Suljetulla osastolla mielisairaalassa, kysy niin yritän vastata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KaunisMieliKK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No pystyyks ne hoitaan sua jotenkin siellä vai ootko vain säilössä?

Ensimmäisinä kuukausina sain sähköhoitoa tehokkaiden lääkkeiden lisäksi. Sitten minulle tehtiin laajat mielentilatutkimukset. Tutkimusten päätyttyä syksyn puolivälissä, alkoi säilömisaika.

Alkuvuodesta oli suunnitelmissa, että kotiutuisin avohoidon turvin, mutta munasin sen mahdollisuuden.

Nyt pitkäaikaisosastolla olin helmikuun säilössä ja nyt alkoi taas sähköhoito.

Tiedostatko itse millainen taakka olet yhteiskunnalle?

Väliaikaisesti olen varmaan taakka, mutta minulla on 15 vuotta täyttä työelämää taustalla. Lisäksi olen parhaillaan opiskelija yliopistolla. Kuntouduttuani tästä voin jatkaa opintojani ja tehdä työtä vielä 30vuotta. Tämä on vuosi elämästäni, enkä voi sille asialle muuta kuin yrittää kuntoutua.

• Tykkää
Reactions: Echo
Väliaikaisesti olen varmaan taakka, mutta minulla on 15 vuotta täyttä työelämää taustalla. Lisäksi olen parhaillaan opiskelija yliopistolla. Kuntouduttuani tästä voin jatkaa opintojani ja tehdä työtä vielä 30vuotta. Tämä on vuosi elämästäni, enkä voi sille asialle muuta kuin yrittää kuntoutua.

Mitä sit tapahtui jos ensin muutamia kymmeniä vuosia kunnon elämää ja töitä jne ja sit yhtäkkiä tuollainen että sekoat?

Mitä teillä oli tänään ruoaksi? Joko on ummetusta/ravintoainepuutoksia? Miten ihmeessä saat ajan kulumaan? Onko sinulla "pelkkä" Munchausen vai "by proxy". Tuo on hirveä sairaus (muille).

Osastoilla saa nykyään pitää kännyköitä, tabletteja ja läppäreitä, vaikka ohjeissa ne vielä kielletäänkin. Niin päätöntä ja horjuvaa se meno psykiatrisella on. Säännöt on erilaiset eri ihmisille ja pakkokeinot loistaa.