The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Onks toi liha nuin raakaa? :eek:
Mulle maistuis noi kasvikset ja tuota kastiketta vois maistaa...sekä muutaman lohkoperunan (y)
Tai muuten voisin maistaa jollen olis nyt niin tupaten täynnä iltapalan takia:sick:
Entrecotea mikä ei mun mielestä ollut entrecotea vaan lähempää ulkofilettä. Lihan lämpötila oli noin 57-58C astetta mikä olikin oikein hyvä tälle. Meinasin ensin pihveinä paistaa mutta kun vaikka myytiin entrecoten nimellä niin ei ollut vaan ulkofileen jotain jämäpaloja. No pannun kautta uuniin, tikku perseeseen ja ulos kun oli 55, folioon kastikkeen tekoajaksi, kastikkeeseen lihanesteet ja kermaa, kokoon keittäen.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Entrecotea mikä ei mun mielestä ollut entrecotea vaan lähempää ulkofilettä. Lihan lämpötila oli noin 57-58C astetta mikä olikin oikein hyvä tälle. Meinasin ensin pihveinä paistaa mutta kun vaikka myytiin entrecoten nimellä niin ei ollut vaan ulkofileen jotain jämäpaloja. No pannun kautta uuniin, tikku perseeseen ja ulos kun oli 55, folioon kastikkeen tekoajaksi, kastikkeeseen lihanesteet ja kermaa, kokoon keittäen.
Mä en voi syödä lihaa joka ei ole täysin kypsä, yli sellainen mieluummin ja ei yhtään saa olla näkyvää läskiä tai muuten tulee oksu


Niih:oops::oops::oops:
 
no jos lihan pitää olla täysin kypsää niin ei kannata satsata mihinkään kunnon pihvilihoihin
Juu tiedän :oops:
Kyllä mä esim. hirvenlihaa saan alas ja peuraa...mutta noin yleisesti ottaen kaikki liha pitää olla tosi kypsää...mulle on luvattu ja vihjailtu että koetetaan opettaa paremman lihan makuun, mutta kahtotaan kuinka kokin käy:whistle:

Yleisesti ottaen syön enemmän kalaa (usein) ja broileria (sillon tällön)(y):)
 
Juu tiedän :oops:
Kyllä mä esim. hirvenlihaa saan alas ja peuraa...mutta noin yleisesti ottaen kaikki liha pitää olla tosi kypsää...mulle on luvattu ja vihjailtu että koetetaan opettaa paremman lihan makuun, mutta kahtotaan kuinka kokin käy:whistle:

Yleisesti ottaen syön enemmän kalaa (usein) ja broileria (sillon tällön)(y):)
kaikissa elukoissa on semmosia ruhonosia jotka kannattaa keitellä ihan reilusti kypsiksi

esim. naudan ulkopaistista saa mitä mainiointa burgundinpatatyyppistä ruokaa joka on tosi hyvää kun se on oikein reilusti kypsää
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä