The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Omput ovat kyl ahterista.

Niit ei voi syödä sellaisenaan. Tippuneet sellaiset täyttävät tien saunalle ja ovat täynnä ikäviä ampiaisia. Sen jälkeen ne ovat liiskana ja niihin voi liukastua.

Ja ne tuoksuvat hyvälle! Himo mitä ei voi tyydyttää.

Mut toisaalta, viime vuonna tehtyä hilloa kun tuikkasi leipätikinaan, kehui esikoisen tyttöystävä "parhaaksi ikinä syömäkseen leiväksi".
(n) Meillä ne kasvaa puussa. Mut ei kai ihme jos ovat teillä liukkaita...

Mä kuskaan taas omput mehuasemalle ja saan tuoresmehua

(n) Meillä ne kasvaa puussa. Mut ei kai ihme jos ovat teillä liukkaita...

Mä kuskaan taas omput mehuasemalle ja saan tuoresmehua
Montakohan omppupuuta tällä plantaasilla on? Kymmenen ehkä. Ja pelkästään yhdestä kaneliomppupuusta tulee enemmän kuin meidän tarpeiksi.
Tuoremehua thdään itsekin mutta kun mä voin juoda sitä vain pakastettuna niin jää nauttiminen vähäiseksi.

Montakohan omppupuuta tällä plantaasilla on? Kymmenen ehkä. Ja pelkästään yhdestä kaneliomppupuusta tulee enemmän kuin meidän tarpeiksi.
Tuoremehua thdään itsekin mutta kun mä voin juoda sitä vain pakastettuna niin jää nauttiminen vähäiseksi.
Mä myyn kuukkeleille parin euron litrahintaan. Ne on pyytäneet myös omppuja mut tietenkin niin että jos voisin kuskata niille himaan kun on huono selkä ja kolottaa jostain niin ei voi kantaa

Täälä tulee varovaisestikin arvioituna noin 12000 kg omenia. Kaneliomput ois just nyt parhaimmillaan ja parissa puussa on jotain mitä lie en tiijä jotka ovat kypsiä vasta tuossa kuukauden päästä.
Semmosia isoja vihreitä, hapokkaita omppuja.
Sit on noita pieniä omppuja joita tulee meleko vähän ees käytettyä kun nuita parempiakin on vaikka kuinka paljon.
Mehua ja ihan palasina pakkaseen ajattelin laittaa. Jos ihan hurjaksi alan niin keittelen hilloksi kun sitä menee sit kyllä.

Hillona, mehuna, palasina...kaikki toimii mitä tulee ompun jalostamiseen :)

Mutta nyt en mieti omppusii ollenkaan, vaan se on semmonen juttu, että tää höwhöpöwwö lähtee ja kaappasee tyynyn rutistukseen ja hymistelen untenmaille :)

Nuku hyvin, uneksi kauniita :)*pus*

• Tykkää
Reactions: epek
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä