Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
9mmmm
Rikaskin voi olla köyhä.
Voisitko laittaa ihan parilla järkevällä lauseella sen, mitkä oli ihan se alkuperäinen pointti?
saat "profetioita", eli tuot esiin omaa ihmeellisyyttäsi syyttäen samalla raamatun profetioita hölynpölyksi.
ööh tas joku lukee mua omalal tavallaan. Niin hengeltään köyhä tai miten sen ottaa. mutta ei se raha tuomitään maanpäälle vai kerro joku juttu mitä ei voisi tehdä ilman rahaa? sen verta sanoisin tohon juttuun että missä oo nsanonu profetovani? ja väittänyt muita totaalisen vääriksi. normaaliin elämään kuuluu kyseenalaistaminen ei siinä ole mitään väärää. Lisäisin viellä tähän loppuun se että toin tä en aluksi kaikki tunteeni tiedostamatta. sain tänään sen että tää aihe pitää viellä tuoda tänne ja kirjottaa mitä ajatuksia mulle on tullut tässä. en o oväittäny mua sen ihmeellisemmäksi kuin muut mutta saatte lukea mua niinkuin huvittaa yhtään järkevää lausetta en muuten huomannu tossa ylhäällä ku se oli puhtaasti omaa tulkintaasi ei minun.
 
Tota... lapsi on lapsi. Lapsi ei ole "tasavertainen" päättämään kaikista omista asioistaan.

Äitinä se on sun velvollisuutesi sanoa, että aamupalaksi on puuroa, lounaaksi nakkisoppaa, tän päivän pleikkatunnit on täynnä ja karkkipäivä on vasta lauantaina.

Dementoituneen/päihtyneen/lapsen/whatever hyväksikäyttö on hyväksikäyttöä.

Ton toteamiseksi ei tartte lukea raamattua eikä koraania.
Et saanut mun pointista kiinni. Jos ajateltaisiin kuten pedarit, niin onko seksin kieltämisessä lapsilta järkisyitä?
Jos seksissä tehdään hyvää toiselle, niin miksi se on kielletty lapsilta? Hyvä olo, rentoutuminen, läheisyys.

Jos äiti/isä saa hieroa lapsen niskoja ja päinvastoin, niin miksei peppua?

Juu, ällöttävää enkä jaksa jankuttaa.
 
...ja kohta joku harmaa tulee väittämään mua patologis-kieroutuneeksi salapedariksi kun jatkan jankuttamista.

Ei, vaan kyseenalaistan vaan 9mm:n "vapaata" ajattelua, seksi ei ole käynyt tänään mielessäkään muutoin eikä pedaria saa minusta tekemälläkään.
 
9mmmm
niin tähän loppuun kuten jo sanoin että itse olen itseäni vastaan tapellut tässä viimekuukausina ja ne äänet o nsilloin voimistuneet .Nytkun hyväksyin asian pitkän paini matsin jälkeen mulla on täydellinen rauha joka kyllä kiukustuu mut nyt on helppo olla ja tehä sitä mitä pitääkin. Mä oon iloinen kertaa 1000 jos tiedätte millainen olen iloinen niin eilen vaan tanssin kaupassakin jo pakko oli hyväksyy ittensä ja kuka on. Nyt mun ei siitäkään enään tartte itteni kaa jankata ja mä otan kaikki henkiset jutut ja maalliset jutut hyvänä vastaa en kuitenkaan sinisilmäisenä mutta alku alkaa minun puolestani aina hyvänä
 
niin tähän loppuun kuten jo sanoin että itse olen itseäni vastaan tapellut tässä viimekuukausina ja ne äänet o nsilloin voimistuneet .Nytkun hyväksyin asian pitkän paini matsin jälkeen mulla on täydellinen rauha joka kyllä kiukustuu mut nyt on helppo olla ja tehä sitä mitä pitääkin. Mä oon iloinen kertaa 1000 jos tiedätte millainen olen iloinen niin eilen vaan tanssin kaupassakin jo pakko oli hyväksyy ittensä ja kuka on. Nyt mun ei siitäkään enään tartte itteni kaa jankata ja mä otan kaikki henkiset jutut ja maalliset jutut hyvänä vastaa en kuitenkaan sinisilmäisenä mutta alku alkaa minun puolestani aina hyvänä
(n) :confused:
 
vierailija
Mutta etkö voisi lotota jonkun köyhän hyväksi? Niitä Suomessa on ja paljon.
Raha on asiana neutraali, rahaa tarvitaan, vaikka siihen ei saa sydäntä kiinnittää. Mä esim. rukoilen että mulla olisi rahaa auttaa muita.
En puhu menestymisestä, mutta jokapäiväisestä pärjäämisestä.
Sun rukous on kuultu, luulisin:
https://www.terveystalo.com/fi/Ajankohtaista/Uutiset/Terveystalo-siirtyy-EQTn-ja-suomalaisten-sijoittajien-omistukseen/
 
9mmmm
...ja kohta joku harmaa tulee väittämään mua patologis-kieroutuneeksi salapedariksi kun jatkan jankuttamista.

Ei, vaan kyseenalaistan vaan 9mm:n "vapaata" ajattelua, seksi ei ole käynyt tänään mielessäkään muutoin eikä pedaria saa minusta tekemälläkään.
No mikä siinä oli viellä vaikeutta? jos toisen minäkuva tuhoutuu tai vahinGoittuu toisen takia se joka vahingoittaa tekee silloin väärin. Kyl mä sanijjasin et koitat nähdä bedofiilin näkökulmaa mutta unohdit että siinä tapuksessa kun pedo ja lapsi kohtaa kummatkin kulmat on otettava huomioon ja se kääntyy aina heikomman eduksi. taivaan isä on aina kärsivien puolella? vai väitäkkö että pahantekijöiden? koska se joka lasta halajaa on mieleltään epäterve ja hänet on silloin saatettava hoitoon.
 
vierailija
Mikset laita rahojasi ravipeleihin ja vedonlyöntiin jos tiedät urheilutuloksia etukäteen? Sähän olisit miljunääri.

Ja juu, mulla on kanssa vaisto, monilla on. Mä tiesin esmes että Mika Myllylä voittaa Ramsaussa. Mutta mitä tein sillä tiedolla? En mitään, lisäksi Myllylä käytti dopingia.

Mä en noteeraa vaiston/etiäisen/ennaltatietämisen tuomia juttuja kovin korkealle, ne on semmoista pientä näpertelyä, Jeesus on suurempi. Ok silloin niistä on hyötyä jos ne varoittaa esim. ukkosenilmalla menemästä tietyn puun alle johon salama iskee, mutta muuten ne on aika mitättömiä juttuja.
En tarkoittanut mitätöidä sun kokemuksiasi, mutta näin olen rehellisesti kokenut jo vuosia.
https://www.terveystalo.com/fi/Ajankohtaista/Uutiset/Matti-Rihko-nimitetty-Terveystalon-hallitukseen-/
 
No mikä siinä oli viellä vaikeutta? jos toisen minäkuva tuhoutuu tai vahinGoittuu toisen takia se joka vahingoittaa tekee silloin väärin. Kyl mä sanijjasin et koitat nähdä bedofiilin näkökulmaa mutta unohdit että siinä tapuksessa kun pedo ja lapsi kohtaa kummatkin kulmat on otettava huomioon ja se kääntyy aina heikomman eduksi. taivaan isä on aina kärsivien puolella? vai väitäkkö että pahantekijöiden? koska se joka lasta halajaa on mieleltään epäterve ja hänet on silloin saatettava hoitoon.
Mitäs jos pedarit iskostaa lasten minäkuvaan sen asian että seksi kuuluu normaaliin lapsuuteen ja naapurin Virtaset tekee samoin?

Sit vielä joku vihreiden vaaliehdokas johonkin paneelikeskusteluun lässyttämään ne lauseet oikeaan ja kauniiseen sanamuotoon, esim.
"se on osa lapsen normaalia kehoon tutustumista tutussa ympäristössä"
"se edesauttaa lapsen voimavarojen kohdentamista suotuisalla tavalla"
"lisäksi pitäisin ensiarvoisen tärkeänä sen että lapsi voi kokea lohtua elämän stressaavissa tilanteissa"
:sick:
 
9mmmm
ja aiiniin se lapsen bleikkarin kieltäminen taas on kasvattavaa ja tulevaisuutta ajatellen hyvää vaikka ei siltä sillä hetkellä tuntuisikaan siksi se teoria pedofiilaista ei toimi kun lopputulos o ntoisen kannalta negatiivinen.
 
9mmmm
Mitäs jos pedarit iskostaa lasten minäkuvaan sen asian että seksi kuuluu normaaliin lapsuuteen ja naapurin Virtaset tekee samoin?

Sit vielä joku vihreiden vaaliehdokas johonkin paneelikeskusteluun lässyttämään ne lauseet oikeaan ja kauniiseen sanamuotoon, esim.
"se on osa lapsen normaalia kehoon tutustumista tutussa ympäristössä"
"se edesauttaa lapsen voimavarojen kohdentamista suotuisalla tavalla"
UAAAK!
silloinahn se on toisen minäkuvan muokkaamista? joka estää taas lapsen aidonminäkuvan syntymistä ja on sen toisen minää joka sotkee lapsen mieltä ja vie väärälle polulle jokainen on uniikki oma yksilönsä. Hyvä vanhempi taas tukee sitä. tietyillä rajoilla ja lisää sit'ä kasvun myötä. mut nyt mä meen
 
9mmmm
Kulttuurisi vaikuttama mielipide.
Niin koska se on puhdas fakta että ne jotka ovat kokeneet lapsena hyväksi käyttöä ovat yleensä monionglmaisia aikuisena . niin siihen on silloin helppo yhtyä että pedofiilia ei lisää mailmaan hyvää vaan pahaa ja silloin se de facto on taivaan isän silmissä väärin ja heidän sukunsa sammuu ja sielut tuhoutuu. se että on ateisti taas ei ole pahaa ja on vapaata tahtoa joka on sen ihmsien hyvää ja kun ihminen tunteee itsensä hyväksi harvemmin haluaa pahaa?
 
vierailija
Sori, jos meni sivuraiteille hieno keskustelu, mutta ilman tiettyä logiikkaa tämä ei voi olla mahdollista ja ilman tiettyä uskontoa ei näin massiivisena ainakaan:

-Soijan maahantuonti olisi pitänyt jo aikoja sitten kieltää! Tajuattehan, että just tämän takia meiltä loppuu pian oikea ruoka. Matti Rihkolla täytyy olla tuossakin jotain osuutta, vai miten ei olisi? Oriolassa ainakin on ollut!Koulutuslahjakortti ---mitä se sitten on?

Heinäkuussa 2015 uutisoitiin:

"Rehuteollisuus pyrkii eroon isosta korvausvastuustaan rehun laatuongelmissa. Valtaosa kuluista yritetään sysätä muualle rehuketjuun, käytännössä maatiloille.

Maa- ja metsätalousministeriön työryhmä selvittää vaihtoehtoja käytössä olevalle ankaran vastuun periaatteelle.

Tilojen kannalta rajuin vaihtoehto olisi lakipykälästä luopuminen. Rehuyhtiön korvausvelvollisuus salmonellatapauksessa rajautuisi tällöin suoriin vahinkoihin eli pilaantuneeseen rehuun.

"Rehun arvo voisi olla 2 000 euroa, tilan maksettavaksi jäävän saneerauksen hinta jopa satakertainen", MTK:n lakimies Marica Twerin toteaa.

Salmonellasaneeraukseen kuusi vuotta sitten joutuneen tilan emäntä Sirpa Pietilä on aikeista kauhuissaan. "Olisimme menettäneet tilan, jos rehutehdas ei olisi korvannut vahinkoja."

MTK vastustaa ankaran vastuun lieventämistä tai siitä luopumista. Maatalousvaliokunnan puheenjohtaja Jari Leppä (kesk.) pitää nykymallia hyvänä.
-Terhi Torikka M.T.-
 
Mutta asiaan...

En siis 9mm ilkeyttäni teilannut sun kokemuksiasi yliluonnollisesta. Monille jotkut pienetkin jutut tuonpuoleisesta tuntuu arvokkailta, varsinkin jos on pitkään etsinyt Jumalaa ja elämän tarkoitusta (siis puhun yleisesti nyt ihmisistä, en susta). Moni haluaa vaalia niitä kokemuksia ja pitää niitä tärkeinä.

En halua ylentää itseäni koska olen kristitty. Mutta kun vuosien varrella ollut tuota etiäistä ja vaistoa (sen sijaan tavallinen näppituntuma eli intuitio on jees, se tulee ihan kokemuksen myötä ja psyykestä käsin), tärinää ja värinää, niin kaikki ei ole Jumalasta.

Joku näkee puolisonsa pihalla ennen kuin tämä edes tulee pihaan, jollakulla toisella kello pysähtyy samaan aikaan kun läheinen kuolee jne.
Ne on semmoista...pientä, hyödytöntä näperrystä. Niistä ei ole hyötyä.
Ne on kuin jonkun hiirilauman kuhinaa kellarissa, kunnes isäntä eli Jumala tulee paikalle ja hiiret kaikkoavat.

Jumalan puhe on suurempaa ja selkeää. Jeesuksen edessä henkivallat eivät kestä, silloin häviää etiäiset, tavaroiden tippumiset, ufojen/astraalihahmojen vierailut, kellon oikuttelut, jne.
 

Yhteistyössä