Valtterin tarina olikin äidin keksimä??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja tämä tapaus siis osoittautui valheeksi? Onpa härski akka. Onko hän pakottanut lapsen valehtelemaan julkisesti? Tästä lapsesta pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus ja tutkia kotiolot tarkoin. Henkisen väkivallan uhkaa näyttäisi ainakin olevan.
Apn jutussa väitetään et Valtterin juttu tämä tapauskin, joten kuka ikinä tuon apn laittaman jutun on kirjoittanut valehtelee. yhtä törkeää eikö?
 
Pin
Äitihän sille oli selvästi pistänyt sanoja suuhun. Tarina vaikutti ulkoaopetellulta ja poika käytti kummia sanavalintoja kuten ihorasismi. Kuka 11v käyttää sellaista kieltä?
No jos koko elämänsä on kokenut nimenomaan rasistista kiusaamista, on lapsi varmaan termeistä jo aika perillä. Ihorasismi... kuulostaa enemmän lapsen sanomalta mitä aikuisen. Oma 6v voisi hyvinkin käyttää tuollaista sanaa jos olisimme sillä sanalla asiasta keskustelleet. Olen vaan käyttänyt enemmän sanaa syrjintä, kun tuli aiheelliseksi keskustella siitä.
 
vierailija
No jos koko elämänsä on kokenut nimenomaan rasistista kiusaamista, on lapsi varmaan termeistä jo aika perillä. Ihorasismi... kuulostaa enemmän lapsen sanomalta mitä aikuisen. Oma 6v voisi hyvinkin käyttää tuollaista sanaa jos olisimme sillä sanalla asiasta keskustelleet. Olen vaan käyttänyt enemmän sanaa syrjintä, kun tuli aiheelliseksi keskustella siitä.
Voi vittu mikä lässyttäjä sinä olet. Lähes jokaiseen ketjuun tulet asettamaan kruunua pääsi päälle. Tässä(kään) ketjussa ei ole kyse sinusta, mutta jotenkin osasit tämänkin kääntää sellaiseksi että "pääsit" pätemään.
 
eiuponnut
En tiedä missä kaupungissa asustelet, mutta täällä Helsingissä ainakin on todella yleistä. Ystävälläni on kolmevuotias ihonväriltään tumma tyttö ja voi sitä huutelujen määrää kun yhdessä kävellään. Ja nimenomaan aikuisten huutelua. Kerran keski-ikäinen mies vielä heitti tupakannatsan tytön päälle.
Voi sitä huutelujen, haukkumisen, ahdistelun ja pahoinpitelyjen määrää, mitä suomalaiset lapset, tytöt, pojat, naiset ja miehet saavat osakseen päivittäin kaduilla kulkiessaan mamujen taholta. Ihan aikuisten.
 
vierailija
Voi sitä huutelujen, haukkumisen, ahdistelun ja pahoinpitelyjen määrää, mitä suomalaiset lapset, tytöt, pojat, naiset ja miehet saavat osakseen päivittäin kaduilla kulkiessaan mamujen taholta. Ihan aikuisten.
Eräänkin teinitytön mamu raiskasi ja sen jälkeen poltti elävältä, mutta sehän ei ole mitään verrattuna Valtterin kokemaan ihorasismiin.
 
vierailija
No jos koko elämänsä on kokenut nimenomaan rasistista kiusaamista, on lapsi varmaan termeistä jo aika perillä. Ihorasismi... kuulostaa enemmän lapsen sanomalta mitä aikuisen. Oma 6v voisi hyvinkin käyttää tuollaista sanaa jos olisimme sillä sanalla asiasta keskustelleet. Olen vaan käyttänyt enemmän sanaa syrjintä, kun tuli aiheelliseksi keskustella siitä.
Kauhee ku sä käyt hitaalla. Täs vaihees päivää on tullu jo aikas monta aihetodistetta sen puolesta et toi stoori oli täysin tekastu. Valtterin stoori hävis jo aikoja sitten facestakin. Niin miksiköhän hävis?
 
vierailija
No jos koko elämänsä on kokenut nimenomaan rasistista kiusaamista, on lapsi varmaan termeistä jo aika perillä. Ihorasismi... kuulostaa enemmän lapsen sanomalta mitä aikuisen. Oma 6v voisi hyvinkin käyttää tuollaista sanaa jos olisimme sillä sanalla asiasta keskustelleet. Olen vaan käyttänyt enemmän sanaa syrjintä, kun tuli aiheelliseksi keskustella siitä.
Niin tai jos on koko elämänsä kokenut aivopesua siihen suuntaan, että kaiken takana on aina rasismi...
 
