Nuoret vauvakuumeilijat KESÄ 2016

Mä en ollut ennen kuullut tuosta macasta, mutta googlettelemalla selvis mullekki nyt mitä moinen on :)

Mulla kp18 tänään ja rinnat tullut todella kipeiksi. Päänsärky ollut myös koko päivän! :/ toi päänsärky voi olla myös siitä, kun nukuin kepeet 14 h unet. :D Yövuorojen jälkeisillä vapailla tuntuu, että vois vain nukkua ja nukkua :D

• Tykkää
Reactions: minttumar
maisa93 Mihinkäs suuntaan siellä on viiva kehittynyt? Olen huvin vuoksi tuolla odottajienkin puolella välillä ketjuja lueskellut (kesälomailu taitaa alkaa jo pitkästyttää :D) ja olevinaan näin sinunkin nimimerkin siellä. :love:

oskama Miulla on nyt kp 18 menossa, eli ollaankin lähes samoilla kiertopäivillä! :) Miten pitkä siun kierto normaalisti on?

Omanapa Eilen (kp 17) sain ovistestiin tasavahvat viivat, ihanaa että vihdoinkin tuli ja jopa tunnistin oviksen kivuista (ennen en ole tunnistanut), mutta harmittaa että LH-huippu tuli taas noin myöhään.. Luteaalivaiheelle jää pituutta vain 10 vrk. :( Toivotaan että riittäisi kiinnittymiselle.. Ahkerasti ollaan kuitenkin tässä kierrossa taas talleteltu. :D

Luin kaikki viestit täältä. Mukava, että on ollut keskustelua. :) Mulla on taas vähän jäänyt tämä kirjoittelu täältä, kun ollut aika paljon surua tässä... Ystävä nukkui pois viikko sitten kovan taistelun jälkeen. Viikko on mennyt yhdessä sumussa ja ahdistusksessa.:cry:

Oltiin tosiaan siellä reissussa silloin 22-24.7. Luulin silloin vihdoin, että ystäväni selviää ja varmaan sen vuoksi kuukautiset alkoivatkin pari viikkoa myöhässä 22.7.2016. Oli niin onnellinen olo. Sitten reissun jälkeen kaikki romahti.. Nyt kuitenkin viikon myöhemmin on vähän osannut palata taas arkeen, vaikka asia pyöriikin mielessä...

Nyt on kp 12. Miehen kanssa päätettiin, ettei silti luovuta tästä vauvayrityksestä, vaikka onkin surua. Omaa elämää ei voi lopettaa vaan on pakko jatkaa. Testailin eilen ovista ja haaleeta viivaa eli varmaan tulossa 3-4 päivän päästä.. Ollaan nyt aloitettu toissapäivästä eteenpäin jokatoinenpäivä-taktiikalla yritys :rolleyes: Toivottavasti on edes pieni tsäänssi raskautua tän ahdistuksen keskellä. Pitää ajatella välillä mukaviakin asioita.

Hauska huomata, että aika samoissa tilanteissa täällä monet, että loppukiertoa odotellaan ;) Itse olen aika malttamaton.:barefoot:

nnipsu! Kiitos vielä tuosta maca-vinkistä! Tänään kokeilin vinkkisi mukaan kylmän kaakaon sekaan sekoittaa tuon 1 tl macaa, ja kylläpä meni helposti alas! Maca ei maistunut juuri yhtään läpi. (y)Kaakaostakaan en pahemmin välitä, mutta paremmalta se maistuu kun tuo maca. :D:D Jospa saan nyt tuon vinkin avulla pussin syötyä tyhjäksi. :D

papurinsessa Ihana kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Otan osaa ystäväsi puolesta. :( Paljon voimia ja jaksamista suureen suruun. Pahoittelut myös uudesta kierrosta, mutta toisaalta hyvä että menkat alkoi siellä vihdoinkin, niin pääsette uuteen kiertoon. :) Toivotaan ettei stressi ja ahdistus vaikuta kiertoon vaan saatte tärpin tästä kierrosta siitä huolimatta! :love: Itsekin olen hirveän malttamaton tämän kierron suhteen, luulen että nyt on hormonipitoisuudet minullakin normaalia korkeammalla, kun tunnistin ovulaationkin ensimmäistä kertaa elämässäni kivuista. :) Jospa päästäisiin yhdessä tuonne huhtikuisiin odottajiin. :whistle:

Mistä päin Suomea olette muuten kotoisin? Pakko ei toki ole vastata, jos haluaa anonyymiteetin säilyttää, ihan mielenkiinnosta vain kyselen. :) Itsekään en tarkkaa paikkakuntaa halua sanoa, mutta Itä-Suomessa asustelen. :)

• Tykkää
Reactions: papurinsessa
oskama Miulla on nyt kp 18 menossa, eli ollaankin lähes samoilla kiertopäivillä! :) Miten pitkä siun kierto normaalisti on?
Niinpäs ollaankin lähes samoilla kiertopäivillä! :) Mulla on nyt kierukan poiston jälkeen ollut epämääräinen kierto ja hormonikierukka vei kuukautiset 3 vuodeksi pois :) eli varmaksi ei pysty sanomaan.

Kysyit mistä päin suomea ollaan, niin Helsingistä. Minä olen aina asunut täällä, mutta mieheni on asunut vaikka ja missä. Toiveena olisi, että joskus muuttaisimme Porvooseen :)

• Tykkää
minttumar: Kiitos paljon ♥ Joo, aluksi olin vähän pettynyt, kun täti tuli, mutta sitten oikeastaan vaan tyytyväinen, että pääsee aloittamaan kunnolla yrityksen. (y) Tuli ihan kylmät väreet kun mietin, että monen viikon keskustelujen jälkeen satuttaisiin pääsemään molemmat huhtikuisiin odottajiin! :eek: :X3: Toivottavasti nyt mahdollisimman moni meistä pääsisi sinne. Hirmuisesti tsemppiä kaikille yritykseen:love::love:

Itse asustelen Uudellamaalla. :geek:

Kiitos myös oskamalle ja nnipsu!:lle tsempeistä. :notworthy:♥ Pikkuhiljaa helpottaa ja muistot auttaa jaksamaan.

Suurin ongelma tuntuu meillä olevan nyt miehen haluttomuus tässä yrityksessä. Mitenköhän sitä saisi lisättyä? :LOL::LOL:

• Tykkää
minttumar: Kiitos paljon ♥ Joo, aluksi olin vähän pettynyt, kun täti tuli, mutta sitten oikeastaan vaan tyytyväinen, että pääsee aloittamaan kunnolla yrityksen. (y) Tuli ihan kylmät väreet kun mietin, että monen viikon keskustelujen jälkeen satuttaisiin pääsemään molemmat huhtikuisiin odottajiin! :eek: :X3: Toivottavasti nyt mahdollisimman moni meistä pääsisi sinne. Hirmuisesti tsemppiä kaikille yritykseen:love::love:

Kiitos myös oskamalle ja nnipsu!:lle tsempeistä. :notworthy:♥ Pikkuhiljaa helpottaa ja muistot auttaa jaksamaan.

Suurin ongelma tuntuu meillä olevan nyt miehen haluttomuus tässä yrityksessä. Mitenköhän sitä saisi lisättyä? :LOL::LOL:
Siis onko siun mies haluton petipuuhia kohtaan vai vauvan yrittämistä ja raskautumista kohtaan?

Meillä miestä kyllästyttää tää pakkoseksi. :D Tosin ei se tässä vauva-asiassakaan oo samalla tavalla mukana kun mie (ei koskaan puhu mitään vauvaan liittyvää tai "sitten kun meillä on vauva" -tyylisiä juttuja), mutta sitten kun kysyn, että onhan sekin tässä nyt yhtälailla mukana, niin myöntää olevansa. Ehkä sitä kyllästyttää kuunnella aina miun hössötyksiä tästä asiasta, eikä sitten ite enää jaksa puhua koko asiasta oma-alotteisesti tai sitten se on vaan tavallinen suomalainen juro mies. :D Ja ovulaatio- ja raskaustestien viivoja ja niiden tummuuksia se on ainakin tässä reilun puolen vuoden aikana ainakin jo kyllästyny tulkitsemaan. :ROFLMAO:

maisa93 Mihinkäs suuntaan siellä on viiva kehittynyt? Olen huvin vuoksi tuolla odottajienkin puolella välillä ketjuja lueskellut (kesälomailu taitaa alkaa jo pitkästyttää :D) ja olevinaan näin sinunkin nimimerkin siellä. :love:

Omanapa Eilen (kp 17) sain ovistestiin tasavahvat viivat, ihanaa että vihdoinkin tuli ja jopa tunnistin oviksen kivuista (ennen en ole tunnistanut), mutta harmittaa että LH-huippu tuli taas noin myöhään.. Luteaalivaiheelle jää pituutta vain 10 vrk. :( Toivotaan että riittäisi kiinnittymiselle.. Ahkerasti ollaan kuitenkin tässä kierrossa taas talleteltu. :D

no sinne liityin juu varovasti. en oo päässyt testailemaan nyt pariin päivään mutta tänään ip tai huomenna aamulla viimestään teen cb:n digin. palaan sitten astialle ;)

• Tykkää
no sinne liityin juu varovasti. en oo päässyt testailemaan nyt pariin päivään mutta tänään ip tai huomenna aamulla viimestään teen cb:n digin. palaan sitten astialle ;)
Oi, tulehan kertomaan tosiaan sitten mitä digi sanoo! Täällä eletään malttamattomana hengessä mukana, kun itse ei vielä pääse tikuttelemaan. :D Ensi viikon loppuna ehkä sitten täälläkin. :D

• Tykkää
Reactions: maisa93

Osanotot myös täältä papuprinsessa :(

Ja tuohon haluttomuuteen, meillä sama homma, jos siis petipuuhista kyse :D on kuitenki halukas (pakkoseksiin) oviksen aikana, sillä molemmilla kovat halut saada pikkuinen alulle, muuten ei sitten oikee peitto heilukkaan :D:LOL:

Ja päivitystä taas omaan tilanteeseen: kunnollinen vuoto ei ole vieläkään alkanut, ainostaan pyyhkiessä jää paperiin veristä venyvää limaa (ei mielestäni näytä kyllä mitenkään tuoreelta vereltä) ja kipuja ei ole yhtään! Pitääköhän vielä varmuuden vuoksi testata vai ootellaanko vaan, jätin testailun siihen juuri ja juuri nähtävään haamuun (n) heh, taitaa olla turhaa tämä toiveiden elättely, sitä kun vaan niin kovasti haluais olla raskaana vaikka järki sanoo, että tämä kierto taisi olla tässä :LOL:

maisa93 Onko tuo viiva siis yhtään tummunut aiemmista? Kyllähän tuo hitusen haalea on, mutta hcg-hormonin kohoaminen on niin yksilöllistä, että voi olla ihan normaalia, että näyttää edelleen haaleaa. :) Ja niinhän ne neuvolan täditkin sanovat, ettei viivan vahvuudella ole väliä, riittää että viiva näkyy selkeästi.

En halua pelotella, mutta toki mielessä on tuoreena oma kemiallinen raskaus viime kuulta, jossa raskaustestien viivat eivät vahvistuneet millään, menkatkin ehtivät olla viikon myöhässä ja sitten ne alkoivatkin. Siitä lähti sitten raskaustestienkin viivat haalistumaan.

Mutta tosiaan, kyseessä voi olla ihan normaali raskauskin, jos siulla hcg vaan kohoaa hitaammin. :) Ja normaalin raskauden puolesta puhuisi myös se, että olet saanut digitaalisellakin testillä positiivisen tuloksen. Olen kuullut, että kemialliset raskaudet eivät digitesteissä näkyisi. :) Sinuna jatkaisin testailua ja nauttisin raskaana olevan olosta niin kauan kunnes toisin todistetaan. :love: Toivotaan viivoille vahvistumisia! :)

möhköfanttii Kuulostaa juuri samalta kuin meillä. :D Oviksen aikoihin meilläkin tiuhaan puuhaillaan makkarin puolella, mutta sen lisäksi ei juurikaan koko loppukierron aikana. :D Toivotaan että saisit jotain selvyyttä tuohon tilanteeseen, joko kunnon vuodon tai sitten testiin plussan.

Omanapa Sain eilen ja toissapäivänä tasavahvat viivat ovistestiin, mutta nyt en sitten tiedä miten dpo:t voisin laskea.. Onko tänään siis dpo 0 vai dpo 1? Kumman päivän laskisitte ovispäiväksi? Eilisen vai tämän päivän? :D Nyt siis kp 19 menossa. Menkkojen pitäisi ensi viikon viikonloppuna alkaa.

nnipsu! Hahaa, mä itseasiassa eilen ehdotin sille illalla, kun oli taas niin hankala.. :LOL: Sanoi vaan, että "luuletko, etten tiedä macaa? Tiedän kaikki luonnontuotteet!" Sanoin että hienoa, alas vetää sitä sitten. Saa nähä, ottaako neuvosta kiinni.:ROFLMAO:

minttumar: Se ei oo kummassakaan kovin innokas. Kyllä sekin nyt vihdoin on myöntänyt vauvan haluavansa, mutta sanoo vaan että "ei ole mikään kiire" ja sen vuoksi myöskin nihkeä petipuuhien suhteen. :devil: Olen vaan nyt koittanut sanoa, että tässä olis ovisaika käsillä; voitaisko olla edes suht. aktiivisia nyt poikkeuksellisesti? :rolleyes: No, on se nyt jotenkin sujunut, mutta aika nihkeetä.. Pitäis keksii jotain uutta varmaan... :sneaky:

Olivatko molemmat viivat aivan täysin saman vahvuiset? :eek: Aika jännä! Yrittäisin varmaan itse koittaa valossa tutkia tarkasti, mutta sitten jos ei meinaa mitään eroa huomata, niin varmaan miettisin dpo:ksi vaan jomman kumman (en siis itse varmaan laskisi varmana dpo:na kierron aikana, vaan sellaisena "dpo 1-2 päivää"). Toivottavasti ymmärsit tästä epämääräisestä selityksestä :D

maisa93: Toivottavasti lähtisi viiva pian tummunemaan! Tsemppiä:love:

möhköfanttii: kiitos paljon ♥ Meillä se on tuntunut vielä ennenkin vauvayritystä vähän pakkopullalta välillä ja nyt sitten ainakin. :( Mies ei meinaa meillä suostua edes ovisaikaan, mutta pienellä suostuttelulla kuitenkin sitten lopulta on suostunut.

Kyllä minusta kuulostaa siltä, että mahdollisuus raskaudesta on! Paljon tsemppiä. :love: Toivotaan, että olisit raskaana. (y)

Täällä on nyt menossa kp 13. Eilen nippaili kovasti alavatsalta. En sitten tiedä, olisiko alkavaa ovista. Huomenna se kuuluisa kp 14, jollon ainakin haluisin pupuilla. Pitää vaan koittaa pitää tää joka-toinen-päivä-linja tässä ovisaikaan vaikka välillä ei oikeen jaksaiskaan :p:D

papurinsessa Niin tutun kuuloista. Meilläkin ennen tätä vauvan yritystä makkarin puolella ollut melko hiljaista.. Hyvä jos kerran viikossa hommailtiin. :confused: Ja nyt vauvan yrityksen aikaan on kierron puolivälissä se joka toinen päivä taktiikka meilläkin ollut useammassa kierrossa jo käytössä. Niistä pakollisista päivistä kun pääsee ohi, niin sitten tuntuu ihan "lomalta", kun ei tarvitse hommailla loppukierrossa, ellei huvita. :ROFLMAO: Oonkin miettiny, että mitenhän kuiva akka miusta vanhempana tulee, jos näin nuorenakaan ei usein huvita tuolla makkarin puolella.. :ROFLMAO::ROFLMAO:

Ja juu, oli tasavahvat viivat eilen ja toissapäivänä.. Tummempaa testiviivaa en ollenkaan saanut, ja tänään ovistesti oli jo negatiivinen. En tajunnut toissapäivänä ottaa kuvaakaan testiajalla (eilen muistin), niin en oikein voi vertaillakkaan. Ja kuivuttuaan kumpikin testi näyttää samalta. :ROFLMAO: Lasken nyt niin, että tänään dpo 0 (ovispäivä). Ei sillä niin väliä, kummin laskee, mutta tällaisenä perfektionistina ja innokkaana listojen laatijana on vaan kiva päättää jompi kumpi päivä ovulaatiopäiväksi. :ROFLMAO:

Tuo mahan nippailu kyllä oviksesta kielisi. Meinasitko testailla/oletko testaillut ovista ollenkaan tässä kierrossa? :)

Mäki laskisin minttumar tämän päivän dpo0.

Yöllä oli kaameet oviskivut, aamullakin vähän vielä jomotteli. Typerää ko ovis on ollut nyt pari kertaa tällee ihan kierron loppupuolella. N.10pv päästä pitäisi menkat alkaa jos kierto pysyy suht samana ko viimeksi..

• Tykkää
Mäki laskisin minttumar tämän päivän dpo0.

Yöllä oli kaameet oviskivut, aamullakin vähän vielä jomotteli. Typerää ko ovis on ollut nyt pari kertaa tällee ihan kierron loppupuolella. N.10pv päästä pitäisi menkat alkaa jos kierto pysyy suht samana ko viimeksi..
Ärsyttää myöskin, kun minullakin ovis kierron lopussa ollut jo useamman kerran peräkkäin.. Mietityttää, että jääkö se luteaalivaihe liian lyhyeksi. o_O

minttumar: Meillä aika sama tilanne, ettei oikeen kumpikaan oo ennen tätäkään jaksanut kovin usein pupuilla, mutta vielä enemmän se mies on vetänyt liinoja kiinni sen suhteen :D On se kyllä nyt jännä, kun täytyisi yrittää pitää petipuuhat vapaaehtosina ja mukavina hetkinä, mutta vaikeeta se on, kun tietää, että nyt ois ovisaika :LOL:

Ymmärrän todella hyvin tuon dpo-jutun, koska oon itekin todella tarkka ja vielä malttamaton.. Tietty voit ajatella toisen päivistä siksi ja katsella vähän miten kierto etenee jne, mutta testi kannattaa varmaan tehdä sitten sen seuraavan päivän mukaan, niin ei ainakaan tule turhaan tehtyä turhia negoja liian aikaisin ;)

Testailin ovista maanantaina ja silloin antoi ihan haalean viivan. Teen huomenna vielä testin (mulla niitä enää 2 jäljellä), kun kp on sen 14:D

Mulla tais viimeks myös olla todella myöhäinen ovis, kun menkat alkoi varmaan jotain kp 50 tmv :ROFLMAO::ROFLMAO: En kuitenkaan tullut siitä raskaaksi, vaikka väliä menkkoihin oli.. Taitaa mullakin olla siis aika yleistä tuo myöhäinen ovis kun kierto välillä aika pitkä... Tosin välillä kierto on monta kuukautta putkeen sen 28 päivää tarkalleen, joten ovista vaikea tietää.:eek:

Hassua, kun tuon venyneen kierron vuoksi päästiin aloittamaan yritys kunnolla vasta tämän kuun loppupuolella. Aloitettiin sitten lähes tismalleen samaan aikaan yritys kuin mun vanhemmat alotti aikoinaan tekee mua (esikoistaan siis myös). Jotenkin kuumottaa, että vauva syntyis samaan aikaan kuin minä ja sit "joutuis" aina viettämään synttärin samaan aikaan :LOL::LOL: Siel samoihin aikoihin kun on vielä äitienpäiväkin ja kaikki...

• Tykkää
nnipsu! Hahaa, mä itseasiassa eilen ehdotin sille illalla, kun oli taas niin hankala.. :LOL: Sanoi vaan, että "luuletko, etten tiedä macaa? Tiedän kaikki luonnontuotteet!" Sanoin että hienoa, alas vetää sitä sitten. Saa nähä, ottaako neuvosta kiinni.:ROFLMAO:

minttumar: Se ei oo kummassakaan kovin innokas. Kyllä sekin nyt vihdoin on myöntänyt vauvan haluavansa, mutta sanoo vaan että "ei ole mikään kiire" ja sen vuoksi myöskin nihkeä petipuuhien suhteen. :devil: Olen vaan nyt koittanut sanoa, että tässä olis ovisaika käsillä; voitaisko olla edes suht. aktiivisia nyt poikkeuksellisesti? :rolleyes: No, on se nyt jotenkin sujunut, mutta aika nihkeetä.. Pitäis keksii jotain uutta varmaan... :sneaky:

Olivatko molemmat viivat aivan täysin saman vahvuiset? :eek: Aika jännä! Yrittäisin varmaan itse koittaa valossa tutkia tarkasti, mutta sitten jos ei meinaa mitään eroa huomata, niin varmaan miettisin dpo:ksi vaan jomman kumman (en siis itse varmaan laskisi varmana dpo:na kierron aikana, vaan sellaisena "dpo 1-2 päivää"). Toivottavasti ymmärsit tästä epämääräisestä selityksestä :D

maisa93: Toivottavasti lähtisi viiva pian tummunemaan! Tsemppiä:love:

möhköfanttii: kiitos paljon ♥ Meillä se on tuntunut vielä ennenkin vauvayritystä vähän pakkopullalta välillä ja nyt sitten ainakin. :( Mies ei meinaa meillä suostua edes ovisaikaan, mutta pienellä suostuttelulla kuitenkin sitten lopulta on suostunut.

Kyllä minusta kuulostaa siltä, että mahdollisuus raskaudesta on! Paljon tsemppiä. :love: Toivotaan, että olisit raskaana. (y)

Täällä on nyt menossa kp 13. Eilen nippaili kovasti alavatsalta. En sitten tiedä, olisiko alkavaa ovista. Huomenna se kuuluisa kp 14, jollon ainakin haluisin pupuilla. Pitää vaan koittaa pitää tää joka-toinen-päivä-linja tässä ovisaikaan vaikka välillä ei oikeen jaksaiskaan :p:D

Mekin mennään joka toinen päivä linjalla vaikka väkisin!! :D

Negaahan se testi näytti ja vuotoa ei ole juuri nimeksikään asti, edelleen vain pyyhkiessä.. Ostettiin nyt ovistestejä ja niitä kun en oo koskaa ennen tehny nii ajattelin ihan huvikseen kokeilla, vaikka vielä tuskin on ovista lähimaillakaan, mutta halusin kuitenki testata miten ne toimii :LOL::D laitan kuitenkin kuvan tähän ja nyt sitte toivonki teiltä vähän apua sen tulkitsemiseen, pitääkö siis viivojen olla yhtä tummat vai toisen tummempi? niin ja lähteekö testi pikkuhiljaa tummenemaan kun ovis alkaa olemaan lähellä vai hä :D joo en yhtää oo hukassa näitten kans tai mitää :cautious:

Attachments

Yhteistyössä