Minä olen bi ja elänyt jo vuosikaudet naisystäväni kanssa, mutten siltikään ymmärrä, miksi meidän pitäisi mennä naimisiin kirkossa. Jos uskonto kieltää meidät, miksi minun pitäisi väkipakolla tunkea kirkkoon? Kirkko ei ole Jumala. Kirkko on vain yksi tapa määritellä, kuinka ihmiset voivat uskoa jos niin tahtovat uskoa. Minulle se käy oikein hyvin. He ovat siellä, me olemme täällä, enkä pakota ketään hyväksymään minun elämääni, eikä kirkko pakota minua hyväksymään heidän elämäänsä. Elän sulassa sovussa kaikkien kanssa, eikä se minuuteeni mitenkään vaikuta. Sitä sen sijaan en ymmärrä, miksi en saisi halutessani mennä ylipäätään naimisiin. Miksi minulta ja puolisoltani pitäisi kieltää avioliitto? Sitä en ymmärrä ollenkaan. Eihän avioliitto liity kirkkoon mitenkään. Avioliitto on sormus ja sopimus, eikä sitä ole enää aikoihin tarvinnut siunauttaa kirkossa.
Sanoit että kirkko ei ole Jumala. Ei olekaan, mutta tuossa piispainäänestyksessä se onnistui kuitenkin heijastamaan Jumalan (siis kristinuskon Jumalan, ei jonkun hippiversion) ajatuksia.
Mä en tähän aikaan illasta aloita homovääntöä ja ne vääntöni olen jo täällä tehnyt, mut tarvittaessa voin laittaa linkkiä ketjuihin joissa olen asiaa jauhanut.
Mutta pari asiaa vaan sanon:
Juu, et saa syöpää, konkurssia tai joudu linnaan jos olet lesbosuhteessa, etkä vahingoita sillä muita.
Heterouden ihanne on vaikea perustella konkreettisin syin.
Itselläni tärkein syy on se että Jumala on tarkoittanut puolisoiksi vain miehen ja naisen. Piste.
Siinä ei kannata marmattaa siitä että Jumala tai uskovat sorsii tai eriarvoistaa eikä kannata ottaa väärällä tavalla henkilökohtaisesti, vaan se on vaan yksiselitteinen, ikuinen laki.
Jos homoseksuaalisuutta perustellaan biologialla niin voin sanoa (saman kuin aina) että geenit on täynnä muutakin huonoa alttiutta: pedofilia, alkoholismi, makeanhimo, adhd löytyvät geeneistä.
Aivojen poikkeava rakenne voi altistaa väkivaltaisuudelle jne.
Mutta jos Jumala jotain kieltää niin hän haluaa auttaa siinä kieltäytymisessä. On pesunkestäviä homoja joita Jumala on parantanut (kaikki täyshomot ei ole parantuneet, mut se ei vesitä parantuneiden ihmeitä).
Se paraneminen ei ole aina yhtä vahvaa kuin umpiheteron suuntautuneisuus, mutta se on jo mahtavaa että toinen sukupuoli on alkanut kiinnostaa.
Homoseksuaalisuutta verrataan usein virheellisesti ihonväriin. Mutta ihonväriin verrattuna seksuaalinen suuntautuminen on muuttuvaisempaa sorttia.
Öitä.