♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Kinder_Kitty Huijui mikä tilanne, tuhannesti tsemppiä!

Täällä alkais ovis toivottavasti piakkoin olla ajankohtainen, vaikkakin vain kalenterin mukaan. Joten taas on se aika kun oikein yrittämällä yrittää tehdä kalenterissa tilaa makuuhuonetouhuille. Koska maailmankaikkeus on mitä on, niin kuvitelkaapa jokin MAHDOLLISIMMAN epätodennäköinen syy miksi peitot ei tänäkään iltana heilu riippumatta omasta kiinnostuksesta! Valmis? Todellisuus: meidän vuokrakämpän makuuhuoneen katosta alkoi valua vettä seinää myöten! Ei tuu yläkerrasta, ilmeisesti tuulensuunta + sade oli paha kombo. Ei paljoa tarvitse vaatteita ottaa pois, kun nyt odotellaan loppu ilta/yö päivystävää tarkastajaa, ettei nyt ainakaan ite jouduta korvausvastuuseen... :ROFLMAO::D:ROFLMAO:

Täällä oli näköjään ovis juuri sopivasti silloin, kun ei ole ollut kuin puhelinyhteys mieheen, ja se ei oikein riitä (n) Oon ollut siis reissussa, tiistaina viimeiset tallettelut. Torstaina ovistestiin tasavahvat ja tänään pe testiin vielä vahvemmat viivat. Tänään jomotellut vasemmalta alavatsalta. Huomenna tiedossa jälleennäkemisen riemua ja toivotaan että munis ois vielä hengissä odottamassa, vaikka epäilen, ettei se niin kauaa siellä kestä :( Toivottavasti seuraavaan kiertoon sattuu paremmat päivät!

@Tuimatar voihan.. :ROFLMAO:.. meil oli joskus samantapane juttu, tosin ei noin pahasti, kattoon vaan tuli märkiä länttejä. Taloyhtiön heiniähän nuo on, toivottavasti hoituis nopsaa ettei tule ylimäärästä päänvaivaa.

@Villisilmä itku että sattu noin kehnoon väliin.. talletelkaa nyt kiireellä kun ehditte, toivotaan että ois pitkäikäinen munin ja supervikkelät uimarit!

Täällä pahin vuoto ohi, olikin suht runsaat ja kivuliaat ekan vuorokauden.. onneks on töitä joka päivä ennen tiistaita, niin menee nopsaa aika. Tiistaina sitte soittoaika lääkärille, ei onneks ehdi hirveesti miettiä :). Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja @Kinder_Kitty lle erityisesti uuteen outoon tilanteeseen.

DPO20...oli pakko uitella pc liuska vaikka tiesinkin et nega tulee ja negahan sieltä tuli.. seuraavan kerran uitan testiä keskiviikkona..ja perjantaina ultraan ellei menkat saavu mut en kyl jaksa uskoa et menkat alkais kun ei ole tähänkään päivään mennessä näkynyt.. ihan sanonko mistä tää tilanne.. en tajua missä mun menkat :cry: onpas aika moinen keltarauhanen kun jaksaa siellä munasarjoissa porskuttaa eikä surkastu ollenkaan.. nyt on jo kp35..

Hellou kaikille! Täällä kp 21 dpo5 ja kovasti odottelen että pääsis pian jo testailee. Raskaustestejä täytyis varmaan tilailla, kun viime kierrosta ei jäänyt jäljelle yhtään testiä:whistle: Ihan älyttömän hyvä fiilis ollu jo monta viikkoa. Oon hoitanut viikoittain mun kaksoissiskon 2kk ikäistä vauvaa ja pikkunen luulee mua äidikseen, kun ollaan siskoni kanssa niin saman näköisiä ja meijän puheäänet on lähes identtisen kuuloiset. On niin hassua,kun työntelen kaupungilla vaunuja niin ihmiset tulee onnittelemaan kauniista vauvasta ja päivittelee että onpa ihan äitinsä näköinen(vaikka ei ees oo mun lapsi):ROFLMAO: Siskonikin olis varmaan super onnellinen jos raskautuisin pian:love: Voi kun tärppäisi! Tsemppiä kaikille vauva-haaveilijoille♡

oon ite nyt alkanut epäilemään et mun keltarauhasesta on tullut kysta.. juuri luin jostain et keltarauhaskysta usein viivästyttää kuukautisia.. voi piip oikeesti jos se on kysta..kun se saattaa vaikuttaa niin etten saa alottaa letrozoleja ennen kuin kysta pienentynyt yms jos siis joskus alkais se uus kierto..koska saattaa häiritä.. juurihan multa löyty syyskuun seuranta ultrassa vasemmalta puolelta follikkelikysta..joka siis tuli siitä että munasolu ei ollutkaan irronut munarakkulasta..kysta oli siis elokuun aikana ilmestynyt.. ekalla klinikka käynnillä kystaa ei ollut ja eka käynti oli 4.8 ja silloin ultrattiin..ja eka seuranta ultra oli siis 26.9 jossa katottiin miten letrot toiminu.. tässä vielä linkkiä mistä luin noista kystista http://metku.net/~pesu/artikkelit/kysta.php

Onpas inhottava tilanne @Kinder_Kitty llä! Toivottavasti saat pian selvyyttä tilanteeseen. o_O

@Sofia90 , ei varmaan yhtään helpota vauvakuumetta tuo? :whistle: :D Tsemppiä piinailuun!

Täällä kp 15/25-28, tuskainen kahden viikon odotus siis jälleen edessä. Tein tänään vielä ovistestin ja näytti ihan haaleata viivaa, eli kerrankin tuli kunnon lh-huippu joka meni ohitsekin! Ootteko muuten miten laskenu nuo dpot ja ovispäivän, jos ensin tulee tasavahvat viivat ja seuraavana päivänä testiviiva on kontrollia vahvempi? Periaatteessahan testit sanoo, että ovis ois sen 1-2 vrk ensimmäisestä positiivisesta, eli tuosta tasavahvasta? :eek: Sen mukaan nyt ois siis jo 2 dpo. Toisaalta toivon että oiskin vasta dpo 1, että meidän eilisellä kiirehtimisellä ois jotain mahkuja :love:

@Sofia90 , ei varmaan yhtään helpota vauvakuumetta tuo? :whistle: :D Tsemppiä piinailuun!
@Sofia90 , ei varmaan yhtään helpota vauvakuumetta tuo? :whistle: :D Tsemppiä piinailuun
Nojoo,Ei hirveesti helpota.Oikeestaan pahentaa vaan :D mutta mielelläni kuitenkin hoidan ja autan kun ollaan niin läheisiä ja tiiän että jos mä joskus tulevaisuudessa tarviin omalle lapselle hoitoapua niin tiedän kelle soittaa :) Oviksen lasken niin,että kun tulee ekat tasavahvat niin se on dpo0 seuraavana päivänä vaikka huippu olis vielä päällänsä niin se on dpo1 tiiän että jotkut laskee ekan tasavahvan dpo-1 sit seuraavana kun on jopa vieläkin tummempi viiva dpo0 ja sit vasta dpo1

@Kinder_Kitty niin eikö sulla ole yleensä alkanu menkat oviksesta aika tarkalleen siinä kahden viikon päästä? On kyllä outoa jos ei ole vieläkään alkanut. Toisaalta eipä se keho aina toimi niin kuin pitäisi eikä se tarkoita että vikaa välttämättä olisi :)

Mä en jaksa taas ajatella mitään vauvajuttuja. Ärsyttää kun ikinä ei onnistu. En tiedä missä vaiheessa sitä voi alkaa soittelee jonnekkin kun vuosi sitten syyskuussa lopetettiin ehkäisy, mutta tammi-maaliskuu himmailtiin ja taas huhtikuusta asti ollut täyttä tykitystä ja laskelmointia. Kai sitä pitää venata kevääseen asti :unsure:

@kiuski viimekierrossa menkat alkoivat niin että sinä päivänä kun oviksesta oli 14 pvää niin se päivä vaihtui kp1.. eli luteaalivaihe oli 13pvää.. jokin nyt on kyllä pielessä kun se keltarauhanen ei surkastu ja tuo kysta sopisi juuri tähän tilanteeseen.. no katotaan sitten perjantaina jos siis ultraan asti pääsen..

@kiuski , kyllähän te nyt pääsette varmasti jo halutessanne tutkimuksiin, jos ehkäisy lopetettu yli vuosi sitten! Tuskin siihen vaikuttaa se, että jos välillä "yrittämällä yrittäminen" on lopetettu, ja eihän sitä tarvii toisaalta kertoa kellekään :rolleyes: Ja toisekseen jos julkiselle meinaatte niin kannattaa muutenkin olla varmaan hyvissä ajoin, kun aikojen saamisessa voi mennä pitkäänkin paikkakunnasta riippuen. Mulle sanottiin, että soittaa joulukuun lopulla että laitetaan jonoon, niin voi saada ajan sitten maalis-huhtikuulle, kun tulee vuosi täyteen.. :ninja:

Kiitti @Villisilmä ! Tuota mä ehkä vähän toivoinkin että joku rohkaisee varaamaan sen ajan jo ;) Kun tosiaan on jo se vuosi mennyt ilman ehkäisyä ja muutenkin noilla mun ovisviivoilla on voinut viimekuukausina heitellä lintuja! Justiinsa täällä tutkinkin että jonot ovat melkoiset, sen 3-4kk! Silloinhan siinä vaiheessa ollaan vuosi yritetty ihan altiivisesti :whistle:

@Kinder_Kitty voi pöh :cry:. Ei tuo kyllä normaalia ole. Toivottavasti ne menkat nyt pääsis alkaa. Näkeehän se lääkäri sillä ultralla onko siellä kysta, vaikka jos on niin ei kai sille voi tehdä mitään muuta kuin antaa ajan hoitaa. On kyllä vaan perseestä kun kierrot venyy, syystä tai toisesta. Tsempit.

@kiuski mitäpä sitä viivyttelemään jos haluaa apuja saada. Onhan siinäkin hommansa. Helpostihan tuossa vaiheessa jo uskaltaa soitella.

@Villisilmä ja @Sofia90 plussatuulia piinailuun :love:.

Täällä kp 4 ja menkat melko lopussa. Saa nähdä jaksaako tikutella ovista kovinkaan aktiivisesti kun ei pysty yhtään sanoa milloin mahdollisesti ovis voisi tulla. On noita testei kyllä tilattu nyt (ja paljon o_O) mutta varmaan varmistelen sitten niillä jos tulee yhtään ovisoloja.. no sen näkee sitten kun nyt vähän kierto etenee..

@Jennipä mä vaan käsitin näin et pakko ne menkat on saada alkamaan kun tuo keltarauhaskysta saattaa estää ne menkat.. klinikalta sanottiin et ei vielä aloteta teroluteja ei ennen kun lääkäri ultrannut.. eli varmaan kuitenkin voin aloittaa terolutit jotta se sais vuodon aikaan vai saako sekään jospa se vuoto sit sais sen kystan pienentymään/katoamaan..

@Kinder_Kitty okei. Kuulostaa vaan ristiriitaiselta määrätä keltarauhasvalmistetta keltarauhaskystaan (n). Riittääkö kuurin loppumisesta seuraava keltarauhashormonin lasku käynnistää kuukautiset vai tuottaako se kysta liikaa hormonia vielä silloinkin (n)(n). No lääkärithän ne tietää, toivotaan että hoituis helpolla, tai mielummin että ne menkat nyt ilmestyis itsekseen..

@Jennipä jep ite mietin kans samaa..klinikalla ei siis tiedä et ite epäilen kystaa kun ei sillon soittaessa tullut mieleenikään.. mut hoitaja puhui eka et onko terolutit tuttuja.. mut sit sano kuitenkin et kysyy lääkäriltä mitä hän sanoo. jostain keskustelupalstalta luin et jollain oli kystan takia jäänyt menkat 2kk poies ja nimenomaan tuon keltarauhaskystan takia.. voi piip nyt oikeesti jos asialle ei voida tehdä mitään..kiva odotella sitten niitä menkkoja jos meneekin joku useempi kuukausi.. ja raskauskaan ei ole edes tuona aikana mahdollista :cry::cry: eihän se vuoto voi alkaa ennen kuin se keltarauhanen surkastuu pois..kun se surkastuva keltarauhanen antaa kohdulle singaalin et kohtu tietää siitä sitten et nyt se vanha limakalvo pitää saada pois..

