Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
9mmmm
Echo ei kannata. Ei mitään rakentavaa keskustelua tuommoisten väittelijöiden kanssa saa aikaan. Itseään viisaaksi kehuessaan on tyhmäksi tullut. Liikkuu jossain ufomaailman galaksisfääreissä sateenkaaren päässä, äitimaan ja isänsä kanssa, joka on kaikkea muuta kuin universumin luoja.
Missähän mä iteäni viisaaksi oon väittänyt . kerroin vain sen minkä kuulin. itse taas en saannut vastauksia muutenkuin raamatun jakeilla jotka ovat saannet samanmoisia ääniä päähänsä he eivät oel psykoosipotilaita vai minä olen niin onha nsiinä loogisuudessa aukko. Mut nyt mä meen muihin aiheisiin. tää oli ittelle tärekä tuoda esille ja nyt oon valmis. rauha matkalle. ainiin ps ainoo jotka täällä o syyttänyt muita hunommaksi on olleet juurikin pelkkää raamattua lukevat. niin ymmärtäväisiä toisia kohtaan että oikeen naurattaa.
 
No jos sun lapses saa loppu elämän traumat siitä että ei saa pelata pleikkaa niin anna sitten pelata. Jos hänen elämän polkunsa on pelata vain pleikkaa niin pelatkoon mitä epäilen. tietenkin tuo suhde on erillainen ja lapselle on hyvä opetta muutakin jos olet aidosti läsnä niin ei se lapsi halua pelata pleikkaa vaan olal rakastamiensa ihmsiten lähellä. mutta se auokko on siinä jos kuvittelet kolmevuotiaan jo tietävän seksistä . koska esim mäkin aikuisena nyt tiedän että suurin osa naisista ei oo mua varten ja siinä pitää olla aitoa tunnetta niin silloin se seksikin maistuu vitusti paremmalle jos on sitä rakkautta. lihallinen tyydytys on ihan oikein . Mutta mun mielsstä se pitää tulla tunteen kautta joka kehittyy vasta vanhemalla iällä. Ku jos joskus ootte pannu jonkun kanssa ja ei tunnetta niin on se tuntunu enemmän käteenvedolta. mut nyt loppuu akku :) ah taas meni kaikki matsit muuten oiken.
Mikset laita rahojasi ravipeleihin ja vedonlyöntiin jos tiedät urheilutuloksia etukäteen? Sähän olisit miljunääri.

Ja juu, mulla on kanssa vaisto, monilla on. Mä tiesin esmes että Mika Myllylä voittaa Ramsaussa. Mutta mitä tein sillä tiedolla? En mitään, lisäksi Myllylä käytti dopingia.

Mä en noteeraa vaiston/etiäisen/ennaltatietämisen tuomia juttuja kovin korkealle, ne on semmoista pientä näpertelyä, Jeesus on suurempi. Ok silloin niistä on hyötyä jos ne varoittaa esim. ukkosenilmalla menemästä tietyn puun alle johon salama iskee, mutta muuten ne on aika mitättömiä juttuja.
En tarkoittanut mitätöidä sun kokemuksiasi, mutta näin olen rehellisesti kokenut jo vuosia.
 
9mmmm
Isästä perkeleestä koko huuhaa, itämaista sontaa sekoitettuna koko maailmaa halaavaan suureen rakkauteen, joka kumma kyllä kaikkoaa, kun joku kirjoittaa tämän ääniä kuulevan "ajatusten" vastaisesti. Että se siitä ihanasta maailmaa syleilevästä rakkaudesta.
sitten toki näytä viesti jossa kaikki on kaikonut kun joku on ollut erimieltä. Mä en oo nähny kyl mitään sellasta tässäkään keskutelussa. vai onko se nyt nähtävä niinettä joku haluaa turhaan kilpailla. koittakaa nyt lampaat joskus ymmärtää mitä se vapaa mielipiteen vaihto tarkottaa . ei siitä pidä hermostua mä en ainakaan. okei jos menee itellä jankuttamiseks iin sitten tietty pikkasen :)
 
9mmmm
Mikset laita rahojasi ravipeleihin ja vedonlyöntiin jos tiedät urheilutuloksia etukäteen? Sähän olisit miljunääri.

Ja juu, mulla on kanssa vaisto, monilla on. Mä tiesin esmes että Mika Myllylä voittaa Ramsaussa. Mutta mitä tein sillä tiedolla? En mitään, lisäksi Myllylä käytti dopingia.

Mä en noteeraa vaiston/etiäisen/ennaltatietämisen tuomia juttuja kovin korkealle, ne on semmoista pientä näpertelyä, Jeesus on suurempi. Ok silloin niistä on hyötyä jos ne varoittaa esim. ukkosenilmalla menemästä tietyn puun alle johon salama iskee, mutta muuten ne on aika mitättömiä juttuja.
En tarkoittanut mitätöidä sun kokemuksiasi, mutta näin olen rehellisesti kokenut jo vuosia.
Kovin on maalliset ajatukset sulla sitten. pitäisihän sun nyt jo tietää että raha ei luo muutakuin kateutta kurjuutta ja onnea vain vähälle. ja jos joku asia luo kurjuutta ihmislle on se silloin hänen tahtoaan vastaan ja tiiäkkö mitä mä piän mun sydämmen mieluummin kuin kaikki maailman rahat. Koska olen jo onnellinen enkä todellakaan halua sitä tuhota jonkun paska paperin takia. sydän on mulle se tärkein juttu maanpäällä ja pyrin elämään niin . asunto ruoka ja juoma kaikki muu on boonusta vaan tässä elämässä. katsos se ol ivain yksi esimerkki johon oli helppo tarttua entäs mitä mieltä mä tiesin mikä kuolevaa vaivas ja selvis ja tämänkin voi toinen ihminen todentaa. lääkärit ei tienny mä tiesin.
 
vierailija
"Kuultuaan, että harva piispa tai ylipappi y m m ä r s i tarpeeksi matematiikkaa ja ajanlaskua pystyäkseen tekemään p ä t e v i ä laskelmia pääsiäispyhistä tai pitämään yllä kristillistä kalenteria, hän vaati tiukasti alamaisiaan myös opettelemaan ja opettamaan computusta.

"Jumalan alttarin palvelijat kootkoot ja ottakoot huostaansa lapsia, jotta lukeville pojille syntyy kouluja", Kaarle Suuri käski vuoden 789 ediktissä.

"Oppikoot he psalmeja, nuotteja, lauluja, computusta ja kielioppia jokaisessa luostarissa ja piispantalossa".

Jokainen on varmaan huomannut säätiedotuksissa, että ne rintamat noudattavat fibonacci-muotoa, mutta eihän sellaista ole jossain Kaksoisvirtojen maassa voinut nähdä ajanlasun alussakaan, paisi jos osasi tulkita luonnossa ilmeneviä asioita? Kastepiste on yksi niistä, eikö? Maanjäristyksiä varmaan olisi haluttu ennustaa...tässä tämänhetkiset.

"Koska Britannian pohjoisosissa on paljon vähemmän aurinkoa kuin Välimerellä ja jopa parhaiden aurinkokellojen varjot ovat epätarkat ja epämääräiset monta kuukautta vuodessa,Beda etsi luonnosta muita aikamerkkejä ja keksi vuoroveden. Pitkillä kävelyilläänNorthumbrian hiekkaisilla ja kivisillä rannoilla hän näyttää pitäneen tieteellisen tarkasti silmällä valtameren vuoksea ja luodetta. Loppulta hän oivalsi, miten vuoroveden avulla voi mitata kuun vaiheita ja kiertorataa. Niistä hän kehitti kaavan, jolla voi laskea Kuun tietyn vaiheen eläinradan merkin." - Kirjasta Kalenteri, Dawid Ewing Duncan -

Samassa kirjassa:

"Ensimmäinen virhe tuli pian Caesarin kuoltua 44eKr, kun papisto alkoi laskea karkausvuosia joka kolmas vuosi eikä joka neljäs..."



"Now this computation of Easter, which we set forth to you to be followed, is contained in a cycle of nineteen years, which began long since to be observed in the Church, to wit, even in the time of the Apostles, especially at Rome and in Egypt, as has been said above.

But by the industry of Eusebius, who took his surname from the blessed martyr Pamphilus, it was reduced to a plainer system; insomuch that what till then used to be enjoined every year throughout all the Churches by the Bishop of Alexandria, might, from that time forward, be most easily known by all men, the occurrence of the fourteenth moon being regularly set forth in its course.This Paschal computation, Theophilus, Bishop of Alexandria, made for the Emperor Theodosius, for a hundred years to come.

Cyril also, his successor, comprised a series of ninety-five years in five cycles of nineteen years.

After whom, Dionysius Exiguus added as many more, in order, after the same manner, reaching down to our own time." - lisää -

Kalastajat tuntevat ottiajat ---tai ainakin kannattaisi perehtyä niihin!

ISÄ on ymärretty aina sellaisena, mille ei mitään mahda, joten se on hyväkin vertauskuva ja siinä tapauksessa se tarkoittaa luonnonlakeja, vaikka ihminen ei niistä mitään ymmärtäisi - eikä aina edes halua ymmrtää;-)
 
vierailija
sitten toki näytä viesti jossa kaikki on kaikonut kun joku on ollut erimieltä. Mä en oo nähny kyl mitään sellasta tässäkään keskutelussa. vai onko se nyt nähtävä niinettä joku haluaa turhaan kilpailla. koittakaa nyt lampaat joskus ymmärtää mitä se vapaa mielipiteen vaihto tarkottaa . ei siitä pidä hermostua mä en ainakaan. okei jos menee itellä jankuttamiseks iin sitten tietty pikkasen :)
Mistähän kilpailusta on kyse? Mistä päättelet mikä mielipide on oikea? Miten sinun mielipiteesi on painoarvoltaa suurempi ja oikeampi kuin toisen? Miksi mielipide ei voi nojautua esimerkiksi raamattuun, jos tuntee sen olevan omassa elämässään tottA? Onko mielipide aina väärä, jos se on samanlainen kuin jonkun toisen mielipide? Onko kaksi samaa mieltä olevaa ristiriidassa, koska ei voi olla samaa mieltä, vaan on perusteltava oma mielipiteensä eri tavalla kuin toinen, koska muuten on kopioinut sen toiselta? Miksi sinä jankutat? Miksi sinä et anna muiden olla eri mieltä kuin sinä? Miksi olet olemassa? Oletko jo lotonnut?
 
9mmmm
Kovin on maalliset ajatukset sulla sitten. pitäisihän sun nyt jo tietää että raha ei luo muutakuin kateutta kurjuutta ja onnea vain vähälle. ja jos joku asia luo kurjuutta ihmislle on se silloin hänen tahtoaan vastaan ja tiiäkkö mitä mä piän mun sydämmen mieluummin kuin kaikki maailman rahat. Koska olen jo onnellinen enkä todellakaan halua sitä tuhota jonkun paska paperin takia. sydän on mulle se tärkein juttu maanpäällä ja pyrin elämään niin . asunto ruoka ja juoma kaikki muu on boonusta vaan tässä elämässä. katsos se ol ivain yksi esimerkki johon oli helppo tarttua entäs mitä mieltä mä tiesin mikä kuolevaa vaivas ja selvis ja tämänkin voi toinen ihminen todentaa. lääkärit ei tienny mä tiesin.
tai se kun lääkärit oli jo toennut mitään ei ole tehtävissä ja valmisteleet häntä kuolemaan. mä toivoin kaiken että selviäisi mahdottomassa tilanteessa ja tänään hän on elossa eikä ole sairautta. tämänkin pystyy todentamaan
 
vierailija
CAikilla on heidän aicans/ ja caikilla mitä taiwan alla aljetan/ on heidän hetkens.

