Unicefin kehitysavusta

Jos tahdot olla aitaa katsova lehmä...

Isoisäni oli torppari venäjän suuriruhtinaskunnassa. Siihen maailmanaikaan sinun oikeutesi oli käydä synnyttämässä ojassa kunhan tulet pikaisesti takaisin pellolle.
Sit keksittiin torpparilaki ja se oli talvisodan kannalta hyvä juttu koska omaa pientä maatilkkua puolustaa jokainen.
Sit ihansaatanan köyhä suomi keksi äitiyspakkauksen, niin ja äitiysvapaat ja sen semmoiset, että sinun ei tartte synnyttää ojassa ja palata pikaisesti pellolle. Jotenkin veikkaan, että saat myös puhua seurakunnassa ja äänestää.
Kaikkea me suvakit keksimmekin tullaksemme haukutuiksi.
Kuljet yhä vain kauemmaksi aidasta...

Miten ihmeessä tämä johtaa siihen, että nyt sitten ollaan vastuussa jostain sudanilaisesta pallomahasta???
 
Okei, hyvä, eli meillä on nyt sitten perheitä, joissa kaksi lasta ja ne ei kuole. Saatiin tämä ratkaistuksi.
Miten me saadaan niille terveydenhuolto ja koulutus? Niitähän on nyt siellä, mutta ne ei toimi 100%sesti, muutenhan ongelma olisi jo ratkaistu. Rahaa menee mm. korruptioon. Täytyy mennä johonkin muuallekin, sillä muutenhan näitä ongelmia ei enää olisi..
Selitä minulle, miksi tämän ongelman selvittäminen on suomalaisten veronmaksajien velvollisuus.
 
Okei, hyvä, eli meillä on nyt sitten perheitä, joissa kaksi lasta ja ne ei kuole. Saatiin tämä ratkaistuksi.
Miten me saadaan niille terveydenhuolto ja koulutus? Niitähän on nyt siellä, mutta ne ei toimi 100%sesti, muutenhan ongelma olisi jo ratkaistu. Rahaa menee mm. korruptioon. Täytyy mennä johonkin muuallekin, sillä muutenhan näitä ongelmia ei enää olisi..
No jospa rahaa jää käytettäväksi kun perheissä ei enää ole 5-6 lasta vaan ne 2?
 
Kuinka suuren armeijan luulet tarvitsevasi ja paljonko sille maksat, että mä pysyn loitolla?
Jokainenhan tulee toimeen omillaan, niin sinä kuin minäkin.
Mut jos sulla ei ole sotilaita keittiösi tai makuuhuoneesi turvaksi niin sinä olet aika heikoilla.
Okei, nyt ehkä tajusin, mitä ajat takaa...
Kuten sanoin, verot minimiin. En sanonut että kokonaan pois. En myöskään ole halukas itse viemäreitä rakentamaan tai teitä kunnostamaan. Eli en myöskään ole poliisia lopettamassa. Mutta kaikki ei-selkeästi kaikkien iloksi verorahoilla rakennettu voitaisiin karsia.
 
vierailija
Okei, nyt ehkä tajusin, mitä ajat takaa...
Kuten sanoin, verot minimiin. En sanonut että kokonaan pois. En myöskään ole halukas itse viemäreitä rakentamaan tai teitä kunnostamaan. Eli en myöskään ole poliisia lopettamassa. Mutta kaikki ei-selkeästi kaikkien iloksi verorahoilla rakennettu voitaisiin karsia.
Mulla ei ole autoa tai ajokorttia, kuljen pyörällä tai kävellen, ei mun mielestä verorahoista tarvitse autoteitä kunnostaa, satsataan mielummin raiteisiin ja juniin
 
vierailija
Ei lapsia tuon syyn eli vanhusten takia tartte tehdä. Se kierre saakoon katketa.
Vain 2 lasta, raskausaika ja synnytykset hoidetaan niin että muksu jää eloon, se saa ruokaa, terveydenhuollon ja koulutuksen.

Kyllä siinä menee suurperheessäkin ruokaa monen suun ruokkimiseen, ennenkuin lapset on apuna ja työvoimana.
Suomessa lapsia on tehty työvoimaksi, jos et sitä ole kuulklut: pelloilla ovat viettäneet vapaa-aikansa ne kuuskymppiset, joilla kotona on ollut 4.6 lehmää. Ikinä ei ole kysytytty, onko kivaa. On ollut itsestäänselvää, et töitä tehdään kotona, kunnes on kypsä maailmalle. Mut silloin ei ollut opetushallitusta, jonne voi lähettää kaikki suunnittelijat. En ymmärä, mitä sellaisilla tekee, kun ei sitä tietoa edes käytetä, jota vuosikymmenet on kerätty. 260 ihmistä tällä hetkellä. Vai onko ne jotakin suojatyöpaikkoja vai palkintovirkoja?
 
vierailija
Suomessa lapsia on tehty työvoimaksi, jos et sitä ole kuulklut: pelloilla ovat viettäneet vapaa-aikansa ne kuuskymppiset, joilla kotona on ollut 4.6 lehmää. Ikinä ei ole kysytytty, onko kivaa. On ollut itsestäänselvää, et töitä tehdään kotona, kunnes on kypsä maailmalle. Mut silloin ei ollut opetushallitusta, jonne voi lähettää kaikki suunnittelijat. En ymmärä, mitä sellaisilla tekee, kun ei sitä tietoa edes käytetä, jota vuosikymmenet on kerätty. 260 ihmistä tällä hetkellä. Vai onko ne jotakin suojatyöpaikkoja vai palkintovirkoja?
Aina on niitä, joilta nää jutut menee ohi, mut on kuiten niitäkin, jotka oppii. Yritetään nyt kuitenkin, ettei koulutuksesta leikata enää, johan sen näkee, että sitä tarvitsee. Ajatteles, jos kaikki oltais sellasia, et ei tajuttais miksi maksetaan veroja tai kehitysapua.
 
Miksi minä maksan veroja sinun synnytyksestäsi, äitiyspäivärahoistasi, lapsilisistäsi, lastesi päiväkodista tai koulusta.
Enhän minä niitä mihinkään tarvitse.

Vastaus on yksinkertainen. Koska tahdon.
Olen niin saatanan suvakki, että joskus ajattelen muitakin kuin itseäni.
Mitä ihmettä väännät nyt tuota ”suvakki-uhriutuu” -teemaa väkisin tähän ketjuun?

Ja koulutuksesta ja päivähoidosta hyötyy jokainen veronmaksaja. Sen sijaan esim terveydenhoito voisi olla jokaisen itse maksettavissa.
 
vierailija
Fake news. Nykypäivän Afrikan nälkälapset eivät ole niitä lemänpaskamajoissa asuvia... ne ovat nykyään Afrikan suurkaupunkien slummeissa narkkaavia väkivaltarikollisia ja taskuvarkaita. Sellaisia lapsia on vain liian rujoa näyttää mainoksissa. Ei toimi.
 

Yhteistyössä