Mieheltä näköjään turha odottaa mitään tukea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lue teksti ajatuksella niin huomaat siellä kohdan missä kirjoitin miehen tietävän mitä helvettiä töissä on ollut. Kannattaa aina lukea tekstit kunnolla ennen kuin alkaa pätemään.

Tuskin miehesi on työssäsi ollut sinua seuraamassa. Miehesi tietää vain, että olet valittanut asiasta jo pidempään ja silloin vaihtoehdot ovat 1) työpaikan asiat ovat oikeasti huonosti tai 2) sinä paisuttelet pikkuasioita ja pakenet ongelmia.
Miehesi tuntee sinut, ehkä vaihtoehto 2 on lähempänä totuutta.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Aloituksessasi annoit ymmärtää, että työpaikasta on lähtenyt useampia tyntekijöitä samoista syistä kuin sinä haluat lähteä. Annoit siis ymmärtää, että kyseessä on työpaikka, jossa on monta työntekijää. Eivät palstalaiset ole ajatuksenlukijoita.

Onko työsopimus tehty tuon työnantajan kanssa. Olet siis hoiva-avustaja? Sinun tapauksessasi on erityisen tärkeää kuulua ammattiliittoon, koska (kuten huomaat), yksin voi olla hankalaa taistella epäkohtien korjaamiseksi. Jos et liittoon kuulu, on se tässä vaiheessa voi-voi.
Niin, avustettavalla voi olla useita työntekijöitä. Lisäksi kun yksi on lähtenyt niin toinen on tullut tilalle. Asioita on yritetty selvittää, mutta ei työnantaja miksikään muutu. Tuolla menolla joutuu laitoshoitoon kun ei sinne pian kukaan hae töihin. Maine on jo monella tiedossa ollut muutamia vuosia.

Kuulun liittoon, en ole mikään idiootti. Toistan nyt vielä kerran: asioita on yritetty selvittää, mutta siitä ei ole ollut apua. Ei tämä ole ainoa tällainen työpaikka.

Tuskin miehesi on työssäsi ollut sinua seuraamassa. Miehesi tietää vain, että olet valittanut asiasta jo pidempään ja silloin vaihtoehdot ovat 1) työpaikan asiat ovat oikeasti huonosti tai 2) sinä paisuttelet pikkuasioita ja pakenet ongelmia.
Miehesi tuntee sinut, ehkä vaihtoehto 2 on lähempänä totuutta.
Mies tietää, että sieltä on samoista syistä lähtenyt muitakin työntekijöitä eli ei ole mun keksimää koko juttu.

Kiva kun mua syyllistetään helvetillisestä työpaikasta. Kyllä palstaan näköjään taas saattoi luottaa ja oli virhe laittaa tänne yhtään mitään. Nyt sitten tulet aukomaan päätäsi, että älä uhriudu. Niin mähän olen se laiska paska ja työnantaja viaton uhri.

Johan on tylytystä. Kyllä omasta jaksamisesta ja mielenterveydestä kannattaa pitää kiinni. Ei ole mitään järkeä kärsiä itseään loppuelämäksi sairaaksi. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen

Antaisit vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Valheilla sinua ei voi loukata, tiedät itse niiden olevan valheita. Totuudella ei voi loukata, pitää itse hyväksyä totuus itsestä. Jos vittuillaan muuten vain, hymyilet toispuoleisesti, sanot no voi voi ja jatkat hommiasi. Jos vaaditaan enemmän työpanosta kuin pystyt antamaan, sanot että no can do ja jos työnantajan kitinä jatkuu, niin sanot, että jatkuva keskeyttely aiheuttaa sen ettet saa näitäkään hommia tehtyä. Hymyilet vaan ja annat mennä.

Antaisit vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Valheilla sinua ei voi loukata, tiedät itse niiden olevan valheita. Totuudella ei voi loukata, pitää itse hyväksyä totuus itsestä. Jos vittuillaan muuten vain, hymyilet toispuoleisesti, sanot no voi voi ja jatkat hommiasi. Jos vaaditaan enemmän työpanosta kuin pystyt antamaan, sanot että no can do ja jos työnantajan kitinä jatkuu, niin sanot, että jatkuva keskeyttely aiheuttaa sen ettet saa näitäkään hommia tehtyä. Hymyilet vaan ja annat mennä.
Sinä et varmaan ole koskaan tavannut oikeasti ilkeää ihmistä. En ole ap , mutta olen irtisanonut itseni työkaverin takia

Helppo sanoa kun ei tiedä mitä se on. Ei sieltä ihmiset huvikseen ole jäänyt sairaslomalle. Herätys nyt.

Olen ollut nyt jonkun aikaa sairaslomalla työolojen takia enkä pysty enää palaamaan sinne. Ahdistaa pelkkä ajatuskin. En ala sen tarkemmin selittämään mistä kyse, mutta voin sanoa, että en ole ensimmäinen joka siellä on lopettanut työt oltuaan ensin sairaslomalla. Ei todellakaan ole kyse mistään pienestä ahdistuksesta tai että ei huvita mennä töihin.

Mies kysyi yksi päivä koska aion palata töihin. Sanoin, että en mä sinne palaa ja siitä on aiemminkin ollut puhetta, että tuskin palaan. Kai mies oli ajatellut, että muutan mieleni.

No mitä mies teki kun sanoin, että en palaa. Hän suuttui mulle. Ei kuulemma ala katsella tuollaista ja miten tätä taloutta pyöritetään. Ei mitään lohduttavaa sanaa ja tukea vaikka mies tietää mitä helvettiä töissä on välillä ollut. Nyt mies on ollut hyvin vähäpuheinen pari päivää, puhuu ns. pakolliset. Siinä tilanteessa kun mies suuttui ja sanoi ettei ala katsella tuollaista kysyin että heittääkö hän mut pihalle. Ei vastannut mitään.

Tiedän, että rahallisesti tämä on huono juttu koska talolaina painaa päälle. Se on kuitenkin vain tämä toukokuu kun odottelen Kelan päätöstä sairauspäivärahasta. Kun saan lääkäriltä lausunnon työkkäriin, että voin irtisanoutua niin saan kuitenkin yli 30 lomapäivää rahana. Kuulun työttömyyskassaan joten saan sieltä työttömyyspäivärahaa jos en löydä töitä mistään. Koko ajan haen töitä muualta, mutta ei ole tärpännyt. Pystyn kyllä tekemään töitä, mutta en nykyisessä työpaikassa.

Mutta joo. Hieno asenne miehellä kun puoliso tarvitsee tukea. Pari päivää on mennyt todella surullisella mielellä ja välillä kyyneleet silmissä.

Kuulostaa sille, että miehesi on teidän perheessä se, joka stressaa raha- asioista. Oletan jutustasi, että sinä et ole varsinaisesti keskustellut hänen kanssaan asiasta ja suunnitelmistasi, vaan olet pelkästään ilmoitellut. Tapasi hoitaa asia, saattaa jo olla oletusarvoisesti ärsyttävä.

Ehkä sinun pitäisi esittää asiasi siten, että annat toiselle mahdollisuuden tukea ja ymmärtää.

Olin useampia vuosia sitten vastaavassa tilanteessa. Töissä aivan helvetillinen tilanne ja mies syyllisti minua kun olin sairaslomalla.
Irtisanouduin, josta mies syyllisti rankasti. Etsin töitä ja jokaisesta kielteisestä vastauksesta mies jaksoi urputtaa ja ilkkua: "Kato nyt, ei sua kukaan halua töihin!"

Löysin unelmien työpaikan. (Tosin ensin en sitä tiennyt, mutta vuosien mittaan tajusin, että tämä on minun paikkani!) Pääsin henkisesti jaloilleni ja jätin miehen.
Suhteemme ei vain kestänyt sitä, että mies ei tukenut minua tiukan paikan tullen.

Mies tietää, että sieltä on samoista syistä lähtenyt muitakin työntekijöitä eli ei ole mun keksimää koko juttu.

Kiva kun mua syyllistetään helvetillisestä työpaikasta. Kyllä palstaan näköjään taas saattoi luottaa ja oli virhe laittaa tänne yhtään mitään. Nyt sitten tulet aukomaan päätäsi, että älä uhriudu. Niin mähän olen se laiska paska ja työnantaja viaton uhri.

Et tainnut oikein ymmärtää mitä sinulle sanottiin?

No aika empatiakyvyttömältä ihmiseltä miehesi kuulostaa.
Mielestäni ei ole kohtuutonta odottaa puolison tukea vaikeissa tilanteissa. Ja oli tilanne mikä tahansa, menee terveys taloudellisten seikkojen edelle.

Melkein kaikki valittaa, miten paskaa töissä on, kuka mistäkin syystä. Useimmiten, kun joku valittaa paskoista työoloista, en juurikaan reagoi siihen.
Minusta kuulostaa ennemminkin sille, että tässä tapauksessa keskusteluyhteyttä ei juurikaan ole.

Olen itse ollut vuosia sitten aivan helvetillilisessä työpaikassa. Oli onneksi vain vuoden määräaikainen, ja vain siksi sen jaksoin vetää loppuun, mutta jos ei olisi loppumispäivää tiennyt, olisin lähtenyt, vaikka olisin jäänyt taivasalle pennittömänä.
On helppo neuvoa sinnittelemään, jos ei ole itse oikeasti mitään vastaavaa kokenut.

Olen itse ollut vuosia sitten aivan helvetillilisessä työpaikassa. Oli onneksi vain vuoden määräaikainen, ja vain siksi sen jaksoin vetää loppuun, mutta jos ei olisi loppumispäivää tiennyt, olisin lähtenyt, vaikka olisin jäänyt taivasalle pennittömänä.
On helppo neuvoa sinnittelemään, jos ei ole itse oikeasti mitään vastaavaa kokenut.
No sepä! Kun ei tiedä mitä se on. Eikö sekään kerro näille viisastelijoille mitään, että en ole ainoa joka tuolta on samasta syystä jäänyt sairaslomalle. Mua ahdistaa ja stressaa ajatus, että mun pitäisi palata sinne töihin.

Melkein kaikki valittaa, miten paskaa töissä on, kuka mistäkin syystä. Useimmiten, kun joku valittaa paskoista työoloista, en juurikaan reagoi siihen.
Minusta kuulostaa ennemminkin sille, että tässä tapauksessa keskusteluyhteyttä ei juurikaan ole.
Harva jää sairaslomalle töistään sen tähden, että siellä on niin kamalaa. Ja käsitin ap:n viesteistä, että on asioista miehelle kertonut. Eli ei ole ollut mikään yllätys.
Itse lähinnä ihmettelisin, jos oma mies käskisi minun mennä johonkin sellaiseen paikkaan, missä pahoinvointi menee noin pitkälle.

Mä oon ollu nuorena helvetillisessä työpaikassa kans. Oli kahden vuoden määräaikainen sopimus. Kun neljän kuukauden koeajan viimeinen päivä oli niin sanoin pomolle, et mä lähden NYT. Ja niin lähdin. Ikinä en ole sitä päätöstä katunut.

Ei mun ymmärryksessä ole mitään vikaa. Tässä ei nyt monikaan tunnu ymmärtävän, että en ole mistään pienestä syystä sairaslomalla ja hankkiutumassa työpaikasta eroon.

Minusta kukaan ei ole vähätellyt sairaslomaasi tai syitäsi siihen.
Itse epäilen, että jostain syystä sinä ja miehesi ette omaa keskusteluyhteyttä, jossa ymmärtäisitte toisianne. Samaa minusta epäili mies1. Kukaan ei myöskään sanonut sinua laiskaksi paskaksi.

Minä en siis epäile mahdottomia työolojasi. Minä epäilen sinun kykyäsi tuoda tämä asia esille miehellesi. Sinulla on taipumusta (ketjusta päätellen) ottaa marttyyrimäinen asenne heti, kun joku esittää yhdenkin kysymyksen.

Koita rauhoittua. Yritä keskustella järkevästi.

Yhteistyössä