Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti

kun näkee rakkauden vaalii sitä eikä eriarvoista itse ketään vaikka muut niin tekisikin ymmärtäähän ne virheet niitä tekee jokainen. Mutta jos väittää muille että tämä on oikea tie silloin johdattelee toista omalta polulta ja se on yleensäkkin ollut aina kirkkouskovien suurin synti.
Sori vaan mutta Jeesus itse sanoi olevansa ainut oikea tie. Lisäksi antoi lähetyskäskyn eli tehdä kaikki kansat (joissa on ennen ollut muita jumalia) Hänen opetuslapsikseen.

Älä sotke Jeesusta sun ideologiaasi, kiitos.
 
Mikä se sun mandaatti olikaan? Et sinä voi määrittää, mikä asia kuuluu mihinkin aiheeseen! Sulle on muodostunut sellainen tapa, mutta yritä ymmärtää, että "tottumus on toinen luonto". Niin se vaan menee sukupolvelta toiselle. Katsokaa, mitä äsken löysin, ihana:
http://kaariutrio.fi/wp/
Paula, sulla on se oma tapa. Eli oli mikä tahansa aihe niin sulla on horsmat ja vuorovedet vedettävä kehiin.
 
tässä se vastaus tulee taivaan siä on aina looginen. Niin miksi itse et ole kun kerran muslimit seuraa niin tarkasti kaikkea lukemaansa niin te ette noudatakkaan enään taivaan isän sanomaa niinkuin väiititte että teksti raamatussa on taivaasta mitä se ei siis olekkaan . Noh matkaa on jäljellä viellä. katos niin se menee että toista ei voi syyttää jos itse tekee samaa sittenkun on aikuinen niin ymmärtää loogisuuden ja sen että asia ei voi muuttua lennosta . että kun väittää että toiset seuraa orjallisesti koraania niin itse sitten ottaa ne rusiant pullasta tyylillä ja uskoo että toinen ei tee samaa siinä se kirkkouskovaisuus näköjään on. sellasta juupas eipäs jankkausta ja aina ne sopivat lauseet poimii. sittenkun tuntee painetta toisen kysymykseen jätetään vastaamatta kun se ei matsaakkaan sen todellisuuden kanssa eli kokee painetta silloin yleensä elää valheessa?.
Mä olin tuntikausia tuolla vapaamuurariketjussa.
Mitähän sä nyt oikein haluat sanoa? Kristinusko ei ole juutalaisuuden poistamista vaan jatke sille, Jeesus oli lain eli tooran täyttymys. Kristinuskon eli UT:n säännöt on suht helppoja toteuttaa.
 
vierailija
Paula, sulla on se oma tapa. Eli oli mikä tahansa aihe niin sulla on horsmat ja vuorovedet vedettävä kehiin.
Tietysti, koska niistä hormista vuohetkin jalostavat maitoa meille! Ja ilman kuuta meillä ei olisi vuorovesiä. En tiedä, minkälainen mahtaisi olla silloin ihmisen kuukautiskierto, mutta ne nyt ainakin liittyvät yhteen! Taivashan alkaa tuosta maan pinnalta ja ilmakin on tavallaan ohutta vettä:)
Tässä lapsille kevätkalenteri, joka tosin on kesken vielä. Päivänselviä asioita, joita ei pidä mihinkään uskontoon vetää! Jeesus tosin saattoi tuntea luonnon lait - puusepän poikana, eikö? - paremmin kuin moni muu. Jos ei puuseppä niitä tunne, kaatuu rakennelmat ekan myrskytuulen puhaltaessa - tuulispää Raamatussa. Job 38, minkä moni tuneteekin elokuvasta Da Vince Code;-)
 
vierailija
Mä olin tuntikausia tuolla vapaamuurariketjussa.
Mitähän sä nyt oikein haluat sanoa? Kristinusko ei ole juutalaisuuden poistamista vaan jatke sille, Jeesus oli lain eli tooran täyttymys. Kristinuskon eli UT:n säännöt on suht helppoja toteuttaa.
Mitä yrität sanoa? Miten ymmärrät tämän asian - onhan suomenkielinen Raamattu melko outo ilmiö muualla maailmassa, tässä englanniksi palikkaversiona:
http://www.bricktestament.com/job/god_refuses_to_explain_his_cruelty/jb38_01-03.html
 
