The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Kuullottaa sipulia, valkosipulia, risottoriisiä ja lisäilee nestettä pikkuhiljaa. Sekaan pinaattia + mausteita. Valkkarii, kermaa, kasviksia ym. lisäilee jos siltä tuntuu.

Toi risotto oli rimanalitus, koska käytin pakastepinaattia ja hernemaissipaprikaa ku en jaksanu käydä kaupassa eikä ollu ees viiniä. Mut tää resepti 5/5
http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/pinaattirisotto
kiitti otin talteen :)(y)
Täälä läskisoosi kohta valmista(y)
Varppina kelepais ellulleki, et oo vain saanu kunnollista aikaisemmin(y)
Pottujahan ei tartte syyvä kun niitä saa kotonaki.
mistäs tiiät? :D
mutta tosta läskisoossista sen verran että nuu nuu ja ei ikinä!:sick: mä olen hirveen tarkka sen suhteen ettei lihassa saa näkyä läskii ja muutenkin että sen lihan pitää olla mieluummin vaikka ylikypsää kuin vähääkään raakaa:oops:

kiinnostais kokeilla lihatonta ruokavaliota muuten mutku kalaa ja broileria ja riistaa tykkään kyllä syödä niin saattais olla aika hankalaa yrittää:coffee:
 
kiitti otin talteen :)(y)

mistäs tiiät? :D
mutta tosta läskisoossista sen verran että nuu nuu ja ei ikinä!:sick: mä olen hirveen tarkka sen suhteen ettei lihassa saa näkyä läskii ja muutenkin että sen lihan pitää olla mieluummin vaikka ylikypsää kuin vähääkään raakaa:oops:

kiinnostais kokeilla lihatonta ruokavaliota muuten mutku kalaa ja broileria ja riistaa tykkään kyllä syödä niin saattais olla aika hankalaa yrittää:coffee:
No tuostapa vastauksesta ainaki jo tiijän ettet ole saanu. Ööö.. siis kunnollista.. siis läskisoossia! Siinähän nimittäin on sellainen tilanne että kaikki läskit on sulaneet joten näkyvää läskiä ei ookkaan.
 
vierailija
Pitäisköhän sitä oikein keitellä päiväkahvit. Pitäis myös alkaa perkaamaan mini-minän vaatekaappia läpi ja perata pieneks jääneitä pois, mut en tiiä jaksaako.
Harmi ku äiti on tulossa kylään, tulisin muuten teille kahvittelee ja toisin seitanpaistin mukanani. Mausteisia pottuja kylkeen niin avot.

En käsitä, miten joku ei syö perunaa. Peruna on suamamlasuuden peruskallio.
 
No tuostapa vastauksesta ainaki jo tiijän ettet ole saanu. Ööö.. siis kunnollista.. siis läskisoossia! Siinähän nimittäin on sellainen tilanne että kaikki läskit on sulaneet joten näkyvää läskiä ei ookkaan.
mulle riittää pelkkä ajatus sanasta ''läskisoossi'' ja sitä paitsi oishan siinä läskiä..nestemäisenä...suussa *burb*:sick::sick:
 
Harmi ku äiti on tulossa kylään, tulisin muuten teille kahvittelee ja toisin seitanpaistin mukanani. Mausteisia pottuja kylkeen niin avot.

En käsitä, miten joku ei syö perunaa. Peruna on suamamlasuuden peruskallio.
höpsistä..tänään luin lehestä että suomalaisuuden joku juttu on ruisleipä :)
perunassa on hirveesti HiiHyytä :rolleyes:
 
Harmi ku äiti on tulossa kylään, tulisin muuten teille kahvittelee ja toisin seitanpaistin mukanani. Mausteisia pottuja kylkeen niin avot.

En käsitä, miten joku ei syö perunaa. Peruna on suamamlasuuden peruskallio.
Oo, millä oot maustanu seitanin? Mä ajattelin kokeilla ens kerralla laittaa seitaniin sitä savuaromia. Viimeks tein vaan suoraanchokochilin ohjeen mukaan. Sekin oli hyvää, mut ei ollu ehkä mun suuhun ihan parasta.
 
Tupakkivarastot alkaa käymään vähiin ja jääkaapissa on pelkkä valo.
Pitääkö tässä muka oikeesti lähteä kauppareissulle?
Ulkonahan paistaa aurinko.
Osaanko mä toimia noin oudoissa olosuhteissa?
Entä jos mä en löydä takaisin nukkumaluukkuuni kun olen tottunut kömpimään tänne vain hämärässä?
Pitääkö ruoaksi laittaa kesäkeitto?

Näitä täytyy nyt pohtia huolella.
Muusta en osaa sanoa mut pistä hyvä mies kesäkeittoon lenkkimakkaraa niin siitä tulee ruokaa
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Kokeile ihmeessä, uuniin sataan asteeseen ja riippuen nauriin koosta otetaan ulos kun on aivan pehmeä sisältä. Noin kaksisataatuhatta kertaa parempaa kuin lanttu. Voin kanssa lusikalla ääntä kohen vain (y)
Nauris on alkanut kassissa olemaan viikottain. Nyt sitä on saanut. Isoja ja pieniä. Joskus olen kuorinut ja siivuttanut pihvin kaltaiseksi ja sen kun paistää, niin hyvää on. Voi koristellä valmiin jutun vaikka jollain näillä monen sortin maustevoilla. Voi itsekin vispata jotain kivaa. Peruna kuuluu myös minun ostoskassiin. Ja bataatti, siitä saa hienon muhennoksen. Samalla keittää parit porkkanat ja survoo mukaan. Maistuu, takaan sen. Soossia vään päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja epek
Muusta en osaa sanoa mut pistä hyvä mies kesäkeittoon lenkkimakkaraa niin siitä tulee ruokaa
Aurinko alkaa jo painua mailleen niin pähkähullu mielleyhtymä kesäkeittoon meni.

Viikonlopun kauppareissu on ny hoidettu. Potut on jo kiehumassa ja niiden seuraksi paistan jauhelihapihvit ja muutaman kananmunan.
Lenkkimakkaraa on sit huomiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Bitch
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä