Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Huhhei, täällä on yöstä selvitty. Lämpöpussi on kyllä ihmeellinen. Laitoin sen vatsan päälle kun menin sänkyyn ja nukahdin siihen. Yöllä en noussut kertaakaan vessaan, oon itseasiassa vieläkin sängyssä. Saas nähä millainen sotku on edessä...

Vähän jännittää sängystä nousu ja se, mitä tämä päivä tuo tullessaan. Nyt ei ole juurikaan kipuja, pieni jomotus tuntuu. Kylläpäs sitä olikin eilen kipeä, nyt sen huomaa, kun ei niin satu.

Kyllä kipu on vaan kaameeta, ei voi muuta todeta.
 
Huhhei, täällä on yöstä selvitty. Lämpöpussi on kyllä ihmeellinen. Laitoin sen vatsan päälle kun menin sänkyyn ja nukahdin siihen. Yöllä en noussut kertaakaan vessaan, oon itseasiassa vieläkin sängyssä. Saas nähä millainen sotku on edessä...

Vähän jännittää sängystä nousu ja se, mitä tämä päivä tuo tullessaan. Nyt ei ole juurikaan kipuja, pieni jomotus tuntuu. Kylläpäs sitä olikin eilen kipeä, nyt sen huomaa, kun ei niin satu.

Kyllä kipu on vaan kaameeta, ei voi muuta todeta.
Hyvä että olet kunnossa. ❤ Jäin eilen miettimään että miten voit... Toivotaan että olisi nyt pahin takana. :)
 
Tsemppiä vauveli vanhalle! Kyllä sä selviät tästäkin päivästä!

Mulla taitaa nyt tänään kunnon vuoto alkaa km jälkeen eli kierto oli 37pv. Pitää pyhien jälkeen soittaa väestöliittoon ja kysellä seuraavaa passia ... Toivon pääseväni pian koska se on sitten viimeinen mahdollisuus tulla raskaana niin ei tarttis enää jappasta tuleekohan vielä vauvaa vaiko ei :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Monta kysymystä pyörii päässä, kiitos jos jaksatte kertoa.

Onko km-vuodon ja menkkojen välissä selvä tauko? Ts. mistä tiedän, että tulee normaali vuoto?

Voiko yrittää uudestaan ensimmäisten menkkojen jälkeen? En ymmärrä noita lappujen ohjeistuksia. Siinä lukee, että 1-2 menkat olisi tultava ennen yrittämistä. Mutta siis, tuleehan yhdet joka tapauksessa, koska ovis tulee niiden jälkeen. Jaa niin paitsi, taitaahan niitä olla sellaisia, jotka ovuloivat menkoista huolimatta?

Vaikka tämä koettelemus on vasta takana, toive uudesta raskaudesta on kova. En edes halua miettiä, millainen huoli tulevien raskauksien aikana on, kun tästäkin on ollut niin iso huoli.

Meneeköhän tässä tyyliin kuukausi, kaksi vai kolme, ennen kuin voi uudestaan yrittää vai onko siihen vastausta olemassa?
 
Monta kysymystä pyörii päässä, kiitos jos jaksatte kertoa.

Onko km-vuodon ja menkkojen välissä selvä tauko? Ts. mistä tiedän, että tulee normaali vuoto?

Voiko yrittää uudestaan ensimmäisten menkkojen jälkeen? En ymmärrä noita lappujen ohjeistuksia. Siinä lukee, että 1-2 menkat olisi tultava ennen yrittämistä. Mutta siis, tuleehan yhdet joka tapauksessa, koska ovis tulee niiden jälkeen. Jaa niin paitsi, taitaahan niitä olla sellaisia, jotka ovuloivat menkoista huolimatta?

Vaikka tämä koettelemus on vasta takana, toive uudesta raskaudesta on kova. En edes halua miettiä, millainen huoli tulevien raskauksien aikana on, kun tästäkin on ollut niin iso huoli.

Meneeköhän tässä tyyliin kuukausi, kaksi vai kolme, ennen kuin voi uudestaan yrittää vai onko siihen vastausta olemassa?
Km-vuodon ja menkkojen välissä oli selvä ''tauko''. Km-vuoto kesti 2vk ja sen jälkeen kesti vielä kuukausi että alkoi menkat. Näin ainakin mun kohdalla.

Mulle sanottiin, että yhden kuukautiset kannattaa antaa tulla ja sitten yrittään. Mulla ei ovista ollut km kierrosa kun menkat alkoi, koska hcg oli koko aika koholla ja menkat alkoi heti kun hcg oli 0.

Yleensä se yhdet menkat odotetaan ja sitten alkaa yritys. Riippuu toki että kuinka pitkällä sun raskaus oli? Ja riippuu toki kauan sulla kestää että edes ekat menkat alkaa. Mulla kesti 42 pv menkkojen alkamiseen km jälkeen.
 
Monta kysymystä pyörii päässä, kiitos jos jaksatte kertoa.

Onko km-vuodon ja menkkojen välissä selvä tauko? Ts. mistä tiedän, että tulee normaali vuoto?

Voiko yrittää uudestaan ensimmäisten menkkojen jälkeen? En ymmärrä noita lappujen ohjeistuksia. Siinä lukee, että 1-2 menkat olisi tultava ennen yrittämistä. Mutta siis, tuleehan yhdet joka tapauksessa, koska ovis tulee niiden jälkeen. Jaa niin paitsi, taitaahan niitä olla sellaisia, jotka ovuloivat menkoista huolimatta?

Vaikka tämä koettelemus on vasta takana, toive uudesta raskaudesta on kova. En edes halua miettiä, millainen huoli tulevien raskauksien aikana on, kun tästäkin on ollut niin iso huoli.

Meneeköhän tässä tyyliin kuukausi, kaksi vai kolme, ennen kuin voi uudestaan yrittää vai onko siihen vastausta olemassa?
Noi ohjeistukset vaihtelee tosi paljon. Riippuu tietysti varmaan paljon siitä et kuinka pitkälle raskaus on edennyt et kauanko pitää odottaa. Mulle sanottiin et heti saa yrittää, joten heti yritettiin kaikista. Mut kato nyt miltä susta itestä tuntuu. ❤

Mut saa lisätä plussanneisiin, viiva on vahvistunut joten eiköhän sitä sit oo pakko uskoa. Hirmu äkkiä tää tuli, kun alle kk viime km.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Särki
Iso kiitos taas vastauksista! Mää oon edelleen ihmeissäni netin voimasta ja tuiki tuntemattomien vartaistuesta.

Km todettiin viikoilla 10+2 tai 11+1. Alkio oli 7+5 kokoinen, mutta lääkäri sanoi, että olisi voinut mennä kesken esim. viikolla 9 ja on sitten kutistunut.

Uskoa tulevaan luo nämä teidän plussa-uutiset keskenmenojen jälkeen, kiitos!
 
Onnea Catharin! Ihanaa kuulla tällaista uutisia.. Nyt kun vähän yli 1,5 viikkoa on kulunut tuulimunan toteamisesta, niin alkaa vauvakuume taas vaivata täälläkin. Alkuperäinen suunnitelma oli yrittää vasta kesällä taas eli aloittaa hedelmöityslääkkeet silloin vasta, mutta saa nähdä, jaksanko niin pitkään odottaa.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Onnea Catharin! Ihanaa kuulla tällaista uutisia.. Nyt kun vähän yli 1,5 viikkoa on kulunut tuulimunan toteamisesta, niin alkaa vauvakuume taas vaivata täälläkin. Alkuperäinen suunnitelma oli yrittää vasta kesällä taas eli aloittaa hedelmöityslääkkeet silloin vasta, mutta saa nähdä, jaksanko niin pitkään odottaa.. :)
Mulla oli tuulimuna ja se kun keskeytettiin sillon lokakuussa ni kolmannesta kierrosta raskauduin. Ja sit kun tää viime km tapahtui ni ei tosiaan kuukauttakaan mennyt uuteen plussaan. Täs varmaan vaikuttaa noi hcg arvot, koska tuulimunassa mulla oli sitä ihan hirveesti enemmän mitä nyt, ja se lasku kesti kauan. Nyt laski sit nopeesti et kierto palautui heti normaaliksi. Et todella toivon et teillä muillakin menis yhtä nopeaan, eikä kk tolkulla joutuis odottamaan! Kemiallisen jälkeen menikin 7kk uuteen plussaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mut mähän alotin tässä kierrossa heti km jälkeen syömään disperiiniä ja sit aloin siitä hetken päästä syömään omega 3 vahvaa (e-epa) ni mä todella uskon et niillä oli tähän uuteen plussaan vaikutusta! En tiedä mitä lääkäri tosta sanoo et alotin ton disperiinin ominpäin, mut se alotetaan joka tapauksessa rv 12 estämään raskausmyrkytystä, joten ajattelin toimia itse lääkärinä itselleni :whistle::LOL:
 
Mulla sama!

Vika km oli tuulimuna, ja siinä hcg oli kaavinnan paikkeilla päälle 40 000. Keskimmäisessä km oli alkio jonka kehitys oli pysähtynyt mutta sydän sykki yhä, ja siinä hcg oli samoilla viikoilla noin 9 000...

Joten ei se hcg:n määräkään tunnu pahemmin kertovan.
 
Mullakin oli varmasti hcg-arvot korkealla, sillä oli voimakas pahoinvointi ainakin. Ja mullakin oli kohtu kasvanut selvästi. Lääkäri kokeili ennen ultraamista ja totesi, että hyvin on kasvanut. Itsekin huomasin kasvua, kun oon tämmöinen laiheliini. Ihme juttu, että kohtu kasvoi, vaikka mitään elämää ei ollut sisällä!
 
Mulla sama!

Vika km oli tuulimuna, ja siinä hcg oli kaavinnan paikkeilla päälle 40 000. Keskimmäisessä km oli alkio jonka kehitys oli pysähtynyt mutta sydän sykki yhä, ja siinä hcg oli samoilla viikoilla noin 9 000...

Joten ei se hcg:n määräkään tunnu pahemmin kertovan.
Voi kauheeta kun itken tuolle, että sydän sykki vielä. Oot joutunut kyllä kauheita kokemaan.

Mulla pyörii päässä ihan liikaa ajatuksia. Lasken, milloin on mennyt kesken enkä voinut auttaa pientä... en olisi kyllä muutenkaan voinut auttaa, näin vaan nyt kävi.

Mää niin toivon, ettei enää tarvi koskaan kokea tällaista. Pelottaa jo valmiiksi tulevat raskaudet. Silti toivon, että sitä saisi pian taas uudestaan tehdä positiivisen testin.
 
Sanoiko se sulle sitä?
Ei sanonut tai sitten en muista. Mää en saanut mitään papereita noista kahdesta käynnistä, muuta kuin ohjeistukset keskenmenoon ja jonkun keskenmeno-lehtisen. Lääkäri ja hoitaja olivat samoja molemmilla kerroilla ja olivat kyllä ihania.

Mää olin kyllä aika shokissa kun lääkäri kertoi mulle uutiset (kertoi vielä kun ultrasi, mutta sanoi, että jutellaan lisää, kun oon saanut vaatteet päälle... tuijotin vaan kattoa, kun se alkoi tutkia ja kyyneleet valui, kun kertoi, että ikävä kyllä hänellä ei ole hyviä uutisia).

Mää en ehkä olisi pystynyt ottamaan vastaan kaikkea enkä muistakaan ihan jokaista asiaa.
 
Onnea Catharin, ihan mahtavaa!!

Täälläkään (Helsingissä) ei enää ohjeisteta odottamaan yksiä kuukautisia ennen uutta yritystä, aiemmin näin oli. Mutta ei kuulemma ole mitään viitteitä siitä, että heti km:n jälkeen raskautuneilla olisi yhtään normaalia enempää ongelmia uudessa raskaudessa. Lääkäri sanoi, ettei se raskaus ala, jos kohtu ei ole siihen valmis. Eli nyt ohje on ainoastaan odottaa, että raskaustesti on nega. Tämä siksi, että voidaan varmistua siitä, että kyse on tosiaan uudesta raskaudesta eikä mistään keskenmenoon liittyvästä komplikaatiosta tms. Mullahan tosiaan ultrassa näkyi lähestyvä ovulaatio, vaikka hcg:tä vielä hailakan haamun verran veressä onkin. Lääkäri kehotti yrittämään ihan vapaasti, jos vaan itsestä siltä tuntuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mitä se voi aiheuttaa, jos ei odota menkkoja? Tai siis jos yrittää heti, kun on menkat tulleet ja sen jälkeen ovulaatio? Mää aion alkaa heti tikuttamaan ovista, kun menkat ovat tulleet. Mulla on lyhyt kierto (24-26) ja ovisplussa on tullut kp 14-16, joten luteaalivaihe on lyhyt. Aattelin, että munasolu ei ehtisi kiinnittyä noin lyhyellä luteaalivaiheella, mutta niin se vain kiinnittyi.

Mää en kyllä ihan tarkalleen tiedä mun todellista kiertoa, koska jätin pillerit pois viime marraskuussa. Sitä ennen söin pillereitä vuodesta 1997 lähtien. Ehti tulla vaan kahdet menkat, kunnes tärppäsi (tai kolmet, mutta ensimmäiset oli pillereiden jälkeinen tyhjennysvuoto). Oikeastaan onnistui jo toisella yrittämällä, sillä yhdessä kierrossa emme ehtineet mukaan.

Mistä johtuu keskeytynyt keskenmeno? Tai siis miksi se keskeytyy eikä vuoda pois? Saisin varmaankin vastauksen netistä, mutta en nyt uskalla lähteä Googlettamaan ja lukemaan erilaisia tarinoita.
 
Vielä km:n liittyen. Kauanko olitte sairauslomalla tyhjennyksen jälkeen? Mulla siis tyhjennys oli to ja vieläkin vuoto on runsasta. Se on kuitenkin jo rauhoittunut eilisestä. Huomenna pitäisi mennä töihin ja tällaisen vuodon kanssa en voi mennä, koska en pääse käymään vessassa silloin kun tarve vaatii.

Henkisellä puolella olisin valmis töihin. Olisi kiva saada ajatuksiaan muualle.

Kivut ovat selvästi helpottaneet, mutta vielä piti ottaa särkylääkettä. Peräsuolessa tuntuu välillä todella kivistäviä vetoja, niin että kyyneleet tulevat silmiin ja pitää ääneen valittaa. Vatsa ei ole nyt oikein toiminut, kun on tehnyt kipeätä.

Soitan joka tapauksessa tänään polille ja kysyn asiasta.
 

Yhteistyössä