The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Miks ei sais sanoo isännäksi ? Ei siis tarkoita että mun mies olis isäntä ja mä orja tai palvelija. Sen meijän omaa vitsiä, isäntä & emäntä :D siinä ei kait pitäis olla mittään pahaa
Ak kun ei mua vissiin nää niin sanon sulle et te kutsutte toisianne just niinkun itse tahdotte.Jos särähtää jonkun korvaan niin pistäköön korvatulpat. Eikä toi edes särähdä korvaan,ei ainakaan mun.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Miks ei sais sanoo isännäksi ? Ei siis tarkoita että mun mies olis isäntä ja mä orja tai palvelija. Se on meijän omaa vitsiä, isäntä & emäntä :D siinä ei kait pitäis olla mittään pahaa
Ei siin mitään pahaa olekaan.

Itte vaan en ole koskaan tahtonut olla "isäntä" vaan mies.
Enkä ole koskaan kutsunut puolisoani emännäksi, eukoksi, akaksi tai mitä näitä nyt onkaan. Joko etunimellä tai rouvaksi olen haukkunut.
Mutta mulla ei o koskaan ollu emäntää, ämmää, akkaa, huoraa tai muuta vastaavaa. Vaimo, puoliso, rouva ja lasteni äiti mulla kylläkin on ollut.
 
Ei siin mitään pahaa olekaan.

Itte vaan en ole koskaan tahtonut olla "isäntä" vaan mies.
Enkä ole koskaan kutsunut puolisoani emännäksi, eukoksi, akaksi tai mitä näitä nyt onkaan. Joko etunimellä tai rouvaksi olen haukkunut.
Mutta mulla ei o koskaan ollu emäntää, ämmää, akkaa, huoraa tai muuta vastaavaa. Vaimo, puoliso, rouva ja lasteni äiti mulla kylläkin on ollut.
Meillä ei käytetä haukkumasanana isäntää tai emäntää. Huoraa tai ämmää ei koskaan oo käytetty.
Eipä tuota miestä oo haitannu isäntä tai emäntä sanat. Akaksi oon joskus ihteeni sanonut,mies ei koskaan eikä ämmäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Eihän isäntä ja emäntä ole mitään haukkumasanoja,niitä käytetään edelleen varsinkin vanhemmat ihmiset jotka asuu maalla.Eikä sen takia tarvi asua maalla mutta sieltähän se on lähtöisin,ennen oli taloissa isännät ja emännät.
 
Meillä ei käytetä haukkumasanana isäntää tai emäntää. Huoraa tai ämmää ei koskaan oo käytetty.
Eipä tuota miestä oo haitannu isäntä tai emäntä sanat. Akaksi oon joskus ihteeni sanonut,mies ei koskaan eikä ämmäksi.
Juu, ei tehdä asiasta elämää suurempaa ongelmaa.
Minä olen tyytyväinen jos minua kutsutaan mieheksi.
Jos minua kutsutaan "minun miehekseni" niin kuljen niin nokka pystyssä, että kellahdan selälleni.
Isännäksi ny vaan ei passaa kutsua kun mulla ei ole maatilaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Softy
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä