Onko normaalia jos

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
pulssi ja verenpaine nousee jo pelkästä pyykkien ripustamisesta kuivumaan, lukemiin 136/80 ja P101 ? Sen ihan tuntee ja siitä tulee huono olokin. En oikein tiedä, mitä tekisin asialle...tuntuu että tämä ei ole normaalia.
 
En ole pitkään aikaan ollut kuumeessa, viimeksi joskus vuosi sitten. Hemoglobiinia en ole mittauttanut (ei ole tarvinnut lääkärissä käydä pitkään aikaan), siksi onkin vähän vaikea päätellä mistä tämä voisi johtua.
 
Verenpaineesi on ennemmin hitusen koholla.

120/60 on erinomaisen verenpaineen YLÄRAJA, ja periaatteessa liian matalia ei olekaan ennen kuin yläpaine on liian matala, esim 85 ja alle. Terveisin sydänosastolta.

Aivan turhaa tuollainen mittaaminen.
Jos sulla on heikko-olo, nii sulla on heikko-olo. Mene lääkäriin. Jos sykkeeksi on koholla, nii laihduta, ala kuntoilemaan, syö terveellisesti, nuku hyvin ja tarkistuta hemoglobiini.
 
Verenpaineesi on ennemmin hitusen koholla.

120/60 on erinomaisen verenpaineen YLÄRAJA, ja periaatteessa liian matalia ei olekaan ennen kuin yläpaine on liian matala, esim 85 ja alle. Terveisin sydänosastolta.

Aivan turhaa tuollainen mittaaminen.
Jos sulla on heikko-olo, nii sulla on heikko-olo. Mene lääkäriin. Jos sykkeeksi on koholla, nii laihduta, ala kuntoilemaan, syö terveellisesti, nuku hyvin ja tarkistuta hemoglobiini.
No kyl vaikuttaa myös ihmisen ruumiinrakenne verenpainearvoihin, jos mulla ois 120 yläpaine, niin aivan varmasti alkais pyörryttää.
 
Verenpaineesi on ennemmin hitusen koholla.

120/60 on erinomaisen verenpaineen YLÄRAJA, ja periaatteessa liian matalia ei olekaan ennen kuin yläpaine on liian matala, esim 85 ja alle. Terveisin sydänosastolta.

Aivan turhaa tuollainen mittaaminen.
Jos sulla on heikko-olo, nii sulla on heikko-olo. Mene lääkäriin. Jos sykkeeksi on koholla, nii laihduta, ala kuntoilemaan, syö terveellisesti, nuku hyvin ja tarkistuta hemoglobiini.
Kummallisesti heti oletit ap:n olevan ylipainoinen vaikka hän ei painoaan kertonutkaan. Toki hän voi olla ylipainoinen, mutta miksi pitää heti olettaa, että jos ihmisellä on tuollaisia ongelmia niin hän on ylipainoinen ja pitää laihduttaa?

Omalla miehellä ongelmia verenpaineen kanssa, omituisia tajunnan menetyksiä jne., mutta mies on normaalipainoinen ja liikunnallinen. Jos olisin tähän kertonut kaikki mieheni oireet puhumatta mitään painosta ja liikkumisesta, niin olisit varmaan hänenkin olettanut olevan ylipainoinen.
 
Sinänsä nyt kun paino mainittiin, niin olen ihmetellyt miten painoni lähti yhtäkkiä nousuun -> painoin jouluna vielä 62 kiloa, nyt 69 kiloa eikä ruokailutottumukseni ole muuttuneet. Olen 171cm pitkä.
 
No kyl vaikuttaa myös ihmisen ruumiinrakenne verenpainearvoihin, jos mulla ois 120 yläpaine, niin aivan varmasti alkais pyörryttää.

Ruumiin rakenne ei vaikuta. Eikä lihavallakaan niin kuin ei lihaksikkaallakaan saa olla korkea verenpaine. JOS on, niin aivoverenkierron ja verenkierron häiriön riskit kasvavat. Jos on korkeat arvot, tarvitaan elämäntapamuutoksia ja jos ne ei auta, niin sitten tarvitaan lääkitys.

Jos on korkeat arvot niin toki kestää hetken aikaa että keho taas tottuu normaaliarvoisiin verenpaineisiin. Mutta summasummaarum, "ruumiin rakenne" ei ole mikään TEKOSYY korkeille verenpaineille.
T: sydänosasto
 
Kummallisesti heti oletit ap:n olevan ylipainoinen vaikka hän ei painoaan kertonutkaan. Toki hän voi olla ylipainoinen, mutta miksi pitää heti olettaa, että jos ihmisellä on tuollaisia ongelmia niin hän on ylipainoinen ja pitää laihduttaa?

Omalla miehellä ongelmia verenpaineen kanssa, omituisia tajunnan menetyksiä jne., mutta mies on normaalipainoinen ja liikunnallinen. Jos olisin tähän kertonut kaikki mieheni oireet puhumatta mitään painosta ja liikkumisesta, niin olisit varmaan hänenkin olettanut olevan ylipainoinen.

Kummallista että pitää tuollein ylireagoida. Voisihan tähän luetella kaikki maailman syyt. Ja niistä EHKÄ jonkun ap katsoisi osuvan kohdalleen.
Kummallista ettei mitään saisi kirjoittaa.
Ja jos olisit kirjoittanut miehelläsi olevan kummallisia tajunnan menetyksiä nii olisin hänestäkin sanonut että menis lääkäriin??
Verenpaine itsessään on harvoin syy mihinkää tajunnan menetyksiin, sydän puolella ne syyt on rytmihäiriöissä->jotka aiheuttaa verenpaineen romahtamista.
Mutta sinun kohdalla tähän pitäisi luetella kaikki maailman syyt tai olla kirjoittamatta ollenkaan? Ja harmi vaan kun ei täällä kukaan edes kykene eikä halua kirjoittaa itsestään täydellistä kuvausta, jolloin on myöskin täysin naurettavaa kuvitella että täällä joku kirjoittaisi täydellisen analyysin miehestäsi.

Ai niin. Ja sano äijälles että lopettaa ne makkarat, juustot, salmiakit, lakut ja alkoholin, ja muuttaa perintötekijänsä. Nekin vaikuttaa korkeisiin verenpaineisiin. Mutta ai niin, ethän osannut kertoa että kärsiikö miehesi korkeista verenpaineista vaan "ongelmallisista verenpaineista", mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan - kuten tässäkin ketjussa on jo nähty nii ihmisillä on aivan VÄÄRIÄ käsityksiä mitkä on NORMAALIT verenpaineet
T:sydänosasto
 
Ruumiin rakenne ei vaikuta. Eikä lihavallakaan niin kuin ei lihaksikkaallakaan saa olla korkea verenpaine. JOS on, niin aivoverenkierron ja verenkierron häiriön riskit kasvavat. Jos on korkeat arvot, tarvitaan elämäntapamuutoksia ja jos ne ei auta, niin sitten tarvitaan lääkitys.

Jos on korkeat arvot niin toki kestää hetken aikaa että keho taas tottuu normaaliarvoisiin verenpaineisiin. Mutta summasummaarum, "ruumiin rakenne" ei ole mikään TEKOSYY korkeille verenpaineille.
T: sydänosasto
No onneksi sä oikasit mun väärän tiedon asiasta ja vielä mua näkemättä. Mun oma lääkäri, joka tuntee mut ja mun terveystiedot parinkymmenen vuoden ajalta, on aina kehunut, miten olen hyväkuntoinen, terveet elämäntavat omaava, ja miten mulla on hyvä verenpaine (koko tuon ajan mun verenpaine on ollut n. 135/75, pulssi 50-60) ja kolesteroli on aina ollut ohjearvoissa. Kerropa vielä miten mun kannattaisi muuttaa elämätapojani terveellisemäksi, kun en tupakoi tai käytä päihteitä, syön säännöllisesti ja terveellisesti, liikun kunnolla 5-6 kertaa viikossa, että saisin normaalin verenpaineen?
 
No onneksi sä oikasit mun väärän tiedon asiasta ja vielä mua näkemättä. Mun oma lääkäri, joka tuntee mut ja mun terveystiedot parinkymmenen vuoden ajalta, on aina kehunut, miten olen hyväkuntoinen, terveet elämäntavat omaava, ja miten mulla on hyvä verenpaine (koko tuon ajan mun verenpaine on ollut n. 135/75, pulssi 50-60) ja kolesteroli on aina ollut ohjearvoissa. Kerropa vielä miten mun kannattaisi muuttaa elämätapojani terveellisemäksi, kun en tupakoi tai käytä päihteitä, syön säännöllisesti ja terveellisesti, liikun kunnolla 5-6 kertaa viikossa, että saisin normaalin verenpaineen?

Sinullahan on normaali verenpaine, mutta ei "ihanteellinen". :whistle: nämä on vaikeita asioita
 

Yhteistyössä