~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kävin tänään hakeen lisää progeja ja kysyin tuosta influenssarokotteesta. Ymmärsinköhän oikein, että vika kolmanneksella se yleensä otetaan? Meni niin nopeasti se hetki. Toisaalta hän sanoi, että pari viikkoa ennen seuraavaa reissua olisi hyvä ottaa eli ensi kuussa sitten. Pienen takia vain, itse olen harvoin kipeenä. Mutta mistäpä tuota tietää tässä tilassa.
Onko muut tarkistanut kilpirauhashormoneja? Mulla oli T4 alarajalla, joten sain lääkityksen. Raskauden aikana se meinaa pudota, joten on hyvä ennakoida. Kuinka usein teillä tarkastetaan arvot?
9. viikko taitaa olla sitä kriittistä aikaa, toivottavasti kaikki menee hyvin. Hieman mietityttää oireettomuus. Yritän silti nauttia tästä hetkestä.
Ultraa (taas) mietin tässä. Pitäiskö mennä jo perjantaina? Täällä ei ole neuvoloita (ainakaan tietääkseni), joten lääkärille joka tapauksessa.

Hei, muistatteko vielä alkuraskauden oireilusta, kun mulla on joka ilta ihan järkkyä palelua ja iho hohkaa kuumaa, mies jaksaa ihmetellä, että on mulla kuuma nainen :ROFLMAO: Mutta oma olo ei paljoa naurata, kun on ihan jäässä ja iho tosi epämiellytävän tuntoinen, en muista, että olis koskaan aiemmin ollu tällaista kuumotusta, palelua ja herkkäihoisuutta. Aamuisin olo parempi ja herkästi edelleenkun palelee, mutta olo siedettävämpi. Tänä aamuna oli niiiiiin lähellä laatta ku olla saattaa, mutta nappasin kaapista turkinpippurin suuhun ja silmät kiinni henhitin syvään, sain yökkäilyn aisoihin ja olon tasaantumaan. Sitte äkkiä aamupalaa. Ja joo, salmiakkia ei saisi syödä, mutta en mää nyt ihan ehdoton jaksa olla:rolleyes: Oma äiti eli suurinpiirtein salmiakilla alkuraskaudet kun se parhaiten auttoi pahoinvointiin.....ihan täyspäisiä meistä on tullut:D

Viimeksi muokattu:
MyMa ja Tupsuli, taidatte olla kumpikin hoitoalalla töissä;) Ymmärrän näkökulmanne asiaan täysin.Jokainen varmasti toimii itsensä ja lapsensa parhaaksi. Kyllähän neuvolat antaa todella hyvin tietoa rokotteiden tärkeydestä ja tarpeellisuudesta. Omalla paikkakunnallani ymmärrettiin oikein hyvin, eikä kyseenalaistettu lainkaan, kun pyysin vähän myöhemmässä vaiheessa rokotteet lapselle. Pari rokotetta jätin pois...pneumokokin ja rotarokotteen....jälkimmäinen jäi automaattisesti, kun rokotukset myöhäistettiin. Neuvola suhtautui todella ymmärtäväisesti asiaan. Syy myöhäistämiseen on yksinkertainen. Halusin lapsen immuunipuolustusjärjestelmän olevan kehittyneempi vastaanottamaan rokotteet.

Viimeksi muokattu:
Mullakin on se käsitys (tai siis olen kuullut) että raskaudet voi olla erilaisia vaikka tulokkaat oliskin samaa sukupuolta, joten en tiedä paljonko oireista voi sitten päätellä... Mutta hauskahan noita on spekuloida. :) Mulla ei ollut mitään selkeää tyttö- tai poikaoloa missään vaiheessa, joskin tyttöä olisin veikannut ihan vaan siksi kun niitä tuppaa tulemaan icsillä vähän enemmän. Mutta pieleen meni sekin arvaus! :D

Tän viikon ultrauutisia odotellaan ja jännätään täälläkin kovasti! Olikos SalamaT:llä myös ultra tulossa? Niin ja Seawindilla kai myös? (En lisännyt sua vielä listoille, kun ymmärtääkseni siellä tilanne vähän kiikun kaakun, mutta toivotaan parasta. :love:) Siida, mäkin muistelen lievää palelua alkuraskaudesta, ei tosin ihan noin jäätävää kuin sulla. Eikös se ole ihan luonnollista, kun ruumiinlämpö nousee raskaudessa hieman eli ikään kuin lievä kuume olisi päällä. Nyt loppuraskaudessa olen kyllä kärsinyt enemmän kuumuudesta, kun on tuo oma lämpöpatteri tuossa edessä. ;):love:

MyMa, eiköhän noi vatsan kovettumiset ole just niitä harkkasupistuksia ja sitä kautta täysin vaarattomia. Toivottavasti sulla yöunet jatkossa paranee! Täällä on myös kärsitty tosi katkonaisista unista jo monta kuukautta. (n) Onneksi kuitenkin _useimmiten_ saan aika pian unen päästä kiinni uudelleen, ja päivisin olen silti ollut suht virkeä. Kaipa tää naisen elimistö on luotu kestämään kaikenlaista... o_O

Kesikselle tsempit makoiluun, tosi kiva kun pääsit kotiutumaan! Hienoa että sulla noin omatoiminen ja avulias mies. (y)

Mullahan koko raskaus on ollut tosi vähäoireinen lukuun ottamatta niitä tuntemuksia, joita kasvava vatsa (ja siellä hyörivä pikkuinen :love:) on saaneet aikaan. Edelleenkään mulla ei ole kropassa muita muutoksia kuin jättimäinen maha, ja esim. rinnat ei ole kasvaneet yhtään - edelleen 9. kuulla käytän samoja rintsikoita kuin ennen raskautta. :confused: Myöskään harkkasupistuksia en ole tunnistanut, korkeintaan jotain pieniä kiristyksiä alavatsalla liikkuessa. Välillä jo mietityttää, mahtaako mun kroppani ollenkaan tajuta, että noin kuukauden päästä tämä masutyyppi pitäisi pullauttaa ulos? :rolleyes: Vaikka viime viestissä iloitsin siitä, että tässä voi vielä mennä muutama viikko, niin en toistaalta toivoisi raskauden menevän kovin paljon yliajalle, kun siinä on kuitenkin omat riskinsä.

Roxu 36+4

Roxanne, mulla taas normaalisti pienet rinnat, mutta nyt jo huomattavasti kasvaneet. Tyttöä odottaessa kasvoi monta kokoa ja kun maito nousi, olin ihan ihmeissäni, että onko nää mun pikku tissit:ROFLMAO: Maitoa tuli paljon!!
Jospa ne sullakin herää kun maito nousee!

Mun ultra on siis viikon päästä huomenna....näin kerrottuna se tuntuu hitusen lyhyemmältä ajalta oottaa.

Viimeksi muokattu:
@Bridge "Jos tavoitellaan syntyvän lapsen suojaamista äidiltä siirtyvillä vasta-aineilla, otollisin aika äidin rokottamiseen on epäilemättä raskauden jälkipuolisko. Liika odottelu voi kuitenkin johtaa siihen, että äiti ehtii saada tartunnan ennen rokotusta tai että suojaa ei ehdi kehittyä ennen lapsen syntymää." tuo on THL:n sivuilta ja tiivistää aika hyvin olennaisen ajankohdasta. Äidin vasta-aineet alkavat siirtyä sikiöön n. Rv17 tienoilla. Eli jos nyt otat rokotteen, vasta-aineet eivät vielä siirry sikiöön (eivätkä suojaa lasta syntymän jälkeen) mutta toisaalta kun influenssakauden huippu voi olla piankin edessä, niin oman sairastumisen riski kasvaa. Kannattanee kysyä neuvolasta ajankohdasta.

Mulla mitattiin kilppariarvot vain ihan hoitojen alussa yhden kerran ja kun ne olivat ok, niin sen jälkeen ei ole enää kontrolloitu.

@Siida joo toki oma ammattitausta vaikuttaa näihin mielipiteisiin rokotteista, lääkkeistä ja terveydenhuollosta aika paljon. Mulla on vankka usko asiantuntijoihin Suomessa. Kun mainitsit tuon että halusit että lapsen immuunipuolustus olisi tarpeeksi kehittynyt rokottamiseen, niin onko sinulla mielestäsi eväitä arvioida tätä? (kysyn nyt kaikella hyvällä:) enkä toki tiedä sinusta henk koht mitään) Jos tähän kysymykseen vastaus on ei, niin silloin mielestäni tulee luottaa asiantuntijoihin. Rokoteohjelman suunnittelussa on mietitty isolla asiantuntijajoukolla juurikin esimerkiksi tätä, onko lapsen immuunipuolustus valmis vastaanottamaan rokotteita, milloin ja kuinka paljon. Nämä ovat asioita, jotka eivät ratkea mutu-päättelyllä, vaikka kuinka tuntisi lapsensa hyvin.

Erinomainen esimerkki uutisoitiin ihan hiljattain: Rotavirusrokotukset pikkulapsilla vähensivät viruksesta johtuvia sairaalajaksoja 93% viidessä vuodessa. Miten rokottamisen tehoa ja tarpeellisuutta voisi kukaan tällaisten numeroiden jälkeen kieltää?

Apua, mua ihan jännittää teidän kaikkien tulevat ultrat!! :geek: Mitäs tosiaan @~SeaWind~ sulle kuuluu nyt?

Roxu, oot jo ihan kalkkiviivoilla, ihanaa :love:Onko sairaalakassi pakattu?

Ja tietääkö joku, koska seuraavan vuoden äitiyspakkaus julkistetaan?

MyMa 23+1

• Tykkää
Reactions: vongole
Kyllä meillä.jokaisella on varmasti omat tietolähteemme ja pohja, jonka mukaan. ratkaisuja elämässä teemme. En lähde sitä täällä sen enempää avaamaan. Kunnioitan todella paljon Suomalaisia ammattilaisia! Mistään "oman tien" kulkemisesta ei ole kysymys, eikä hörhöilystä. Kunnioitetaan toisiamme ja jutellaan täällä mieluummin raskauksiin liittyvistä asioista. Okei, menin itse sivuraiteille, kun kerroin kuinka olen tytön kohdalla toiminut. Välillä vaikeneminen ois kultaa, eli siinä mulla oppimista❤

Ultraa odotellaan. Ajattelen jotenkin ihan hassusti, kun en anna itselleni lupaa olla raskaana, enemmän varmaan mieli on jotenkin, jos nyt en itseäni sairaaksikaan tunne, tai, eilen illalla kyllä sängyssä sanoin miehelle, että.onkohan tää palelu/kuumotus enää normaalia:LOL: mutta jossain kuplassa elelen, enkä oikein pysty käyttämään koko raskaana sanaa, puhun miehellekin, että "tässä tilassa"

Viimeksi muokattu:
Ei tarvitsekaan mitään vastausta tänne palstalle antaa, en tarkoittanut sitä. Lähinnä retorisena kysymyksenä oman näkökulmani tueksi esitin, että kannattaa myös omia perusteitaan ajoittain tarkastella.

Kriittinen ja kärkäskin keskustelu voi olla kyllä toista kunnioittavaa. Ehkä tämä aihe vähän lähtee elämään omaa elämäänsä, niinkuin aina kun rokotusasia tulee esiin. Se toisaalta kertoo siitä että keskustelua kyllä edelleen jatkuvasti tarvitaan, mutta ehkei tämä ole se ensisijainen paikka tämän laajemmin.

Voisin kyllä itsekin välillä täällä palstalla vähän vaieta ylipäätään, kun tuntuu että olen koko ajan "äänessä" ;)

• Tykkää
Reactions: Siida
Niin, eikös Seawindillä ole ultra tänään? Onnea matkaan.
Roxannella ihan loppusuora menossa, mahtavaa. Tosiaan piinailtiin joskus yhtä aikaa. Tuun täällä perässä pikku hiljaa, Hiljan kanssa.
Kiitti Myma tiedoista. Pitää jutella vielä ultralääkärin kanssa, missä vaiheessa otan rokotuksen ja kuinka monesti.
Eilen taas punaista paperiin kun heräsin yhdentoista aikaan vessaan. Ei paljoa uni tullut sen jälkeen enää. Nyt aamulla taas enää ruskeeta vähän. Ei taida sopia tuo työpaikalla käyminen mulle, kun heti tulee vuotoa. Kävin kyllä siellä lääkärissä ja kaupassakin samalla. Eikö saisi mitään tehdä, ettei vuoda? Aika herkkis olen. Nyt siis kotona tämä viikko etätyönä. Meneehän tämä näinkin.

Moi! Ja kiitos hyvästä rokote- ja oirekeskustelusta! En ole ikinä ottanut influenssarokotusta enkä sitä sairastanut, en sairasta ikinä mitään muutakaan, en edes miehen lasten mukana kiertäviä vatsapöpöjä ja flunssia. Mutta tuo vauvan sairastumisriski herätti kyllä ajattelemaan. Olen kyllä niin paniikissa tämän ensimmäisen kolmanneksen kanssa, että mitään ylimääräistä en uskalla tähän ottaa. Pitää jutella neuvolassa.

Oireet vaihtelevat itsellä aika paljon, mutta teidän kokemuksista päätellen se on normaalia. Rintojen aristus on parin viikon aikana hellittänyt, pahoinvointikin vaivaa ajoittain. Iltaturvotus ja närästys on ja pysyy. Ja on mun vatsa kyllä kasvanut, ihan oikeasti. Vaikka kuinka vetää sisään, niin ei sitä enää litteäksi saa, pömppö jää alavatsalle. Roxanne, mulla on tosiaan se tarkastusultra huomenna iltapäivällä ja pelkään sitä ihan sairaalloisesti. Teen varasuunnitelmia sille varalle, että tulee huonoja uutisia; miten selviän sieltä kotiin? Toisaalta yritän ajatella, ettei kohtalo voi olla NIIN julma ja että kolmen perättäisen keskenmenon riski on todella pieni. Ja syke jo kerran löytyi...

Joku kyseli tukilääkkeistä; mullahan oli sellainen puolilääkkeellinen, eli estradot josta huolimatta ovuloin, tai siis kasvatin hyvän follin ja se irrotettiin Ovitrellella, Terolut keltarauhastukena. Mulla jatkuu Estradot ja Terolut edelleen, katsotaan varmaan huomenna sitten miten kauan.

Kerroin eilen pomolle. Oli muutenkin tosi luottamuksellisista jutuista puhetta, joten oli hyvä tilaisuus... Plus että ollaan loppuviikko reissussa yhdessä, joten viimeistään jollain illallisella se viinilasiin sylkeminen ihmetyttäisi. Suhtautuminen oli tosi ihana! Helpotti kovasti!

Seawindin kuulumisia täälläkin jännätään..?

Piti käydä paniikkiultrassa Hiljaa katsomassa. Eilen tuli sitä punaista paperiin ja tänään ollut maha kipeä ja turvonnut. Sain myös päähäni, että oireet on kadonnut (ei kannata googglailla kaikenlaista tyhmää). Ei muuta kuin soitto lääkärille. Pikkuinen köllötteli siellä, sydän sykki kovasti ja koko oli oikea. Nyt hän näytti enemmän vauvalta kuin möykyltä. Kaikki siis hyvin. Paitsi, kotioven aukaistua juoksin oksentamaan. Joko pahoinvointi alkoi tänään (vähän ehkä aamullakin kuvotti) tai sitten tämä mahakipu-turvotus on mahatautia.
Unohdin tietty kysyä siitä rokoteasiasta, kun olin niin onnellinen pikkuisesta.
Eiköhän sulle Salama tule samat uutiset huomenna. Kaikki varmasti hyvin.

Hei

Minkä kokoisia teidän alkiot on ollut alkuradkauden ultrassa? Viikot ja mm?

Itse olen plussannut blastoalkiosta ja tänään pitäisi olla siirron mukaan rv 8+0

Hcg PP 13 oli vain 342, eli viitearvoja mut aika matala.
Ekassa ultrassa olin 6+3 ja silloin näkyi vain sikiöpussi mikä vastasi kooltaan 5+0.
Uusintaultraan 7+3 ja silloin alkio 9mm vastaten tämän lääkärin mukaan rv 7+1.

Nyt sain kuitenkin tietää lapsettomuus koskettaa, että alkio aivan liian pieni. Alkion koko pitäisi olla 13mm ja tilastollisesti useampi tällainen raskaus menee kesken. Suositteli ultraa rv 9+0 jos onkin jostain syystä kiinnittynyt myöhempää ja kulkisi kuitenkin omaa tasaista kasvukäyrää.

Minä kun juuri pääsin nauttimaan raskaudesta, niin tulikin vettä niskaan.

Kylläpä oudosti käyttäytyi tuo mun lauantainen viesti... Ensin ilmesty, sitten katosi ja sitten ilmestyi takaisin, ja aivan oudolla fontilla. No, nyt palsta tuntuu toimivan taas.

Influenssarokotteesta vielä sen verran, että meidän neuvolan terkka sanoi, että rokotus suositellaan otettavaksi viimeisellä kolmanneksella, jolloin se antaa suojan myös vauvalle, ja rokotetta alkaa olla saatavilla noin marraskuun alusta.

Alkuraskauden oireita oli mullakin tosi vähän ja todella lievinä. Rintoja aristi, mutta ei sairaan kipeästi, ja toisina päivinä aristus katosi. Lievää etovaa oloa oli silloin tällöin, mutta lähellä yrjöämistä en tainnut olla kuin pari kertaa, ja niilläkin laatta jäi lopulta lentämättä. Sitten oli niitä vatsatuntemuksia ja väsymystä ja naaman kukkimista ja valkovuotoa, mutta ei mitään niin selkeää ja voimakasta että olisi varmuudella voinut sanoa raskausoireiksi.

Rinnat mullakin on edelleen ihan samankokoiset kuin ennen raskautta. Mikä on ihan jees, koska kuppikokoa löytyy jo valmiiksi. Tilasin just parit imetysliivit (Bravadon Silk Seamless) ja toivon että tilaamani koko menee vielä synnytyksen jälkeen.

Siida mulla oli muistaakseni palelua alkuraskaudessa. Olen tosin muutenkin vilukissa, joten varmuudella ei pysty sanomaan johtuiko palelu raskaudesta. Nyt loppuraskaudessa sen sijaan on koko ajan kuuma, mikä on itselle harvinainen olotila ja nautinkin siitä nyt täysin rinnoin ennen kun palaan takaisin palelijaksi.

Bridge, ota iisisti vaan! Kannattaa välttää nyt kaikenlaista aktiivisuutta, joka saattaa provosoida kohdunsuun vuotoa. Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia!

Painonnousustakin taisi olla puhetta. Mullahan ei ole paino noussut vielä yhtään, vaikka olen syönyt ihan normaalisti ja herkutellutkin. Neuvolassa ei olla oltu tästä huolissaan, kun vauva on kuitenkin kasvanut normaalisti. Mulla on toki hieman ylimääräistä, vaikka en mikään reilusti ylipainoinen olekaan, joten vauva saa varmasti otettua omansa.

MyMa selkä on kestänyt makoilua yllättävän hyvin, vaikka mulla on selkävaivaa muutenkin. Mulla on kyllä sekä nukkuessa että päivällä pötkötellessä aikamoiset tyynyviritelmät ympäri kroppaa, että saisin itseni pidettyä mahdollisimman hyvässä asennossa.

Mulla oli eilen kontrollikäynti lääkärillä, ja kaikki oli edelleen vallan mallikkaasti, olosuhteet huomioon ottaen. Kohdunsuun tilanne ei ollut edennyt ja vauva voi edelleen erinomaisesti, sekä sykekäyrän että ultran perusteella :love:. Lepohoito jatkuu edelleen ja viikon päästä tsekataan taas tilanne. Jos kaikki on edelleen hyvin saatan saada vähän enemmän liikkumislupia.

Mun mies on kyllä ihan paras, pitää mua kuin kukkaa kämmenellä :love:. Hoitaa kotityöt ja kauppareissut, laittaa ruuat, tarjoilee mulle sapuskat ja juomat, hieroo jalat... Ja käy noutamassa postipaketit, joita olen tullut tilailleeksi vähän reilummalla kädellä sieltä sun täältä :D.

Rentoa odotusta kaikille!

Kesis 31+4

@SalamaT , yritä lohduttautua että sykkeen löytymisen jälkeen keskenmenon riski on tosi pieni! Eiköhän se katkarapu siellä kelluskele ihan niinkuin pitääkin ♥

On muuten lääkecoctailit kyllä vaihtelevia. Tosin vähän sekoittaa sekin, että samoille hormoneille ja lääkeaineille on eri nimiä. Mä en enää kunnolla muistakaan, mitkä lääkkeet missäkin järjestyksessä oli eri kierroksilla :D Mulla tyysättiin niin kauan ensin ovulaation induktiota kaiken maailman eri lääkecomboilla, sitten vähän pieleen mennyt IVF ja sitten jotain välikiertoja ja niiden aikana taas joku lääke ja sitten tämä onnistunut IVF/PAS oli Zumenon (estrogeeni), Lugesteron (keltarauh.) ja irrotukseen Gonapeptyl x 2. Tää vika setti jäi mieleen ;)

Ihanaa @Bridge kun pienellä oli kaikki hyvin, ja sait mielenrauhan :love: Ootko varannut jo neuvolaa? Ehtii sitä rokoteasiaa vielä kysymään, ja voihan sitä soittaakin terkkarille jos haluaa.

@esemila Piti oikein kaivaa tuollainen ruutuvihko-raskauspäiväkirja esiin. Oon nyt pidemmällä aika laiskasti sitä kyllä täyttänyt.
Mulla oli ekassa ultrassa RV 7+1 alkio 10,4 mm (vastasi vkoja) ja tokassa mielenterveysultrassa RV9+4 alkio 25 mm (vastasi 9+1 mutta meni marginaaliin), np-ultrassa RV12 tuo ysi-viikon "viivästys" olikin kadonnut ja sen jälkeen on vastannut viikkoja.

Olen nyt siis vähän hämmentynyt: eli sulle sanottiin että tuo 7+3 koko 9 mm olisi huono? Milloin siis lääkärin mukaan pitäisi olla 13 mm?

Ja minkä päiväinen alkio sulle siirrettiinkään? Mulla oli pp12 (4-pväinen, eli dpo 16) hcg 263.

MyMa 23+2

• Tykkää
Reactions: SalamaT
@SalamaT , yritä lohduttautua että sykkeen löytymisen jälkeen keskenmenon riski on tosi pieni! Eiköhän se katkarapu siellä kelluskele ihan niinkuin pitääkin ♥

On muuten lääkecoctailit kyllä vaihtelevia. Tosin vähän sekoittaa sekin, että samoille hormoneille ja lääkeaineille on eri nimiä. Mä en enää kunnolla muistakaan, mitkä lääkkeet missäkin järjestyksessä oli eri kierroksilla :D Mulla tyysättiin niin kauan ensin ovulaation induktiota kaiken maailman eri lääkecomboilla, sitten vähän pieleen mennyt IVF ja sitten jotain välikiertoja ja niiden aikana taas joku lääke ja sitten tämä onnistunut IVF/PAS oli Zumenon (estrogeeni), Lugesteron (keltarauh.) ja irrotukseen Gonapeptyl x 2. Tää vika setti jäi mieleen ;)

Ihanaa @Bridge kun pienellä oli kaikki hyvin, ja sait mielenrauhan :love: Ootko varannut jo neuvolaa? Ehtii sitä rokoteasiaa vielä kysymään, ja voihan sitä soittaakin terkkarille jos haluaa.

@esemila Piti oikein kaivaa tuollainen ruutuvihko-raskauspäiväkirja esiin. Oon nyt pidemmällä aika laiskasti sitä kyllä täyttänyt.
Mulla oli ekassa ultrassa RV 7+1 alkio 10,4 mm (vastasi vkoja) ja tokassa mielenterveysultrassa RV9+4 alkio 25 mm (vastasi 9+1 mutta meni marginaaliin), np-ultrassa RV12 tuo ysi-viikon "viivästys" olikin kadonnut ja sen jälkeen on vastannut viikkoja.

Olen nyt siis vähän hämmentynyt: eli sulle sanottiin että tuo 7+3 koko 9 mm olisi huono? Milloin siis lääkärin mukaan pitäisi olla 13 mm?

Ja minkä päiväinen alkio sulle siirrettiinkään? Mulla oli pp12 (4-pväinen, eli dpo 16) hcg 263.

MyMa 23+2
Eli 13mm pitäisi olla juuri tuolloin 7+3 milloin kävin.
5 päiväinen siirrettiin

@esemila Sanoiko lääkäri sulle, että pitäisi olla huolissaan? Tuossahan on vain kahden päivän heitto, ja marginaali on kuitenkin useampia päiviä molempiin suuntiin...Toi eka mittaus oli ilmeisesti vähän pieni, mutta se oli kyllä tosi aikaisin.

Onko sulla hcg kuitenkin tuplaantunut, onko otettu toista arvoa?

esemila, mulla oli 7+1 10.9mm. Ihan viikkoja vastaava kuulemma sillonkin oli.

Bridge, ihanaa että kaikki oli hyvin! Olikos sille vuodolle löytyny syytä?

Mulla ei oo painonnoususta mitään hajua, kun en oo vaa'alla käyny pitkään aikaan. Varmasti sitä on tullu mut en tiiä kuinka paljon. Epäilen että nyt tulee enemmän painoo kun ekalla kerralla, esikoisesta tuli noin 12kg. Mulla paino ennen raskautta alipainon puolella jos painoindeksiä kattoo että saapihan tota tulla.

Me otetaan se influenssa rokote varmaan ens neuvolassa joka on 3.11. Millonhan se vika kolmannes edes alkaa mutta en tiiä uskallanko lykätä kun influenssaa on jo liikkeellä.

Mum piti soitella äippäpolille kun kätilöopiskelija oli mun seuraavan ajan varannu väärin kun oli jo marraskuun alussa ja eihän mulla sillon oo lähelläkään rv28. Se onkin sitten sypelääkärille, siihen siis kuuluu että katotaan myös vauvan tilanne.

Mulla tuntuu nyt jo olo olevan välillä tukala. Tuntuu ettei saa happea kunnolla ja missään asennossa ei oo hyvä. Eihän tässä ois kun muutama viikko vielä jäljellä :D saunassa kävin eilen ja sekin tuntuu edelleen pahentavan oloa.

Caro ja 22+2

@esemila Sanoiko lääkäri sulle, että pitäisi olla huolissaan? Tuossahan on vain kahden päivän heitto, ja marginaali on kuitenkin useampia päiviä molempiin suuntiin...Toi eka mittaus oli ilmeisesti vähän pieni, mutta se oli kyllä tosi aikaisin.

Onko sulla hcg kuitenkin tuplaantunut, onko otettu toista arvoa?
No niin se vähän oli kun sanoi, että useimmiten menee kesken.
Otettu vain yksi hcg

esemila: mulla 6+5 kaksipäiväisen siirretty 7,86 mm ja toisessa raskaudessa 7+2 kaksipäiväisenä siirretty 10,9 mm. Molemmat koko ajan 2-3 pv jäljessä, ja siroja syntyessään.

Eikö nuo rv:t automaattisesti ota huomioon alkion iän? Mä oon aina alkanut laskemaan raskausviikot punktiosta = ovulaatio = 2+0. Siitä 14 pv päästä 4+0 huolimatta minkä ikäisenä alkio siirretty... Korjatkaa jos oon väärässä, pakastealkioista tai blastoista ei oo kokemusta. Kuulostaa äkkiseltään että sun mitat menis kuitenkin normaalivaihtelun ja mittaustarkkuuden rajoissa? Sykekin näkyi..?

Täytyy myöntää että varsin jyrkkä rokotekeskustelu rajoittaa keskusteluintoa.. Ymmärrän toki kaikkien näkökannat, mutta menee hieman yli esim. että tulisi tehdä lastensuojeluilmoitus jos viranomaisten/asiantuntijoiden ohjeistuksia ei noudateta. Edelleen ymmärrän että kyse ei ole vain ko lapsen tai perheen terveydestä. Lähinnä toivon positiivista, pohtivaa ja toisen huomioivaa keskustelua. En tuomitsevaa. Väkisin tulee sellainen olo, että mitäs sitä sitten uskaltaisi pohtia ääneen.

Joku oli kysynyt lääkkeistä, mulla punktio on tehty jo 1.8, silloin oli käytössä gonal f, pergoveris, cetrotide ja irrotukseen ovitrelle. Nyt pas luonnolliseen kiertoon eikä muuta kuin luget.

Seawindin uutisia kaipailen, olisivatpa ne hyviä.

Bridge onpa piinaavaa tuollainen vuotelu, ilmeisesti mitään syytä ei ole löydetty? Tosin hoitoalkuisissahan vuodot ovat kuulemma yleisiäkin.

Siina pääset päivää ennen mua kurkkimaan josko..kyllä sun oireet ainakin kuulostaa hyvältä. Mulla tuo sama ettei juuri uskalla ääneen puhua.

Ainoat oireet on turvotus, lievä tissien arkuus ja se, ettei meinaa liiveihinsä mahtua. Viikko ja päivä vielä ultraan. Hankala on uskoa ja luottaa mihinkään ennen sitä. Ystävä puhui meidän tulevien lasten ikäeroista (muutama kk), kiskoin jarrusta ja lujaa! Tuntui että mentiin niin lujaa asioiden edelle.

Eikö nuo rv:t automaattisesti ota huomioon alkion iän?

@Tupsuli joo RV:t ottaa alkion iän huomioon, kyselin esemilan alkion ikää siksi kun vertailtiin pp/dpo-päivää, että tiesin sanoa saman päivän arvon itseltäni, kun meille siirrettiin eri ikäinen alkio :)

@Caro87 mulla on kans samaa; olo on jotenkin yleisesti vaan tukala. Oon vähän huonosti joskus jaksanut töissäkin, kun tulee sellainen ahdistunut olo (fyysisesti siis). Onneksi voin tehdä osan duunista kotoa päin. Ja tuntuu että kohtu alkaa täyttää vatsaa, hengitys ei kulje enää niin helposti ja se saamarin kyykkyyn menemisen tuska..:ROFLMAO: Unen laatu tuntuu olevan mulla edelleen huono, tai jotenkin se jokainen heräily vie voimat.

Muistanko oikein että @Mandala sulla olis ollut Doomoo imetystyyny jo öisenä halityynynä? Tai onko muilla ollut? Ne näyttää kivoilta ja ajattelin että jos sellaisen jo ostaisi, mutta onko semmonen munkkirinkilän muotoinen yötyynyksi hyvä vai pitäisikö sen olla suorempi?

@mavli mulla kans ystävä joskus jo hoitojen alkaessa puheli, että voi että ollaan sitten samaan aikaan raskaana... No joo nyt ollaankin, mutta mulla eka ja hänellä toka :censored:;) Joku teistä uudehkoista plussanneista oli jo töissä kertonut, mites muut; koska meinaatte julkistaa? Me kerrottiin vanhemmille np-ultran jälkeen ja muille siinä sitten pikkuhiljaa jossain rv16 tienoilla. Vasta r-ultran jälkeen "tulin kaapista".

MyMa 23+3

Mulle tehtiin pas. Siirtopäivänänä rv lasketaan 2+alkion ikä.
Jotenkin tuntuu jännältä kun lääkäri on, niin ehdoton tuosta mitasta, et se on 13mm. "Ennusteen kannalta ei näytä hyvältä jos alkion kuuluu olla 13mm ja se on 9mm"

Hänhän kyllä tietää minua paremmin nämä asiat :) Ei auta kuin odotella kumpaan suuntaan tämän nyt sit lähtee.

Vähän on lentänyt jo kirves kaivoon tai ainakin terä jo upponnut
Noh, toistaiseksi vielä raskaana rv 8+1

Yhteistyössä