The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mitäs vikaa päiväpöhnässä?
Päiväpöhnässä päiväseltään kuplivanpirskahtelevissa tunnelmissa ei ole niin mitn vikaa :). Toisinaan se on suositeltavaa ja tekee hyvää :)


...mutta jos/kun erehtyy ( kuvitteellisesti heitän esimerkkityypiksi itseni....:D) urvahtamaan päikkäreille kahdeksi tunniksi, niin...sitä on herätessään niin töttöröönä että koko hiien hieno päivä menee selviämiseen :cautious::barefoot:

Eli korvien välissä ei sitten tapahdu niin mitään. Entisestään.
 
kiinankaalia
kevätsipulia
suolaa
merisuolaa
vettä
chiliä
inkivääriä
valkosipulia
kalakastiketta
sokeria
Jahans :)- kirjoitankin itelleni ylös (y), kiitos :)

Mutta siis...:barefoot:...mitäkä mä teen nyt tolle kiinankaalille kun oon sen suikaloinu? Upotan nuihin vai pitääkö jotakin keittää taio_O?


Jep, ootas vaan Ramsay - mä kyllä pistän sut tasan tarkkaan vapisemaan(y)
 
Boobabe
Jahans :)- kirjoitankin itelleni ylös (y), kiitos :)

Mutta siis...:barefoot:...mitäkä mä teen nyt tolle kiinankaalille kun oon sen suikaloinu? Upotan nuihin vai pitääkö jotakin keittää taio_O?


Jep, ootas vaan Ramsay - mä kyllä pistän sut tasan tarkkaan vapisemaan(y)

1 kg kiinankaalia
5 kevätsipulia
1 tl suolaa


Suolaliemi:
3 rkl merisuolaa
8 dl vettä


Maustamiseen:
1 rkl suolaa
2 rkl punaista chilijauhetta
1 rkl raastettua tuoretta inkivääriä
2 rkl silputtua valkosipulia
2 rkl kalakastiketta
1 tl sokeria



Irrota kaalinlehdet toisistaan ja huuhtele ne. Leikkaa suurimmat niistä pitkittäin kahteen tai kolmeen osaan.

Leikkaa sipulit ohuiksi viipaleiksi.

Liota suola haaleaan veteen ja anna sen jäähtyä.

Kaada suolaliemi kiinankaalin ja sipulin päälle. Pane päälle lautanen painoksi ja nosta astia yöksi jääkaappiin.

Kaada suolaliemi pois ja huuhtele kasvikset.

Sekoita muut aineet isossa astiassa. Lisää kaali ja sipuli ja sekoita hyvin.

Ripottele päälle suolaa. Peitä kaalinlehdillä. Levitä tuorekelmua päälle ja pane lautanen painoksi.

Nosta kimchi maustumaan ja käymään yhdeksi vuorokaudeksi huoneenlämpöön tai 2–3 vuorokaudeksi jääkaappiin. Tarjoa kimchiä possunlihan kanssa.
 

1 kg kiinankaalia
5 kevätsipulia
1 tl suolaa


Suolaliemi:
3 rkl merisuolaa
8 dl vettä


Maustamiseen:
1 rkl suolaa
2 rkl punaista chilijauhetta
1 rkl raastettua tuoretta inkivääriä
2 rkl silputtua valkosipulia
2 rkl kalakastiketta
1 tl sokeria



Irrota kaalinlehdet toisistaan ja huuhtele ne. Leikkaa suurimmat niistä pitkittäin kahteen tai kolmeen osaan.

Leikkaa sipulit ohuiksi viipaleiksi.

Liota suola haaleaan veteen ja anna sen jäähtyä.

Kaada suolaliemi kiinankaalin ja sipulin päälle. Pane päälle lautanen painoksi ja nosta astia yöksi jääkaappiin.

Kaada suolaliemi pois ja huuhtele kasvikset.

Sekoita muut aineet isossa astiassa. Lisää kaali ja sipuli ja sekoita hyvin.

Ripottele päälle suolaa. Peitä kaalinlehdillä. Levitä tuorekelmua päälle ja pane lautanen painoksi.

Nosta kimchi maustumaan ja käymään yhdeksi vuorokaudeksi huoneenlämpöön tai 2–3 vuorokaudeksi jääkaappiin. Tarjoa kimchiä possunlihan kanssa.
No nyt pöhisee(y)!

Kiitos :)


...ja todellakin Ramsay - pidä pääkkösestäs vielä tovi kiinni, kohta mä kaappaan sen lautaselle (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
Porkkanasosekeittoo ja salaattia.

Ukkokulta vilkas peilistä joko kasvaa pupunkorvat ja uhkas lähtee nakkikioskille
Pitkäaikainen pariskunta teki semmoisen sopimuksen, että kun jompikumpi heittää lusikan nurkkaan niin pyrkii kaikin keinoin ottamaan yhteyttä tuonpuoleisesta.

Eräänä päivänä sitten puoliso kupsahti. Meni kolme kuukautta niin lesken puhelin soi.
Moi, minä täällä.
Millaista siellä on.
No, aamulla herätään ja on aamuseksiä ja salaattia. Sitten on aamupäiväseksiä. Lounaaksi on porkkanoita ja seksiä...
Leski tokaisi, että tuli selväksi joo. Kerrohan jotain muutakin.
"No, kaikki alkoi siitä kun jälleensynnyin kaniksi tälle maatilalle lähellä Hauhoa..."
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä