The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Viime yönä olin kylmettynyt, sitten aamulla ylös noustessa reväytin alaselän jotennii ja se sitten on tässä päivän aikana silleen ''kivasti'' kipeytynyt...alaselkä ihan jumissa:cautious:(n)
Semmosta se on kun heittelehtii ja poukkoilee unissaan ettei peittokaan pysy...sulla pitäs olla makuupussi(y)

Mulla on oikeesti kipeenä alaselkä ja pakarat ja takareidet tästä päivästä mutta sillai kivalla tavalla kuitenkin :)...
...tota mä en kylläkään aamulla herätessäni muista:notworthy:
 
Semmosta se on kun heittelehtii ja poukkoilee unissaan ettei peittokaan pysy...sulla pitäs olla makuupussi(y)

Mulla on oikeesti kipeenä alaselkä ja pakarat ja takareidet tästä päivästä mutta sillai kivalla tavalla kuitenkin :)...
...tota mä en kylläkään aamulla herätessäni muista:notworthy:
Jos ne on kerta kivasti kipeytyneet niin mitä sää oikein teit?:barefoot::barefoot:
Mä heräsin sellasessa asennossa ja ilman peittoo etten ihmettele yhtään että vähän revähti:oops: Emmä tajua miten oon ees sängyssä pysynä kun silleen makasin..oikee jalka topakasti lattialla, takamus ylhäällä ja selkä notkolla...hiivatti kummasti alkaa tuntumaan ne Majurin sitomisleikit ihan järkiajatukselta (n)

Varmaan ihan tervettä ois laittaa jonkinlainen turvavyö yöks vyötärön ympäri kiinni että pysyis ees peiton alla.:unsure:
 
Jos ne on kerta kivasti kipeytyneet niin mitä sää oikein teit?:barefoot::barefoot:
Mä heräsin sellasessa asennossa ja ilman peittoo etten ihmettele yhtään että vähän revähti:oops: Emmä tajua miten oon ees sängyssä pysynä kun silleen makasin..oikee jalka topakasti lattialla, takamus ylhäällä ja selkä notkolla...hiivatti kummasti alkaa tuntumaan ne Majurin sitomisleikit ihan järkiajatukselta (n)

Varmaan ihan tervettä ois laittaa jonkinlainen turvavyö yöks vyötärön ympäri kiinni että pysyis ees peiton alla.:unsure:
Piiskasin itteeni(y):D
Nääh, töissä ihan kurakiiruspäivä - joutu tekemään monen hommia taas joten väkisinkin kroppa huutaa hoosiannaa(y)...ja se on semmosta kivankamalaa kipuilua:)

Suosittelen sitä pussukkaa kuitenki(y), vyön kanssa onnistut tekemään jotakin mikä aamulla aiheuttaa "oho! Mites tässä näin"- ihmettelyä :cautious:
 
Uffaffaa uffaffaa, nyt on mentävä nukkumaan :)
Aamuherätys on hävyttömän aikainen, kesken unikuvien ihan taatusti ja melkein yöllä:cautious:...mutta ei auta, pakonpakkoa pukkaa. Mä lähden halaamaan tyynyä :)

Hyvää yötä sulle:), nuku hyvin ja näe ihunoita unikuvia:)*pus*
 
vierailija
Joo, oma ruoska paras ruoska - kuten oon sanonu...tuttua huttua tuokin maanmatosena oleminen. Ja syömishäiriötkin...mutta sille en oo antanut sijaa moneen moneen vuoteen. Tässä pitää kuitenkin olla kunnossa nuiden kolmen takia:love:
En ole kuullutkaan, että täällä sellaisia vaivoja on... ollut:alien:
Yks olennainen seikka liittyy papukasveihin ja lainaan eviraa, kun se vastaa ruokien turvallisuudesta:
"Monet pavut sisältävät proteiineihin kuuluvaa myrkyllistä lektiiniä (fytohemagglutiniinia). Useat pavut sisältävät lisäksi yhdisteitä, jotka estävät proteiinien hajoamista ruoansulatuskanavassa. Suurina pitoisuuksina lektiiniä on esimerkiksi punaisissa kidneypavuissa (Phaseolus vulgaris). Valkoiset kidneypavut sisältävät kolmanneksen punaisten papujen sisältämästä lektiinimäärästä. Raa'at pavut sisältävät sata kertaa enemmän lektiiniä kuin huolellisesti keitetyt. Mikäli haitallisia valkuaisaineita sisältäviä papuja ei käsittele oikein, voi sairastua äkillisiin vatsavaivoihin ja kouristuksiin.

Lektiinit eivät ole vesiliukoisia myrkkyjä, kuten esimerkiksi korvasienen gyromitriini, vaan ne ovat valkuaisaineita, jotka tuhoutuvat vain kunnon lämpökäsittelyssä. Huolellinen huuhtelu ja liotus sekä riittävän pitkä keittäminen ovatkin papujen sisältämien myrkkyjen vuoksi erityisen tärkeitä nimenomaan kuivatuissa pavuissa. Tuoreetkin pavut tulee aina kypsentää ennen käyttöä esim. keittämällä.

Eri papulajit vaativat erilaisia valmistustapoja, ja siksi kuivattujen papujen pakkausmerkinnöissä on oltava selkeästi myytävän pavun nimi, käyttöohje ja varoitusmerkintä. Kuluttajille ja suurtalouksille tarkoitettuihin pakkauksiin tulee liittää käyttöohje, josta käy ilmi kyseisten papujen vaatima liotusaika, huuhtelu sekä keittoaika, joka vaihtelee puolesta tunnista puoleentoista tuntiin. Käyttöohjeiden täydentämiseksi pakkausmerkinnöissä on oltava myös varoitusmerkintä, jotta papuja valmistava kuluttaja ymmärtää käyttöohjeen merkityksen. Käyttöohje ja varoitusmerkintä voivat olla esimerkiksi seuraavanlaisia: ”Ennen nauttimista liota papuja yön yli, huuhtele ne ja keitä vähintään X minuutin ajan. Riittämättömästi käsitellyistä pavuista voi aiheutua ruokamyrkytyksen kaltaisia oireita.

Lisää pavuista ja kuivattujen papujen varoitus- ja käyttöohjemerkinnöistä voitte lukea Eviran internetsivuilta Pavut.
 
<3 Vihdoinkin auringonpaistetta ulkona.
Soitin lekuriin kun en malttanut ootella enää että oisko mitään tietoo mistään tuloksista ja ainakaan mitään hengenhätää ei pitäis olla <3
On mennyt aika tässä syvään hengitellen, tähän mennessä se olikin monta päivää sellasta ihme pinta hengittelyä. Maanantaina tietävät jo enemmän ja ens viikolla onkin sitten lääkäri.

Nyt vois vaikka keittää kahvit ja hymyillä varovasti jo..
 
<3 Vihdoinkin auringonpaistetta ulkona.
Soitin lekuriin kun en malttanut ootella enää että oisko mitään tietoo mistään tuloksista ja ainakaan mitään hengenhätää ei pitäis olla <3
On mennyt aika tässä syvään hengitellen, tähän mennessä se olikin monta päivää sellasta ihme pinta hengittelyä. Maanantaina tietävät jo enemmän ja ens viikolla onkin sitten lääkäri.

Nyt vois vaikka keittää kahvit ja hymyillä varovasti jo..
Tsemppiä & halaus murunen, onneksi sait sen verran tietoja. :love: huojentaa varmaan mieltä ees vähän,vaikka et saanut tarkkoja/ lopullisia tuloksia.
 
Tsemppiä & halaus murunen, onneksi sait sen verran tietoja. :love: huojentaa varmaan mieltä ees vähän,vaikka et saanut tarkkoja/ lopullisia tuloksia.
Helpotti joo :love: Sieltä pitäs tulla vielä tarkempia tuloksia mutta tuo tieto nyt helpotti jo kummasti. Harmittaa joskus lääkärien tapa kertoa jo ennakkoon näistä jutuista sillä tyylillä, että niistä saa suurinpiirtein sen käsityksen että on melkein varmaa jo että jotain vakavaa tullaan löytämään..:eek:
 
Helpotti joo :love: Sieltä pitäs tulla vielä tarkempia tuloksia mutta tuo tieto nyt helpotti jo kummasti. Harmittaa joskus lääkärien tapa kertoa jo ennakkoon näistä jutuista sillä tyylillä, että niistä saa suurinpiirtein sen käsityksen että on melkein varmaa jo että jotain vakavaa tullaan löytämään..:eek:
Joo,tuo on kyllä pyllystä,kun sydän kurkussa joutuu oottamaan,mitä uutisia tulee.
Kiva kuulla,ettei ainakaan ole niin huonoja uutisia. :)
Sun puolesta oon iloinen.
 
Helpotti joo :love: Sieltä pitäs tulla vielä tarkempia tuloksia mutta tuo tieto nyt helpotti jo kummasti. Harmittaa joskus lääkärien tapa kertoa jo ennakkoon näistä jutuista sillä tyylillä, että niistä saa suurinpiirtein sen käsityksen että on melkein varmaa jo että jotain vakavaa tullaan löytämään..:eek:
Mulla ei ole hajuakaan, mikä sua edes vaivaa. Oon vissiin liian vähän palstalla. :confused:

Mut juu, odottaminen on niiiiiiiiiiiiiin puuduttavaa. Ehtii kuvitella itselleen vaikka minkä taudin.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mulla ei ole hajuakaan, mikä sua edes vaivaa. Oon vissiin liian vähän palstalla. :confused:

Mut juu, odottaminen on niiiiiiiiiiiiiin puuduttavaa. Ehtii kuvitella itselleen vaikka minkä taudin.
Epäilivät että kohdussa on jotain vakavampaa kun alavatsakivut on pahentuneet pidemmän aikaa ja ne 'menkkakivut' alkavat jo huomattavasti ennen menkkoja. Mulla on myoomia aika paljon ja niistäkin pelottelivat että jos joku niistä on muuttunut vakavaks tai jotain...
Joku kroonistunut juttu siellä vissiin on joten sitä nyt alkavat sitten kahtelemaan mitä sille vois tehä. On pöpöt muhineet piilevästi kaiketi sitten kun emmä ainakaan oo mitään huomanna ennen noiden vatsakipujen aikaa, jos ne ees voi muhia piilevästio_O
 
Epäilivät että kohdussa on jotain vakavampaa kun alavatsakivut on pahentuneet pidemmän aikaa ja ne 'menkkakivut' alkavat jo huomattavasti ennen menkkoja. Mulla on myoomia aika paljon ja niistäkin pelottelivat että jos joku niistä on muuttunut vakavaks tai jotain...
Joku kroonistunut juttu siellä vissiin on joten sitä nyt alkavat sitten kahtelemaan mitä sille vois tehä. On pöpöt muhineet piilevästi kaiketi sitten kun emmä ainakaan oo mitään huomanna ennen noiden vatsakipujen aikaa, jos ne ees voi muhia piilevästio_O
Auts. Toivottavasti syy löytyy ja ennenkaikkea parannus vaivaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Mulla ei ole hajuakaan, mikä sua edes vaivaa. Oon vissiin liian vähän palstalla. :confused:

Mut juu, odottaminen on niiiiiiiiiiiiiin puuduttavaa. Ehtii kuvitella itselleen vaikka minkä taudin.
No ei mullakaan... Muistan muuten ihan ekan sivun, minkä tein aikoinaan, kun alkoi tulla sähköpostia tolkuttomasti, jouduin tekemään toisen sivun ---ja sit tarvin niitä linkkejä, kun irrallisina en löytänyt itsekään, missä olivat:LOL:. Tässä yks niistä:D
Kohta 20 vuotta mennyt, mutta muistan aina sen, kun ei vaan olis ollut ikaa edes konetta aukaista - ja yleisökoneella piti käydä lukemassa:geek:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä