Suljetulla osastolla mielisairaalassa, kysy niin yritän vastata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KaunisMieliKK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No pystyyks ne hoitaan sua jotenkin siellä vai ootko vain säilössä?

Ensimmäisinä kuukausina sain sähköhoitoa tehokkaiden lääkkeiden lisäksi. Sitten minulle tehtiin laajat mielentilatutkimukset. Tutkimusten päätyttyä syksyn puolivälissä, alkoi säilömisaika.

Alkuvuodesta oli suunnitelmissa, että kotiutuisin avohoidon turvin, mutta munasin sen mahdollisuuden.

Nyt pitkäaikaisosastolla olin helmikuun säilössä ja nyt alkoi taas sähköhoito.

Tiedostatko itse millainen taakka olet yhteiskunnalle?

Väliaikaisesti olen varmaan taakka, mutta minulla on 15 vuotta täyttä työelämää taustalla. Lisäksi olen parhaillaan opiskelija yliopistolla. Kuntouduttuani tästä voin jatkaa opintojani ja tehdä työtä vielä 30vuotta. Tämä on vuosi elämästäni, enkä voi sille asialle muuta kuin yrittää kuntoutua.

• Tykkää
Reactions: Echo
Väliaikaisesti olen varmaan taakka, mutta minulla on 15 vuotta täyttä työelämää taustalla. Lisäksi olen parhaillaan opiskelija yliopistolla. Kuntouduttuani tästä voin jatkaa opintojani ja tehdä työtä vielä 30vuotta. Tämä on vuosi elämästäni, enkä voi sille asialle muuta kuin yrittää kuntoutua.

Mitä sit tapahtui jos ensin muutamia kymmeniä vuosia kunnon elämää ja töitä jne ja sit yhtäkkiä tuollainen että sekoat?

Mitä teillä oli tänään ruoaksi? Joko on ummetusta/ravintoainepuutoksia? Miten ihmeessä saat ajan kulumaan? Onko sinulla "pelkkä" Munchausen vai "by proxy". Tuo on hirveä sairaus (muille).

Osastoilla saa nykyään pitää kännyköitä, tabletteja ja läppäreitä, vaikka ohjeissa ne vielä kielletäänkin. Niin päätöntä ja horjuvaa se meno psykiatrisella on. Säännöt on erilaiset eri ihmisille ja pakkokeinot loistaa.

Mitä teillä oli tänään ruoaksi? Joko on ummetusta/ravintoainepuutoksia? Miten ihmeessä saat ajan kulumaan? Onko sinulla "pelkkä" Munchausen vai "by proxy". Tuo on hirveä sairaus (muille).

Osastoilla saa nykyään pitää kännyköitä, tabletteja ja läppäreitä, vaikka ohjeissa ne vielä kielletäänkin. Niin päätöntä ja horjuvaa se meno psykiatrisella on. Säännöt on erilaiset eri ihmisille ja pakkokeinot loistaa.

Meillä oli ruoaksi:
Aamiainen: puuro
Lounas: Riisi lihakastikkeella, kaalisalaatti
Kahvi: keksejä
Päivällinen: Lohikeitto, marjakaurapaistos
Iltapala: riisipiirakka

Vitamiinien saannnista huolehdittiin edellisessä sairaalassa. Jaksan myös syödä monipuolisesti.

Minulla on epäilty sairastuttavani muita, mutta myönnän vain itseni sairastuttamisen.

Jep, osastolla saa pitää puhelinta yms. Eristyksessä ollessa ei tietenkään saa. Sielläkin tullut vietettyä kuukauden päivät.

Toivottavasti se selviäisi täällä asioitani työstäessä. En usko kuitenkaan, että kyseessä on yksittäinen tapahtuma, vaan "kieroon kasvaminen" hitaasti.

Entäs jatkuvasti hitaasti vuosien mittaan kasautuva takkaa. Hiljaa sisältäpäin nakertava tuska kuin kantaisi demonia sisällään, jossa itse paljon annettuaan sortuu lopulta itsetuhoon. Purkautuen huomion hakuun, kuin toivoisi jonkun viimein..välittävän sinusta itsestäsikin. ?

Vitamiinien saannnista huolehdittiin edellisessä sairaalassa. Jaksan myös syödä monipuolisesti.

Minulla on epäilty sairastuttavani muita, mutta myönnän vain itseni sairastuttamisen.
Jaksat jaksat mutta "puoli kiloa päivässä" kasviksia ei toteudu lähellekään sairaalassa, vaikka haluaisit.
Munchauseniin kuuluu muiden sairastuttaminen mutta myös vahva kieltäminen (defenssinä). Aika harva potee tuota syndroomaa mutta tottakai se on muille haitaksi ja jollainhan sinut pitäisi saada ymmärtämään se. Siihenhän liittyy usein vaikeaa valehteluakin.
Rankat diagnoosit.
Itse olin lataamossa viime keväästä (toukokuusta) elokuun alkuun, vai heinäkuun loppuun ja hirveetä paskaa se taas oli lepareineen (ilman syytä), niukkoine ruokineen ja loputtomine tylsyyksineen (lääke aiheutti levottomuutta, ns. pakko liikkua).
Tsemppiä sulle sinne.

Kuumimmat

Yhteistyössä