The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
IhQ
Huoh, kaamee väsy vaivaa yhä/taas..tais se tuos hetkeks vähentyä mut nyt sit nukahdan istuilleen. Lapset vielä höpisee huoneessaan.

Vitskuunnus nyt laantui sen verran, mietin josko neuloisin kaverin tulevalle vauvalle viltin..vai olisko tylsä, kun tein jo heijän esikoiselleenkin semmoisen?

Hitsi kun jaksas huomenna siivota! :unsure:
Jotenkin viikot vie mehut ihan kokonaan, oon vissiin jotenkin päästäni vialla kun alan ahistumaan ja väsyn niin nopeesti vaikken ees täyspitkiä päiviä tee.
Jos siis aamulla pöllähdän ketjuun pöljäilemään aamukahveineni niin potkaskaa het ekan mukin jälkeen tiskaamaan tai jotain muuta hyödyllistä tekemään...tämä on käsky! :LOL:

Nyt taitaa oikeesti nukkumatti alkaa jo kutsumaan sen verran kovalla volyymillä et paras totella ennen ku kopsahtaa....pää pöytään..
Öitä kaikki ja puspus!!

P.S. Majuri ollu mieles täälläkin, toivotaan et kaikki on hyvin.

P.P.S. Omg, anteeksi tää romaani...:oops:

mietin josko neuloisin kaverin tulevalle vauvalle viltin..vai olisko tylsä, kun tein jo heijän esikoiselleenkin semmoisen?
Mun mielestä tuo olisi kiva kun toisellakin on :)
Jos vaikka säilyttävät ne?

Mulla on mun omissa vaunuissa ollut peitto tallella :)
Joku senkin on tehnyt.

Kastepuku on ollut virkattu, suvussa kiertänyt :)
Omat lapsetkin "kastettu" siinä. Aina laitettu nimi ja päivämäärä lappuun.
Mun kummini sen muistaakseni on virkannut.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Huoh, kaamee väsy vaivaa yhä/taas..tais se tuos hetkeks vähentyä mut nyt sit nukahdan istuilleen. Lapset vielä höpisee huoneessaan.

Vitskuunnus nyt laantui sen verran, mietin josko neuloisin kaverin tulevalle vauvalle viltin..vai olisko tylsä, kun tein jo heijän esikoiselleenkin semmoisen?

Hitsi kun jaksas huomenna siivota! :unsure:
Jotenkin viikot vie mehut ihan kokonaan, oon vissiin jotenkin päästäni vialla kun alan ahistumaan ja väsyn niin nopeesti vaikken ees täyspitkiä päiviä tee.
Jos siis aamulla pöllähdän ketjuun pöljäilemään aamukahveineni niin potkaskaa het ekan mukin jälkeen tiskaamaan tai jotain muuta hyödyllistä tekemään...tämä on käsky! :LOL:

Nyt taitaa oikeesti nukkumatti alkaa jo kutsumaan sen verran kovalla volyymillä et paras totella ennen ku kopsahtaa....pää pöytään..
Öitä kaikki ja puspus!!

P.S. Majuri ollu mieles täälläkin, toivotaan et kaikki on hyvin.

P.P.S. Omg, anteeksi tää romaani...:oops:
...eli sullakin päivä loppujen lopuksi noususuhdanteinen, kun ketutuskin päivän aikana hävinny :)

Tee vaan ihmeessä semmonen neulottu viltti sille toiselle pienelle, eihän se oo ollenkaan mikään tylsä juttu, vaan mun mielestä ihana - kumpainenkin saa omansa, mitä isompana yhtenä aarteistansa pitävät :)

Ja kyllä ne päivät vain oman veronsa ottavat, olipa sitten koko- tai osa- aikaisesti töissä, jotenkin nää joulukuun päivät muutoinkin ovat semmoisia härdellinmakuisia kaikkinensa :)....mutta asia kerrallaan ja omasta voinnistansa huolehtien, eiks juu :)

Kauniita unosia kaikille Ihkulaan :)*pus*

Hmm... Sähköt tulivat osin takaisin. Meillä taitaa olla vain kaksivaihevirtaa tällä erää. Aikas jännää...
Nykytekniikka mahdollistaa sen, et aggeraatti on mahdollista kytkeä varavoimaksi.

Mun tietääkseni vaikkapa sairaaloissa on jo vuosikymmenet ollu sillai, et jos valtakunnanverkko katkeaa, niin omatoimivoimala puskee sähköä kriittisiin pisteisiin?

Omakotitalossa saa melko simppelisti varmennettua ne kriittiset pisteet.

Mut sen voin kertoa, et pellettipoltin ei tykänny katkeilevista sähköistä yhtään. Aina kun sähkö katkes ja tuli päälle, niin poltin reagoi siihen aloittamalla alusta. ja latasi uuden aloituspanoksen arinalle. Vaikka siellä oli jo viisi edellistä.

Nykytekniikka mahdollistaa sen, et aggeraatti on mahdollista kytkeä varavoimaksi.

Mun tietääkseni vaikkapa sairaaloissa on jo vuosikymmenet ollu sillai, et jos valtakunnanverkko katkeaa, niin omatoimivoimala puskee sähköä kriittisiin pisteisiin?

Omakotitalossa saa melko simppelisti varmennettua ne kriittiset pisteet.

Mut sen voin kertoa, et pellettipoltin ei tykänny katkeilevista sähköistä yhtään. Aina kun sähkö katkes ja tuli päälle, niin poltin reagoi siihen aloittamalla alusta. ja latasi uuden aloituspanoksen arinalle. Vaikka siellä oli jo viisi edellistä.
Täällä aggregaatin sähkössä olevat vempeleet (siis ihan jatkojohdolla) toimivat mutta normivirrassa olevat ei. Sähkölamput palavat himmeinä, jääkaappi ei suostu nollaamaan virhekoodia vaan piippaa vaan ja muuta ei viitsi edes kokeilla. Ja just ton katkeilun vuoksi pidetään tietokoneet varavirrassa. Tilttaavat vielä muuten.

Täällä aggregaatin sähkössä olevat vempeleet (siis ihan jatkojohdolla) toimivat mutta normivirrassa olevat ei. Sähkölamput palavat himmeinä, jääkaappi ei suostu nollaamaan virhekoodia vaan piippaa vaan ja muuta ei viitsi edes kokeilla. Ja just ton katkeilun vuoksi pidetään tietokoneet varavirrassa. Tilttaavat vielä muuten.
sulla saattaa olla nyt nollajohto poikki ja se on vähän vaarallista

pääkytkin auki ja soitto sähkölaitokselle

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä