40+ so what wol.13

Kiitos Pirtsille päivittämisestä!
Pakko jakaa teille kaikille, mitä sain tänään lääkäriltä kuulla kun soitti verikokeiden tuloksia...

Mullahan siis oli letrot ekaa kiertoa käytössä ja nyt siis dpo16. Kp10 oli ultra & kp17 mitattiin progesteronin taso ja amh (pyynnöstäni). Lääkäri kertoi, että letrot on toimineet: johtofollikkeli 23mm oli kehittynyt ja irronnut ja minulla oli loistavat keltsitulokset. Eli estettä niiltä osin ei ole. lisäksi kertoi senkin, etten tarvitse keltarauhaslisää. Kuulemma jos keltsi ei toimi kunnolla, niin silloin esiintyy kksten välissä tuhruttelua/välivuotoja (tätä en tiennytkään). Mulla sellaisia ei ole.

Sitten se toinen tulos... niille joille amh arvo on tuntematon, niin se mittaa munasolureserviä ja kun nainen lähestyy vaihtareita, niin amh laskee ja fsh arvo nousee. Siksi ne tsekataan. Tämän lisäksi tsekataan alkukierrossa antraali/alkufollikkeleiden määrä, joka myös auttaa arvioimaan tilannetta. Mulla oli tässä kiereossa vas. Puolella vain neljä ja toisella puolella reilusti,; joten ok:lta näytti sekin.

Mullahan on amh mitattu nyt 3x. 2013se oli 1, 3 & nyt 2/2015 se oli 0, 9. Ja nyt 1, 6!!!! Mä kysyin lääkäriltä, että miten se voi yhtäkkiä nousta, niin se sanoi vaan että ihmeelliseltä vaikuttaa. Lääkärin viesti oli, että vielä on toivoa, vaikka kaikki hoidot julkisella ovatkin nyt ohi. Joten sisters: vanhoilla kanoilla on toivoa!! Edes sen alle 10% - eihän se nuorillakaan ole kuin 25% luokkaa, joten plussatuulia kaikille!!
 
Babez, aika juttu, että arvo oli noussut. Huippua!

Täällä kp 1. Mulla on käynyt hormonien myötä niin, että kierrot on lyhentyneet. Nyt oli vai 23 Pv. Jää aika lyhyeksi tuo aika oviksesta uuden kierron alkuun. Nyt oli 9pv. Alkaa jotenkin tuntua, et meikäläisen homma on lopun alkua. En vielä luovuta, vaan nakutan Gonalia napaan kp 5 alkaen. Plaah!
 
Ihan huippu juttu babez, että arvot voi tollain ihan ittestään nousta !! (y)
Virkille pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta:( ei muuta kuin uuteen nousuun !!
Nyt vähän omaa napaa: pakko kysyä teiltä viisaimmilta että voiko ovistestit näyttää plussaa useamman päivän ajan !!?? Ekaa kertaa nyt tässä kierrossa tikuttelen ja nyt on jo 3 päivää vahva plussa tikuissa ... (n)
Toki olen lukenut että näin vois olla esim. pcossa, mutta ei pitäis mulla johtua ainakaan siitä o_O
 
Voi blääh Virkki... Ei ollakaan enää sitten ensi kierrossa samassa, mulla olis vielä se kolme päivää jäljellä tätä kiertoa, jos mennään 26 tahdissa.

Aika huippua, että arvo voi nousta. Oletko babez muuttanut elämäntapoja, tai alkanut käyttää jotain luontaisjuttuja, vai ihanko itsestään.
 
Lauantaita kaikille. Pirtsi, tuossa päivityksessä oli varmasti iso työ!

Minzi, minun käsittääkseni on mahdollista, että oviststi näyttää plussaa montakin päivää. Testaatko siis ensimmäistä kertaa? Ja onko joka kerta näyttänyt plussaa? Älä säikähdä, mutta muistan lukeneeni, että myös vaihdevuosissa ovistesti voi olla pysyvästi plussalla.

Omaa napaa. Tikutin ensimmäistä kertaa kunnollisen ovisplussan sunnuntaina, maanantaina oli jo haalea (eli tarkoittaako tämä sitä, että ovulaatio olisi tapahtunut noin maanantaina?). Ennen sunnuntaita en tikuttanut. Raskauteen tähtäävää toimintaa harjoitimme lauantaina. Ovisoireina oli tällä kertaa paljon limaa sekä kovat halut, aiemmin tavalliset ovulaatiokivut ja -vuoto puuttuivat. Vuodon puuttumista pidän hyvänä merkkinä. Nyt jännäilen, torstaista lähtien alan tuhlata raskaustestejä.

Migreeniin olen saanut aisoihin estolääkkeillä reilun kuukauden aikana. Nyt olen jo saanut toisen niistä ajettua alas ja toisen alasajon aloitan pikapuoliin.
 
Ou nou ... just jotain tollasta pelkäsinkin kuulevani :eek: jep tikutan ihan ekaa kertaa, ja ei ole siis koko ajan näyttänyt plussaa, ensin tuskailinkin kun viivat oli niin hailuroita ja tuntui ettei ne ollenkaan vahvistu. Siitä ekasta plussasta vaan on nyt joka päivä ollu tasavahvat viivat ... mene ja tiedä sitten mistä johtuu, voihan se olla että vaihtikset ne siellä kolkuttelee jo ovelle ja yrittää vanhalle kanalle vienosti viestitellä että luovutahan jo :ninja: vaan enpäs luovuta, ainakaan ihan vielä. Vielä jaksan toivoa ja unelmoida, ainakin toistaiseksi:love:
 
Oioi, palstalla ollaan nyt kyllä aika syvissä vesissä :/

Pirtsi, mut sais kyllä jo tiputtaa, kp13, dpo1. Meillähän on projekti miehen toiveesta päättynyt, mutta kun kierukkaa ei vielä ole, voisin vielä hetken roikkua mukana, jos kelpuutatte joukkoon :)
 
Voi blääh Virkki... Ei ollakaan enää sitten ensi kierrossa samassa, mulla olis vielä se kolme päivää jäljellä tätä kiertoa, jos mennään 26 tahdissa.

Aika huippua, että arvo voi nousta. Oletko babez muuttanut elämäntapoja, tai alkanut käyttää jotain luontaisjuttuja, vai ihanko itsestään.
Aloitin toukokuussa muistaakseni popsimaan Royal geleetä ja lisäksi kesällä macajauhoa, ubikinonia muiden vitsku/hivenaineiden lisäksi - joten nämä ovat ne uutuudet ed. Kertaan vrt. Suosittelen:)
 
Kp 13, mutta ovistesti blanco. Vaikka eilen oli haamuviiva. Höh. Maanantaina tarkoitus aloittaa Terolut ja seur. kierrossa clomit. (Lääkäri soitti saatuaan fsh-tuloksen, ja koska se oli hyvä, niin neuvoi aloittamaan clomit.) Mieluiten kyllä plussaisin tästä kierrosta puhtaasti luomuna :D
 
Vähän on palstalla apeat tunnelmat :unsure: Toivottavasti piristän teitä ja annan toivoa kertomalla, että meille syntyi terve pieni tyttö viime tiistaina :love: Jotkut teistä minut muistaakin, mutta uudemmille tiedoksi, että meillä aktiivista ja ajoitettua yritystä yli puolitoista vuotta, kaksi keskenmenoa ja nyt pieni prinsessa ja itsellä ikää 43 v. Teissäkin on tulevia onnistujia, toivoa ei saa menettää :love: Onnea jokaiselle matkallanne
:)
 
Ja minzi, voihan ovulaatiotesti näyttää plussaa raskaudenkin vuoksi... Yritin vähän googlailla tuota monen päivän ovisplussaa ja aika paljon tuli tuloksia, mutta lähinnä kysymyksiä mistä johtuu, pikaisesti en vastauksia nähnyt (ja eihän se sulla pysyvästi ole koholla, kun on välillä negaa näyttänyt). Tsemppiä :)

Sahramiinille paljon onnea, ihanaa!
 
