Riku Rantala ehdotti juuri tv:ssa päiväkoteja vastaanottokeskuksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:ROFLMAO:
Mietitkö sä ihan loppuun asti, mitä kirjoitit ja sanoit?

Jos päiväkotitoimintaa ehdotetaan vokkiin, niin mitäköhän päiväkotitoimintaa se sitten olisi? Miksi vokin lapset tarvitsisivat päiväkotitoimintaa, kun ei edes tiedetä jäävätkö he maahan ja jos oletetaan näiden lasten paenneen kauhuja, niin eikö heille ole parasta viettää jonkin aikaa omien vanhempiensa hellässä huomassa?

Minä olen sitämieltä, että henkisesti epävakaat ja traumatisoituneet miehet täysin erilaisesta tai vaikka samanlaisesta kulttuurista eivät hoitaisi lapsiani vaikka heillä olisi miten hyvä koulutus?

En pitäisi sinua kovin hyvänä ihmisenä arvostelemaan toisten vakautta tai epävakautta, kun et osaa edes asiallista keskustelua käydä.
Joku on eri mieltä tai kyseenalaistaa jotakin sanomaasi, niin on aivan mahdotonta vastata pilkkaamatta,naureskelematta ja aggressiivisesti hyökkäämättä.
Toivottavasti et ole päiväkodissa töissä sinäkään.

Ei, en ole sanonut että haluaisin epävakaiden tai traumatisoituneiden ihmisten hoitavan lapsiani vaikka heillä olisi koulutus lastenhoitoalalle.
Senhän sinä jo toki tiesitkin, mutta on pakko päästä vääntämään ja löytämään edes joku aihe mistä ilkkua.

Ei hel..tissä mitään kotiuttaa, vaan kotouttaa, jos sitäkään.
Oho, pahoittelemme virhettä. Jostain alitajunnasta varmaan kumpusi mielleyhtymä vankilasta kotiuttamiseen :LOL:

Sinänsähän parempi termi olisi kotoistuttaa, eli tehdä jonkun olo kotoisaksi. Kun ei noista kotoutettavista liene yksikään ikinä oikeasti tänne kotiudu.

Viimeksi muokattu:
En pitäisi sinua kovin hyvänä ihmisenä arvostelemaan toisten vakautta tai epävakautta, kun et osaa edes asiallista keskustelua käydä.
Joku on eri mieltä tai kyseenalaistaa jotakin sanomaasi, niin on aivan mahdotonta vastata pilkkaamatta,naureskelematta ja aggressiivisesti hyökkäämättä.

Ei, en ole sanonut että haluaisin epävakaiden tai traumatisoituneiden ihmisten hoitavan lapsiani vaikka heillä olisi koulutus lastenhoitoalalle.
Senhän sinä jo toki tiesitkin, mutta on pakko päästä vääntämään ja löytämään edes joku aihe mistä ilkkua.

Se, etten ole kykenevä määrittelemään kenenkään muun vakauden tasoa tuskin johtuu siitä, että suhtaudun hassuihin juttuihisi vähän naureskellen. Minun on vaikea käydä asiallista keskustelua, jos kommenttisi lähinnä huvittavat ja ihmetyttävät minua. Olen kovin pahoillani siitä. En vain näe niissä mitään logiikkaa.
Aggressiivisesti en mielestäni ole suhtautunut yhteenkään sanomaasi asiaan. Harmillista, jos olet kokenut minut sellaisena. Tulkintasi on kuitenkin ollut väärä.

Ja ei, en todellakaan ole päiväkodissa töissä. Enkä tule koskaan olemaankaan. Se ei olisi yhdellekkään osapuolelle hyväksi. Minä en pidä lapsista noin yleisesti. Omistani kyllä pidän ja joistakin muistakin lapsista.

Sanoit näin:
En itsekään luonnollisesti kannata sitä, että henkisesti epävakaat ja traumatisoituneet miehet täysin erilaisesta kulttuurista hoitaisivat suomalaisten lapsia ilman minkäänlaista koulutusta.

Joka siis minun korvaani kuulostaa sille, että homma olisi ihan ok, jos niillä olisi koulutus. Hyvä, jos et asiaa kuitenkaan niin tarkoittanut.
Minä en kuitenkaan omaa telepaattisia kykyjä, joten en voi tarkalleen ymmärtäää mitä sinä tarkoitat, jos kirjoittamasi teksti antaa ymmärtää jotakin muuta.

Minä en syö jäätelöä koska se on niin kylmää. - Se siis voisi maistua minulle lämpimänä?

Ja kun sinä noin kovin kärkkäästi olet syyttelemässä muita asiattomasta keskustelusta, niin voisit vaikka itse kiinnittä huomiota omiin teksteihisi ja siihen, miten alentavasti keskustelua käyt. Mulle se tosin on ihan sama miten sinä sanasi asettelet, mutta sen jälkeen kun alat moralisoida muita, oletan sinun itsesi olevan tällaisen yläpuolella.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Eihän tuossa nyt mitenkään aggressiivisesti hyökätty tai pilkattu. Ja ihan asiallinen kysymys on, että mitä ihmeen päiväkotitoimintaa ko. herra sitten tarkoitti.
Vai eikö oikeasti tarkoittanut mitään, vaan päästi vain suustaan lauseita ulos, sen tarkemmin miettimättä, onko ideassa/ajatuksessa mitään järkeä.... ei olisi ensimmäinen kerta.

Se, etten ole kykenevä määrittelemään kenenkään muun vakauden tasoa tuskin johtuu siitä, että suhtaudun hassuihin juttuihisi vähän naureskellen. Minun on vaikea käydä asiallista keskustelua, jos kommenttisi lähinnä huvittavat ja ihmetyttävät minua. Olen kovin pahoillani siitä. En vain näe niissä mitään logiikkaa.
Aggressiivisesti en mielestäni ole suhtautunut yhteenkään sanomaasi asiaan. Harmillista, jos olet kokenut minut sellaisena. Tulkintasi on kuitenkin ollut väärä.

Ja kun sinä noin kovin kärkkäästi olet syyttelemässä muita asiattomasta keskustelusta, niin voisit vaikka itse kiinnittä huomiota omiin teksteihisi ja siihen, miten alentavasti keskustelua käyt. Mulle se tosin on ihan sama miten sinä sanasi asettelet, mutta sen jälkeen kun alat moralisoida muita, oletan sinun itsesi olevan tällaisen yläpuolella.

Mielestäni on päivänselvää,että minä olen pysynyt asiallisemmalla ja rauhallisemmalla linjalla sinun naureskellessa jokaisessa viestissäsi.
Jätän sinut keskustelemaan samanmielisten kanssa, jotta sinun ei tarvitse nauraa itseäsi hengiltä eri mieltä olevien viestejä lukiessa.
Toivottavasti pääset joskus tuosta harhaisesta ylemmyydentunnostasi eroon(ja ei, tämä ei ollut asiallista eikä sellaiseksi ollut tarkoitettukaan).

Mielestäni on päivänselvää,että minä olen pysynyt asiallisemmalla ja rauhallisemmalla linjalla sinun naureskellessa jokaisessa viestissäsi.
Jätän sinut keskustelemaan samanmielisten kanssa, jotta sinun ei tarvitse nauraa itseäsi hengiltä eri mieltä olevien viestejä lukiessa.
Toivottavasti pääset joskus tuosta harhaisesta ylemmyydentunnostasi eroon(ja ei, tämä ei ollut asiallista eikä sellaiseksi ollut tarkoitettukaan).

:ROFLMAO::ROFLMAO:
Hauskintahan tässä on se, että sinä olet se, joka on täysin asiaton ja kyvytön keskustelemaan.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Eihän tuossa nyt mitenkään aggressiivisesti hyökätty tai pilkattu. Ja ihan asiallinen kysymys on, että mitä ihmeen päiväkotitoimintaa ko. herra sitten tarkoitti.
Vai eikö oikeasti tarkoittanut mitään, vaan päästi vain suustaan lauseita ulos, sen tarkemmin miettimättä, onko ideassa/ajatuksessa mitään järkeä.... ei olisi ensimmäinen kerta.

Ei juuri tuossa viestissä, mutta lähestulkoon kaikissa aiemmissa.
Jos ei tiedä mitä Rantala tällä idealla tarkoitti, ei ehkä kannata keksiä puuttuvaa tietoa omasta päästään ja selittää sitä faktana.
Nyt kun Rantalan toteamus on jo muuttunut muotoon "haluan raiskaavien ja mielisairaiden pedofiili-mamumiesten pyörittävän päiväkotitoimintaa".

Näin ja kuulin Rantalan kommentit. Voi olla että itse ymmärsin väärin, mutta teemana oli, että vastaanottokeskusten henkilöt pitäisi saada tekemään jotain työtä vastaanottokeskuksissa - ja että osa voisi pyörittää päiväkotia. Ymmärsin sen itse niin, että muiden aikuisten vuoleskellessa kaarnapaloista kaarnalaivoja, niin osa aikuisista voisi pyörittää päiväkotia heidän lapsilleen. Siis vastaanottokeskuksen aikuisista osa pitäisi päiväkotia vastaanottokeskuksen asukkaiden lapsille, heidän ollessa (tärkeissä) töissä. Sillä Suomi tarvitsee kaarnalaivoja :)

• Tykkää
Näin ja kuulin Rantalan kommentit. Voi olla että itse ymmärsin väärin, mutta teemana oli, että vastaanottokeskusten henkilöt pitäisi saada tekemään jotain työtä vastaanottokeskuksissa - ja että osa voisi pyörittää päiväkotia. Ymmärsin sen itse niin, että muiden aikuisten vuoleskellessa kaarnapaloista kaarnalaivoja, niin osa aikuisista voisi pyörittää päiväkotia heidän lapsilleen. Siis vastaanottokeskuksen aikuisista osa pitäisi päiväkotia vastaanottokeskuksen asukkaiden lapsille, heidän ollessa (tärkeissä) töissä. Sillä Suomi tarvitsee kaarnalaivoja :)

No eikö kannatais ne lapsetkin opettaa tekemään kaarnalaivoja?

