The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
:cautious:
*ufopääkkönen*

..meinasin tulla ja kertoa teille mukavia mutta:unsure:...




..enpä tulekaan. Heti kun oon puis, niin kiusitaan ja nimitellään (ihan puishuonollinen ja harjaan johtavasti vielä, toim.huom.):barefoot::notworthy::cry:

*puistuu hottispoppis - !!!! - tisuineen*
 
Tänään piti keksiä syötäväksi jotain friteerattavaa kun eilen tehtiin ranskiksia sillä (keittämiskoneella) niin ei viitti heittää öljyjä pois het vaan ennenkin tehnyt kolme päivää putkeen samoilla öljyillä safkaa sitten kippaan poies ne.
Niih! Kanansiipiä sitten :) Ainoalla oikealla kastikkeella eli sulaa voita ja siihen vispataan sekaan Texas Pete-kastiketta (y)
+tsydeemit
 
:cautious:
..meinaat mua musalla pehmitellä...oon hilavitkuttimella mikä suojelee mua moisilta..tosin hiukan on säädöissä vikaa kun ei ihan kaikelta kuitenkaan:barefoot:


:p*pärrään lälläspyytä minkä ehdin*
No sehän oli Ressuu joka lauloi sulle *selvittää kurkkuaan ja alkaa laulamaan*
''Laulan sulle tämän laulun, vasta ensimmäistä kertaaaaa..aa..a..muttaaa toivon ettee tää oo viimeeneeeeen...nyt vasta huomoon kuinka sua määä tarvitseeeeee..''.*köh köh*.''...eeen, anna mun jatkaaaa''...*lisä köhinää*

Ei pysty, ei voi, ei kykene:oops: vaan kaikkeni annoin ja vähän enemmän:love:
 
Toi Ressun coveri ei ole huono mutta häviää originaalille semmoiset semmoiset 126 - 1

Toi on muuten "mun" laulu siinä mielessä, että en tosiaankaan tahdo kenenkään katsovan minua just nyt tai viimeiseen kahteen viikkoon.

Jonain päivänä saa ja voi ja kehtaa. Mut se on eri juttu.

rakastan tätä biisiä:love:
muoks: siis tuota Collinsin laulua
 
vierailija
Pekka Hyysalon aivovammaan johtanut kohtalokas hyppy nähdään tänään tv:ssä – ”Meni koko mies vaan kasaan”

Julkaistu: 12.10. 9:57


dokumentti
Pekka Hyysalosta kertovassa dokumentissa nähdään freeski-laskijan kohtalokas hyppy. Myös miehen veljet näkevät hypyn dokumentissa ensimmäistä kertaa.
Docventures: New Run
TV2 klo 21.17

Tämän syksyn Docventures-kausi päättyy elämänmyönteiseen ja koskettavaan dokumenttielokuvaan New Run (2016).

Miikka Niemen ohjaaman, reilun tunnin mittaisen kotimaisen dokumentin päähenkilö on Pekka Hyysalo, 26, jonka elämä sai aivan uuden käänteen huhtikuun lopulla 2010 Ylläksellä sattuneessa lasketteluturmassa.

Freeski-laskijoiden huippuihin kuuluneen ”Peksin” hypyn, feikki-tuplakorkin, alastulo epäonnistui, ja nuori mies löi kaatuessaan pahasti päänsä rinteeseen.

– Alastulo ei tullut, kun mun temppu oli valmis. Meni koko mies vaan kasaan, Pekka kertoo viisi vuotta myöhemmin hypystä, jonka hän oli aiemmin ”landannut” satoja kertoja.

Dokumentti seuraa sinnikästä, vuosia kestävää kuntoutumista vakavasta aivovammasta.

Elämänusko on vahva puhehäiriöstä ja horjuvista askelista huolimatta. Takapakkiakin tulee: vasen käsi on jäänyt vähemmälle huomiolle puoleksitoista vuodeksi, mikä näkyy testeissä.

Suuren yleisön tietoisuuteen Pekan tarina tulee Sarasvuo Talk Show -ohjelmassa 3,5 vuotta turman jälkeen. Maratonunelma tulee sanotuksi ääneen, ja vajaata vuotta myöhemmin Turussa toteutuu ensimmäinen FightBack Run -juoksutapahtuma.

Perheelle turma on kova isku. Dokumentin tunteikkaita hetkiä ovat äiti-Anjan ja isä-Tapanin kertomat tuntemukset poikansa taistelusta.

– Pikkuveljien huoleton lapsuus loppui kuin seinään, äiti sanoo.

Dokumentin päättääkin veljesten Pekan, Mikon, Veikon ja Jaakon yhteinen mökkireissu kuusi vuotta turmasta. Illan laskeuduttua katsotaan yhdessä Pekan viimeinen hyppy.

– Mulla on tässä tää mun viimeinen hyppy, Pekka sanoo veljilleen.

Rinnakkaisina tarinoina dokumentissa kerrotaan Pekan laskettelukaverista Antti-Jussi Kemppaisesta ja auto-onnettomuudessa alaraajoistaan vammautuneesta Sini Pyystä.

Sotshin 2014 paralympialaisiin kelkkahiihtäjänä osallistuneen Sinin tavoitteena on paralympiakulta Pekingissä 2022.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä