Boobabe
Minäkin nukuin päikkärit. Pää kipeä ja törttö olo.parin tunnin päiväunet, kokeilin jo kerran tänään ja voin suositella.
Minäkin nukuin päikkärit. Pää kipeä ja törttö olo.parin tunnin päiväunet, kokeilin jo kerran tänään ja voin suositella.
mä otin jo päiväl puolen tunnin tirsat.parin tunnin päiväunet, kokeilin jo kerran tänään ja voin suositella.
Päiväpöhnässä päiväseltään kuplivanpirskahtelevissa tunnelmissa ei ole niin mitn vikaa . Toisinaan se on suositeltavaa ja tekee hyvääMitäs vikaa päiväpöhnässä?
no sitte kokeilet tuota kahvia mitä ak tarjoilee.mä otin jo päiväl puolen tunnin tirsat.
Jahans - kirjoitankin itelleni ylös , kiitoskiinankaalia
kevätsipulia
suolaa
merisuolaa
vettä
chiliä
inkivääriä
valkosipulia
kalakastiketta
sokeria
en mää juo kahvia.no sitte kokeilet tuota kahvia mitä ak tarjoilee.
No ilmankos sinua nukuttaa.En juo kahvia.
en mää juo kahvia.
Heräämisketturointi onkin kivaa ...aamullaheräämiseen voi käyttää vaikka puoli tuntia.
siitä johdu ku siitä et heränny jo suht aikasin viime aikojen herätyksiin verrattuna.No ilmankos sinua nukuttaa.
Sit ei voi mennä kahville
enkä minä, en oo koskaan juonukkaan.
Sit ei voi mennä kahville
Jahans - kirjoitankin itelleni ylös , kiitos
Mutta siis......mitäkä mä teen nyt tolle kiinankaalille kun oon sen suikaloinu? Upotan nuihin vai pitääkö jotakin keittää tai?
Jep, ootas vaan Ramsay - mä kyllä pistän sut tasan tarkkaan vapisemaan
No nyt pöhisee!
1 kg kiinankaalia
5 kevätsipulia
1 tl suolaa
Suolaliemi:
3 rkl merisuolaa
8 dl vettä
Maustamiseen:
1 rkl suolaa
2 rkl punaista chilijauhetta
1 rkl raastettua tuoretta inkivääriä
2 rkl silputtua valkosipulia
2 rkl kalakastiketta
1 tl sokeria
Irrota kaalinlehdet toisistaan ja huuhtele ne. Leikkaa suurimmat niistä pitkittäin kahteen tai kolmeen osaan.
Leikkaa sipulit ohuiksi viipaleiksi.
Liota suola haaleaan veteen ja anna sen jäähtyä.
Kaada suolaliemi kiinankaalin ja sipulin päälle. Pane päälle lautanen painoksi ja nosta astia yöksi jääkaappiin.
Kaada suolaliemi pois ja huuhtele kasvikset.
Sekoita muut aineet isossa astiassa. Lisää kaali ja sipuli ja sekoita hyvin.
Ripottele päälle suolaa. Peitä kaalinlehdillä. Levitä tuorekelmua päälle ja pane lautanen painoksi.
Nosta kimchi maustumaan ja käymään yhdeksi vuorokaudeksi huoneenlämpöön tai 2–3 vuorokaudeksi jääkaappiin. Tarjoa kimchiä possunlihan kanssa.
Minuakin alkoi kiinnostamaan.Jahans - kirjoitankin itelleni ylös , kiitos
Mutta siis......mitäkä mä teen nyt tolle kiinankaalille kun oon sen suikaloinu? Upotan nuihin vai pitääkö jotakin keittää tai?
Jep, ootas vaan Ramsay - mä kyllä pistän sut tasan tarkkaan vapisemaan
ukkonen jossain lähellä, ei näy tutkassa eikä näy pilviäkään. mutta selvästi kuuluu.
Voi kiitos! Ihan herkullisen n ä k ö i s t äMinuakin alkoi kiinnostamaan.
https://ssiiri.wordpress.com/2014/02/18/kimchi-korealainen-hapankaali/
Pitkäaikainen pariskunta teki semmoisen sopimuksen, että kun jompikumpi heittää lusikan nurkkaan niin pyrkii kaikin keinoin ottamaan yhteyttä tuonpuoleisesta.Porkkanasosekeittoo ja salaattia.
Ukkokulta vilkas peilistä joko kasvaa pupunkorvat ja uhkas lähtee nakkikioskille
No nyt pöhisee!
Kiitos
...ja todellakin Ramsay - pidä pääkkösestäs vielä tovi kiinni, kohta mä kaappaan sen lautaselle