KokemuKsia touhula päiväkodista

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Herätkääpä Savonlinnan päivähoitoikäisten vanhemmat miettimään haluatteko lapsenne Touhulaan, vai haluatteko jatkaa kunnallisessa hoidossa...saa nähdä tuleeko teillä olemaan valinnan vaihtoehtoa, vai joudutteko automaattisesti yksityiselle puolelle Touhulaan, koska kaupunki saa siitä niiiiiiiiiin isot säästöt!!! (lapsen hyvinvoinnista viis veisataan...)
 
vierailija
Touhulan ex-työntekijänä voin kertoa, että on todennäköisesti Suomen huonoin päiväkoti. Työntekijät palavat loppuun ja henkilökunta vaihtuu viikottain. Kukaan ei touhuloissa viihdy. Touhulasta tulee vain mieleen huono palkka, työntekijöiden orjuuttaminen, huonosti suunnitellut tilat, pienet pihat, huonot ja halvat lelut sekä kalusteet... touhuloissa ei myöskään tiedetä mitään mistään tauoista, sillä työntekijöitä on aivan liian vähän, eikä sijaisia oteta missään nimessä. Myös lapsiryhmät ovat laittoman suuria. Tietysti me hoitajat olemme iloisia ja pirteitä, kun vanhemmat hakevat lapsensa.. siksi jotkut vanhemmat täällä ihmettelee touhulan huonoa mainetta... en suosittele kenellekään!!!!
 
vierailija
Touhulan ex-työntekijänä voin kertoa, että on todennäköisesti Suomen huonoin päiväkoti. Työntekijät palavat loppuun ja henkilökunta vaihtuu viikottain. Kukaan ei touhuloissa viihdy. Touhulasta tulee vain mieleen huono palkka, työntekijöiden orjuuttaminen, huonosti suunnitellut tilat, pienet pihat, huonot ja halvat lelut sekä kalusteet... touhuloissa ei myöskään tiedetä mitään mistään tauoista, sillä työntekijöitä on aivan liian vähän, eikä sijaisia oteta missään nimessä. Myös lapsiryhmät ovat laittoman suuria. Tietysti me hoitajat olemme iloisia ja pirteitä, kun vanhemmat hakevat lapsensa.. siksi jotkut vanhemmat täällä ihmettelee touhulan huonoa mainetta... en suosittele kenellekään!!!!
 
vierailija
Juuri näin. Vanhemmille EI SAA sanoa mitään negatiivista. Täytyy hymyillä ja suorastaan valehdella.."hyvin on päivä mennyt,liikuttaa niin ja näin ja blaa blaa" vaikka todellisuudessa on ollut päivä täynnä itkua ja vaaratilanteita kun on vedetty taas kerran ilman sijaisia. Touhuloissa ei katsota lainkaan lasta kohden suositeltuja neliömääriä, vaan pieniin tiloihin ahdetaan SÄILYTYKSEEN niin paljon kuin vain on mahdollista. Pienemmissä yksityisissä päiväkodeissa tähän kiinnitettiin tarkasti huomiota. Miettikääpä vanhemmat,mitkä ovat desibeli lukemat,ilmanlaatu...missä on leikkirauha? Kehittyykö keskittymiskyky? Näitä kysymyksiä olisi lukemattomia...
 
vierailija
Onko kokemuksia Turun touhuloista, esim. Varissuon Touhula?
Olin lapseni kanssa varissuon touhulassa tutustumassa, pienten ryhmässä. Siellä kaksi aikuista ja n 10-12 lasta. Lapset saavat kiivetä puolapuilla (kyse 2 vuotiaista) ei mitään patjoja alla, miltei katonrajassa. Kumpikaan hoitaja ei noterannu millään lailla, juttelivat keskenään. . Sitten halukkaat saivat mennä pelaamaan sählyä saliin, pojat sinne menikin mutta kukaan ei valvonut heitä. Vaan toinen hoitaja valitsi 4-5 lasta ja lähti heidän kanssa jonnekkin muualle ja toinen hoitaja jäi muiden kanssa sinne heidän puolelle. Ja tämä hoitaja istui yhden tytön kanssa lattialla tehden palapeli. Kun taas muut lapset tekivät mitä tekivät. Yhdellä tytöllä kakkat vaivasta jo kun menin. Olin 2 tuntia eikä kukaan noterannu tähänkään. Kolmantena laittoi silmään se kun pieni tyttö itki äitiä niin hoitaja tokaisi hänelle että jos itku ei lopu pian niin saat mennä eteiseen seisomaan!!! Apua, siinä vaiheessa päätin etten ikipäivänä lastani tuonne vie.. ja laitoin asiasta johtajalle s.postia eikä hän koskaan minulle vastannut viestiin!! Olen kuullut myös muista touhuloista vain negatiivista
 
