Olemme nykyisen mieheni kanssa olleet samassa tilanteessa reilu 10 vuotta sitten. Nuorempia toki oltiin, mutta minun tilanteeni oli kuin tämän miesystäväsi ja mieheni kuten sinun.
Mies muutti, elettiin vuosia, mentiin naimisiin, halusin lapset. Ja nyt kaikki on aivan päin vittua. Mies ei oikeasti halunnut tätä kaikkea tai mitään tästä, etenkään toista lasta, mutta hän vain lähti "virran mukaan" minun toiveisiini. Nyt kaikki räjähtää käsiin, mies tajusi elävänsä aivan väärää elämää ja on masentunut ja ahdistunut. Lapsista huolehtiminen on kokonaan minun kontollani ja kaikki päättyy siihen, että "sinä ne lapset halusit".
Kauaa ei varmaan tässä enää yhdessä olla, koti menee alta, kun en yksin sitä pysty lunastamaan ja tapellaan huoltajuudesta: Minä haluaisin yksinhuollon lapsiini, mies ei suostu, vaikka ei lapsia halunnutkaan.
Jos saisin mennä ajassa taaksepäin, olisi pitänyt erota kymmenen vuotta sitten, viimeistään ennen naimisiin menoa. Olin sokea, mutta kyllä tämä kaikki oli ennakoitavissa jo silloin, että toistemme kanssa emme voi molemmat saada, mitä haluamme.