The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Torstai 3.12.2015 klo 16.13

Uusi Volvo S90 tunnistaa hirvet tien laidalla ja osaa tarvittaessa pysäyttää auton.

Volvon S90 on ensimmäinen tuotantoauto, jonka City Safety -järjestelmä on niin kehittynyt, että se tunnistaa jopa isot koirat hirvistä puhumattakaan tien päällä.
Auto varoittaa, hiljentää ja lopulta jarruttaa tarvittaessa. eli jos eteen loikkaa iso koira, hirvestä puhumattakaan, auto osaa varoittaa ja lopulta jarruttaa, jos kuski ei ole varoituksista piitannut.
Hirven tunnistus on meille pohjoismaalaisille luksusta, mutta on autossa luksusta muutenkin.

Auton sisällä, kalleimmissa versioissa, tuoksahtaa nahka ja puun väri.
Kojelaudan iso keskinäyttö toimii kuten XC90:sessä eli sen kautta hallitaan useimpia perinteisiä painiketoimintoja myös.
S90 ajaa markkinoille varustettuna puoliautonomisesti ajavana eli varustettuna Pilot Assistantilla.
Tämä järjestelmä pitää auton kaistaviivojen välissä moottoritienopeuksilla ja pitää etäisyyden vakiona edellä menevään.


Todella ylellinen ohjaamo parhaimmissa versioissa.
 
Torstai 3.12.2015 klo 16.13

Uusi Volvo S90 tunnistaa hirvet tien laidalla ja osaa tarvittaessa pysäyttää auton.

Volvon S90 on ensimmäinen tuotantoauto, jonka City Safety -järjestelmä on niin kehittynyt, että se tunnistaa jopa isot koirat hirvistä puhumattakaan tien päällä.
Auto varoittaa, hiljentää ja lopulta jarruttaa tarvittaessa. eli jos eteen loikkaa iso koira, hirvestä puhumattakaan, auto osaa varoittaa ja lopulta jarruttaa, jos kuski ei ole varoituksista piitannut.
Hirven tunnistus on meille pohjoismaalaisille luksusta, mutta on autossa luksusta muutenkin.

Auton sisällä, kalleimmissa versioissa, tuoksahtaa nahka ja puun väri.
Kojelaudan iso keskinäyttö toimii kuten XC90:sessä eli sen kautta hallitaan useimpia perinteisiä painiketoimintoja myös.
S90 ajaa markkinoille varustettuna puoliautonomisesti ajavana eli varustettuna Pilot Assistantilla.
Tämä järjestelmä pitää auton kaistaviivojen välissä moottoritienopeuksilla ja pitää etäisyyden vakiona edellä menevään.


Todella ylellinen ohjaamo parhaimmissa versioissa.
pitäsköhän laittaa tollanen, ois kyllä aikas magee
 
Parkkipirkosta tuli mieleen tämä.

Iltalehden lukija jätti tervehdyksen parkkipirkkojen autoon, joka oli pysäköity Helsingin Viikin Prisman halliin ilman pysäköintikiekkoa, vaikka sellaista edellytettiin.
- Me pyrimme aina kunnioittamaan sääntöjä. Jos tilanne on pakottava ja ollaan valvontatilanteessa, voi säännöistä poiketa, kertoo Helsingin kaupungin johtava pysäköinnintarkastaja Veikko Mikkola.

- Jos rikemaksu tulee, se maksetaan aina. Sen joutuu maksamaan auton kuljettaja.

Lukija kertoo vieneensä pilan vielä pidemmälle.

- Näin parkkipirkon kaupassa ja sanoin jonkun sakottavan hänen autoaan parhaillaan. Parkkipirkko lähti kipittämään autonsa luokse, lukija kuvailee kohtaamista.

http://www.iltalehti.fi/autot/2015112620731009_au.shtml

Ei ole kuvaa, tuolla vaan video mutta laittoi tuulilasiin jonkun lapun ja kirjoitti siihen kunnioita omia sääntöjä :D

Näkyisköhän video tossa suoraan.

http://down0.80157-down0.dna.qbrick.com/80157-down0/ncode/2015-11-26/Pys_k_inninvalvonta_576p_16327037.mp4
 
Torstai 3.12.2015 klo 16.13

Uusi Volvo S90 tunnistaa hirvet tien laidalla ja osaa tarvittaessa pysäyttää auton.

Volvon S90 on ensimmäinen tuotantoauto, jonka City Safety -järjestelmä on niin kehittynyt, että se tunnistaa jopa isot koirat hirvistä puhumattakaan tien päällä.
Auto varoittaa, hiljentää ja lopulta jarruttaa tarvittaessa. eli jos eteen loikkaa iso koira, hirvestä puhumattakaan, auto osaa varoittaa ja lopulta jarruttaa, jos kuski ei ole varoituksista piitannut.
Hirven tunnistus on meille pohjoismaalaisille luksusta, mutta on autossa luksusta muutenkin.

Auton sisällä, kalleimmissa versioissa, tuoksahtaa nahka ja puun väri.
Kojelaudan iso keskinäyttö toimii kuten XC90:sessä eli sen kautta hallitaan useimpia perinteisiä painiketoimintoja myös.
S90 ajaa markkinoille varustettuna puoliautonomisesti ajavana eli varustettuna Pilot Assistantilla.
Tämä järjestelmä pitää auton kaistaviivojen välissä moottoritienopeuksilla ja pitää etäisyyden vakiona edellä menevään.


Todella ylellinen ohjaamo parhaimmissa versioissa.
Noi automatiikat ei kyl sovi mulle.
Jos eteen hyppää rusakko, kettu, koira tai peura, niin mä tahdon itte päättää onko mun turvallisempaa lyödä liinat kiinni vai ajaa päin.
Jos eteen hyppää hirvi, niin mä tahdon kaistaviivoista huolimatta pystyä ohjaamaan pöpelikköön.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä