Kaveri kopioi sisustukseni.

  • Viestiketjun aloittaja Ärsyyntynytsisustus
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Loppuelämä pilalla: Kävin Dressmanilla. Ostin siniset farkut. Nyt työtoverini osti ihan samanlaiset! Mitä tehdä!?!


Tämä myös ap:lle:

  • Älä eristäydy, vaan hae tukea perheeltä ja ystäviltä. On tärkeää, että sinulla on joku, jolle voi puhua tapahtuneesta uudestaan ja uudestaan. Traumaattisen tapahtuman uudelleen kohtaaminen puhumalla siitä tukee selviytymistä. Puhumalla työstät kokemuksiasi.
  • Puhumisen lisäksi kirjoittaminen, piirtäminen tai soittaminen voi auttaa purkamaan ajatuksia ja tuntemuksia.
  • Anna itsellesi aikaa toipua. Noudata jokapäiväisiä rutiinejasi ja jatka työtäsi sen verran kuin pystyt.
  • Jos tuntuu, että voimat eivät riitä, muista levätä ja rentoutua tarvittaessa.
  • Itkeminen helpottaa oloa.
  • Kannattaa kiinnittää huomiota kahvin, sokerin ja nikotiinin käyttöön. Vältä myös alkoholia. Nämä kaikki haittaavat normaalia paranemisprosessia.
  • Liikunnan on todettu olevan hyväksi niin mielelle kuin ruumillekin, joten muista liikkua tarpeeksi.
  • Osallistu tukiryhmiin, jos sinusta tuntuu, että se on tarpeellista. Ryhmiä voi olla terveyskeskuksessa tai seurakunnassa.
 
HippuTAR
Ikeasta joo, ja tiedän, että siellä on hyvin sellasta "massakamaa",mutta olis siellä nyt varmasti varaa valita edes joku muu huonekalu kuin minulla. Tai edes sanoa, että "mä ajattelin ostaa tämän saman, kun se oli musta niin kivan näköinen."
Ei välttämättä olis. Me käytiin likalle ostaas ikeasta sänky ja ruokapöytiä (kaks piirustus/maalauspöydiksi) eikä sielä kyllä ollut ku yks vaihtoehto molemmista. Kun piti huomioida esim. hinta, koko, ulkonäkö... niin molemmista jäi yksi käypä vaihtoeehto jäljelle.
 
Ikea on massatuotantoa massojen ostettavaksi. Hyvin monet siis ostavat täsmälleen samanlaisen sohvan, kirjahyllyn, tv-tason yms. Ole vaan iloinen, että ystävälläsi on samanlainen maku, sehän on ihan kiva juttu.
Ikean tuotteita voi personoida itse esim. maalaamalla, liimaamalla kalvoja, tilaamalla verhoiltuihin tuotteisiin uudet päälliset (bemz.com) ja tilaamalla erilaisia jalkoja huonekaluihin (liikkeen nimeä en muista).
Aika hienoa, että olet nuorella iällä pystynyt ostamaan kotiisi ihan uutta huonekalua.
 
vierailija
Tiedät, ettei ole multa pois, mutta ehkä olen sitten sen verran itsekäs, koska kyllä mua vähän ärsyttää ajatus, että mennessäni kaverilleni siellä olisi melkein tismalleen samanlaista, kuin omassa kodissani. Sekin olisi aivan eri asia, jos edes sävyt olisi eri huoneissa meillä. Ehkä tyhmää ajatella näin, mutta kyllä siinä jokin mua ottaa päähän, varsinkin kun toinen esittelee nämä huonekalut mulle sillä tyylillä, etten olisi niitä nähnyt edes aikaisemmin.
Jos kaveri esittelee huonekalunsa tuolla tyylillä, niin voithan aina sanoa, että hän kopioi ne sinulta. Jospa se vähentäisi harmitustasi.