No eikö kannatais ne lapsetkin opettaa tekemään kaarnalaivoja?

Eikun siihen tarvitaan näitä kuuluisia insinöörejä ja astronautteja, jotka ovat potentiaaliltaan tulevia Finlaysoneita. Näinhän meille on kerrottu, että sellaista porukkaa ne pakolaiset ovat :D

• Tykkää
Mietihän nyt oikeasti.
Vaikka unohdettaisiin turvapaikanhakijoiden kulttuurilliset puutteet ja ongelmat, niin ko. ihmiset ovat (ainakin omien sanojensa mukaan) paenneet henkensä edestä, kokeneet pitkään väkivaltaa, kurjuutta, sortoa uhkaa ja ties mitä, joten eivät ehkä henkisesti ihan huippukunnossa. Ja nämä ihmiset sitten laitettaisiin pieniä lapsia kasvattamaan.
Voitko todella sanoa, että tuon on fiksun ja älykkään ihmisen ehdotus?

Lisätään listaan vielä, etteivät nämä tulevat 'ammattikasvattajat' osaa edes Suomea.

:ROFLMAO:
Mietitkö sä ihan loppuun asti, mitä kirjoitit ja sanoit?

Jos päiväkotitoimintaa ehdotetaan vokkiin, niin mitäköhän päiväkotitoimintaa se sitten olisi? Miksi vokin lapset tarvitsisivat päiväkotitoimintaa, kun ei edes tiedetä jäävätkö he maahan ja jos oletetaan näiden lasten paenneen kauhuja, niin eikö heille ole parasta viettää jonkin aikaa omien vanhempiensa hellässä huomassa?

Minä olen sitämieltä, että henkisesti epävakaat ja traumatisoituneet miehet täysin erilaisesta tai vaikka samanlaisesta kulttuurista eivät hoitaisi lapsiani vaikka heillä olisi miten hyvä koulutus?

Miksi vokin lapset tarvitsisivat päiväkotitoimintaa? No vaikka siksi, että jos kuukausikaupalla asuvat siellä vokissa, heillä olisi normaaleja päivärutiineja, ja päiväkotitoiminta voisi auttaa heitä - lapsiin kuitenkin pakolaisuus vaikuttaa kaikkein pahiten. Ja sitten jos jäävät maahan, heidän on helpompi kotiutua tänne.

Vähän paha kyllä kommentoida tällaista "uutista" josta ei löytynyt keskustelupalstoja lukuunottamatta mitään luotettavaa lähdettä. Paha sanoa, mitä oikeastaan sanoi ja tarkoitti. Vaikea silti uskoa, että olisi ehdottanut, että turvapaikanhakijat korvaisivat päivähoidon henkilökunnan - mutta sitähän palstoilla nyt halutaan kaikkien kuvittelevan.

Miksi vokin lapset tarvitsisivat päiväkotitoimintaa? No vaikka siksi, että jos kuukausikaupalla asuvat siellä vokissa, heillä olisi normaaleja päivärutiineja, ja päiväkotitoiminta voisi auttaa heitä - lapsiin kuitenkin pakolaisuus vaikuttaa kaikkein pahiten. Ja sitten jos jäävät maahan, heidän on helpompi kotiutua tänne.

Vähän paha kyllä kommentoida tällaista "uutista" josta ei löytynyt keskustelupalstoja lukuunottamatta mitään luotettavaa lähdettä. Paha sanoa, mitä oikeastaan sanoi ja tarkoitti. Vaikea silti uskoa, että olisi ehdottanut, että turvapaikanhakijat korvaisivat päivähoidon henkilökunnan - mutta sitähän palstoilla nyt halutaan kaikkien kuvittelevan.n

ja kuullsoti sille kun e nmmuuta lukassut kuin nopiasti tämän et niille lapsille jotka tulee tänne se päiväkotitoiminta sinne voki nsisälle et ne lapset sitten oppi paremmin kasvamaan tähän kulttuuriin kiinni? en kerkii enempää meitiskelee.
jes nyt pikku aaskelin saa arjen kondikseenja oikeet tukee ni siinäpä se :D
mutta kiva lukee taas ja piä vaan toi linja katotaan joku päivä moikka

Jestas mikä dorka olet :D

Mikä ja kenen idea tämä on työntää näitä taustaltaan tuntemattomia ihmisiä päiväkotiin tai kouluun tutustumaan ja nyttemmin niistä on näemmä jo hoitajia tulossa.Miksi juuri päiväkotiin ?Tai vanhuksien luo? Kouluun?Miksi juuri nämä puolustus kyvyttömät ryhmät on jonkun mielestä niin hyvä kohde tutustuttaa vieras maalaisia?Mikään näistä ryhmistä ei puhu selko kielellä eivätkä osaa kulttuuria esitellä. Työnnetään väkisellä heikoimmat suden suuhun,miksi!?!

Vähän paha kyllä kommentoida tällaista "uutista" josta ei löytynyt keskustelupalstoja lukuunottamatta mitään luotettavaa lähdettä. Paha sanoa, mitä oikeastaan sanoi ja tarkoitti. Vaikea silti uskoa, että olisi ehdottanut, että turvapaikanhakijat korvaisivat päivähoidon henkilökunnan - mutta sitähän palstoilla nyt halutaan kaikkien kuvittelevan.

Eikö heillä siis ole normaalia päivärutiinia toimiessaan vanhempiensa kanssa? Vaikka minä olin lasteni kanssa kotona jokusen vuoden, niin kyllä meillä ihan rutiinit oli. Sen lisäksi voisin olettaa, että kauhuja kokenut lapsi kokee olonsa turvallisemmaksi vanhempiensa läsnäollessa kuin täysin vieraiden ihmisten armoilla ollessa. Ja kyllä, mielestäni näiden lasten kanssa voi kyllä kehittää kaikenlaista puuhastelua ja opettaa ajankuluksi kieltä sekä suomalaisia tapoja ja perinteitä, ihan kuten heidän vanhemmilleenkin. Mutta mitään varsinaista verovaroin kustennattavaa päivähoitojärjestelmää en vokkiin lähtisi rakentamaan. Eritoten koska vokin sisällä oleva päiväkoti, joka toimii pakolaisten pyörittämänä, ei näitä pakolaislapsia auttaisi sopeutumaan Suomeen millään tavalla.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mikä ja kenen idea tämä on työntää näitä taustaltaan tuntemattomia ihmisiä päiväkotiin tai kouluun tutustumaan ja nyttemmin niistä on näemmä jo hoitajia tulossa.Miksi juuri päiväkotiin ?Tai vanhuksien luo? Kouluun?Miksi juuri nämä puolustus kyvyttömät ryhmät on jonkun mielestä niin hyvä kohde tutustuttaa vieras maalaisia?Mikään näistä ryhmistä ei puhu selko kielellä eivätkä osaa kulttuuria esitellä. Työnnetään väkisellä heikoimmat suden suuhun,miksi!?!

Mä olen aivan samaa mieltä. Enemmän voisivat oppia vaikka jätekuljettajan matkassa, rakennustyömaalla, ojankaivajana tai kaupan kassalla.
Minunkin on vaikea ymmärtää, että miksi näitä ihmisiä tungetaan väkisin juuri lasten, vanhusten ja sairaiden välittömään läheisyyteen? Siksikö, että ne eivät kuitenkaan osaa valittaa ja jos valittavat, niin kukaan ei kuuntele tai usko?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ..... ja Lispetti
Kirjoituksen tarkoituksena on osoittaa, kuinka maahanmuutto-puuhasteluun saa helposti rahaa, mutta suomalaisten työllistämisestä ei kukaan ole kiinnostunut.

Kaarnaveneen hinta

http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2016/12/04/kaarnaveneen-hinta/
eikö päivähoitajajien työ sitten ole työtä enään? siis jos vokkei on vaikka 100 niin sata päiväkodin opettajaa saa duunia?

ja toki suomalaisten duunista ollaan kiinostuneita se taas on päättäjien syy että esim tupla verotetaan pien yrittäjiä lisäksi ei ole järkeä verottaa esim vienti tuotteitamme ja näin nostaa kuluja :)?..

mut mitä sitten teemme jos ei ole päiväkotei niille jotka tänne maahan on jäämässä he juuri eriytyvät meistä muista ja asetelma on aina eriarvoinen.

muuten tuli että alvia sipilä olisi vsalmis laskemaan tuli mieleen oisko se mahdollista että yritykset voisi tehdä verotta hommia mutta jos vie varat ulkomailel joutuu maksamaan niistä rahoista 40 prosenttia veroi ellei se ole valtion omistama silloin ei ole järkeä verottaa kaikkien omaa yritystä.?+

mut siis silloin raha jää tänne kiertoon ja luo niitä työpaikkoi ehkä?

Yhteistyössä