Täydellisellä tietämättömyydella taas voi vierailijan tittelillä huutaa mitä huvittaa?Vierailija sentään osaa perustella sanomisiaan toisin kuin eräät "asiankannattaja" nimimerkeillä esiintyvät.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Täydellisellä tietämättömyydella taas voi vierailijan tittelillä huutaa mitä huvittaa?Vierailija sentään osaa perustella sanomisiaan toisin kuin eräät "asiankannattaja" nimimerkeillä esiintyvät.
Täydellisellä tietämättömyydella taas voi vierailijan tittelillä huutaa mitä huvittaa?
"Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen".
Niin kyl se jumaluus on sit ihan yhtä sekava, sotaisa ja viirahtanut niinko ihmiset.
Ei mulla muuta.
Ja kelläänkö ei ole tietoa millainen se oikea jumaluus on?No synkretismihän on ihan looginen. Kaikkialla sama jumala, mutta kaikki kansat ovat vain ymmärtäneet asian pikkasen eri tavalla, ja siksi kuvittelevat puhuvansa eri jumalista.
Alkakoon vaikka 100 uskontoa Aabrahamista, mutta se ei ole tae sille että ihmiset olisivat osanneet jatkaa Aabrahamista Jumalan haluamalla tavalla.Mitenkäs Echon maailmankuvaan sopii juutalaisuus?
Ettei vaan Vanhan Testamentin Jumala sattuisi olemaan sama?
Jeesus oli juutalainen. Mutta juutalaiset yhä odottavat Messiasta. Islamissa sentään Jeesus on merkittävä profeetta mutta ei Jumalan poika. Vaan eipä ollut Muhammedkaan Jumalan poika vaan profeetta hänkin.
Kaikki kolme uskontoa alkavat Abrahamista joten väite siitä, että Jumala ei olisi sama on jokseenkin naurettava.
Mä otin ensin synkretismin ja sen mahdottomuuden käsittelyyn, sit vasta sen mikä uskonnoista olisi se oikea.Echon on mahdotonta tuota ajatusta ymmärtää, koska hän uskoo että kristinusko on Ainoa Oikea Totuus ja Jumala löytyy vain sieltä.
Kaikkien muiden uskontojen Jumalat/muut uskonnot ovat Paholaisen eksytystä ja se korkeampi voima mitä ihmiset kokevat, on Saatanasta.
siis uskotko sä että eri ihmisillä on eri jumalat. Että esim jumala-niminen heppu loi suomalaisen echon, ja esim Jahve niminen heppu loi Louis nimisen amerikkalaisen jne.Ja kelläänkö ei ole tietoa millainen se oikea jumaluus on?
Sinänsä outo se yhteinen jumaluus, esiintyy välillä vaikkapa lapsia syövänä Molokina ja sitten semmoisen vastustajana.
Sähän tässä uskot että Jumalia on satoja.Mä otin ensin synkretismin ja sen mahdottomuuden käsittelyyn, sit vasta sen mikä uskonnoista olisi se oikea.
Ei vaan usein rakkaushöpötyksen innoittamat ihmiset ovat yllättäen suvaitsemattomia, eivätkä voi kuvitella esim.että Jumala myös vihastuisi.Uskovaiseksi olet hyvin vihainen ja negatiivinen ihminen. Eikö jeesus olekaan antanut mielenrauhaa.
Tommoisen Jumalan sinä löydät Raamatusta.Ja kelläänkö ei ole tietoa millainen se oikea jumaluus on?
Sinänsä outo se yhteinen jumaluus, esiintyy välillä vaikkapa lapsia syövänä Molokina ja sitten semmoisen vastustajana.
Miksi sä muuten ihailet Jeesusta, se saarrnasi juuri sunkaltaisia umpimielisiä uuvatteja vastaan.Alkakoon vaikka 100 uskontoa Aabrahamista, mutta se ei ole tae sille että ihmiset olisivat osanneet jatkaa Aabrahamista Jumalan haluamalla tavalla.
Juutalaisuuden Jumala on sama kuin kristinuskon ja VT on meillekin pyhä kirja. Jeesus näyttäytyy VT:n lehdillä jne.ja tämän tietävät messiaaniset juutalaiset (Jeesukseen uskovat juutalaiset).
Sen sijaan Raamatussa ei ole sanaakaan Muhammedista.
Ja kelläänkö ei ole tietoa millainen se oikea jumaluus on?
Miksi sä muuten ihailet Jeesusta, se saarrnasi juuri sunkaltaisia umpimielisiä uuvatteja vastaan.
Jos olisit elänyt Jeesuksen aikana, kuuluisit niihin jotka sen tapatti.
Se tekopyhyys tekee sun jutuista niin huvittavia. Puhut kokoajan itseäs pussiin ja teet juuri päinvastoin mitä Jeesus tekisi.
Oon kummastellut samaa asiaa. Mutta onhan näitä juuri uskovissa enimmäkseen, kaikki muut kivitetään, vain omanapa on oikea napa.Miksi sä muuten ihailet Jeesusta, se saarrnasi juuri sunkaltaisia umpimielisiä uuvatteja vastaan.
Se tekopyhyys tekee sun jutuista niin huvittavia. Puhut kokoajan itseäs pussiin ja teet juuri päinvastoin mitä Jeesus tekisi.
Miksi sä muuten ihailet Jeesusta, se saarrnasi juuri sunkaltaisia umpimielisiä uuvatteja vastaan.
Ei siinä jumaluudessa ole mitään outoa, vaan ihmisten tulkinnasta siitä. Kyllä joillakin hyvin kehittyneillä ja valaistuneilla henkisillä oppailla, kuten Jeesuksella ja Buddhalla, on saattanut olla varsin hyväkin käsitys oikeasta jumaluudesta. He ovat sitten opettaneet tätä jumaluutta kanssaihmisilleen. Jos voisimme tänä päivänä kuulla näiden oppaiden henkisiä opetuksia, ne eivät välttämättä edes eroaisi toisistaan paljoakaan. Se, että fundamentalistit takertuvat oikeaksi katsomansa uskonnon opinkappaleisiin, jotka ovat vahvasti ihmismielen muokkaamia, on pahinta mitä Jumalaa tuntemaan haluava voi tehdä. Jokaisen pitäisi etsiä sitä jumaluutta sisältään. Ei kirjoista.
Alkakoon vaikka 100 uskontoa Aabrahamista, mutta se ei ole tae sille että ihmiset olisivat osanneet jatkaa Aabrahamista Jumalan haluamalla tavalla.
Juutalaisuuden Jumala on sama kuin kristinuskon ja VT on meillekin pyhä kirja. Jeesus näyttäytyy VT:n lehdillä jne.ja tämän tietävät messiaaniset juutalaiset (Jeesukseen uskovat juutalaiset).
Sen sijaan Raamatussa ei ole sanaakaan Muhammedista.
Ollapa Jeesus.No kylläpä ne Echon kommentit nyt satuttavat monia?!
Minä rakastan Jeesusta ja tahdon tehdä kaikessa niin kuin Hän sanoo ja vihaan uskontoja ihan yhtä paljon kuin Hänkin, silti mua ei ole loukannut mikään, mitä Echo on kirjoittanut ainakaan tässä ketjussa.
Juuri näin. Mutta vihakiihkoilu ja ylimielisyys on vienyt tältä nikiltä mahdollisuuden tajuta tätä itse. Näinhän siinä aina käy kun mennään äärimmäisyyksiin. Järki sumenoo ja pissi virtaa päässä.Oon kummastellut samaa asiaa. Mutta onhan näitä juuri uskovissa enimmäkseen, kaikki muut kivitetään, vain omanapa on oikea napa.
Jeesushan oli ehkä maailman uskontovastaisin henkilö. Taisteli juuri näitä tekopyhiä echoja vastaan.
Eli sä sanot, että ihmisen ei pidä luottaa muihin ihmisiin. (Niihin, jotka kirjoitti kirjat..) Sen sijaan pitäisi luottaa itseensä, että oman sydämen ääni olisi se. Vai kenties joku henkiolento? Olet joku NA-tyyppi, joten oletan että etsit peräti et oman sydämesi ääntä vaan jotain vierasta ääntä sisältäsi? Mutta, jos tunnustat henkimaailman, niin miksi ajattelet, että se kaikki on Jumalasta? Millä varmistat, että otat opastusta vastaan vain Jumalalta?
Jos et tunnusta henkimaailmaa, miksi pidät itseäsi sen viisaampana kuin muita ihmisiä?
Vaatisi kyllä ihmeen, että echon kaltainen tekopyhä hihhuli pystyisi mua loukkaamaan.No kylläpä ne Echon kommentit nyt satuttavat monia?!
Minä rakastan Jeesusta ja tahdon tehdä kaikessa niin kuin Hän sanoo ja vihaan uskontoja ihan yhtä paljon kuin Hänkin, silti mua ei ole loukannut mikään, mitä Echo on kirjoittanut ainakaan tässä ketjussa.
Vaatisi kyllä ihmeen, että echon kaltainen tekopyhä hihhuli pystyisi mua loukkaamaan.
Itsehän hän tän aloituksen teki ja koska tämä on keskustelupalsta, meillä kaikilla on oikeus kirjotella tässä ketjussa.
Hyvä että monet tiedostavat että Echo rikkoo Jeeusta vastaan, mutta en oleta että Echo itse tätä ymmärtää, hän kun elää omassa vihakuplassaan ja on sodassa koko maailmaa vastaan.
Hän ei tunnu tuntevan Jeesusta ollenkaan.
Kuka oikeuttaa oman elämäntyylisi.Ei vaan usein rakkaushöpötyksen innoittamat ihmiset ovat yllättäen suvaitsemattomia, eivätkä voi kuvitella esim.että Jumala myös vihastuisi.
Eli haluavat oikeuttaa oman elämäntyylinsä "Jumala hyväksyy kaiken"-horinalla.