Oih, lämpimät onnittelut Sahramiini pikku prinsessan syntymän johdosta! Kiitos kun olet meille uskoa rtuomassa omalla esimerkilläsi! Todellinen työvoitto! Ihsn mieletöntä, että 43v lisääntyy luomuna Ps. Mitkä sun veriarvot oli (amh & fsh)?
 
Tsempit kaikille tänne syviin vesiin! Kiitos Pirtsi listan päivittämisestä, iso homma ja Sahramiinille paljon onnea tyttösestä. Virkille tsempit uuteen yritykseen.

Täällä kp 21 ja dpo 7, lämmöt alhaalla ja ei mitään oireita, ei sitten yhtään mitään. Huvikseni olen tehnyt testejäkin, sitä samaa viivanpaikkaa tarjoilee ja nehän ei merkitse mitään. Eikä tietysti vielä vois mitään muuta näkyäkään.

Mulla tulee välillä semmoisia kauheita ajatuksia mieleen, et haluanko mä oikeesti edes sitä lasta vai onko tässä taustalla ajatus epäonnistumisesta. Tavallaan ahdistus siitä, että asiat ei ole omassa hallinnassa. En tiedä saatteko ajatuksesta kiinni… Se ei olisi ollut niin paha asia, jos olisin itse päättänyt että meille enää lapsia tule. Mutta nyt kun se tulee muualta annettuna tekijänä, niin on ihan luuseri olo. Että onko nyt pakonomainen tarve onnistua tässä vai haluanko oikeasti vielä lapsen. Ääh, ärsyttäviä ajatuksia.

Nyt läpsäisen itseäni poskelle ja ajattelen positiivisia asioita. Sunnuntai, vapaapäivä, lumi maassa tuomassa valoa tähän synkkyyteen. :)
 
Sahrikselle paljon onnea! :love:

Pirtsi, mulla on 4-vuotias poika, ei siis kaksosia. :D Aina voi toivoa että olet taas nähnyt "enteilevää" unta, niin kuin Sahriksen tapauksessa... :whistle: Yksi vauva riittäisi vallan mainiosti, mutta kyllä kaksosetkin kelpais. :LOL:

Itselläni taitaa olla nyt DPO 0. Eilen piirtyi vahva testiviiva ovistestiin, kontrolliviivaa vahvempi. Nyt pitäisi varmaan lopettaa tikuttaminen, mutta veikkaan että tänäänkin tulee uitettua tikkua ihan uteliaisuuttani. :rolleyes:

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille ja erityisesti Tammikselle halaus, onpa teillä kurja kausi menossa! Toivottavasti löydätte taas yhteisen sävelen!
 
Lämpimät onnittelut Sahramiinille :love: Muistan plussasi ihan palstailuni alkuajoilta.

Täällä kp 22 ja dpo ehkä 10. Mahdollisuus plussaan on tässä kierrossa niin häviävän pieni, että menkkoja täällä jo odotellaan, että päästää taas tositoimiin.
 
Babez, minulta ei koskaan ole noita arvoja mitattu. Keskenmenojen yhteydessä oon käyny gynellä, joka on vaan ultralla kattonu että kaikki on päällisin puolisin ok ja kehottanut jatkamaan yritystä. Miehen kanssa alusta asti päätettiin että yritetään vain luomuna. Mieskään ei tiedä että lähes koko yritysajan seilailin kaikilla mahdollisilla ovulaatiolaskurisivuilla 24/7 :) Aina välillä vihjaisin että tänään kannattais vähän muhinoida... joskus otti vihjeestä vaarin mutta joskus ei - ja varmasti tuli seuraavina päivinä huomaamaan että jotain tais mennä pieleen... :ROFLMAO: Raskausvitamiinia söin kyllä ja greippimehua join silloin tällöin. Täälläkin oli joskus puhetta juomisesta, vuodenvaihteessa päätin alkaa juomaan reilusti vettä ihan ihon takia ja plussa tuli maaliskuun alussa. Jostain ihan asiasivuilta luin jälkeenpäin, että riittävä juominen on tosi tärkeää yritysaikana. Tiedä sitten millä oli merkitystä ja millä ei.

Kiitos ihanat onnitteluista :love: Minäkin sitten onnittelen teitä kun teidän vuoronne on :love:
 
  • Tykkää
Reactions: elotar74 ja Babez74
Onnea sahramiini.

Ja nyt täyttä omaa napaa. Olin jäähallilla pelissä, ja melkein kamppasin muut edeltäni makkarajonossa, kun se tuoksui niin taivaalliselle. Outoa tässä on se, että en ole syönyt makkaraa 25 vuoteen.

Tästä himosta järkyttyneenä hain normaalin apteekin oman testin, kun ei enää ollut liuskoja kotona. JA SIIHEN TULI HETI VÄRILLINEN HAAMU. Ohut ja himmeä se vielä on, mutta tuli siihen heti. Outoa, kun tallettelujen piti mennä pieleen ja normaalit menkkaolot on jo tullut. Tänään siis dpo 11 ja kp 24/26-28
 
Zini!!! Iiih, kuvaa?

Oisko marraskuulle sittenkin tulossa plussia?

Ja ilmeisesti sitten Jimimalle on kaksoset tulossa :D
(Jos en väärin muista, niin unessa oli taas tummatukkainen nainen, sellainen lyhyt tukka, niska kynitty mutta edestä pidempi)
^ Ja jos sinulla on tuollainen tukka niin minä menen hoitoon tai tekemään lottoa. Sitten tämä menee jo liian yliluonnolliseksi.o_O
 
Zini, wow! Jeee! Toivotaan parasta :)

Omaa napaa: kp 14 enkä ole bongannut ovista tässä kierrossa ollenkaan??? Testeissä kp 11 tai 12 oli haamuviivaa, mutta se siitä, nyt ihan blancoa. Byäähh. Sekstailukin on jäänyt, kp 9 taisi olla tallettelua, mutta kun ei ole ovistesti punoittanut, niin eipä ole jaksanut peittojakaan heilutella :D Jos tänään, ihan varuilta...
 
  • Tykkää
Reactions: zini76
Zini, nyt on kyllä hentoinen lupaus hyvästä maggaroineen kaikkineen. Nyt sitten uusintatestausta parin päivän välein! Ja nyt mun alkoi tekemään grillattua makkaraa mieli, voi ei, onneksi maha ei halua vetää yhtään mitään niin ei tarvi grillille lähteä.
Ai niin eka linkki oli sellainen mikä mulla toimi, kahta muuta en nähnyt laisinkaan.

Elotar, ei vara maata kaada, joten go for it... ;)

Sahriksen uutiset olivat ihanat, muistan hyvin kuinka aikoinaan plussasit. Mahtavaa, että kaikki meni loppuun asti hyvin. Oota vaan, kohta sulla on siellä omatahtoinen teini. ;)

ON: Jatkuvalla syötöllä kuvotusta, voi että olen pettynyt jos tiistaina ei sykettä näy. Ihan turhaan sitten mennyt nämä ällötykset sitten. En pysty syömään mitään paljoa, en edes herkkuja, mitä yleensä syön yli äyräiden kevyesti. Mieli tekee, mutta kun en pysty. Mietin, että onkohan nämä raskausoireita ja vai jokin aika sitten aloitettu sokerilääkitys on alkanut pelaamaan mulla noin.
 
Zini jeee !! Ihanasti pinkkiä pikottaa, :love:ei muuta kun vahvistumista viivalle sekä myös makkarahimoille !! :D muistan kun esikoista aloin odottaa niin mullakin oli kova himo makkaraan, vaikken sitä muulloin syö juuri koskaan :LOL:
On: nyt vihdoin ovistikut haalenee tuon 3 päivää kestäneen plussajakson jälkeen ja tilalle tullut tuttu oviksen jälkeinen nännikipu, että ainakin oletettavasti ovis ollut ja mennyt, nyt ei muuta kuin odottelemaan:X3:
Tsempit kaikille vaiheisiinsa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: zini76

Yhteistyössä