vierailija
Lapseni on ollut Kangasalan Touhulassa nyt elokuusta lähtien. Hoitajat ovat kautta laidan olleet mukavia, mutta vaihtuvuus on suuri. Lapseni ryhmässä ei ole enää yhtäkään niistä hoitajista, joita oli elokuun alussa. Tämä mielestäni ei lasten kannalta ole hyvä asia. Tästä on myös puhuttu päiväkodissa hoitajien kanssa.

Hoitajien kanssa on ollut myös puhetta siisteydestä, joka esim. eteistiloissa on ollut surkeaa. Tilanne parani hetkellisesti keskustelun jälkeen, mutta on palannut jälleen surkeaksi.

Mielestäni esim. nämä kaksi asiaa on aika tärkeitä lasten kannalta ja Touhulassa ne ikävä kyllä eivät ole ihan kohdallaan. Lapselle ei ole hyväksi, että hoitajat vaihtuvat jatkuvasti ja osa leikeistä leikitään hiekkaisessa sisäeteisessä.

Muutoin minulla ei Touhulasta Kangasalla ole moitittavaa.
 
vierailija
Vastaavia huonoja kokemuksia Nurmijärven Touhulasta. Siksi vaihdoimme muualle.
Tilat eivät vastaa liikuntapiväkodin tiloja, toiminta ei ole suunniteltua ja johdonmukaista. Sotkuista, rikkinäisiä leluja, surullisia hoitajia. Itkeviä pieniä joihin kukaan ei noteeraa. Sinne emme palaa enkä suosittele lähikorttelin asukkaille vaikka kuinka on ihanasti lähellä omaa kotia :(
 
vierailija
Olen kait vähän yksinkertainen, mutta kertokaa te viisaat, kuinka ihmeessä yksityinen hoito voi olla kunnalle edullisempaa kuin yksityinen? Yksityisen on tehtävä voittoa omistajalle, joten miten se voi tehdä yhtä tasokkaan hoidon edullisemmin kuin kunta? Onko yksiyisellä hoidolla kunnan saamat säästöt sama asia kuin hoitotason heikennys, mitä kunta ei uskalla omassa hoitopaikassaan tehdä. Olen kuullut tosi ihanista yksityisistä päiväkodeista, mutta niissä on ollut töissä yrittäjä itse ja arvatenkin tehnyt kovasti töitä itselleen eli rahastanut työnsä myymällä hyvämaineisen päiväkodin kasvottomalle ketjulle. Vieras työntekijä ei varmaan raada samalla tavoin kuin yrittäjä itse, joka haluaa saada yritykselleen hyvän maineen.
 
vierailija
Vastaavia huonoja kokemuksia Nurmijärven Touhulasta. Siksi vaihdoimme muualle.
Tilat eivät vastaa liikuntapiväkodin tiloja, toiminta ei ole suunniteltua ja johdonmukaista. Sotkuista, rikkinäisiä leluja, surullisia hoitajia. Itkeviä pieniä joihin kukaan ei noteeraa. Sinne emme palaa enkä suosittele lähikorttelin asukkaille vaikka kuinka on ihanasti lähellä omaa kotia :(.
Entisenä Touhulan työntekijänä voin vain ihmetellä noin ison firman välinpitämättömyyttä työntekijöitään kohtaan. Ja taas syytän itseänikin, miksi en uskaltautunut ilmoittamaan ammattiliittoon kaikista niistä epäkohdista,jotka ajavat ihmiset töihin toisaalle. Loppujen lopuksi pienillä kustannuksilla saataisiin näihin päiväkoteihin työssään jaksavia ja pysyviä tekijöitä. Palkkaamalla ammattitaitoinen laitosapulainen hoitamaan siivoukset,pyykit,ruokahuolto sekä tarvittaessa sijaisia. Ne harvat kokeneemmat työntekijät eivät jää,koska he jo tietävät,että työn lasten parissa ei kuulu olla sellaista mitä se Touhulassa on. Lapsille kuuluu olla aikaa. Miten muuten voimme tarjota laadukasta varhaiskasvatusta? Liian suuret ryhmät,liian vähän aikuisia,liikaa sellaisia työtehtäviä,jotka vievät aikasi pois tärkeimmiltä :lapsilta.
 
vierailija
Lapseni on ollut Kangasalan Touhulassa nyt elokuusta lähtien. Hoitajat ovat kautta laidan olleet mukavia, mutta vaihtuvuus on suuri. Lapseni ryhmässä ei ole enää yhtäkään niistä hoitajista, joita oli elokuun alussa. Tämä mielestäni ei lasten kannalta ole hyvä asia. Tästä on myös puhuttu päiväkodissa hoitajien kanssa.

Hoitajien kanssa on ollut myös puhetta siisteydestä, joka esim. eteistiloissa on ollut surkeaa. Tilanne parani hetkellisesti keskustelun jälkeen, mutta on palannut jälleen surkeaksi.

Mielestäni esim. nämä kaksi asiaa on aika tärkeitä lasten kannalta ja Touhulassa ne ikävä kyllä eivät ole ihan kohdallaan. Lapselle ei ole hyväksi, että hoitajat vaihtuvat jatkuvasti ja osa leikeistä leikitään hiekkaisessa sisäeteisessä.

Muutoin minulla ei Touhulasta Kangasalla ole moitittavaa.
 
vierailija
Meilä laps aloitti keväällä Kangasalan Touhulassa. Menee mielellään ja hyvillä mielin. Hoitajat ovat vaihtuneet jonkinverran mutta samojakin on. Joka viikko on joku retki kirjastoon tai metsään. Päivittäin myös jumppaa tai askartelua.

En itse ole huomannut siisteydessä puutteita, hiekkapiha pitäisi vetää asvaltille jos tuollainen pentulauma ei hiekkaa sisälle toisi.

Satuin kerran paikalle kun lauma oli lähtemässä pihalle -hatun nosto vaan hoitajille!!! Ainakin meidän lapsella on aina kaikki napit kiinni, tumput kädessä, kelin mukaan kurikset päällä ja muutoinkin paremmin puettu kuin kotioloissa!

Arvokasta työtä teette, toivottavasti työnantajanne sen huomioi!
 
vierailija
Täällä olikin juttua jo Turun Varissuon Touhulasta, ei hyvältä kuulosta mutta miten muissa turun paikoissa? Lähinnä Nättinummen Touhulaa mietin? Kertokaa kokemuksia kiitos jo etukäteen!!
 
vierailija
Nyt muutama vaihtoehto päiväkodiksi mietinnässä. Lahden Touhulasta kenelläkään kokemusta? Hyvää olen kuullut mutta ketju vetää kyllä hiljaiseksi...

Lahdessa aivan sama meininki. Henkilökunta pääosin mukavaa, mutta johtajasta paistaa jo kauas epäpätevyys ja esittäminen. Viekää lapsenne hyvät ihmiset mieluummin kunnalliseen päiväkotiin!
 
vierailija
Hei! Huomasin tämän viestiketjun, kun aloin tutkimaan asiaa, että mitä muut ovat mieltä Touhula päiväkodeista.
Oma lapseni on ollut jo pitkään Touhula Saaristokaupungissa. Valitettavan pitkään. Kaupungin päiväkodeissa tarjotaan vaan "ei oo":ta, kun olen koittanut vaihtaa päiväkotia. Olemme molemmat töissä, joten siksi lapsi päivähoidossa. Nyt on vielä viimeinen vuosi, niin on tosi tärkeää lapselle, että voi olla samojen kavereiden kanssa ja heidän kanssa myös mennä samaan esikouluun.

Kyseisessä päiväkodissa on joka vuosi vaihtunut päiväkodinjohtaja sekä muuhun henkilökuntaan huomaan tulevan uusia kasvoja...yleensä silloin kun pj vaihtuu.
Nykyinen henkilökunta (kerron siis vain osasta hoitajista, en kaikista, vain niistä joiden kanssa olen tekemisissä) on jollainlailla laiskoja, eivät jaksa panostaa mihinkään, ovat selvästi stressaantuneita ja hermostuneita, hoitajat kiukuttelee vanhemmille (mietin vain, että miten paljon he kiukuttelevat lapsille...) eikä perusasiat ota aina sujuakseen, viikko-ohjelmat tylsiä (jopa lapsen mielestä, vaikka meillä ei moitita pk:ta lapsen kuullen). Onneksi kaikki eivät ole, niin olen uskaltanut lasta pitää siellä.
Mitään epäsiisteyttä en ole huomannut. Päiväkodissa on ihan siistijä/siivooja päivittäin.
Touhuloita mainostetaan LIIKUNTApäiväkoteina, mutta ei ainakaan tuossa päiväkodissa ole sen enempää liikuntaa, kuin esim. kaupungin päiväkodeissa. En siis ymmärrä mistä sana "liikuntapäiväkoti" tulee...
Suosittelenko? No, ihan riippuu, mitä haluaa lapsen hoidolta. Mutta itse olisimme paremmin vaihtaneet kaupungin puolelle, mutta kun ei oo hoitopaikkaa niin ei oo...ja kun lapsella on jo hoitopaikka, niin kaupunki ei kai pidä sitten niin tärkeänä vaihtoa...en osaa sanoa.