vierailija
Tästä sen ymmärtää parhaiten, kun ei tarvi enää fraktuuraa osata lukea. Mieheni mummo vm1895 luki sellaista Kirjaa ja siinä sanat ovat tämän kanssa yhtenevät. Käännöksissä on tehty käsittämättömiä muunnelmia - siis väärennöksiä! Eihän tämäkään mitään alkuperäistekstiä ole, mutta kadonnutta taitaa olla:

Job 38:1 JA HERra wastais Hiobi tuulispäästä/ ja sanoi:
Job 38:2 Cuca on se joca taidosans nijn exy/ ja puhu nijn taitamattomast?
Job 38:3 Wyötä suoles nijncuin mies.
Job 38:4 Minä kysyn sinulle: opeta minua. Cusas silloin olit/ cosca minä maan perustin?
Job 38:5 Sanos minulle se/ oletcos nijn taitawa/ tiedätkös cuca hänen määräns asettanut on/ eli cuca on wetänyt oijennus nuoran hänen päällens?
Job 38:6 Eli mihingä owat hänen jalcans wajotetut/ ja cuca on hänen culmakiwens laskenut?
Job 38:7 Cosca amutähdet ynnä minua kijtit/ ja caicki Jumalan lapset riemuidzit.
Job 38:8 Cuca on lukinnut meren owinens/ cosca se ratkeis nijncuin äitin cohdusta?
Job 38:9 Cosca minä puetin sen pilwillä/ ja käärein syngeydellä nijncuin capaloilla?
Job 38:10 Cosca minä estin sen paisumisen käskylläni/ ja asetin sijhen teljet ja owen eteen.
Job 38:11 Tule tähän asti ja ei edemmä/ täsä pitä sinun ylimmät aldos asettuman.
Job 38:12 Oletcos eläisäs käskenyt amulle/ ja amuruscolle osottanut hänen sians?
Job 38:13 Käsittä maan äriä/ ja puhdista sijtä jumalattomat.
Job 38:14 Ja muutetan nijncuin sinetin sawi/ nijn että he tulewat nijncuin waate.
Job 38:15 Ja jumalattomilda otetan pois heidän walkeudens/ ja ylpeitten käsiwarsi ricotan.
Job 38:16 Oletcos tullut meren pohjaan/ ja waeldanut sywyden jälkiä.
Job 38:17 Ongo cuoleman owet coscan auwennet etees/ eli oletcos nähnyt pimeyden owet?
Job 38:18 Oletcos ymmärtänyt cuinga lewiä maa on?
Job 38:19 Annas cuulla/ tiedätkös caicki nämät? cuca on sinne tie cusa walkeus asu? ja cuca on pimeyden sia?
Job 38:20 Ettäs saattaisit hänen rajoillens/ ja osaisit polgut heidän huonesens.
Job 38:21 Tiesitkös coscas syndywä olit/ ja cuinga paljo sinulla päiwiä olis?
Job 38:22 Oletcos siellä ollut custa lumi tule/ eli oletcos nähnyt custa raket tulewat?
Job 38:23 Jotca minä olen tallella pitänyt murhepäiwän asti/ sodan ja tappeluxen päiwän asti.
Job 38:24 Cunga polgun cautta walkeus hajotta hänens/ ja itätuuli tuule maan päälle.
Job 38:25 Cuca on sadecuurolle jacanut juoxuns/ ja pitkäisen walkialle ja jylinälle hänen tiens?
Job 38:26 Nijn että se sata sengin maan päälle/ josa ei ketän ole/ corwesa/ josa ei yhtän ihmist ole.
Job 38:27 Että se täytäis erämaan ja corwen/ ja saattais ruohot wihottoman.
Job 38:28 Cuca on saten Isä? cuca on synnyttänyt casten pisarat?
Job 38:29 Kenen cohdusta jää on tullut? ja cuca on härmän synnyttänyt taiwan alla?
Job 38:30 Että wesi on peitos nijncuin kiwi/ ja sywydet pysywät ylhällä.
Job 38:31 Taidatcos sito seolaisen sitet/ eli päästä Orionin siten?
Job 38:32 Taidatcos tuoda cointähdet edes aicanans/ eli otawan taiwast lastens päälle.
Job 38:33 Tiedätkös cuinga taiwas hallitan/ eli taidatcos hänen hallituxens toimitta maan päällä?
Job 38:34 Taidatcos jylinä wiedä ylös pilwijn/ eli peittäkö sinua weden paljous?
Job 38:35 Taidatcos lähettä pitkäisen leimauxet matcan menemän/ ja sanoman: täsä me olemma?
Job 38:36 Cuca on asettanut taidon salaisuteen? cuca on ajatuxille andanut toimen? cuca on nijn taitawa/ että hän pilwet luke taita?
Job 38:37 Cuca taita tukita wesitydyt taiwasa. Cosca tomu castu ja juoxe yhten/ ja cockaret ryhtywät toinen toiseens.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
tässä se vastaus tulee taivaan siä on aina looginen. Niin miksi itse et ole kun kerran muslimit seuraa niin tarkasti kaikkea lukemaansa niin te ette noudatakkaan enään taivaan isän sanomaa niinkuin väiititte että teksti raamatussa on taivaasta mitä se ei siis olekkaan . Noh matkaa on jäljellä viellä. katos niin se menee että toista ei voi syyttää jos itse tekee samaa sittenkun on aikuinen niin ymmärtää loogisuuden ja sen että asia ei voi muuttua lennosta . että kun väittää että toiset seuraa orjallisesti koraania niin itse sitten ottaa ne rusiant pullasta tyylillä ja uskoo että toinen ei tee samaa siinä se kirkkouskovaisuus näköjään on. sellasta juupas eipäs jankkausta ja aina ne sopivat lauseet poimii. sittenkun tuntee painetta toisen kysymykseen jätetään vastaamatta kun se ei matsaakkaan sen todellisuuden kanssa eli kokee painetta silloin yleensä elää valheessa?.
Jaakko Hämeen-Anttila kertoi kerran hesarissa, et ne neitsyet, mitä jossakin uskonnossa pidetään erityisessä arvossa, olisivat käännös/ymmärrysvirhe rusinoista! Löytääkö joku sen? Mulla se artikkeli on tallessa, muuta en viitsi etsiä.
Tiedätkö, onko kirkontorneja käytetty kyyhkysten pysähdyspaikkoina koskaan? Niissähän on uein sellaisia tikkuja, joihin olis linnun helppo istahtaa - tai kuvittelen niin.

