40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Voi mitä uutisia! Olen niin pahoillani Theran ja KeltainenSeepra.

Theran, te kyllä saisitte kunnalliset tutkimukset, kun tuli kolmas km saman puolison kanssa. Ainakin Helsingissä ikäraja oli 42. Verikokeet, kromisomit, hyytymistekijät, spermatutkimus jne. Jos jotain pientä löytyisikin ja apukeinoa? Noh niin, meillä ei löytynyt. Kolmen km jälkeen silti jatkettiin...

Muoks* Sähän olet vasta 36! Tarkoitan, että kyllähän teillä vielä olisi aikaa! Tai sitten olette vain järkevämpiä kuin minä...

Voimia joka tapauksessa!
 
Viimeksi muokattu:
Theran - hienoa, että teillä on entuudestaan lapsosia ja ihana 6vkin:) en tarkoittanutkaan että pettymys ja kipu olisivat jotenkin vähäisempiä niiden kohdalla, joilla on jo lapsia, vaan että on ymmärrettävämpää jos usean pettymyksen jälkeen päätyy siihen että tämä oli se viimeinen.

Ja kuten Tyydelikin totesi - suosittelen jatkotutkimuksia, joihin on 3. Km jälkeen oikeutettu. Meillä just ne menossa:) ja todellakin vasta 36v ja jo synnyttäneenä sulla on suuret mahkut lisääntyä!

Voimia Keltsi ja Theran tyhjennyksiin!! Joko olette päättäneet kummalla tavalla? Nää on niin surullisia juttuja, kun ne vauvapilvilinnat kaatuu.. tsemiä kohtalotoverilta ja toivottavasti teillä sujuu tyhjentymiset kerralla ja mallikkaasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Mytti ja Theran
Keltsi ja Theran, voi :cry:, olen tosi pahoillani. On itsellä muistissa tuo tunne, ruokiksella kävin silloin vu:ssa ja sitten takaisin töihin ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut ( en siis töissä halunnut paljastaa asiaa) Ja kotona sama homma, kun en lasten nähden voinut alkaa itkeä. Voimia teille molemmille!

Kyllä tässä kaikenlaisia ajatuksia risteilee koko ajan mielessä, en mä kahden ekan kohdalla stressannut yhtään, enkä edes vu:ssa käynyt ja nt:aankin menin ihan vain vauvaa katsomaan, ei käynyt mielessäkään, et joku vois mennä pieleen. Nyt tuntuu, et koko ajan on varpaillaan ja kriisivalmiudessa :unsure:
 
Gynen sanat soi päässä.. Koska olen jo tämän ikäinen niin kehityshäiriöiden riski kasvanut.. Kyl se vaan on uskottava että ei oo nuori enää.. Munasoluissa alkaa olee ne huonot jäljellä. Uskokaa pois mutta olen kiitellyt sitä että nuorena tein nuo ekat.. Ja kuopuskin alle 30v sai alkunsa. Ihme että ollaan saatu hänet nykyisen miehen kanssa.

Pitää miettiä miten jatkossa.. Mies on enemmän huolissaan mun jaksamisesta. Siksi empii että yritetäänkö vielä.

Kaavintaa ne ei oo miettinyt koskaan mun kohdalla kuin silloin ku epäilivät rypäleraskaudeksi. Lääkkeellisesti taitaa mennä nytkin. Tosin en tiedä kun en oo saanut aikaa sairaalaan.. Että voivat todeta sen minkä jo tiedän.

Toinen asia mikä harmittaa on se että siirtyy kolskopia aika vuotojen takia eli ei voi vielä senkään takia huokaista helpotuksesta.. Mun tuurilla eiköhän ne jonkun syövän sieltä löydä mikä aiheuttaa ne solumuutokset..
 
Voi kurjuus mitä uutisia täällä ollut parina päivänä.

Kyllä rupee itteeki pelottaan, vielä 2.5 viikkoa np-ultraan. Koko ajan mietin oireita, että onko niitä vai eikö niitä ole. Pahoinvointi on vähän laantunut (niin kuin ilmeisesti useimmiten tässä vaiheessa) ja rinnat on edelleen arat, muuten ei paljoa tunnu! Painoa on tullut 1 kg, mutta vatsan malli on muuttunut..

Tänään pitkästä aikaa töihin, toivottavasti nyt onnistuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Itsekin tänään kävin nlalääkärillä niitten tuntemusten takia. Ei lähtenyt ultraamaan :( eli en nähnyt poitsua :( mut sain kuulla ja huomasin et tunsin sen ku poitsu lähti doppleria karkuun.
Kyllä kuulemma voi tuntea kohdun ja kohdussa olevan vauvan sopivassa asennossa jo nyt. Peffa ainakin on vauvalla luiseva. Kohdunsuu oli kiinni vaikka sormella sai raotettua. (kuulostipa härskiltä). Onko tuo sitten tavallista?

Kyllä Sahris aika on mennyt nopeeta.

Äiti74 ja poju 17+0
 
Ihanaa, että sait kuulla poikasen! Mä saan kotiin dopplerin lähiaikoina yhdeltä kaverilta, tiedä mikä ressi sen kanssa sitten tulee.. Nyt on taas niin kaamea kuvotusolo, että ainakin jotain on tuolla sisuksissa. Yritä tässä ny sit meikkaamista..

Karo ja bebe 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Siis voi räkä, mikä oksetusolo, ihan koko ajan :sick: Tosi ihanaa, kun olo vaan tuntuu pahenevan, miten ihmeessä selviän ensi viikon töissä, jos tää tällaisena jatkuu :( Pitää yrittää ajatella positiivisesti, et tää olis hyvä merkki.

Ä74, oliko sulla lapsia ennestään? Silloin kai tuo kohdunsuu on ok, ja varmaan lääkäri olis sanonut, jos ei olis.
 
Hei!
Wau, meille "vanhuksille" on oma ryhmä,
pääseekö vielä mukaan? Mitä haluatte tietää?

- Plussatesti tehty torstaina ja laskettuaika 19.5.2016 ❤
- Olen 40, mies 41
- Toinen yhteinen lapsemme
- Minulla entuudestaan kolme lasta (18,12,10,2) Tämä siis mulle jo viides villahousu, mutta aina yhtä ihanaa ja jännittävää
- Helsingistä

Ikä huolettaa ihan hirveästi. Olen lähes varma keskenmenosta ja tarkkailen jatkuvasti, onko oireita vai ei. Ei kyllä
paljoa ole.
 
Kuulumisia täältäkin. On niin työläs käyttää puhelimella tämä sivu, kun hypoii ja pomppii mihin sattuu, että ei ole tullut mitään kirjoiteltua.
Ensinnäkin pahoittelut huonoja uutisia saaneille. :( Ajatukset ehtivät aina niin pitkälle ja sitten lyödään päin näköä.
Tällä viikolla oli eka neuvola. Tässä vaiheessa yksi näkyi ja sydän sykki. Koko vastasi viikkoja. Ensi viikolla pitäisi soitella valmiiksi nt-ultraa. Seulaverikokeet ovat reilun viikon päästä. Niistä jos pomppaa niin meillä kuulemma pääsee siihen nipt-kokeeseen.
Vointi vaihtelee. Joinain päivinä kuvottaa koko päivän toisina vain vähän. Turvottaa ja on ähky, kun syön huonoon olon mitä milloinkin aina vähän päästä. Väsy on vähän mutta peiton alla vilkasta. Jostain ketjusta luin, että ois joillain näin alussa hiljaista kammarissa. Meillä näköjään päinvastoin. :D Fiilikset heijaa ja niin vissiin miehelläkin. :D Ultraa odottelen, jos sen jälkeen vois vähän hengähtää ja sitten vois jo kertoa lapsillekin.
Tämmöistä tänne.

Niittys 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mytti ja Babez74
Tervetuloa Zenmama!
Itse tässä taustailen tiistaihin asti. Silloin varhaisultra. Helsingistä minäkin.

Onnittelut Niittys sydämenlyönneistä! Tuossa vaiheessa onkin jo helpompi huohahtaa!

Viime yönä tai aamulla näin tosi ahdistavaa unta. Km tietysti ja vuotoa ja lääkärille pääsyä odotin. Vaikuttanut ainakin tämän aamupäivän olotilaan.

Rinnat on kipeänä ja nännipihat muuttuneet, iltaisin turvotusta ja ilmavaivoja (anteeksi), kuvotusta pitkin päivää. Mutta ei ne mitään kerro.. Pitää pienesti vain toivoa yllä.
 
Piti sitten googlettaa kromosomivirheen ikäriski, alkuraskaudesta 1:15 ja loppuraskaudesta 1:50, voi itku. Tietääkö kukaan, onko tuo nipt-koe valtakunnallisesti käytössä, ja saiko tulokset nopeammin kuin "perinteisistä" testeistä? Mä olen siis jo nyt ennen vu:aakin asennoitunut niin, et kun tuo pelkkä ikäriski on noin korkea, niin käry käy.

Tervetuloa Zen. Niittys, juu, meillä ainakin hiljaista sillä puolella, niin paha olo, ettei voi kuvitellakkaan vaakamamboa tms. vaikka normisti kyllä kelpaa.
 
Ollakovai, Sahramiini osaa sua tässäkin rauhoitella, hällä ainakin kokonaisriski oli niin pikkiriikkinen, ettei huolta pitäs olla. Itsellä oli sitten normaalia korkeampi ja sain lähetteen siihen nipt testiin. Mulla ei ikävä kyllä ole tietoa onko se ihan valtakunnanlaajuisesti käytössä. Itse asun Treella. Sen tulokset kesti kauemmin kuin muissa tutkimusmuodoissa, koska se lähetetään ulkomaille tutkittavaksi. Kävin maanantaina verikokeessa, niin seuraavan viikon perjantaina sain soiton tuloksista.

Olipa Tyydeli ikävä uni :(

Mulla on tosiaan yksi 5v poika jo ennestään. Mutta normi neuvolalääkäri oli pari viikkoa sitten ja oli napakasti kiinni, eikä mistään sormista jutellut mitään :/

Tervetuloa Zenmama, minäkin oon yksi niistä "onnekkaista" oireettomista tyypeistä. Ei mua oikeesti haittaa pahoinvoinnin puuttuminen kyllä yhtään.

Meillä ei makkarissa tapahdu yhtään mitään. Mua ärsyttää miehen käytös. Halailee vain kun haluais toimintaa, ei muuten. Ja nyt stressaa tää yksin jääminen. Miehen Hkin projekti kestää pitkälle ensi vuoteen. Ja mun hankaloitu just opiskelukin, kun on lukkarissa 3-6 iltatuntia viikossa. Enhän mä nyt voi niitä käydä kun en saa poika hoitoon.

No, iloista on se, että tänä aamuna makkara oli oikealla puolella, edellisaamuna vasemmalla. Tuntuu oikeen sellanen pötkö. Ja painoakin on tässä vaiheessa tullut paljon vähempi kuin ekassa.

Äiti74 ja poju 17+2
 
Tervetuloa Zenmama :)

Tyydelille taustalle onnea varhaisultraan! Mä ajattelen kanssa, että kuvotus tuo toivoa tähän, että kaikki olisi hyvin.. Kuvotus on hiukka ehkä pahentunut ja pitää syödä kahden tunnin välein, että se pysyy poissa, mutta aamulla se ei pysy poissa mitenkään.. Otin yksi aamu töissä pienet torkut aamusta sohvalla, roskis vieressä :D Onneksi oli hiljaista!

Meidän makkarissa välillä jopa tapahtuu, riippuu hirveesti olotilasta.. Kuvotuksen aikaan ei kyllä! Mutta järjettömän paljon se on vähentynyt tän raskauden aikana, oltiin vissiin aika kaniineja ennen :D Alkuun mua jännittikin, koska jotenkin pelkäsin, että bebe vahingoittuu.. niin ei ollut ihan nautinnollista :)

Huh aivastin tänään tosi kipeästi, tuntui, että joku kierähtipyörähti ympäri tuolla vatsassa :O

Mites teillä on vatsat näkynyt raskauksien aikana? Musta tuntuu, että tää rupee pulpahtaa jotenkin esiin tai mun iso maha rupee muuttamaan muotoaan :) Pitäis saada vielä 2 viikkoa pidettyä salassa ainakin tolta lapselta (miehen), koska aattelin, että np-ultran jälkeen vasta kerrotaan!

Voi krääh äiti74 noita sun opintoja, eikö tolle ajalle saa mitenkään hoitoa mistään :I

Karo ja bebe 10+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Pahoittelut kaikille pois tipahtaneille :cry: Nyt on aika surra pois menetys ja sitten kohti tulevaa sekä mahdollisesti uutta yritystä.

Itse en ole ajatellut ottaa edes selvää mistään kohonneista riskeistä yms yhtään sen paremmin kuin mitä yleisesti tiedän. Kyllä ne sitten tutkimusten jälkeen kertovat mikäli on aihetta huolestua. Ehdin kyllä sittenkin varmasti stressata aivan tarpeeksi, jos siihen aihetta tulee.

Torstaina oli ensimmäinen neuvola. Kamalasti kyseltiin ja valistettiin. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella ettei tule turhaa huolestumista, koska niitä ei vielä välttämättä tässä vaiheessa dopplerilla kuulu, ja kuitenkin reilu viikko sitten sydämenlyönnit ultralla näkyi. Keskiviikkona on verinäytteiden antopäivä ja odottelen keskussairaalalta ilmoitusta nt-ultra ajasta. Sinne menokin on oma projekstinsa, koska se tehdään keskussairaalalla, joka on 300km:n päässä.

Toukka16 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mytti ja Babez74
Karoliina, ekaa kun odotin, niin vasta rv 18 vaihdoin ä-housuihin eli silloin pallo pullahti vasta puolivälin jälkeen. Nuorempien kohdalla on kyllä alkanut näkyä jo varhemmin. Ekaks tulee järkky alkuraskauden turvotus alavatsaan, ja kun siitä pääsee, pullahtaa varsinainen raskausvatsa.

Kävin tänään (vp) ostamassa vissyä ja hedelmiä ja porkkanoita, ettei tulisi laitettua suuhunsa mitään hölmöä, kun yökötys yllättää. Välillä iskee ihan silmitön nälkä, mutta jos normaalisti syö, tulee ihan mieletön turvotus.

Hitsi kun tää olo tekee niin saamattomaks, vaikka mitä pitäis tehdä, mut jaksaa vain sen ihan pakollisen ja sit iskee morkkis, kun on niin laiska akka :notworthy:

Toukka, hyvä, jos osaat olla stressaamatta, siitähän ei tosiaan mitään hyötyä ole, mut olen itse kaikissa muissakin asioissa niin kärsimätön, et tässäkin pitäis selvyys saada joka seikasta, ja mieluiten jo eilen :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Mytti ja Toukka16
Hmm hyvä idea ostaa jotain järkeviä välipaloja! Täällä kuvotus on kestänyt tänään noin klo 14.00 saakka.. En sitten mennyt tänäkän aamupäivänä salille. Vapaapäivä niin on tullut vietettyä aika yöpaidassa tämä, nyt hiukka läksyjen tarkistusta ja sitten voisi ruveta toimimaan.. Eli hyvin saamaton olo täälläkin, mut oon aatellut antaa tämän anteeksi itelleni.. :) Ehkä mä iltaa kohti saan jotain aikaseksikin!

