 30 lomapäivää rahana. Kuulun työttömyyskassaan joten saan sieltä työttömyyspäivärahaa jos en löydä töitä mistään. Koko ajan haen töitä muualta, mutta ei ole tärpännyt. Pystyn kyllä tekemään töitä, mutta en nykyisessä työpaikassa.
Mutta joo. Hieno asenne miehellä kun puoliso tarvitsee tukea. Pari päivää on mennyt todella surullisella mielellä ja välillä kyyneleet silmissä.
Voisiko myös olla niin, että jos jäät töistä pois, teille tulee niin paha taloudellinen ahdinko, että esim. talo pitää myydä. Ja mies on tätä yrittänyt sinulle sanoa, mutta mitään vastakaikua ei tule.
Jos lyhennysvapaata ei enää ole saatavilla, luottokortit tapissa ja laskuja enemmän kuin miehen tuleva tili, niin mitä sitten tehdään? Raha ei kasva puissa. Jätetäänkö laskut maksamatta vai otetaanko pikavippi jonka korot 2000%. Entä sitten kun rahaa ei tule kesäkuussakaan? Ei olisi käsittääkseni ensimmäinen kerta kun kelassa asioiden käsittely kestää. Ap on kuitenkin antanut kovin ylimalkaisen kuvauksen heidän tilanteestaan.
Ja saattaapi olla että mies on jo aiemmin joutunut yksipuolisen elättäjän rooliin, mikä myös lisää hänen kiukkuaan siitä, että puoliso on (taas) jäämässä kotiin.
Yritän vain sanoa, että tässä on vain marttyyrin viesti siitä kuinka ei saa tukea, toinen puoli on unohdettu kokonaan.
Ei me nyt yhden kuukauden takia aleta taloa myymään. Lyhennysvapaata kyllä olisi jäljellä, mutta tuskin sitä haetaan. Miehellä on yksi luottokortti jolla ei ole nyt ostettu mitään joten ei ole siitä maksettavaakaan. Mitään pikavippiä ei todellakaan oteta. Äly hoi.Jos lyhennysvapaata ei enää ole saatavilla, luottokortit tapissa ja laskuja enemmän kuin miehen tuleva tili, niin mitä sitten tehdään? Raha ei kasva puissa. Jätetäänkö laskut maksamatta vai otetaanko pikavippi jonka korot 2000%. Entä sitten kun rahaa ei tule kesäkuussakaan? Ei olisi käsittääkseni ensimmäinen kerta kun kelassa asioiden käsittely kestää. Ap on kuitenkin antanut kovin ylimalkaisen kuvauksen heidän tilanteestaan.
Enkä ole mikään helvetin marttyyri sen takia kun kerron miten asiat on. Enkä todellakaan ole eroamassa miehestä ja laittamassa taloa myyntiin. Omituista käskeä eroamaan tämän yhden tapahtuman perusteella. Heikoilla pohjilla on toisten liitot jos heti menee lusikat jakoon kun tulee vastoinkäymisiä.
Mä kirjoitin jo tuolla aiemmin, että mä stressaan ja ahdistun niin kauan kuin olen tuossa työpaikassa kiinni. Kun olen ollut työhaastatteluissa niin totta kai olen sanonut, että kaipaan uusia haasteita yms. En mä mikään tyhmä ole. Hitto vieköön.Kuka sinulle kirjoittaa työtodistuksen?
Ei vaan kannata jäädä työttömäksi, vaan etsiä se uusi työ ensin ja olla vaikka sairaslomalla siihen asti.. Jos jo nyt työn saanti on vaikeaa, niin mietippä kuinka vaikeaa se on sitten kun olet työtön? Nyt voit perustella uuden työn hankkimista sillä, että haluat esim uusia haasteita jne ja olla kertomatta ettei nykyinen vaan nappaa..
Ei nyt varmaan ole kovin vaikeaa hakea sairaslomaa uudelleen?
Tottakai mies suuttuu, niin suuttuisin itsekin. Sairasloma on sairasloma mutta työttömyys on työttömyys.
Onko nyt hyvä olla sen marttyyrin kruunun kanssa? Kai tajuat että sä voit puhua vain omasta puolestasi etkä ap:n tai muiden? Me ei voida toisten täysin tuntemattomien puolesta sanoa, että pitää vain jaksaa. Niin ethän sä tuossa käskenyt ap:n jaksaa, mutta paistaa kilometrien päähän tuosta sun tekstistä että kyllä ap:n pitäisi jaksaa kun säkin jaksoit. Ikävä palauttaa sut maan pinnalle sieltä pätemisen jalustalta, mutta ei se noin mene. Ihmiset ja tilanteet ovat erilaisia.Eikait siinä ku irtisanot ittes vaa sitten.
Jos olet jo tuon päättänyt niin mitäpä sitten täällä ruikutat. Itsellä ollut monta ahdistavaa työtä ja viime kesänkin itkin joka päivä ja nukuin 4-5h yössä kun stressiä oli niin paljon. Välissä toki mietin sairaslomaa mutta mies sai sitten ylipuhuttua ja vedin loppuun asti. Sain sitten uuden työn.
Oma mieheni käyttäytyi samanlailla ja suuttui kun sanoin irtisanovani tai hakevani ylipäätänsä sairaslomaa. Näin painajaisia päivittäin ja vieläkin joskus. Nyt jälkeenpäin kun ajattelen niin olipa onni etten irtisanoutunut koska sillon en olis nykystä työtä saanut.