Eikö ole vain mukavaa, että kaverin luona tuntuu yhtä kotoisalta kuin omassa kodissa.
 
vierailija
Mutta jos kaverisi on ollut apunasi miettimässä uuden kotisi sisustusta,Ikeassa, niin mitä sinä oikeasti olet keksinyt ja mitä hän? Yhteistyötä tehdessä on joskus vaikea osoittaa kuka keksi ja mitä.

Opi tässä maailmassa yksi asia: jos haluat saada kaiken kunnian itsellesi ja syyttää muita kopioinnista, niin tee silloin kaikki asiat yksin. Jätä hyvät kaverit sivuun ja koeta elää ilman ystäviesi apua sekä tukea.

Ja kuten jo tässä on tullut ilmi, niin en usko, että olet voinut Ikeasta keksiä mitään sisustusmaailman räjäyttävää sisustusratkaisua. Asun Ikean vieressä ja siellä lastulevy vaihtaa omistajaa mahtavalla volyymilla.
 
vierailija
Olen muuttanut pari kuukautta sitten ja kaverini on ollut mukana suuresti, esimerkiksi ostamassa kanssani huonekaluja, nyt myös kaverini on muuttamassa omilleen ja hän esitteli mulle netistä, mitä kaikkea hän on ajatellut ostaa. Melkein kaikki oli samaa mitä minulla on. Huomautin hänelle tästä ja hän vain sanoi, että "oho" ja naurahti. En todellakaan usko, että hän ei olisi muka tajunnut yhtäläisyyksiä. Kysyin sitten häneltä vähän nihkeään sävyyn, että mitä värejä oli ajatellut esim tekstiileihin, niin kuulemma olohuoneeseen paljon valkoista ja makuuhuoneeseen ajatteli mahdollisesti beigeä. Ihan niinkuin minulla, huoh.

Olenko hölmö, kun ärsyynnyn asiasta? Tietenkin jokainen saa sisustaa kotinsa miten haluaa, mutta tuntuu, että on pyrkii tekemään kodistaan samanlaisen kuin minulla. Silloinkin olisi helpompi hyväksyä asia, jos hän suoraan sanoisi, että hän haluaisi saman näköisen kodin kuin minulla, koska pitää sen tyylistä kovasti. Harmittaa, että olen itse miettinyt sisustukseni tarkkaan ja tehnyt siitä omannäköisen ja sitten toinen vaan tulee ja kopioi kaiken.
Mitä sitte
 
Pin
Valitse joku muu sisustustapa kuin se, mitä on juuri esim Ikeassa kaikkein eniten. Ei tarvi värimaailmaakaan muuttaa vaikka jotkut eivät selkeästi näe sisustusasioissa muuta kuin värit. Itse pidän niitä oikeastaan pienimpänä asiana. Yksityiskohdat, ratkaisut ja yleisfiilis ovat paljon kiehtovampia... Kauhean omaperäisiä sisustuksia en kyllä ole nähnytkään, vaikka ilmeisesti tosi moni kuvittelee, että juuri hänen kotinsa edustaa erikoisuutta. Jokaisesta on voinut ainakin muutaman vuoden päästä nähdä sen asujankin. Mitä kauemmin on omillaan asustellut, sen enemmän. Yleensä sitä alkaa sisustelemaan vähän myöhemmin kuin silloin heti muuttaessaan. Tai me ainakin osteltiin Ikeasta ja huutiksesta halvalla ekat kalusteet ja en kyllä koskaan miettinyt kopioikohan joku tätä meidän ihmeellistä tummanruskeaa uniikkia sisustusta Malm-lipastoineen. :D
 
vierailija
Ymmärrän ap:n ärsytyksen täysin, vaikka suuremmassa mittakaavassa asia onkin merkityksetön. En minäkään tykkäisi mennä kylään, jossa kaikki olisi kuin omassa kodissani. Tältä välttyäkseen on hankinnat tosiaan tehtävä muualta kuin massapaikoista, eikä kannata kopioida sisustuslehtien sivuja.

Seuraavan kerran kun kaverisi esittelee sinulle jotain uutta samanlaista, niin totea vain että katsos, samanlainen kun minulla eikä muuta.
 

Yhteistyössä