Aica on Syndyä/ Cuolla/ Istutta/ Repiä ylös istutettua.

Tappa/ Paranda/ Cukista/ Raketa.

Itke/ Naura/ Walitta/ Hypätä.

Heitellä kiwiä/ coota/ Halata/ ja lacata halamast.

Edziä/ cadotta/ Pitä/ poisheittä.

Rewäistä/ paicata/ Wai olla/ puhua.

Racasta/ wihata/ Sotia/ rauha pitä.

Tehkän nijncuin hän tahto/ ei hän enä saa.

Sijtä minä näin sen waiwan/ jonga Jumala ihmiselle andanut oli/ heitä waiwataxens.

Waan hän teke caicki hywin oikialla ajalla/ ja anda heidän sydämens caiwata mitä mailmas tapahtu: sillä ei ihminen taida löytä sitä työtä jota Jumala teke/ ei alcua eikä loppua.
 
9mmmm
Mistähän kilpailusta on kyse? Mistä päättelet mikä mielipide on oikea? Miten sinun mielipiteesi on painoarvoltaa suurempi ja oikeampi kuin toisen? Miksi mielipide ei voi nojautua esimerkiksi raamattuun, jos tuntee sen olevan omassa elämässään tottA? Onko mielipide aina väärä, jos se on samanlainen kuin jonkun toisen mielipide? Onko kaksi samaa mieltä olevaa ristiriidassa, koska ei voi olla samaa mieltä, vaan on perusteltava oma mielipiteensä eri tavalla kuin toinen, koska muuten on kopioinut sen toiselta? Miksi sinä jankutat? Miksi sinä et anna muiden olla eri mieltä kuin sinä? Miksi olet olemassa? Oletko jo lotonnut?
Noh kun laitoit mun suuhun että olen väittänyt muiden olevan väärässä ja itse oikeassa . kunhan kyseenalaistin näitä juttuja jos pää ei kestä kyseenalaistamista silloinah njoku mättää. ei ole ristiriidassa. mutta kuitenkin vaikka olisitte samanmielisiä niin jollain erilailla perustelette kuitenkin sen juttunne jotain omaa . oonko väittänyt mielipidettä vääräksi?todellakin oma mielipiteensä on suotavaa perustella ?

koska jos mä oon kerran kuullu jonkun litania niin muistan sen siksi odotan aina sen toisen omaa mielipidettä silloin se tarinakin menee johonkin suuntaa. tietty jos haluaa linkeillä keskutella eikä muuta niin saahan niinkin keskustella. mä en vain pidä sitä keskuteluna . missä olen jankuttanut? toki koitan aina avata mieltäni helpommin ymmärettävksi siinä on se ero että yritän moni tyytyy siihen helppoon vastaukseen yrittämättä . eihän sitä sydäntää aina pysty muuttamaan sanoiksi mut kannattaa yrittää tai mulal se toimii muista en tiedä. keventyy aina kummasti kun itse funailee ja tuo niitä suht sekavinakin ulos. ainoo mitä sanoin kannattaa aina kyseenalaistaa niitä juttuja vaikka myös raamattuakin on sielläkin juttuja ei kaikki ole paskaa siinäkään kirjassa vaan hyviäkin viisauksia. Mut joo nyt mä meen ittekki jo sekas ehkä annan liian nopiasti vastauksia. Mut nälkä yllätti nyt ruuan laittoon
 
"Kuultuaan, että harva piispa tai ylipappi y m m ä r s i tarpeeksi matematiikkaa ja ajanlaskua pystyäkseen tekemään p ä t e v i ä laskelmia pääsiäispyhistä tai pitämään yllä kristillistä kalenteria, hän vaati tiukasti alamaisiaan myös opettelemaan ja opettamaan computusta.

"Jumalan alttarin palvelijat kootkoot ja ottakoot huostaansa lapsia, jotta lukeville pojille syntyy kouluja", Kaarle Suuri käski vuoden 789 ediktissä.

"Oppikoot he psalmeja, nuotteja, lauluja, computusta ja kielioppia jokaisessa luostarissa ja piispantalossa".

Jokainen on varmaan huomannut säätiedotuksissa, että ne rintamat noudattavat fibonacci-muotoa, mutta eihän sellaista ole jossain Kaksoisvirtojen maassa voinut nähdä ajanlasun alussakaan, paisi jos osasi tulkita luonnossa ilmeneviä asioita? Kastepiste on yksi niistä, eikö? Maanjäristyksiä varmaan olisi haluttu ennustaa...tässä tämänhetkiset.

"Koska Britannian pohjoisosissa on paljon vähemmän aurinkoa kuin Välimerellä ja jopa parhaiden aurinkokellojen varjot ovat epätarkat ja epämääräiset monta kuukautta vuodessa,Beda etsi luonnosta muita aikamerkkejä ja keksi vuoroveden. Pitkillä kävelyilläänNorthumbrian hiekkaisilla ja kivisillä rannoilla hän näyttää pitäneen tieteellisen tarkasti silmällä valtameren vuoksea ja luodetta. Loppulta hän oivalsi, miten vuoroveden avulla voi mitata kuun vaiheita ja kiertorataa. Niistä hän kehitti kaavan, jolla voi laskea Kuun tietyn vaiheen eläinradan merkin." - Kirjasta Kalenteri, Dawid Ewing Duncan -

Samassa kirjassa:

"Ensimmäinen virhe tuli pian Caesarin kuoltua 44eKr, kun papisto alkoi laskea karkausvuosia joka kolmas vuosi eikä joka neljäs..."



"Now this computation of Easter, which we set forth to you to be followed, is contained in a cycle of nineteen years, which began long since to be observed in the Church, to wit, even in the time of the Apostles, especially at Rome and in Egypt, as has been said above.

But by the industry of Eusebius, who took his surname from the blessed martyr Pamphilus, it was reduced to a plainer system; insomuch that what till then used to be enjoined every year throughout all the Churches by the Bishop of Alexandria, might, from that time forward, be most easily known by all men, the occurrence of the fourteenth moon being regularly set forth in its course.This Paschal computation, Theophilus, Bishop of Alexandria, made for the Emperor Theodosius, for a hundred years to come.

Cyril also, his successor, comprised a series of ninety-five years in five cycles of nineteen years.

After whom, Dionysius Exiguus added as many more, in order, after the same manner, reaching down to our own time." - lisää -

Kalastajat tuntevat ottiajat ---tai ainakin kannattaisi perehtyä niihin!

ISÄ on ymärretty aina sellaisena, mille ei mitään mahda, joten se on hyväkin vertauskuva ja siinä tapauksessa se tarkoittaa luonnonlakeja, vaikka ihminen ei niistä mitään ymmärtäisi - eikä aina edes halua ymmrtää;-)
Pitihän se arvata että vuorovedet tästä vielä puuttui.
 
