Kylläpä oudosti käyttäytyi tuo mun lauantainen viesti... Ensin ilmesty, sitten katosi ja sitten ilmestyi takaisin, ja aivan oudolla fontilla. No, nyt palsta tuntuu toimivan taas.
Influenssarokotteesta vielä sen verran, että meidän neuvolan terkka sanoi, että rokotus suositellaan otettavaksi viimeisellä kolmanneksella, jolloin se antaa suojan myös vauvalle, ja rokotetta alkaa olla saatavilla noin marraskuun alusta.
Alkuraskauden oireita oli mullakin tosi vähän ja todella lievinä. Rintoja aristi, mutta ei sairaan kipeästi, ja toisina päivinä aristus katosi. Lievää etovaa oloa oli silloin tällöin, mutta lähellä yrjöämistä en tainnut olla kuin pari kertaa, ja niilläkin laatta jäi lopulta lentämättä. Sitten oli niitä vatsatuntemuksia ja väsymystä ja naaman kukkimista ja valkovuotoa, mutta ei mitään niin selkeää ja voimakasta että olisi varmuudella voinut sanoa raskausoireiksi.
Rinnat mullakin on edelleen ihan samankokoiset kuin ennen raskautta. Mikä on ihan jees, koska kuppikokoa löytyy jo valmiiksi. Tilasin just parit imetysliivit (Bravadon Silk Seamless) ja toivon että tilaamani koko menee vielä synnytyksen jälkeen.
Siida mulla oli muistaakseni palelua alkuraskaudessa. Olen tosin muutenkin vilukissa, joten varmuudella ei pysty sanomaan johtuiko palelu raskaudesta. Nyt loppuraskaudessa sen sijaan on koko ajan kuuma, mikä on itselle harvinainen olotila ja nautinkin siitä nyt täysin rinnoin ennen kun palaan takaisin palelijaksi.
Bridge, ota iisisti vaan! Kannattaa välttää nyt kaikenlaista aktiivisuutta, joka saattaa provosoida kohdunsuun vuotoa. Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia!
Painonnousustakin taisi olla puhetta. Mullahan ei ole paino noussut vielä yhtään, vaikka olen syönyt ihan normaalisti ja herkutellutkin. Neuvolassa ei olla oltu tästä huolissaan, kun vauva on kuitenkin kasvanut normaalisti. Mulla on toki hieman ylimääräistä, vaikka en mikään reilusti ylipainoinen olekaan, joten vauva saa varmasti otettua omansa.
MyMa selkä on kestänyt makoilua yllättävän hyvin, vaikka mulla on selkävaivaa muutenkin. Mulla on kyllä sekä nukkuessa että päivällä pötkötellessä aikamoiset tyynyviritelmät ympäri kroppaa, että saisin itseni pidettyä mahdollisimman hyvässä asennossa.
Mulla oli eilen kontrollikäynti lääkärillä, ja kaikki oli edelleen vallan mallikkaasti, olosuhteet huomioon ottaen. Kohdunsuun tilanne ei ollut edennyt ja vauva voi edelleen erinomaisesti, sekä sykekäyrän että ultran perusteella
. Lepohoito jatkuu edelleen ja viikon päästä tsekataan taas tilanne. Jos kaikki on edelleen hyvin saatan saada vähän enemmän liikkumislupia.
Mun mies on kyllä ihan paras, pitää mua kuin kukkaa kämmenellä
. Hoitaa kotityöt ja kauppareissut, laittaa ruuat, tarjoilee mulle sapuskat ja juomat, hieroo jalat... Ja käy noutamassa postipaketit, joita olen tullut tilailleeksi vähän reilummalla kädellä sieltä sun täältä
.
Rentoa odotusta kaikille!
Kesis 31+4