Tuun aina välillä lukemaan teidänkin kuulumisia. @Kinder_Kitty jos yhtään lohduttaa niin mä raskauduin keltarauhaskystasta huolimatta ja nyt viikkoja 15+3 :) Kysta todettiin oiskos ollu rv 6 kun tuli runsaita vuotoja ja kovia kipuja, joiden vuoksi hakeuduin sairaalaan. Kysta on sittemmim vuodellut myös välillä, nyt onneksi viimeemmäksi rv13 mutta vatsassa pikkuisella kaikki onneksi hyvin :)

Tsemppiä kaikille yritykseen <3

Joo mulla tuli menkat muutamaa viikkoa myöhässä ja siitä kierrosta sitten raskauduin :) Kysta kyllä todettiin vasta raskauden alettua, aikaisemmin kun ei olla ultrailtu mua mutta toivottavasti se sieltä häviäis, turhaan varjostuttaa odotusta kun gynekologin mukaan se aiheutti mulle niitä vuotoja, kun kohdussa ei näkynyt missään vaiheessa mitään vuotoa selittävää..

• Tykkää
Reactions: Kinder_Kitty
@Kinder_Kitty ni voi höh, kaikenlaisia kummalisia kiertoja sitä pitääkin osua kohdalle vielä kaiken muun lisäksi! Toivotaan että menkat alkaa ihan pian tai vaihtoehtoisesti mieluummin vielä plussa hyppääkin testiin myöhäisen ovulaation ansiosta :)

Täällä onkin kp3 ja siis yk1 on viimein alkanut! jännitävää :D

Tääl on vissiin verikokeissa ollut kaikki hyvin. Seuraava homma on aika sinne gynekologille.. prolaktiiniarvokin oli hyvä ja kun tuota maitoasiaa ihmettelin niin lääkäri sano et voi sitä tulla muuten vaan.. ookoo. No ei tartte sitäkään sitten miettiä

Mä nyt soitin ja tiedustelin että saanko jotain aikaa jonnekkin! Ei ollut aikoja enään tälle vuodelle (en ole yllättynyt) ja ensi vuodelle ne ei vielä voinut varailla. Täytyy soitella siis ens kuussa uudestaan. Huh. On jotenkin kyllä helpottunut olo kun asia etenee jollain tapaa edes vaikka ei vielä hetkeen minnekkään päästäkkään. On vaan jotenkin vaikea myöntää itselle että meissä on mahdollisesti jotain vikaa. Taas itkettää. On kyllä jotenkin hyvä fiilis mutta samaan aikaa ihan hirveä. Vaikea selittää!

@Kinder_Kitty ni voi höh, kaikenlaisia kummalisia kiertoja sitä pitääkin osua kohdalle vielä kaiken muun lisäksi! Toivotaan että menkat alkaa ihan pian tai vaihtoehtoisesti mieluummin vielä plussa hyppääkin testiin myöhäisen ovulaation ansiosta :)

Täällä onkin kp3 ja siis yk1 on viimein alkanut! jännitävää :D
sepä se kun mulla ovis oli ajallaan kp15 tämä on siis todettu ihan ultrassa.. lääkäri vielä antoi lapun mukaan johon kirjoitti ovuloinut kp15 ja munarakkula oli jo ultrassa litistynyt ja siellä oli nestettä.. eli plussan mahdollisuutta ei kyllä enää ole. nyt siis kp37 ja menkat myöhässä 7-8pvää.. ovulaatiosta jo 3vkoa

@kiuski hienoa kun sait soitettua! vaikka aikoja ei ollutkaan. mutta siitä se sitten lähtee eteenpäin.
@Jennipä hyvä kuitenkin et verikokeet oli ok..mut aika jännä sinänsä ettei tuo maitovuoto sitten selittynyt sillä et prolaktiiniarvo ois korkee.. mut toisaaltta parempi niin. niin ei tarvitse ruveta pienentämään sitä arvoa millään lääkkeillä.

Yhteistyössä