Pojan ajatukset muuttuneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on 16v poika (täyttää kesäkuussa 17). Kysyin häneltä ihan normaalisti, että milloin hän alkaa liikkumaan mopolla kouluun, harrastuksiin jne. Hän hermostui täydellisesti, syytä ei silloin kertonut. Hetkeä myöhemmin, kysyin häneltä asiaa, hän sanoi, että hän on saanut jo kahden kesän aikana tarpeekseen mopoilusta, eikä hän nauti ajamisesta. Sitten kysyin, että "Millä sä sitten kuljet", poika vastasi turhautuneena "No bussilla ja ajattelin ostaa taitettavan polkupyörän jotta voin kulkee ekologisesti". Pojastani on siis tullut eko-ihminen. Ei minulla ole mitään ekologisuutta vastaan, sehän on hieno asia! Mutta poikani haluaisi hankkia n. 660€ maksavan polkupyörän ja ehdotti moponkin myyntiä. Itseäni hieman mietityttää tuo, sillä moposta ei tulla enään saamaan läheskään sitä hintaa, mikä siitä on joskus maksettu sekä se mopokorttikaan ei mikään ilmainen ollut, niin jotenkin tuntuu, ettei rahoille ole saanut vastinetta, koska ei se edes näinä muutamina kesinä edes hirveästi ajanut. Kertoin hänelle, että minun taloudellinen tilanteeni ei polkupyörän hintaa tällä hetkellä kestä. siihen hän tokaisi "Kuka on sanonut, että sen osta joku muu? Omilla rahoilla sen tietty ostan"

Tästä (loppujen lopuksi näinkin pienestä) asiasta on syntynyt pieni riita. En haluaisi pakottaa poikaani sellaiseen, mihin hän ei haluaisi, mutta tuntuu, että rahoille ei olla saatu vastinetta, kun sen suhteuttaa ajojen määrään.

Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka vastaa asiallisesti. :)

Anna pojan myydä mopo ja ostaa polkupyörä. Turhaan yrität häntä mopoilla pakottaa vain, koska mopolla ei mielestäsi ole ajettu riittävästi.
Vähemmän ajetusta saa paremman hinnan, ja ei tarvitse vakuutusmaksujakaan enää maksaa. Mopokortti hyödyttää poikaa jatkossakin eli ei sekään raha hukkaan mennyt.

Itse olisin tyytyväinen pojan päätöksestä. Se on oikeasti ekologinen ja oman fyysisen kunnon kannalta äärimmäisen hyvä.

Jos lapsi on ostanut kerralla liian ison pussin namia, pakotatko syömään sen kerralla, kun se nyt on ostettu? Mopokortista on hyötyä myöhemminkin.

Täällä meillä päin Niin kuin nykyään varmaan muuallakin on tosi paljon noita mopopoikia ja se on kauheeta katsottavaa. Aivan hengellä leikkimistä ihan joka päivä aamusta yöhön..
Hyvä vaan jos poika on tämän ymmärtänyt.
Vaikka itse ajaisikin nätisti, niin kaverit voivat hölmöillä ja vaarantaa pojan hengen.

Ja polkupyörällähän pääsee talvellakin kouluun ja harrastuksiin (y)

Niitä taitettavia pyöriä saa ihan hyvinä versioina halvemmallakin hinnalla, esim. 400 eurolla.

Lisäksi kannattaa muistaa se, ettei sitä pyörää saa ottaa suojaamattomana bussiin, vaan pyörää varten pitää olla joku suojapussi tai laukku.

Onkohan pojalla uusi tyttöystävä, joka ekohenkinen. Laita mopo seisontaan kuukaudeksi, jos poika edelleen myynnin kannalla silloin, niin myykää. Polkupyörä ihan tarpeellinen hankinta tulevaisuuttakin varten, jos omilla rahoillaan ostaa niin miksi kieltäisit?

Oliskohan sille meinannut käydä vahinko ja on säikähtänyt? Mopolla ajaminen voi olla aika hemmetin pelottava kokemus, sitä ymmärtää yhtäkkiä olevansa todella suojaton autojen keskellä .

Provohan tämä on, mutta pelataan mukana...
Olisit iloinen, että poika valitsee järkevämmän kulkuvälineen. Ihan sama, mitä mopoilu on maksanut, ne rahat ovat menneet, eikä niitä takaisin saa.

Yhteistyössä