The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Ja pah, muka onnellista. :mad:
Ajokeli muuttuu erittäin huonoksi yöllä ja aamulla Varsinais-Suomen, Uudenmaan ja Kymenlaakson maakunnissa lumipyryn vuoksi.
Ajokeli muuttuu huonoksi yöllä ja aamulla maan keskiosassa sekä Kanta-Hämeen, Päijät-Hämeen ja Etelä-Karjalan maakunnissa lumisateen vuoksi.
Ällös öllös hapatus *halaaruttaan kaiken uhallakin* :)...hapatuksellisuuden kuvatus on meinaa nyt mun hallussa tällä kertaa, nih.

Ja anna toisen tuprautella lunta maahan :) - uus lumi, vanhan surma(y) eli kevättä kohti tässä kuitenki ollaan väistämättä menossa, jeeee :)!

Ja - toisenkin kerran:barefoot: - liikenteessä mennään kelin mukaan. Eli - maltti on valttia, varaa aikaa äläkä höyryä - jos tuli kiirus, niin ois pitäny jo eilen olla menossa. Mieluummin kaikessa rauhassa kuin ottanahka kurtturutuilla ja verenpaineet koholla - turvavälejä unohtamatta.

....ja viimostaan kotipihassa, tai minne nyt olitkaan matkalla mutta perillepäässeenä, on hyvä vaikka hetkeksi heittäytyä äksäilemään nutulleen siihen sataneeseen lumihankeen :) - kokeile vaikka, et taija kuitenkaan iletä ja uskaltaa ;)....lumienkuleiden tekeminen kummasti helpottaa <3, lumihiutaleiden metsästämisestä kielenpäälle - siitä hassuttelusta puhumattakaan :)...!
 
..tiistaita kukkutimuruset <3

Taustahörhöilyä...tai jotain..ulkona ja sisällä pomppimista ja ns. hanskojen etsimistä...on tää kyllä*huokaa*...

Aaltoilua. Kuin mut ois viskattu Lintsin vuoristorataan ja pjärzeeseen vielä jossain kohdassa sutastu pikaliimaa - että siinäpä nyt tässä kyydissä oot..

Työ tiiätte, että musiikki on mulle henkireikä - sitä pitää olla ja runsaasti, päivä ei oo mitään jos ei jostain tuutista kuulu...pahimmassa tapauksessa meikäläisenkin äänitorvesta...Mutta. Tästä on tullu semmonen...ensinnäkin vainooja:confused:..tai siis sattumaahan tää on ollut mutta aina kun oon laittanut missätahansa radion päälle, niin kyllä - bingo!

Eikä siinä - hieno, kaunis biisi <3...nyt vain turhan...herkistävä...mutta sekin vain on hyvästä :)

 
  • Tykkää
Reactions: -tibis
Ex- rouvakulta tosiaan saa mut nykyään hämmästelemään, että olinko oikeasti noin ajattelemattoman naisen kanssa kimpassa neljännesvuosisadan ja neljän lapsen ajan.

Viime vuonna huomasin, että rouva oli laittanut myyntiin mun kummilusikkani... tasan tarkkaan tietäen, että ne eivät voi olla hänen.
Nyt oli laittanut myyntiin avokelanauhurin... mulla ei nauhuria ole ikävä, mutta sen kelalla on meikäläisen musisointia noin vuodelta -80 enkä totisesti tahdo sen päätyvän ”vääriin käsiin”.
Rouvakulta ihan tasan tarkkaan tietää, että tuo nauhuri ei ole hänen eikä se voi olla kenenkään muun kuin minun. Mutta hän ei minulta kysy, että haenko pois vai saako hän sen myydä.

Ennenkuin joku ihmettelee, että miksi en erossa raahannut ”mun” omaisuuttani turvaan... niin vanhalla kototönöllä kun on parisataa neliötä + parisataa neliötä ullakkoa + jokunen sata neliötä varastotilaa niin kaikki ”mun” ei tosiaankaan mahdu 26m2 yksiöön + 2m2 kanaverkkokoppiin. Otin mukaani sen mitä tässä yksin asuessani tarvitsen. Ja mikä on ”mun” on myös lasteni enkä piittaa tavaroiden sijaintipaikasta kunhan ovat tallessa. Tai jos minulta edes kysytään.

Vaan kun näköjään tosiaankaan ei.
 
  • Tykkää
Reactions: epek
Mä menin naimisiin ihanan, upean ja fiksun naisen kanssa.
Vaikka ero oli omaa hölmöyttäni ja välinpitämättömyyttäni, niin ei sen sitä pitäisi tarkoittaa, että ex- rouvakulta alkaa ajattelemaan perseellään.
...mä en oikein taija osata sanoa tuohon yhtään mitään:barefoot:

Ajattelematon?...ehkä...tosin vois se olla myös jonkinlaista surutyötä, vieläkin...tai sitten vaan ihan kylmästi myös sitä, että tarvitsee tilaa/rahaa/tahtoo vain päästä eroon tavaroista. En tiedä hänen vaikuttimiaan.

Pitäskö sun käydä siellä tekemässä edes pientä inventaariota sillä silmällä, että "..nuo otan itelleni parempaan jemmaan vaikka väkisin ja jollain ilveellä...ja nuo - noille saa lapsemme itse tehdä mitä haluavat...ja noi - jos nyt millään voisit ystävällisesti vielä säilyttää...ja sitten kaikki nää muut - tee mitä tahdot!.."...

Toinen vaihtoehto vain sitten olis kylmästi se, että käännät niille tavaroille selkäsi. Vaikeeta se on, tiiän, mutta ei kaikkea vain voi omistaa ja jättää jälkeensä...vaikka kuinka haluaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Dream hunter
...mä en oikein taija osata sanoa tuohon yhtään mitään:barefoot:

Ajattelematon?...ehkä...tosin vois se olla myös jonkinlaista surutyötä, vieläkin...tai sitten vaan ihan kylmästi myös sitä, että tarvitsee tilaa/rahaa/tahtoo vain päästä eroon tavaroista. En tiedä hänen vaikuttimiaan.

Pitäskö sun käydä siellä tekemässä edes pientä inventaariota sillä silmällä, että "..nuo otan itelleni parempaan jemmaan vaikka väkisin ja jollain ilveellä...ja nuo - noille saa lapsemme itse tehdä mitä haluavat...ja noi - jos nyt millään voisit ystävällisesti vielä säilyttää...ja sitten kaikki nää muut - tee mitä tahdot!.."...

Toinen vaihtoehto vain sitten olis kylmästi se, että käännät niille tavaroille selkäsi. Vaikeeta se on, tiiän, mutta ei kaikkea vain voi omistaa ja jättää jälkeensä...vaikka kuinka haluaisi.
Mä en kiinny tavaroihin. Kaikki mitä saa rahalla on halpaa.
Mut vaikkapa tota kelanauhaa on yksi kappale maailmassa. Jos se tuhoutuu niin sille ei voi mitään. Mut myyminen elektroniikkaromun joukossa ei ny vaan toimi.

En myöskään voi mennä koluamaan paikkoja minkään inventaarion vuoksi. Kyllä ex- rouvakullalla saa olla ihan oma tolkku päässä mitä ja miten myy tai hävittää.
 
Mä en kiinny tavaroihin. Kaikki mitä saa rahalla on halpaa.
Mut vaikkapa tota kelanauhaa on yksi kappale maailmassa. Jos se tuhoutuu niin sille ei voi mitään. Mut myyminen elektroniikkaromun joukossa ei ny vaan toimi.

En myöskään voi mennä koluamaan paikkoja minkään inventaarion vuoksi. Kyllä ex- rouvakullalla saa olla ihan oma tolkku päässä mitä ja miten myy tai hävittää.
..no mut, et kai sä sille sitten oikeen mahra mitään miten vaimokultasi päättää tavaroita laittaa eteenpäin. Kerran et voi mennä sinne ja vaikka ottaa ne tavarat mitkä haluat, vaikka ne muutamat, ilman sen kummempia tuntemuksia...niin - that's it. Hän tekee tavaroille mitä parhaaksi näkee - toimipa tai olipa toimimatta. Ilmeisesti.

En mä tommosia juttuja vaan tajua. Että ei voida olla yhteyksissä ja keskustella. Tjtn.

Mutta tässä maailmassa on niiiiiiin paljon monta muutakin juttua mitä en tajua. Ja ei mun ehken tarviikaan :).
 
  • Tykkää
Reactions: Dream hunter
Luin uuttta kotipuutarhalehteä tuloksena se, että mulla on pinaattia, mangoldia ja sinappia itämässä kookoskuidussa.

Ajattelin vielä koettaa, lähtisikö kardemummansiemen itämään. Ois kiva kun olisi oma kardemummapuu. Tai onkohan sen pensas?
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Luin uuttta kotipuutarhalehteä tuloksena se, että mulla on pinaattia, mangoldia ja sinappia itämässä kookoskuidussa.

Ajattelin vielä koettaa, lähtisikö kardemummansiemen itämään. Ois kiva kun olisi oma kardemummapuu. Tai onkohan sen pensas?
Heiii - kertoilepa miten toi kardemumman kasvatus onnistaa :)? Mie niin tahtosin semmosen puskan :)..

