The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Iltaa!

Miusta paulakin mahtuu valan mainosti tänne----. :love:
Kiitoksia! ---paitsi et mulla on muutakin tekemistä, en pysy kärryillä kuitenkaan:)
Katsoin just uusintana sen Ville Haapasalon retken Solovetskin saarella, missä lähellä on se saari, mistä on hettu linnunmunia. Siinä Villekin ihmetteli, miksi hän ei tiedä niistä labyrinteistä mitään - niin, miksei, vaikka meilläkin niitä on sen esittelijän mukaan 150 kpl, Ruotsissa 300 ja Norjassa 150. Ollaan melkoista ummikkokansaa kai, mutta maankohoaminen on nostanut ne kauas merten rannoilta, mitä ei varmaankaan moni maahanmuuttaja ole kuullut, Maankohoaminen on vielä vanhempi asia, siis tämä:
http://www.maankohoumapuisto.fi/historia/maan kohoaminen/index.html

Siinä ohjelmassa oli muuten mainittu vuorovedenvaihtelukin: 3 metriä Wienanmerellä! Kyllä siinä joku kala jää aina neitojen kerättäväksi:)
 
Kiitoksia! ---paitsi et mulla on muutakin tekemistä, en pysy kärryillä kuitenkaan:)
Katsoin just uusintana sen Ville Haapasalon retken Solovetskin saarella, missä lähellä on se saari, mistä on hettu linnunmunia. Siinä Villekin ihmetteli, miksi hän ei tiedä niistä labyrinteistä mitään - niin, miksei, vaikka meilläkin niitä on sen esittelijän mukaan 150 kpl, Ruotsissa 300 ja Norjassa 150. Ollaan melkoista ummikkokansaa kai, mutta maankohoaminen on nostanut ne kauas merten rannoilta, mitä ei varmaankaan moni maahanmuuttaja ole kuullut, Maankohoaminen on vielä vanhempi asia, siis tämä:
http://www.maankohoumapuisto.fi/historia/maan kohoaminen/index.html

Siinä ohjelmassa oli muuten mainittu vuorovedenvaihtelukin: 3 metriä Wienanmerellä! Kyllä siinä joku kala jää aina neitojen kerättäväksi:)
Mä luulen, että kaikkia kohteita ei haluta tuoda julkisuuteen koska sit niihin ramppaisi liikaa ihmisiä ja koko paikka menisi "pilalle".
 
vierailija
Jaa siis noita vastaavia kuin jatulintarha? Niitä oon merellä nähnyt useampiakin.
Onhan niitä sisämaassa useampiakin, mutta matkailioillekin selitetään, ettei tiedetä, mistä ne tulee:-(
Ihan selvästi ovat maankohoamisen takia siirtyneet kauas rannikosta, ei muuta., Mutta kalat ovat jääneet siihen aina laskuveden aikana - luonnollisestikin:)

Toki sitten kun ne ovat "nousseet merestä" on niille kertynyt lintuja ja ihminen on kautta aikojen syönyt sekä lintua että niiden munia - ei kuitenkaan kovin helppo ole ottaa tervettä lintua kiinni käsin... Mutta munia on saanut helpommin.
 
vierailija
mix sä aina valitat joka asiasta eikä mikään tunnu olevan niin hyvin et oisit tyytyväinen. Oot kyl tosi ahdistava ja ankee tyyppi :sick:
Mulla ei ole tapana arvostella ihmisiä, vaan asioita. Moni ihminen voi olla totaalisen tietämätön asioista... Montako vierailijaa täällä lie, en tiedä, mutta älkää hyvät ihmiset houkutelko tänne niitä terveysturisteja muualta yhtään lisää. Tulee ne joka tapauksessa eikä sitten enää mahdeta mtään, kun sopimukset on tehty vuosia sitten.
Yrittääkö vierailja sotkea mun sanomisia, on sun oma häpeä sitten. t.paula
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä