Älä menetä toivoa. Ei ole pco todellakaan lapsettomuustuomio. Mulla se todettiin viime keväänä, kun menkkoja ei vaan kuulunut pillerien lopettamisen jälkeen. Saatiin primolutilla käyntiin ja sen jälkeen kierto oli +40 päivää, kunnes tasoittui tuonne 35 päivään. Samalla tein myös pienen elämänmuutoksen ja aloitin vhh-ruokavalion pco:sta väitelleen gynen suosituksesta. Paino putosi 6-7kg (oli siis lievää ylipainoa ennen tuota), kierto tasoittui ja aloin ovuloimaan. Syyskuussa pamahdin paksuksi, kun meillä oli eka "virallinen" yrityskierto kierron tasoittuminen jälkeen. Toki sitä ennen oltiin jo "saa tulla jos on tullakseen" mentaliteetilla vuosi, kun pillerit lopetin. Mutta ei voinut tärpätä aiemmin noiden menkkahäiriöiden vuoksi. Plussakierrossa apuna myös greippimehu ja vitamiinit. Jos haluat aiheesta lisää vertaistukea ja vinkkejä, pistä vaikka yvNyt on mun aika kirjoitella. Oon seurannut sivusta tätä keskustelua jo 4kk:n ajan. Välillä itkien ja välillä nauraen.
Olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta jo puolitoista vuotta. Ikäkö painoo jo päälle? Olen 28 vuotias. Päätin vuoden yrittämisen jälkeen kääntyä lääkärin vastaanotolle. Minulla todetti pco eli monirakkulaiset munasarjat? Jos jokin voi niistä kertoo tarkemmin niin olen kiitollinen.
Kuukautiset ovat säännölliset 32-35pv. Ovulaatio tulee joskus ja jouluna eli ei joka kerta tapahdu. Minulle määrättiin clomifen kuuri ensin 1tabletti viidennestä kiertopäivästä yhdeksänteen kiertopäivään mutta ei tapahtunut mitään muutosta eli isoja follikkeleja ei tullut (hedelmöittyviä munasoluja). Sitten minulle viime kierrosta lähtien määrättiin sama mutta 2 tabl viitenä päivänä.
Nyt tänään testaan ovulaation, eilen se ei vielä ollut. Kp 19/32-35 nyt menossa. Toivotaan että ovulaatio näkyisi tänään. Peittoja ollaan joka toinen päivä heiluteltu Intoa riittää vaikka aina kun täti tulee kylään niin itku pärähtää.
Välillä epätoivo riipii niin pahasti päälle että tästä keskutelujutusta on ollut ainoa apu kun saa lukea muiden juttuja. Ehkä meillä vielä joskus tärppää ja saamme elämällemme uuden tarkoituksen. Viime kuussa testailin raskautta joka päivä viikko ovulaatiosta. Mutta täti kuitenkin saapui. Mutta nyt on uusi yrityskerta menossa.
Tsemiä kaikille muillekkin! Ja onnea ihan hirmuisesti plussanneille!