Kovin on maalliset ajatukset sulla sitten. pitäisihän sun nyt jo tietää että raha ei luo muutakuin kateutta kurjuutta ja onnea vain vähälle. ja jos joku asia luo kurjuutta ihmislle on se silloin hänen tahtoaan vastaan ja tiiäkkö mitä mä piän mun sydämmen mieluummin kuin kaikki maailman rahat. Koska olen jo onnellinen enkä todellakaan halua sitä tuhota jonkun paska paperin takia. sydän on mulle se tärkein juttu maanpäällä ja pyrin elämään niin . asunto ruoka ja juoma kaikki muu on boonusta vaan tässä elämässä. katsos se ol ivain yksi esimerkki johon oli helppo tarttua entäs mitä mieltä mä tiesin mikä kuolevaa vaivas ja selvis ja tämänkin voi toinen ihminen todentaa. lääkärit ei tienny mä tiesin.
Mutta etkö voisi lotota jonkun köyhän hyväksi? Niitä Suomessa on ja paljon.
Raha on asiana neutraali, rahaa tarvitaan, vaikka siihen ei saa sydäntä kiinnittää. Mä esim. rukoilen että mulla olisi rahaa auttaa muita.
En puhu menestymisestä, mutta jokapäiväisestä pärjäämisestä.
 
vierailija
vierailija
ABC 1695 ja käännöstekstiä toisesta --joka on siis vielä aikaisemmin säilynyttä tekstiä-- Suurennan tarkoituksella ne sanat, mitkä kertoo ehkä vanhimmasta (tai elävästä) elävästä puusta tai liittyy jotenkin siihen. Jos kaikki puut kasvaa jättimäisiksi, tukehduttaa ne ennen pitkää toisensa?

Kirjavanhus vuodelta 1642 kertoo näin:

"Wesi teki hänen suurexi/

ja sywyys corkiaxi/

hänen wirtans käwit ymbäri hänen candoans/

ja hänen ojans caickein puiden tygö maalla.

Sentähden tuli hän muita puita corkiammaxi/

ja sai monda oxa ja pitkä warpua: sillä hänellä oli kyllä wettä/

idziäns lewittä.

Caicki taiwan linnut teit pesäns heidän oxijns/

ja caicki pedot kedolla pojeit hänen warpuens alla/

ja hänen warjons alla asuit caicki suuret Canssat.

Hänellä olit caunit ja pitkät oxat/

sillä hänen juurillans oli paljo wettä.

Ja ei yxikän Cedri ollut Jumalan krydimaas hänen wertans/

eikä Hongatcan ollet hänen oxijns werrattawat/

ei myös Castanea puut ollet mitän hänen oxains suhten/

ja/ei Jumalan krydimaas ollut yhtän puuta caunembata händä.

Minä olen sen caunixi tehnyt/

saaman nijn monda oxa/

että caicki ihanaiset puut Jumalan krydimaas cadetit händä.

Sentähden sano HERra näin: että hän nijn corkiaxi tullut on/

että hänen ladwans seisoi suurten ja corkiain paxuin oxain seas/...

...että hänen oxans wuorilla ja caikis laxois macaisit/

ja hänen oxans murtununna caikis maan ojis olisit.

Että caicki Canssat maan päällä/

hänen warjons täyty paeta/

ja sen jättä.

Ja caicki taiwan linnut hänen langenneilla cannoillans istuit/

ja caicki pedot kedolla nojaisit idzens hänen oxijns.

Ettei sillen yxikän puu weden tykönä isoi olis hänen corkeudestans/

että hänen ladwans seiso suurten paxuin oxain seas/

ja ettei yxikän puu weden tykönä tekis idzens suuremmaxi muita..."

Tuhatvuotinen valtakunta ja kaksi puuta ristikkäin - onhan nuo kasvurenkaat puista osattu laskea jo kauan sitten!

Onko kuu auringon edessä ollut aina se suurin suoja siementen itämiselle? Siis silloinhan on uudenkuun aika ja kasvit alkavat itää parhaiten, jos muut olosuhteet ovat suotuisat. Varsinkin silloin, kun kuu on lähellä maata uuden kuun aikaan, on suoja paras:)
 
9mmmm
Mutta etkö voisi lotota jonkun köyhän hyväksi? Niitä Suomessa on ja paljon.
Raha on asiana neutraali, rahaa tarvitaan, vaikka siihen ei saa sydäntä kiinnittää. Mä esim. rukoilen että mulla olisi rahaa auttaa muita.
En puhu menestymisestä, mutta jokapäiväisestä pärjäämisestä.
ööh mihin sitä rahaa tarvitaan? köyhyys loppuu sillä samalal hetkellä kun raha katoaa maailmasta sitä mä toivon ei tarvi iyks kerrallaa vaan kaikki samalla rysäyksellä. Kun on esim rahan himoa tarvii tappaa se ntakai toisia ympäri maailman. ruokaa on afrikkalaisilal pelloilla mutta sitä ei voi nostaa kun ei ole muka rahaa nostaa sitä vaikka sen työkoneen pystyy rakentamaan ilman rahaakin eikö ?niin raha ei ole koskaa neurtaali tai silloin kukaan ei murehtisi siitä ja jos suurin osa siitä murehtii niin raha siis hallitsee heidän elämäänsä. lisäsin tähän loppuu tossa parikuukautta sitten frendillä oli vuokrat rästissä silloin sain tehdä rahaa ja teinkin. Mutta jos ei lupaa tunnen painetta ja tekeväni väärin. mutta maailman pyörittämiseen ei tarvii rahaa mihinkään muutakuin roolileikkeihin jos joku tuntee tarvetta leikkiä monopoolia niin siihen se on esteettinen näky kyllä . Mutta niin kauan kun on rahaa on köyhyyttä
 
vierailija
Uskovaisista tulee ensin mieleen narkkari, joka on tehnyt "parannuksen", sitten vanki ja lopuksi vaikean sairauden selättänyt ihminen. Tämä ketju vahvistaa näkemystä entisestään.
 
vierailija
ööh mihin sitä rahaa tarvitaan? köyhyys loppuu sillä samalal hetkellä kun raha katoaa maailmasta sitä mä toivon ei tarvi iyks kerrallaa vaan kaikki samalla rysäyksellä. Kun on esim rahan himoa tarvii tappaa se ntakai toisia ympäri maailman. ruokaa on afrikkalaisilal pelloilla mutta sitä ei voi nostaa kun ei ole muka rahaa nostaa sitä vaikka sen työkoneen pystyy rakentamaan ilman rahaakin eikö ?niin raha ei ole koskaa neurtaali tai silloin kukaan ei murehtisi siitä ja jos suurin osa siitä murehtii niin raha siis hallitsee heidän elämäänsä. lisäsin tähän loppuu tossa parikuukautta sitten frendillä oli vuokrat rästissä silloin sain tehdä rahaa ja teinkin. Mutta jos ei lupaa tunnen painetta ja tekeväni väärin. mutta maailman pyörittämiseen ei tarvii rahaa mihinkään muutakuin roolileikkeihin jos joku tuntee tarvetta leikkiä monopoolia niin siihen se on esteettinen näky kyllä . Mutta niin kauan kun on rahaa on köyhyyttä
Rikaskin voi olla köyhä.
Voisitko laittaa ihan parilla järkevällä lauseella sen, mitkä oli ihan se alkuperäinen pointti?
saat "profetioita", eli tuot esiin omaa ihmeellisyyttäsi syyttäen samalla raamatun profetioita hölynpölyksi.
 
Mä rikon mun lapsen vapaata tahtoa vastaan joka kerta kun kiellän häneltä jotain hänelle mieluista.
Tota... lapsi on lapsi. Lapsi ei ole "tasavertainen" päättämään kaikista omista asioistaan.

Äitinä se on sun velvollisuutesi sanoa, että aamupalaksi on puuroa, lounaaksi nakkisoppaa, tän päivän pleikkatunnit on täynnä ja karkkipäivä on vasta lauantaina.

Dementoituneen/päihtyneen/lapsen/whatever hyväksikäyttö on hyväksikäyttöä.

Ton toteamiseksi ei tartte lukea raamattua eikä koraania.
 

Yhteistyössä