...ja sitten tahtosin itelleni sitruuna- ja appelsiinipuun :). Saapas nähdä muuten tykkäskö toi meijen kirsikkapuu kyttyrää nyt noista hirmupakkasista...toivottavasti ei..eikä nuo mansikat...Jänskäpänskätellään :)
 
Heiii - kertoilepa miten toi kardemumman kasvatus onnistaa :)? Mie niin tahtosin semmosen puskan :)..

...ja sitten tahtosin itelleni sitruuna- ja appelsiinipuun :). Saapas nähdä muuten tykkäskö toi meijen kirsikkapuu kyttyrää nyt noista hirmupakkasista...toivottavasti ei..eikä nuo mansikat...Jänskäpänskätellään :)
Mä en tiedä kardemummasta vielä. Ostin luontaistuotekaupasta kokonaisia kardemummoja, nyt toivon että alkaisivat itää.

Mut sitruuna, appelsiini, mandariini ja muut ainkin ovat helppoja. Senkun tunget siemenen multaan ja odotat että itää. Kirvojen varalta voi tunkea myöhemmin provado-puikon sekaan.

Pakkaset, todlla. saas nähdä mitä on hengissä kun oli melkein kolkyt astetta eikä minkäänlaista lumiepitettä...
 
Mä en tiedä kardemummasta vielä. Ostin luontaistuotekaupasta kokonaisia kardemummoja, nyt toivon että alkaisivat itää.

Mut sitruuna, appelsiini, mandariini ja muut ainkin ovat helppoja. Senkun tunget siemenen multaan ja odotat että itää. Kirvojen varalta voi tunkea myöhemmin provado-puikon sekaan.

Pakkaset, todlla. saas nähdä mitä on hengissä kun oli melkein kolkyt astetta eikä minkäänlaista lumiepitettä...
Juu, helppojahan ne on - sitruspuiden multaan laittamiset ja ällistelyt :) - mutta eri asia sitten se, että muistaako niitä kastella:barefoot:..ja jos muistaa niin ei nyt alvariinsa:notworthy:
 
Ihan ite omin pikku käpälin tehtyjä namiskuukkelis- pinaattilettuja :)....ja taas sain tehdyksi päivän hyvän työn ja ipanakolmikko tyytyväisinä(y)

Tuli vaan mieleen, että mä oon niin tottunut tohon, että meillä on pöydän ääressä aina joku puhua papattamassa, niin - kääk! - miten kummassa sitä tottuu mukamas siihen, että siinä ei sitten enää ookaan:confused:

..tai siis:notworthy:...sitten mä varmaan oon pahasti loukannut kieleni:barefoot:...jos en muka silloin enää osais itekseni höpistä :alien::oops::D
 
Ihan ite omin pikku käpälintehtyjä namiskuukkelis- pinaattilettuja :)....ja taas sain tehdyksi päivän hyvän työn ja ipanakolmikko tyytyväisinä(y)

Tuli vaan mieleen, että mä oon niin tottunut tohon, että meillä on pöydän ääressä aina joku puhua papattamassa, niin - kääk! - miten kummassa sitä tottuu mukamas siihen, että siinä ei sitten enää ookaan:confused:

..tai siis:notworthy:...sitten mä varmaan oon pahasti loukannut kieleni:barefoot:...jos en muka silloin enää osais itekseni höpistä :alien::oops::D
Ei siihen kyllä totu! Meillä kun on melkein joka viikonloppu muksulauma ja pulinaa piisaa niin sit maanantaina kumpikin vähän hölmistyneen oloisena kulkee ympäri kämppää kun ketään ei olekaan missään ja on ihan hiljaista. Ja tylsää.
 
Ei siihen kyllä totu! Meillä kun on melkein joka viikonloppu muksulauma ja pulinaa piisaa niin sit maanantaina kumpikin vähän hölmistyneen oloisena kulkee ympäri kämppää kun ketään ei olekaan missään ja on ihan hiljaista. Ja tylsää.
*halaaruttaan*

...eli sitten täällä on tiedossa sitä itekseen pölisemistä :D

Toisaalta ehkä ihan hyväkin ettei totu :) - sillä sitten kun on sitä elämää siinä nilkoissa, niin osaa eri tavalla arvostaa ajan kulua ja siinä hetkessä elämistä ja olemista, jos myös kans niitä yksin-/kaksinolohetkiäkin...

Tai sitten viimeistään hankkii sen vöyhkänä- karvakasan <3...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä