Hei! Huomasin tämän viestiketjun, kun aloin tutkimaan asiaa, että mitä muut ovat mieltä Touhula päiväkodeista.
Oma lapseni on ollut jo pitkään Touhula Saaristokaupungissa. Valitettavan pitkään. Kaupungin päiväkodeissa tarjotaan vaan "ei oo":ta, kun olen koittanut vaihtaa päiväkotia. Olemme molemmat töissä, joten siksi lapsi päivähoidossa. Nyt on vielä viimeinen vuosi, niin on tosi tärkeää lapselle, että voi olla samojen kavereiden kanssa ja heidän kanssa myös mennä samaan esikouluun.
Kyseisessä päiväkodissa on joka vuosi vaihtunut päiväkodinjohtaja sekä muuhun henkilökuntaan huomaan tulevan uusia kasvoja...yleensä silloin kun pj vaihtuu.
Nykyinen henkilökunta (kerron siis vain osasta hoitajista, en kaikista, vain niistä joiden kanssa olen tekemisissä) on jollainlailla laiskoja, eivät jaksa panostaa mihinkään, ovat selvästi stressaantuneita ja hermostuneita, hoitajat kiukuttelee vanhemmille (mietin vain, että miten paljon he kiukuttelevat lapsille...) eikä perusasiat ota aina sujuakseen, viikko-ohjelmat tylsiä (jopa lapsen mielestä, vaikka meillä ei moitita pk:ta lapsen kuullen). Onneksi kaikki eivät ole, niin olen uskaltanut lasta pitää siellä.
Mitään epäsiisteyttä en ole huomannut. Päiväkodissa on ihan siistijä/siivooja päivittäin.
Touhuloita mainostetaan LIIKUNTApäiväkoteina, mutta ei ainakaan tuossa päiväkodissa ole sen enempää liikuntaa, kuin esim. kaupungin päiväkodeissa. En siis ymmärrä mistä sana "liikuntapäiväkoti" tulee...
Suosittelenko? No, ihan riippuu, mitä haluaa lapsen hoidolta. Mutta itse olisimme paremmin vaihtaneet kaupungin puolelle, mutta kun ei oo hoitopaikkaa niin ei oo...ja kun lapsella on jo hoitopaikka, niin kaupunki ei kai pidä sitten niin tärkeänä vaihtoa...en osaa sanoa.
Tuollaisia mietteitä ja tosiaankin painotan, että kaikki hoitajat, joiden kanssa olen tuolla tekemisissä niin eivät ole tuollaisia ja, kun itse vanhempana tsemppaan aamulla viedessäni lasta hoitoon, niin lapsen kuin hoitajatkin, niin yksi päivä on saattanut jopa mennä paremmin
Mukavaa joulun aikaa kaikille ja toivottavasti lapset viihtyvät hoitopaikoissaan