Oho, piispainkokous äänesti perinteisen avioliiton puolesta

vierailija
Sanoit että kirkko ei ole Jumala. Ei olekaan, mutta tuossa piispainäänestyksessä se onnistui kuitenkin heijastamaan Jumalan (siis kristinuskon Jumalan, ei jonkun hippiversion) ajatuksia.

Mä en tähän aikaan illasta aloita homovääntöä ja ne vääntöni olen jo täällä tehnyt, mut tarvittaessa voin laittaa linkkiä ketjuihin joissa olen asiaa jauhanut.
Mutta pari asiaa vaan sanon:

Juu, et saa syöpää, konkurssia tai joudu linnaan jos olet lesbosuhteessa, etkä vahingoita sillä muita.
Heterouden ihanne on vaikea perustella konkreettisin syin.

Itselläni tärkein syy on se että Jumala on tarkoittanut puolisoiksi vain miehen ja naisen. Piste.
Siinä ei kannata marmattaa siitä että Jumala tai uskovat sorsii tai eriarvoistaa eikä kannata ottaa väärällä tavalla henkilökohtaisesti, vaan se on vaan yksiselitteinen, ikuinen laki.

Jos homoseksuaalisuutta perustellaan biologialla niin voin sanoa (saman kuin aina) että geenit on täynnä muutakin huonoa alttiutta: pedofilia, alkoholismi, makeanhimo, adhd löytyvät geeneistä.
Aivojen poikkeava rakenne voi altistaa väkivaltaisuudelle jne.

Mutta jos Jumala jotain kieltää niin hän haluaa auttaa siinä kieltäytymisessä. On pesunkestäviä homoja joita Jumala on parantanut (kaikki täyshomot ei ole parantuneet, mut se ei vesitä parantuneiden ihmeitä).
Se paraneminen ei ole aina yhtä vahvaa kuin umpiheteron suuntautuneisuus, mutta se on jo mahtavaa että toinen sukupuoli on alkanut kiinnostaa.

Homoseksuaalisuutta verrataan usein virheellisesti ihonväriin. Mutta ihonväriin verrattuna seksuaalinen suuntautuminen on muuttuvaisempaa sorttia.

Öitä.
Ime nyt jo paskaa noiden "parantumisten" kanssa ja mene itseesi, kun vertaat homoutta pedofiliaan, väkivaltaisuuteen, alkoholismiin..
Oikeasti, suututtaa tollanen normaalien kirjoissa kulkeva (?), joka saa julkisesti levittää tuollaista vihapuhetta.
Usko ihan rauhassa, mutta ymmärrä, että se on sun uskomusta, ei faktaa.
 
vierailija
Käsittääkseni tässä käsiteltiin rippikoulun oppikirjoja, jotka luonnollisesti käsittelevät raamatun tekstejä, vai kuinka?
Ja biologian kannalta parisuhde on suotavaa ja järkevintä muodostaa naisen ja miehen välille, jotta lajin jatkuvuus säilyy, eikö niin?
Sitten niissä pitää käsitellä niitä Raamatun tekstejä ja jättää pois se, mikä muka nykyään olisi jotenkin ihanne tai suotavaa.

Homot ja lesbot lisääntyvät kyllä siinä missä heterotkin, joten ei riitä perusteeksi.
 
Minulle tuli ihan älyttömän hyvä fiilis tästä tekstistäsi, koska se todisti, että olen oikeilla jäljillä. Minulla on sellainen olo, etten enää voisi edes olla varmempi siitä, että ajatusmaailmani on oikea. Minulla on sellainen olo, että on hyvä olla minä. On hyvä hyväksyä sinut ja kaikki ympärilläni olevat ihmiset ilman mitään säröilevää shokkia. Olen tavallaan osa tätä kaikkea olemalla juuri sellainen kuin olen, ihan niin kuin sinä olet osa tätä kaikkea olemalla juuri tuollainen kuin olet, eikä meistä kumpikaan ole toista pahempi. Me vain koemme elämän eri tavalla. Ja minun tapani tuntuu tosi hyvältä juuri minulle. Jos sinun tapasi tuntuu hyvältä sinulle, olen puolestasi aidosti onnellinen. Hyvää yötä sinullekin!
Hmm...en laittaisi elämääni tuntemusten varaan. Mä olen luullut oikeaksi montaakin asiaa jotka on osoittautuneet valheeksi, oli sit kyseessä vaikka väärä mies tms.

Ja, väännöksi taitaa mennä, mutta miksei samalla logiikalla joku Hitler (kuule isketääs vielä Hitlerit pöytään illan kunniaksi :D) tai Breivik kokenut oikein, vaikka vilpittömästi olivat omalla kannallaan?

Onko se liberaali pannaan-kaikkia-hyväksytään-kaikki nyt ihan varmasti ainoa oikea, absoluuttisen oikea ohje?
Mistä sä tai joku muu sen tietäisit paremmin?
Uskovia usein moititaan muiden ihmisten yläpuolelle asettumisesta, mutta ihan yhtä lailla asettuvat muiden yläpuolelle liberaalit ihmiset.
 
Ime nyt jo paskaa noiden "parantumisten" kanssa ja mene itseesi, kun vertaat homoutta pedofiliaan, väkivaltaisuuteen, alkoholismiin..
Oikeasti, suututtaa tollanen normaalien kirjoissa kulkeva (?), joka saa julkisesti levittää tuollaista vihapuhetta.
Usko ihan rauhassa, mutta ymmärrä, että se on sun uskomusta, ei faktaa.
En harrasta peppuseksiä joten en ime p*skaa.
Sille et vaan voi mitään että alttius pedofiliaan on löydetty myös geeneistä.
 
vierailija
Pukki oli naapurin mies, siltä en ole lupia kyselly.
Oiski oikeesti tullu lentävällä porolla nii olisin harkinnu kysymistä, mutta kun poroakin kuulemma aina ujostutti meidän lasten näkeminen, niin päättelin että tää pukkihomma ei vie mua elämässä pitkälle. :cautious:
Ehkä Katankaan häissä ei jumala käynyt kertomassa paheksuntaansa, joten ei osaa sitä sitten surrakaan.
 
Sitten niissä pitää käsitellä niitä Raamatun tekstejä ja jättää pois se, mikä muka nykyään olisi jotenkin ihanne tai suotavaa.

Homot ja lesbot lisääntyvät kyllä siinä missä heterotkin, joten ei riitä perusteeksi.
Lisääntymisestä: Nykyajan tekniikalla voit saada itsellesi kasvatettua vaikka pallit keskelle naamaa, mut eri asia onko se ihmiselle hyvä asia.
 
Niin? Ja kaikki mikä löytyy geeneistä, niihin keskusteluihin vedät mukaan aina pedofilian? Vaiko vain, kun puhut homoista?
Vastaan vielä.
No voinhan mä avata ketjun "mitä löytyy geeneistä?" jos tykkäät. Mut tähän asti ei ole tarvinnu sitä geeneistä puhumista muuta kuin homokeskusteluissa, koska
-homot puolustautuu homouden perinnöllisyydellä, vaikka
-lapsuuden traumat isä-tai äitisuhteessa altistaa osaltaan homoudelle. Just Siltsu valitti kun isä antoi remmiä, noita traumoja löytyy monilta homomiehiltä.
 
Mitä tekemistä lisääntymisellä ja palleilla naamassa on keskenään? Oliko tää joku tärkeäkin osa sun synnytystä ja raskautta? Kenen naamalla ne oli? Kerro ihmeessä lisää.
Sä olet se harmaa joka ei vieläkään tajua että vaikka homot voi lisääntyä nykyään, niin se on vain ja ainoastaan lääketieteen ansiota.

Josseivät sit tee perinteisesti eli käytä jotain siittäjää/synnyttäjää, mut se onkin vieraissa käymistä. No, yksi synti johtaa toiseen...
 
vierailija
Vastaan vielä.
No voinhan mä avata ketjun "mitä löytyy geeneistä?" jos tykkäät. Mut tähän asti ei ole tarvinnu sitä geeneistä puhumista muuta kuin homokeskusteluissa, koska
-homot puolustautuu homouden perinnöllisyydellä, vaikka
-lapsuuden traumat isä-tai äitisuhteessa altistaa osaltaan homoudelle. Just Siltsu valitti kun isä antoi remmiä, noita traumoja löytyy monilta homomiehiltä.
Siltsu on saanut remmiä isältään = syy homouteen löytynyt.. älä jaksa leikkiä tyhmää.
 
vierailija
Sä olet se harmaa joka ei vieläkään tajua että vaikka homot voi lisääntyä nykyään, niin se on vain ja ainoastaan lääketieteen ansiota.

Josseivät sit tee perinteisesti eli käytä jotain siittäjää/synnyttäjää, mut se onkin vieraissa käymistä. No, yksi synti johtaa toiseen...
Monen heteronkin lisääntyminen on lääketieteen ansiota.

Ja mikä tuplasynti, tai synti ylipäänsä, jos kaksi ihmistä päättää keskenään lisääntyä?
 
No, osoittakaas nyt piispoille huolenne siitä että ne (niin luppakorvaiset ihmiset mitä maailmasta löytyy) ovat kovia ja raakoja vihapuheen kylväjiä.

Huh, ihan pelottaa heidän vihapuheensa. Sunnuntainakin uskaltavat sanoa että ahneus on väärin, kyllä mä nyt loukkaannun kun mun makean-ja kahvinhimoani niin suomittiin. :coffee:
 
vierailija
Homo sitä lesbo tätä taas tätä v****n tuputusta ja jankkaamista. Homot ja lesbot olkoon onnellisia suhteissaan kunhan niihin ei lapsia sotketa. Niin julmaa vanhempaa ei voi olla että sellaisen kiusatun lapsuuden lapsellensa luo. Luonnossakin evoluutio karsii lisääntymiskyvyttömän aineksen pois. (Ja tähän Luonnossakin esiintyy kohtaanhan aina vedotaan )
 
vierailija
No, osoittakaas nyt piispoille huolenne siitä että ne (niin luppakorvaiset ihmiset mitä maailmasta löytyy) ovat kovia ja raakoja vihapuheen kylväjiä.

Huh, ihan pelottaa heidän vihapuheensa. Sunnuntainakin uskaltavat sanoa että ahneus on väärin, kyllä mä nyt loukkaannun kun mun makean-ja kahvinhimoani niin suomittiin. :coffee:
Mä osoitan huoleni suoraan sulle. Minusta on erittäin huolestuttavaa, että sinä levität tuota vihapuhettasi julkisesti. Vastuutonta suorastaan. Mutta en sitä estääkään voi, joten toivon, että sinäkin ihmistyisit vielä joskus.
Toisinaan toiveet toteutuu, jospa tämäkin.
 
vierailija
Homo sitä lesbo tätä taas tätä v****n tuputusta ja jankkaamista. Homot ja lesbot olkoon onnellisia suhteissaan kunhan niihin ei lapsia sotketa. Niin julmaa vanhempaa ei voi olla että sellaisen kiusatun lapsuuden lapsellensa luo. Luonnossakin evoluutio karsii lisääntymiskyvyttömän aineksen pois. (Ja tähän Luonnossakin esiintyy kohtaanhan aina vedotaan )
Homot ja lesbot eivät ole lisääntymiskyvyttömiä, joten ei hätää siis.

Jos sinä tai sun lapset kiusaatte, niin lopettakaa. Sillähän siitä pääsee.
 
Mä osoitan huoleni suoraan sulle. Minusta on erittäin huolestuttavaa, että sinä levität tuota vihapuhettasi julkisesti. Vastuutonta suorastaan. Mutta en sitä estääkään voi, joten toivon, että sinäkin ihmistyisit vielä joskus.
Toisinaan toiveet toteutuu, jospa tämäkin.
Nykyään ei saa puhua mistään avoimesti ettei leimaudu
-rasistiksi (en halua mamuketjua tästä muutoin)
-vihapuheen levittäjäksi.

Pakotetaan hyväksymään jokin positiivisuuden ja rakkauden nimellä kulkeva sensuuri.

Varo vaan ettet sä syyllisty vihapuheeseen perinteisesti uskovia kristittyjä tai mua vastaan (senkus syyllistyt), huijui kauheeta.
 
vierailija
Nykyään ei saa puhua mistään avoimesti ettei leimaudu
-rasistiksi (en halua mamuketjua tästä muutoin)
-vihapuheen levittäjäksi.

Pakotetaan hyväksymään jokin positiivisuuden ja rakkauden nimellä kulkeva sensuuri.

Varo vaan ettet sä syyllisty vihapuheeseen perinteisesti uskovia kristittyjä tai mua vastaan (senkus syyllistyt), huijui kauheeta.
Sulla on niin pakottava tarve syrjiä muita, että mitä sä siitä välität, vaikka sitä vihapuheena pidetäänkin. Koska sulla on OIKEUS niin sä saat. Koska sinä.

Mutta ehkä se mun toive toteutuu vielä joskus.
 
vierailija
Linkitäppä joku tapaus jossa esim. Homoa on pantu p****seen ja on tullut raskaaksi?

Edelleenkin olkoon suhteessaan onnellisia mutta ei lapsia.
Nythän sä olet ihan höpsö. Ei noin lisäännytä, niinkuin olet jo varmaan huomannut. Mutta saathan sä jatkaa yrittämistä, jos se kivaa on.

Sun väite oli, että luonto karsii lisääntymiskyvyttömät, johon kerroin sen faktan, että homot ja lesbot eivät ole kyvyttömiä lisääntymään, eli ei mitään hätää sen suhteen.

Edelleenkin, lopeta se lasten kiusaaminen niin se kiusaaminen loppuu.
 
vierailija
Olen tässä miettinyt, miten voi olla mahdollista, että Suomessa 2000-luvulla saa toimia järjestöjä, joiden säännöt asettavat jäsenet eriarvoiseen asemaan heidän kumppaniensa sukupuolen perusteella. Tuskin kovin kauaa katseltaisiin, jos jossain hengellisessä yhteisössä kohdeltaisiin vaikkapa tummaihoisia eri tavoin. Miksi ihmistä saa syrjiä kumppanin sukupuolen perusteella? Ihan samalla tapaa törkeää.

Ehdotan, että vihkimisoikeus siirretään pelkästään maistraatin oikeudeksi ja tarvetta syrjintää säännöissään harjoittavien hengellisten yhteisöjen viralliselle olemassaololle tarkastellaan hyvin kriittisessä valossa.
 

Yhteistyössä