Tuollaisia mietteitä ja tosiaankin painotan, että kaikki hoitajat, joiden kanssa olen tuolla tekemisissä niin eivät ole tuollaisia ja, kun itse vanhempana tsemppaan aamulla viedessäni lasta hoitoon, niin lapsen kuin hoitajatkin, niin yksi päivä on saattanut jopa mennä paremmin :)

Mukavaa joulun aikaa kaikille ja toivottavasti lapset viihtyvät hoitopaikoissaan :)
 
vierailija
Hei!
Kylläpäs kuulostaa (harmi kyllä) tutulta täällä nuo yksityisen päiväkodin Touhulasta kertovat kommentit.
Jouduin ottamaan lapseni aikoinaan pois päiväkodista henkilökunnan epäammattimaisen käytöksen vuoksi.
Jouduin sanomaan sinä aikana (n.2vuoden aikana) useasti monesta eri asiasta, joista lapsikin joutui kärsimään. Esimerkkinä lapsi ei istunut moneen päivään, kun kakkaa ei oltu "huomattu" vaipassa. Sitten kun jouduin tosiaan monesti sanomaan hoitajille näistä ja johtajallekin, niin mulle alettiin vit****** lapsen kautta. Lapseni piti tehdä jotain mitä muiden ei, tai jättää tekemättä jotain mitä muut teki. Ihan outoa käytöstä aikuisilta ihmisiltä...
Eli minun mielipide on, että kiertäkää ainakin Touhula Saaristokaupunki kaukaa.
 
vierailija
Hei!
Kylläpäs kuulostaa (harmi kyllä) tutulta täällä nuo yksityisen päiväkodin Touhulasta kertovat kommentit.
Jouduin ottamaan lapseni aikoinaan pois päiväkodista henkilökunnan epäammattimaisen käytöksen vuoksi.
Jouduin sanomaan sinä aikana (n.2vuoden aikana) useasti monesta eri asiasta, joista lapsikin joutui kärsimään. Esimerkkinä lapsi ei istunut moneen päivään, kun kakkaa ei oltu "huomattu" vaipassa. Sitten kun jouduin tosiaan monesti sanomaan hoitajille näistä ja johtajallekin, niin mulle alettiin vit****** lapsen kautta. Lapseni piti tehdä jotain mitä muiden ei, tai jättää tekemättä jotain mitä muut teki. Ihan outoa käytöstä aikuisilta ihmisiltä...
Eli minun mielipide on, että kiertäkää ainakin Touhula Saaristokaupunki kaukaa.
 
vierailija
Itselläni vain huonoja kokemuksia KEMPELEen touhulasta. En suosittele. Likaista, laiskat työntekijät, liian paljon lapsia.. Aivan tavallista, että lapset hutiloiden puettu ulkoiluun. Meidän 1vuotias oli välillä talvella ulkona ilman hattua ja hanskoja, kun menin hakemaan hoidosta.. Ennen hoidon aloitusta tutustuminen päiväkotiin oli hankalaa ja hoitajien mielestä tutustumista ei tarvita, heillä ei ollut aikaa sellaiseen. Kovin olivat nyrpeitä, kun kuitenkin muutaman kerran lapsen kanssa kävin tutustumassa ennen aloitusta. Aika pian vaihdoinkin sitten päiväkotia. Onneksi. Kovin käy niitä lapsia sääliksi. Hoitajilta puuttui täysin motivaatio työtä kohtaan.
 
vierailija
Itselläni vain huonoja kokemuksia KEMPELEen touhulasta. En suosittele. Likaista, laiskat työntekijät, liian paljon lapsia.. Aivan tavallista, että lapset hutiloiden puettu ulkoiluun. Meidän 1vuotias oli välillä talvella ulkona ilman hattua ja hanskoja, kun menin hakemaan hoidosta.. Ennen hoidon aloitusta tutustuminen päiväkotiin oli hankalaa ja hoitajien mielestä tutustumista ei tarvita, heillä ei ollut aikaa sellaiseen. Kovin olivat nyrpeitä, kun kuitenkin muutaman kerran lapsen kanssa kävin tutustumassa ennen aloitusta. Aika pian vaihdoinkin sitten päiväkotia. Onneksi. Kovin käy niitä lapsia sääliksi. Hoitajilta puuttui täysin motivaatio työtä kohtaan.
Hei! Harmi kuulla tällaista myös Kempeleen Touhulasta! Olen juuri miettimässä meidän 1vuotiaalle päiväkotipaikkaa. Asutaan Kokkokankaalla. Mihin päiväkotiin vaihdoitte? Oletteko olleen tyytyväisiä?
 
vierailija
Nurmijärven Touhulassa liikuntapainotteisuus osuu henkilökunnan vaihtuvuuteen. Lapset liikkuu ihan samoin kuin missä muussa päiväkodissa mikä EI mainosta itseään liikuntapainotteisena. Pihassa kauhea savikasa eikä mitään suojaa lapsille jos vaikka on hellepäivä..kyllä on panostettu liikuntaan...varmaan palaverissa paperilla!
Samaa mieltä. Tällä hetkellä piha on kuin iso järvi. Eivät ole muutamaan päivään päässeet ulkoilemaan, koska pihalla ei voi olla! Olen useamman kerran sanonut asiasta palvelupällikölle, mutta pihalle ei tehdä mitään...
 
vierailija
Todella surullista luettavaa
Näihin asioihin täytyy tulla muutos.
Yksi ketju vetää yksityisen päivähoidon maineen lokaan.

Toivon, että te äidit muistatte sen ettei Touhula ole sama kuin kaikki yksityinen päivähoito.

Meillä on aivan ihana yksityinen perhepäivähoitaja ollut ja nyt olemme yksityisessä päiväkodissa olleet todella tyytyväisiä.
Kunnallinen on myös ollut hyvä paikka ystäväni lapselle.

Yksityinen on myös valvottua ja epäkohdat mitä tiedätte niin ilmoittakaa kunnalle! Vaatikaa muutosta!
 
vierfaailijafas
Todella surullista luettavaa
Näihin asioihin täytyy tulla muutos.
Yksi ketju vetää yksityisen päivähoidon maineen lokaan.

Toivon, että te äidit muistatte sen ettei Touhula ole sama kuin kaikki yksityinen päivähoito.

Meillä on aivan ihana yksityinen perhepäivähoitaja ollut ja nyt olemme yksityisessä päiväkodissa olleet todella tyytyväisiä.
Kunnallinen on myös ollut hyvä paikka ystäväni lapselle.

Yksityinen on myös valvottua ja epäkohdat mitä tiedätte niin ilmoittakaa kunnalle! Vaatikaa muutosta!
Ei tämä ketju ketään "lokaan vedä", vaan ihan itse ovat päiväkodit toiminnoillaan sen tehneet. On erittäin tärkeää että nämä suuret epäkohdat tulevat julkisuuteenkin.

Aika monikin on sanonut että asioista on päiväkodissakin sanonut, mutta puhe on kantautunut kuuroille korville.
 
vierailija
Ei tämä ketju ketään "lokaan vedä", vaan ihan itse ovat päiväkodit toiminnoillaan sen tehneet. On erittäin tärkeää että nämä suuret epäkohdat tulevat julkisuuteenkin.

Aika monikin on sanonut että asioista on päiväkodissakin sanonut, mutta puhe on kantautunut kuuroille korville.
Puhuin yleistämisestä!
En puolusta Touhulan toimintaa vaan yksityistä päivähoitoa.
Touhulan toiminta ei ole oikein.
Mutta se, että tilanteelle ei tehdä mitään niin siitä kärsii kaikki yksityiset päiväkodit ja hoitomuodot!

Sinäkin yleistit.
 
vierailija
Todella surullista luettavaa
Näihin asioihin täytyy tulla muutos.
Yksi ketju vetää yksityisen päivähoidon maineen lokaan.

Toivon, että te äidit muistatte sen ettei Touhula ole sama kuin kaikki yksityinen päivähoito.

Meillä on aivan ihana yksityinen perhepäivähoitaja ollut ja nyt olemme yksityisessä päiväkodissa olleet todella tyytyväisiä.
Kunnallinen on myös ollut hyvä paikka ystäväni lapselle.

Yksityinen on myös valvottua ja epäkohdat mitä tiedätte niin ilmoittakaa kunnalle! Vaatikaa muutosta!
Ei valvota

http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3443573-varhaiskasvatuksen-miljoonabisnes-kierrattaa-verovarat-paaomasijoittajille
 

Yhteistyössä