Heippa kaikille! <3 Kun
Virkki ja
Katti75:kin täällä kirjoitteli, niin piti tulla nyt itsekin moikkailemaan piiiitkästä aikaa. Suuri Ihme on täällä tapahtunut, ja olen raskaana 12+3 tällä hetkellä. Ei tähän nyt vieläkään uskalla luottaa, kun yritys kuitenkin alkanut jo 2014... Varovaisen toiveikas kuitenkin! Nyt odotellaan seulojen tulosta, ja kiinnostikin tuo Kattin NIPT. Mäkin olen dextralaisia, mutta en ole siis NIPTiin menossa, ellei seula niin "määrää" - rahat on kaiken jälkeen aivan lopussa.
Peukkuja pystyyn siis kaikille, muille ja itselle!!
Ultrauksessa oli kaikki hyvin kyllä, nt 0,8mm ja koko kohdallaan, vilkas ja ihanan näköinen tapaus <3 Olikin jo kolmas ultra, sydän sykki taas tiheästi.
Mutta kyllä vaan jännittää, nämä ekat etapit ja sitten varmaan pikkuhiljaa myös se, että eka lapseni oli ennenaikaisesti synnytetty, 2kk aiemmin - joskaan ei mitään yhtä selkeää syytä, joka voisi toistua.
Mutta, ajattelin kertoa hieman tästä onnistuneesta kierrosta. Se oli melkein kaikin puolin erilainen kuin aiemmat. Että ehkä jotain vinkkejä.
- kävin mittaamassa ferritiinin. Oli 32. Se ei alita esim. Dextran rajaa, mutta on monen rautaan erikoistuneen lääkärin mielestä alhainen: raskautumiseen auttaa, jos ferritiini eli varastoarvo on yli 60. Söin 3kk purkista rautaa ja mittauksessa (jossa toki purkin vaikutus vielä näkyi) oli sen jälkeen arvo yli 80, tämä juuri raskautumisen aikoihin.
- kävin akupunktiossa edellisenä ja seuraavana päivänä siirrosta. Aiemmin olen käynyt vain ennen. Jos akupunktiohoitajalla olis ollut aikaa, olis saattanut mennä kuten
Rusakkoisella eli heti ennen ja heti jälkeen. Oli eri akupunktio, kuin jossa aiemmin joskus olen käynyt.
- noudatin kiinalaisen ystävän neuvoja: söin ja join kaiken lämpimänä, myös veden. Söin munan per päivä
(Olen oikeasti vegaani) Käytin myös seesamiöljyä, joka on kuulemma Kiinassa kohdun lämpöä lisäävä tekijä.
- mulla oli estrogeeni ekaa kertaa käytössä (testi otettiin ennen siirtoa, en ymmärrä, miksei sitä oteta oletusarvoisesti, eka kerta mulla), kuten monella täällä, ja lisäksi ekaa kertaa kortisoni. Söin näitä vielä viikoille 9-10 asti. Terolut keltarauhasena.
- blasto saattoi olla 6-päiväinen mutta tästä en ole varma. Oli kaksi 6-päiväistä ja yksi 5-päiväinen pakkasessa, jos oikein ymmärsin, enkä tiedä, minkä siirsivät.
- otin siirron jälkeen tosi rauhallisesti, melkein vuodelepoa, välillä liikkumista verenkierron vuoksi. Aiemmin olen tehnyt ties mitä, lähtenyt laivalle yms. Välttelin kuumaa suihkua ja kylpyä mutta pidin itseni peruslämpimänä. Koiraa halailin paljon
- no sitten omia hlökohtaisia symbolisia juttuja kuten että mies oli mukana siirrossa ekan kerran (ei tosin samassa huoneessa - vaikea toimenpidekammo), ja mulla päällä vanha imetyspaita ja -rintsikat
No, ainakin toimi!
Tsemppiä ihan jokaiselle! Erityisesti
Virkille <3 Ymmärrän niin hyvin!