Pin
Niin tai jos on koko elämänsä kokenut aivopesua siihen suuntaan, että kaiken takana on aina rasismi...
No ihan varmasti joskus turhaankin kokee jonkun muunlaisen kiusaamisen/syrjinnän olevan rasistisista syistä, vaikka joka kerta ei sellaista olisikaan. En nyt tiedä, onko sillä niin väliä vaikka joskus erehtyisi. Kiusaamista se silti on, inhottavan tuntuista ja tuhoisaa.

Jos mun lapsi olisi tehnyt tuollaisen jutun ja lukisin täällä kuinka aikuiset ihmiset kiusaa ja vähättelee, yrittää keinolla millä hyvänsä mitätöidä lapsen kärsimyksen ja rinnastaa hänet pommi-iskuihin jne, niin aivan varmasti minäkin suojeluvaistoissani perääntyisin piiloon.

Niin ja totta hitossa olisin käynyt lapsen kanssa tarkkaan läpi sen, mitä kertoo ja miten. Ihan vaan siksi, että tiedän miten raadollisesti häntä kohdeltaisi netin ihmeellisessä maailmassa. Hänen oletetaan ottavan kantaa aikuismaisesti rasismista työpaikkakiusaamiseen, ymmärtävän ilmiöt todella laajasti ja osaavan valita kaikkia miellyttävät ja huomioonottavat sanat, kuitenkin kyseessä on vasta 11-vuotias lapsi joka kertoo nimenomaan rasismista ja esimerkkinä omia kokemuksia.
 
vierailija
No ihan varmasti joskus turhaankin kokee jonkun muunlaisen kiusaamisen/syrjinnän olevan rasistisista syistä, vaikka joka kerta ei sellaista olisikaan. En nyt tiedä, onko sillä niin väliä vaikka joskus erehtyisi. Kiusaamista se silti on, inhottavan tuntuista ja tuhoisaa.

Jos mun lapsi olisi tehnyt tuollaisen jutun ja lukisin täällä kuinka aikuiset ihmiset kiusaa ja vähättelee, yrittää keinolla millä hyvänsä mitätöidä lapsen kärsimyksen ja rinnastaa hänet pommi-iskuihin jne, niin aivan varmasti minäkin suojeluvaistoissani perääntyisin piiloon.

Niin ja totta hitossa olisin käynyt lapsen kanssa tarkkaan läpi sen, mitä kertoo ja miten. Ihan vaan siksi, että tiedän miten raadollisesti häntä kohdeltaisi netin ihmeellisessä maailmassa. Hänen oletetaan ottavan kantaa aikuismaisesti rasismista työpaikkakiusaamiseen, ymmärtävän ilmiöt todella laajasti ja osaavan valita kaikkia miellyttävät ja huomioonottavat sanat, kuitenkin kyseessä on vasta 11-vuotias lapsi joka kertoo nimenomaan rasismista ja esimerkkinä omia kokemuksia.
Ei tässä lasta kukaa syytä vaan sitä äitiä.
 
vierailija
No ihan varmasti joskus turhaankin kokee jonkun muunlaisen kiusaamisen/syrjinnän olevan rasistisista syistä, vaikka joka kerta ei sellaista olisikaan. En nyt tiedä, onko sillä niin väliä vaikka joskus erehtyisi. Kiusaamista se silti on, inhottavan tuntuista ja tuhoisaa.

Jos mun lapsi olisi tehnyt tuollaisen jutun ja lukisin täällä kuinka aikuiset ihmiset kiusaa ja vähättelee, yrittää keinolla millä hyvänsä mitätöidä lapsen kärsimyksen ja rinnastaa hänet pommi-iskuihin jne, niin aivan varmasti minäkin suojeluvaistoissani perääntyisin piiloon.

Niin ja totta hitossa olisin käynyt lapsen kanssa tarkkaan läpi sen, mitä kertoo ja miten. Ihan vaan siksi, että tiedän miten raadollisesti häntä kohdeltaisi netin ihmeellisessä maailmassa. Hänen oletetaan ottavan kantaa aikuismaisesti rasismista työpaikkakiusaamiseen, ymmärtävän ilmiöt todella laajasti ja osaavan valita kaikkia miellyttävät ja huomioonottavat sanat, kuitenkin kyseessä on vasta 11-vuotias lapsi joka kertoo nimenomaan rasismista ja esimerkkinä omia kokemuksia.
Haloo! Ku bussi ajo ohi niin se oli rasismia ja kiusaamista. Ku pallopelissä ei syötetty Valulle niin sinäki oli rasismia.
 
vierailija
Ei tässä lasta kukaa syytä vaan sitä äitiä.
niin, äitiä syytetään myös tuon puistoepisodin keksimisestä vaikka kyseessä ei ollut Valtteri tai Valtterin äiti,, antaa pienen epäilyksen et syytteiden esittäjällä ei ole mitään perusteluita oman asiansa tueksi..1min googlettamisella löytyi oikea äiti joten jutun kirjoittaja pitää lukijoitaan todella tyhminä (syystäkin ) kun pitää todennäköisenä et te uskotte kaiken mitä luette.
 
vierailija
Ei tuo yksi pysty ymmärtämään asoita näin laajasti. Katsoo vain yhdeltä kantilta ja suoltaa sen mukaan sivu kaupalla tekstiä..blaa blaa blaa minä minä blaa blaa..minä minä..
Ei näköjään niin, eikä tuo taida älytä, että Valtteri-case oli täyttä valetta ja siitä valheellisuudesta tässä keskustelussa on kyse, ei niinkään rasismista tai kiusaamiskokemuksista.
 
vierailija
En nyt jaksa lainailla viestejä koko ketjun verran, mutta...Haukutaanko sittenkin ketjussa esim. sitä äitiä esim N-sanalla? Sori en tosiaan tajunnu, jotenkin oletin, että sillä sanalla viitattiin tummaihoiseen lapseen... :whistle:
Ehkä ei kannata takertua yksittäiseen sanaa, kun tässä ketjussa on selvästi ollut useita eri kirjoittajia ja asiattomuuksia laukoo ehkä yksi tai kaksi persoonaa.
 
vierailija
En nyt jaksa lainailla viestejä koko ketjun verran, mutta...Haukutaanko sittenkin ketjussa esim. sitä äitiä esim N-sanalla? Sori en tosiaan tajunnu, jotenkin oletin, että sillä sanalla viitattiin tummaihoiseen lapseen... :whistle:
Ei ole minun näppäimiltäni tullut tuollaista, eikä tule. En minäkään syytä sinua kaikesta mitä yksi tyyppi kaikkien joukossa on sanonut. Sinunkaan ei pitäisi yleistää sumu silmillä joka lausetta kaikkien huulita tulleeksi. Yritä vähän keskittyä niin näet ja ymmärrät enemmän.
 
vierailija
Häivy jo Pin tästä ketjusta hiton kuuseen. Sait putkiaivoisen näkemyksesi jo suollettua esille. Kanssakeskustelijoiden syyttely ei tuo enää mitään lisäarvoa keskustelulle tai vahvista näkemystäsi jotenkin "oikeaksi" päin vastoin, kaksinaismoralismisi tuli juuri kaikkien luettavaksi.
 
Pin
Ei ole minun näppäimiltäni tullut tuollaista, eikä tule. En minäkään syytä sinua kaikesta mitä yksi tyyppi kaikkien joukossa on sanonut. Sinunkaan ei pitäisi yleistää sumu silmillä joka lausetta kaikkien huulita tulleeksi. Yritä vähän keskittyä niin näet ja ymmärrät enemmän.
Mutta sinä, tai (joku??) sanoi ettei _kukaan_ sitä lasta syytä ja minä vastasin minkälainen sävy on ollut, mitä on suoraan sanottu/haukuttu jne sitä _lasta_ ei äitiä. Tai oletuksena ettei N-sanalla nyt varmaan puhuta siitä mammastakaan. Mä en tietty voi tietää kuka on kukakin kun kirjoittelette samalla harmaalla nikillä.

Yritä vähän keskittyä nyt vai onko sittenkin sulle liian laajaa öyh öyh. :whistle:
 
vierailija
Mutta sinä, tai (joku??) sanoi ettei _kukaan_ sitä lasta syytä ja minä vastasin minkälainen sävy on ollut, mitä on suoraan sanottu/haukuttu jne sitä _lasta_ ei äitiä. Tai oletuksena ettei N-sanalla nyt varmaan puhuta siitä mammastakaan. Mä en tietty voi tietää kuka on kukakin kun kirjoittelette samalla harmaalla nikillä.

Yritä vähän keskittyä nyt vai onko sittenkin sulle liian laajaa öyh öyh. :whistle:
En minäkään n-sanan käyttöä hyväksy, mutta todella hullunkurista tehdä siitä nyt koko keskustelun tärkein teema. Ihan vaan yksi tyyppihän sitä on selkeesti käyttänyt ja joskus n-sanaa viljellään ihan provoilun takiakin. Niitä huutelijoita eksyy aina näihin keskusteluihin ja tekee hallaa asialisille keskustelijoilla Meitä on moneen junaan, eikä kaikki kannata väksin mallata siihen samaan junaan vai onko näin, että haluat kaikki eri mieltä olevat siihen junaan tyrkätä, koska heidän kanta on sinusta "väärä"?
 

Yhteistyössä