No, tämä taas liittyy säähän, minkä tietysti on siellä Kaksoisvirtojen maassa ollut erilainen, monessakin mielessä:
http://opinnot.internetix.fi/fi/muikku2materiaalit/peruskoulu/ge/ge3/2_suomen_luonnonolot_ja_maisemat_seka_niiden_synty/07?C:D=iFzi.iEAH&m:selres=iFzi.iEAH

Hengellisyys kumpuaa sisältä, eikä todellakaan ole jonkun rituaalin noudattamista - siis mun mielestä. Sori, jos tuntuu siltä, että menis sivuraiteille. Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat:)
 
vierailija
Paula, sulla on se oma tapa. Eli oli mikä tahansa aihe niin sulla on horsmat ja vuorovedet vedettävä kehiin.
Ne kun liittyvät kiinteästi siihen kaikkeen, mitä luonnonlaeiksi on kautta aikojen nimitetty. Mut onhan ne ukkosmyrskyt, tsunamit ja maanjäristykset tietenkin kamalan pelottavia asioita olleet aina. Jos sun mielestä eivät kuulu, en sille mitään voi. Saan toki ihmetellä, mistä moinen asenne ihmiselle syntynyt?
 
vierailija
Kovin on maalliset ajatukset sulla sitten. pitäisihän sun nyt jo tietää että raha ei luo muutakuin kateutta kurjuutta ja onnea vain vähälle. ja jos joku asia luo kurjuutta ihmislle on se silloin hänen tahtoaan vastaan ja tiiäkkö mitä mä piän mun sydämmen mieluummin kuin kaikki maailman rahat. Koska olen jo onnellinen enkä todellakaan halua sitä tuhota jonkun paska paperin takia. sydän on mulle se tärkein juttu maanpäällä ja pyrin elämään niin . asunto ruoka ja juoma kaikki muu on boonusta vaan tässä elämässä. katsos se ol ivain yksi esimerkki johon oli helppo tarttua entäs mitä mieltä mä tiesin mikä kuolevaa vaivas ja selvis ja tämänkin voi toinen ihminen todentaa. lääkärit ei tienny mä tiesin.
Ja tämä on nyt meidän todellisuus
http://www.migri.fi/medialle/tiedotteet/lehdistotiedotteet/lehdistotiedotteet/1/0/vastaanottokeskusten_terveyspalvelut_ostetaan_terveystalolta_ja_aavalta_37867
 
vierailija
Sori vaan mutta Jeesus itse sanoi olevansa ainut oikea tie. Lisäksi antoi lähetyskäskyn eli tehdä kaikki kansat (joissa on ennen ollut muita jumalia) Hänen opetuslapsikseen.

Älä sotke Jeesusta sun ideologiaasi, kiitos.
Lähetyskäsky on varmasti ymmärrätty väärin eikä sen pitänyt tarkoittaa yksistään ihmistä!
Mutta onhan niillä pelattu pitkään. Luonnossahan ei mikään otus ota enempää kuin tarvitsee ja siksi joukosta saattaa selvitä monikin hengissä - petohan ei pysty koko laumaa kerralla syömään! Pingviinien kohdalla on lämmitettävä toisiaan kovimmilla pakkasilla jne. Ihminen on ylentänyt itsensä kaiken yläpuolelle, vai mitä?
Tässä se yks ikivanha tarina.... oliko se linkki esimerkiksi jakamisesta, mikä on joskus selvästikin vaikea ymmärtää:
 
Tästä sen ymmärtää parhaiten, kun ei tarvi enää fraktuuraa osata lukea. Mieheni mummo vm1895 luki sellaista Kirjaa ja siinä sanat ovat tämän kanssa yhtenevät. Käännöksissä on tehty käsittämättömiä muunnelmia - siis väärennöksiä! Eihän tämäkään mitään alkuperäistekstiä ole, mutta kadonnutta taitaa olla:

Job 38:1 JA HERra wastais Hiobi tuulispäästä/ ja sanoi:
Job 38:2 Cuca on se joca taidosans nijn exy/ ja puhu nijn taitamattomast?
Job 38:3 Wyötä suoles nijncuin mies.
Job 38:4 Minä kysyn sinulle: opeta minua. Cusas silloin olit/ cosca minä maan perustin?
Job 38:5 Sanos minulle se/ oletcos nijn taitawa/ tiedätkös cuca hänen määräns asettanut on/ eli cuca on wetänyt oijennus nuoran hänen päällens?
Job 38:6 Eli mihingä owat hänen jalcans wajotetut/ ja cuca on hänen culmakiwens laskenut?
Job 38:7 Cosca amutähdet ynnä minua kijtit/ ja caicki Jumalan lapset riemuidzit.
Job 38:8 Cuca on lukinnut meren owinens/ cosca se ratkeis nijncuin äitin cohdusta?
Job 38:9 Cosca minä puetin sen pilwillä/ ja käärein syngeydellä nijncuin capaloilla?
Job 38:10 Cosca minä estin sen paisumisen käskylläni/ ja asetin sijhen teljet ja owen eteen.
Job 38:11 Tule tähän asti ja ei edemmä/ täsä pitä sinun ylimmät aldos asettuman.
Job 38:12 Oletcos eläisäs käskenyt amulle/ ja amuruscolle osottanut hänen sians?
Job 38:13 Käsittä maan äriä/ ja puhdista sijtä jumalattomat.
Job 38:14 Ja muutetan nijncuin sinetin sawi/ nijn että he tulewat nijncuin waate.
Job 38:15 Ja jumalattomilda otetan pois heidän walkeudens/ ja ylpeitten käsiwarsi ricotan.
Job 38:16 Oletcos tullut meren pohjaan/ ja waeldanut sywyden jälkiä.
Job 38:17 Ongo cuoleman owet coscan auwennet etees/ eli oletcos nähnyt pimeyden owet?
Job 38:18 Oletcos ymmärtänyt cuinga lewiä maa on?
Job 38:19 Annas cuulla/ tiedätkös caicki nämät? cuca on sinne tie cusa walkeus asu? ja cuca on pimeyden sia?
Job 38:20 Ettäs saattaisit hänen rajoillens/ ja osaisit polgut heidän huonesens.
Job 38:21 Tiesitkös coscas syndywä olit/ ja cuinga paljo sinulla päiwiä olis?
Job 38:22 Oletcos siellä ollut custa lumi tule/ eli oletcos nähnyt custa raket tulewat?
Job 38:23 Jotca minä olen tallella pitänyt murhepäiwän asti/ sodan ja tappeluxen päiwän asti.
Job 38:24 Cunga polgun cautta walkeus hajotta hänens/ ja itätuuli tuule maan päälle.
Job 38:25 Cuca on sadecuurolle jacanut juoxuns/ ja pitkäisen walkialle ja jylinälle hänen tiens?
Job 38:26 Nijn että se sata sengin maan päälle/ josa ei ketän ole/ corwesa/ josa ei yhtän ihmist ole.
Job 38:27 Että se täytäis erämaan ja corwen/ ja saattais ruohot wihottoman.
Job 38:28 Cuca on saten Isä? cuca on synnyttänyt casten pisarat?
Job 38:29 Kenen cohdusta jää on tullut? ja cuca on härmän synnyttänyt taiwan alla?
Job 38:30 Että wesi on peitos nijncuin kiwi/ ja sywydet pysywät ylhällä.
Job 38:31 Taidatcos sito seolaisen sitet/ eli päästä Orionin siten?
Job 38:32 Taidatcos tuoda cointähdet edes aicanans/ eli otawan taiwast lastens päälle.
Job 38:33 Tiedätkös cuinga taiwas hallitan/ eli taidatcos hänen hallituxens toimitta maan päällä?
Job 38:34 Taidatcos jylinä wiedä ylös pilwijn/ eli peittäkö sinua weden paljous?
Job 38:35 Taidatcos lähettä pitkäisen leimauxet matcan menemän/ ja sanoman: täsä me olemma?
Job 38:36 Cuca on asettanut taidon salaisuteen? cuca on ajatuxille andanut toimen? cuca on nijn taitawa/ että hän pilwet luke taita?
Job 38:37 Cuca taita tukita wesitydyt taiwasa. Cosca tomu castu ja juoxe yhten/ ja cockaret ryhtywät toinen toiseens.
Hieno homma. Mutta mikset lue Raamatun alkuperäistekstejä, hepreaa, arameaa jne?
 
9mmmm
Sori vaan mutta Jeesus itse sanoi olevansa ainut oikea tie. Lisäksi antoi lähetyskäskyn eli tehdä kaikki kansat (joissa on ennen ollut muita jumalia) Hänen opetuslapsikseen.

Älä sotke Jeesusta sun ideologiaasi, kiitos.
Kato taas ristiriitasta tää puhe :) ekaksi kaikkien pitää tulla ja yhdistyä yhdeksi . sitten jo seuraavassa lauseessa elä sotke häntä tähän. ei siinä mua taas ärsyttää et teet taivaan isästä ja jeesuskesta niin epäloogisia jatkuvasti et elä viitti tehdä heitä tyhmiksi kiitos .
 

Yhteistyössä