Muuten mä vaihdoin jo viime viikolla täysin äitiyshousuihin ja legginseihin.. Kaikki muut painaa ikävästi väärään kohtaan. Että saapa nähdä, en sitten varmaan keväällä löydä mitään päälleni :D

Tuo on kyllä Toukka hieno taito olla ressaamatta. Mä en oo ollenkaan niitä riskiasioita oikeastaan miettinyt vielä, oon vaan miettinyt, onko tuo tuolla hengissä ja kehittymässä.. Tänään sitten rupesin etsiskeleen jotain tietoa aiheesta, mutta eipä netti ainakaan heti mulle mitään tietoa antanut paitsi keskustelupalstoja.. :) Mulla on ens viikolla verikokeet ja 2 viikon päästä se np-ultra!

Olisi kyllä hurjaa asua noin kaukana kuin sinä Toukka sairaalasta! Voisipa olla, että jännittäis vielä enemmän. Mutta ns. syrjäseudulla asuvat kyllä tietynlaiset reippaat ihmiset, luulen ma! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toukka16
Voihan flunssa!
Yskin kohta pienen ihmistaimen itsestäni ulos Miksi juuri nyt piti tulla kipeäksi?! Noh, parin viikon päästä on syyslomareissu. Ehkä mielummin nyt, kuin silloin. Pienet ne on meikäläisen murheet niihin tuhansiin pakolaisiin verrattuna

Oletteko käyneet millä viikoilla varhaisultrassa? Mulle varattu viikolle 6+5..

Koska teillä alkoi pahoinvointi? Mulla ei ole vieläkään mitään. Tosin viikkoja 4+4, ehtiihän sitä. Aikaisemmin olen ollut äärimmäisen huonovointinen tyttöjä odottaessa ja pojasta ei juuri mitään...

Zenmama
 
Kovien kipujen vuoksi kävin lääkärissä eilen aamulla ja se pasitti mut sairaalaan polille tutkimuksiin. Polilta lääkäri taas laittoi osastolle. Hcg oli 18000 ja polilla ultralla ei löytänyt kohdusta mitään selkeää. Niin alkoivat epäilee mulla ku. Ja äippäpolin ultraan missä sitten löytyikin ihan selkeästi meidän pieni joka on menehtynyt rv 6+3. Osastolla nyt ollut yön ja tyhjennys jatkuu tänään. Toivotaan ettei joudu kaavintaan

Tuosta stressaamisesta.. Ennen kuin ensimmäisen km sain niin en stressannut sellaisella. Nyt kolmannen kkm jälkeen olisi ihme että olisi stressaamatta.
Se on helpompaa olla huolestumatta asioista joita ei oo vielä kokenut. :(

Onnellista loppuodotusta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Theran, olen todella pahoillani menetyksestäsi ja voimia tulevaan. Minullakin on ollut kaksi keskenmenoa kahden onnistuneen raskauden jälkeen. Olen kuitenkin niin inho realisti etten suostu stressaamaan, koska tiedän että mikäli menee tässä vaiheessa kesken, niin se on vain yleensä parempi niin. Luultavasti sikiöllä olisi ollut joku todella paha kehityshäiriö, eikä se olisi ollut elinkelpoinen. Kuulostaa varmaan kamalalta, mutta näin ajattelemalla minä olen selvinnyt yli keskenmenoistani ja tämän raskauden alusta.

Toukka16 10+2
 
Theran, olen todella pahoillani menetyksestäsi ja voimia tulevaan. Minullakin on ollut kaksi keskenmenoa kahden onnistuneen raskauden jälkeen. Olen kuitenkin niin inho realisti etten suostu stressaamaan, koska tiedän että mikäli menee tässä vaiheessa kesken, niin se on vain yleensä parempi niin. Luultavasti sikiöllä olisi ollut joku todella paha kehityshäiriö, eikä se olisi ollut elinkelpoinen. Kuulostaa varmaan kamalalta, mutta näin ajattelemalla minä olen selvinnyt yli keskenmenoistani ja tämän raskauden alusta.

Toukka16 10+2
Kahdessa viimeisessä on minulla saattanut joku vika ollakin mutta ensimmäisestä vauvasta ei ruumiinavauksessa mitään vikaa löytynyt. Oli vain huono tuuri.
 

Yhteistyössä