40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Minut vois myös lisätä listaan. Eli Lumi♥........(42).....3........19.2.2016 Poika. Ennestään poika(-99) ja tyttö(-02) sekä kaksi tuulimunaa aiemmin.

Nimimerkkiä ei vissiin voi enää vaihtaa? Oli silloin tyttöolo, kun tein nimimerkin, mutta NIPT-tutkimuksessa selvisi, että onkin poika:LOL:.

Tällä hetkellä viikkoja 18+0:love:.
Eihän sun nimimerkkiä nyt välttis viittaa tulevan sukupuoleen :geek: Oliko sulla korkeakin riski? Itellä oli 1:77 ja samaten NIPT testin kylkiäisinä tieto pojasta <3 .
 
Tarkistusultra oli viime to:na 100 kilsan päässä. Ei hätiä eli kaik ok. Oikeeta viikkoa vastas kaik mitat ja lapsivettä on tarpeeks. Painoarvio oli 1,233 kg.
Tilaa viel on kasvella hyvin. Mut saanpa kärsiä vatsalaukun kivuista, inhottavaa!

Tänään tuli tsekkailtua tuttujen vaunuja, sänkyä patjan ja reunapehmukkeen kera, telakkasysteemiä ja sitteriä. Kyl siin tarpeellinen ja sopiva satsi, että luvattiin ne ottaa kolmella sadalla.

Järkkäiltävä huushollia kaiken muun homman lomassa. Että saa sängyn esmeks makkariin mahtumaan.
Väsytystä ollu mut jospa sais uniteltua viel ennen masukin "riehaantumista".

T:Mytti 29+0
 
Ihania uutisia Mytti!

Tervetuloa zenmama ja Lumi!

ON: Tänään on ollut omituinen tunne kohdussa koko päivän. Ei jomota, ei ole kipeä, mutta jokin pöhinä siellä on ollut menossa. Ja hyvin alhaalla, kun eihän se kohtukaan vielä ole korkella. Pissattaminen on alkanut myös. Vähän jos kuvailis tunnetta, niin joku vähän potkii virtsarakkoa ja samalla kun se siellä joraa, se myllää kohtua. Ja välillä kuplii.
Ja ei, en todellakaan tarkoita, että tuntisin liikkeitä vaan yritin vaan kuvailla oloa. Kai se tarkoittaa kuitenkin kohdun kasvamista, mutta kun usko ja luottamus on aika heikoilla, niin aina tulee epäilys pahemmasta...
Ja tietysti viikon pari vaivannut kuvotuskin on pysynyt tänään poissa...

Tyydeli ja 8+1
 
No niin, nyt taas oksettaa 24/7, eilen piti pariin otteeseen ihan oksentaa.

Toukka, siis aiheuttaako raskaus sulle unettomuutta vai joku muu? Mä heräilen aina aamuyöllä, ja joskus käy niin, et unet oli sit siinä.

Hajusteet on uusi inhokki. Eka raskaus, et hajuvedet, pyykinpesuaineet, suihkugeelit yms. oksettaa, jo konetiskitabletin tuoksu saa naaman vihreäksi :sick:

Ja huomenna vu :rolleyes:
 
No niin, nyt taas oksettaa 24/7, eilen piti pariin otteeseen ihan oksentaa.

Toukka, siis aiheuttaako raskaus sulle unettomuutta vai joku muu? Mä heräilen aina aamuyöllä, ja joskus käy niin, et unet oli sit siinä.

Hajusteet on uusi inhokki. Eka raskaus, et hajuvedet, pyykinpesuaineet, suihkugeelit yms. oksettaa, jo konetiskitabletin tuoksu saa naaman vihreäksi :sick:

Ja huomenna vu :rolleyes:
Miulla oli alkupuolella semmosta, että aamuyöllä vessas käynnin jälkeen viiden kuuden aikaan ei vaan uni tullu enää. Välillä piikkimatolla sain unesta kiinni. Mut välillä aattelin et mitäs täs möllöttää vaan nousin ylös ja aamu alko aikasin :)

Nyt masukki pitää hereillä vessakäynnin jälkeen jonkin aikaa. Tai lihakset ei rentoina ni valvotuttaa..
 
Hienoa tänne on tullut uusia odottajia! Tervetuloa Zenmama ja LUmi! :)

Olipas rankkaa olla muutama päivä töissä, mennyt ihan toipuessa :) Täällä kuvotus vähentynyt, vain kerran kaksi päivässä. Mutta väsymys on kova, liekö sitten pitkät työpäivät vai kuuluvat vaan viikkoihin. Jotenkin oireita on kuitenkin vähän, paitsi rinnat arat, pissalla pitää juosta yöllä ja välillä hereillä yöaikaan myös + tuo hetkittäinen kuvotus!

Mulla on viikko np-ultraan ja nyt on ruvennut taas jännittämään ja jotenkin pää laskee noita oireita ja kaikkea. Mites teitin paino muuten kehittyy? Mua jotenkin stressaa, kun ylipainoa on ja nyt painoa tullut 1.6 kg tai no voi se vaihdella aamusta riippuen, mutta kuitenkin..

Karo + bebe 11+1
 
Tervetuloa kaikille uusille (y)

Vieläks Vauvis on linjoilla? Kuinkas sinulla on elo lähteny rullaamaan? Veikkaisin että ainakin sinun oma olo on kohentunu raskauden viime hetkistä vai kuinka? Toivon ainakin. Miten vauva jaksaa :love: ?

Täällä aika kurja yö takana. Kaks tuntia kipuja, ei ne ollu oikein suppareita, mutta 40s kestäviä kipuaaltoja viiden minuutin välein, alkovat samalla tavalla kuin supistukset. Mietin jo että jassoo, tartteeko nousta puhelimeen, mutta viiden aikaan aamuyöstä ne meni silleen ohi että sain nukuttua. Selän jomotus jäi :unsure:

Sänkypuuhat on samoja kuin sinulla Mytti, ei mitään kiihkeetä vaan pinnistä sovitellaan makkariin :LOL:

Tyydikselle vielä, ettäpäs on kiva kun olet täällä ja tuntuu että nyt kaik on kohdallaan (y)
 
Karoliina :) Kai ne jonku sortin suppareita oli, mut niistä niinku puuttu se kiristävä osuus. Tai no olihan se maha aika pallo mut ei pahasti... Muutenki maha heittäytyy välillä ihan kiveksi, nyt ei ollu ihan sellasta vaan oli pelkästään se kipu mikä tuli ja meni. Sekavaa :confused:
 
Toivottavasti ei ihan vielä ku pinnis on viel pihavarastossa :LOL: Viime yönä kävi kyl mielessä et mitenhän tässä käy kun tulivat niin säännölliseen. Aina vaan tuntu et taaaas se alkaa - tuttuja tuntemuksia tuolta reilun 15 vuoden takaa... Viikkoja on JO 32+5 mut jos synnytystä aattelee ni VASTA 32+5 (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Vu:ssa käyty ja syke havaittu, ultran mukaan olis 8+2, menkoista 7+5 eli aika hyvin vastais. Oli kiva lääkäri, eikä ainakaan suoraan näyttänyt, et olis pitänyt mua tyhmänä, kun tulin tän ikäisenä vahingossa raskaaksi. Onnitteli vain, ja sanoi, et joskus elämä yllättää ihanasti. Yritän tässä nyt vähän aikaa iloita, ennen kuin alan pelätä veriseulaa ja nt-ultraa ja työnantajalle kertomista:)

Sahramiini, mulla supisteli kuopuksen raskaudessa kans jossain 33. vkolla keskellä yötä, olin vielä lasten kanssa yksin kotona (sairaalaan tosin vain 2km), niin vähän jänskätti miten käy. Pysyi kuiteskin kyydissä la:aan asti. Toivottavasti teilläkin vielä muutama viikko kasvetaan.

Karoliina, mulle on jo nyt tullut se 2-3kg, joka tulee aina heti alkuraskaudesta. Olen normaalipainoinen, mut silti tuo paino aina kauhistuttaa. Ekasta tuli 8kg, keskimmäisestä vain 6kg ja kuopuksesta rysähti sit se 10kg, mut nopeesti ovat lähteneet, suurin osa jäänyt laitokselle jo :)
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Mitäs kaikille kuuluu? Kiva että on hyviä ultrakuulumisia.

Mua on todella alkanut pelottaa se rakenneultra. Siihen vielä melkein 2 viikkoa. Tuntuu, että se on nyt se viimeinen juttu, joka voi vielä romuttaa tän kaiken onnen. Ja mitä kamalaa sieltä voi sitten paljastua??!? Liikkeitä oon tuntenut vähempi kuin ennen. En tiedä olisko ne sitten muuttunut jotenkin, kun tuntuu että välillä olis kuin rytmihäiriöitä ihan kamalasti. Onko teillä muilla jotenkin muuttunut nuo tuntemukset tässä vaiheessa..? Pieniä kipuja ja kolotuksia muuten pitkin päivää. Kyykkyily tuntuu ikävältä.

Äiti74 ja poju 18+4
 
Mä oon ruvennut huomaamaan, että aina, kun joku ultra lähestyy niin jännitys ja mielikuvitus herää.. Kuuluu kai sitten asiaan!? Mulla enää vajaa viikko np-ultraan. Jostain omituisesta syystä en kuitenkaan ole pelännyt sitä?! Pitäs varmaan, ettei sitten tuu mitn järkytystä! Oon siis vaan pelkäämässä sitä, ettei ole sykettä, hengissä jne, en sitä oo jännittänyt, että jotain ois :O

Täällä on ollut hervoton väsymys viime aikoina, kuvotus on jopa vähentynyt, paitsi aamuherätyksissä. Tänään meinasin jopa oksentaa, vähän liian kauan venyttelin kaikkea muuta ennen aamupalaa :) Mutta väsymys estää kyllä kaiken aikaansaamisen, mun ei tarvi olla pienen lapsen tai muun takia iskussa muuta kuin työpäivinä niin vapaapäivät menee koomassa... :D Ai niin ja yöllä nukkuminen on surkeaa, herään 1-2 tunnin välein pissalle ja sitten ei meinaa saada unta.. Tyynykin on huonosti ja peitto ja hyvää asentoa ei löydy jne..

Onneks täällä tuo toinen hoitaa pyykit ja ruuan laiton jne.. Oon mä sentäs tarkistanut ton isomman lapsen läksyt! :D

Vaikka kuulostaakin valitukselta, niin aivan mahtavaahan tämä itse asia, että on raskaana on. Mahtavaa ja onnekasta. Kunhan vain kestäisikin loppuun saakka. Mutta ei tämä olotila mikään säkenöivän ihana vielä ainakaan ole ollut :D Että sitä hehkua odotellessa, joka vie rypyt pois ja hiukset näyttää ihanalta.. nyt hiukset on ihan ihme hamppuinen takkukasa, joka yön jälkeen on pystyssä ja takussa kuin viimeistä päivää :D

Karo ja bebe 11+2
 
Ollakkovai, mehän mennään samoilla päivillä :) jos sulla mitattiin eilen 8+2.

Vaikka vessassa ravaaminen öisin on alkanut, olen onneksi pystynyt nukahtamaan uudestaan. Esikoista odottaessa jäin jopa pari kk aiemmin sairauslomalle, koska oli niin paljon unettomuutta. Osa varmaan töistä johtuvaa stressiä.

Supistukset alkoi silloin raskauden puolessa välissä ja olivat päivittäisiä. Kuitenkin kivuttomia. Mutta ei se kivaa ollut, kun niitä rasittuessa tuli useita ja säännöllisesti. Helpotti aina kun huilasi. Ja koska aukeamista ei koskaan tapahtunut. Harkkareita siis vain.

Kuvotus vähentynyt. Toisaalta, tulee syötyä melkein tunnin kahden välein. Tänään porkkanoita pilkottuna mukana töissä, ettei ihan lähde lapasesta... Esikoisen kanssa tuli 18kg. Onneks lähti myös pois imetyksen myötä. Nyt tullut ehkä 2kg. En oo katsonut tarkkaa.

Muista oireista, tukka rasvottuu älytöntä vauhtia, vv runsasta, nännipihat on jo muuttunut, turvotusta iltaisin, ummettaa ja löysettää vuoron perään. Että semmosta.

Seuraava etappi on eka neuvola ensi viikolla.

Tyydeli ja 8+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Ollakkovai, mulla taitaa toi unettomuus johtua pitkälti jalkasäryistä. Illalla jalkojen nykimisestä jo ennen nukkumaan menoa tietää saako nukuttua vai ei. Yöllä jalkojen levottomuus muuttuu sitten säryksi. Ilmeisesti siis jotain raskauden aiheuttamia särkyjä, koska ei mulla normaalisti jalkoja tollain yöllä särje.

Tosiaankin nyt täällä on nukkuminen hiukan parantunut. Eilen jouduin sen tosiasian eteen ettei farkut menneet enää kiinni. Tänä aamuna olen siis selaillut netistä äitiysvaatteita. Sunnuntaina kävin pitkästä aikaa kuntonyrkkeilyssä ja olin ihan varma että joku kysyy jotain, kun ei paita ollutkaan niin löysä kuin mitä kuvittelin, mutta ainakin vielä tällä kertaa selvisin ilman uteluita. Saas nähdä miten ensi sunnuntaina. Kuvotus jatkuu tasaisena aamupalasta puoleen päivään. Oksentaa ei onneksi ole kuitenkaan tarvinnut.

Nt-ultraan vielä kaksi viikkoa ja päivä. Ei kyllä millään jaksais odottaa. Varsinkaan nyt kun sain kuulla että miehen veljen vaimo oli saanut jo siellä kuulla odottavansa poikaa, ja poika heille sitten syntyikin kuukausi sitten. Meinaan kyllä heti sanoa sille lääkärille, että jos näkee kumpi siellä on, niin haluan tietää. Kärsimätön kun olen, ja kahdesta edellisestä kun en ole kuitenkaan etukäteen tiennyt.

Toukka16 11+3
 
Moi,

Vauva-arki rullaa ihan kivasti. Tyttö on todella kiltti ja hyväuninen. Minä en ole kunnossa eli ollaan parhaillaankin sairaalassa. Kohdussa on iso hyytymä, joka ei suostu tulemaan ulos. Toiset lääkkeet testissä tänään ja sitten häivyn täältä... Kaapia ei vielä voi, kun on kohtu niin pehmeä ja herkkä puhkeamaan. Ottaa päähän...

Paljon onnea kaikille raskauteen!

Vauvis ja prinsessa 12 vrk
 
SS: Mä oon Tampereella ja jos np-seula hälyyttää, voi valita nipt jatkotutkimuksen. Mun ei missään vaiheessa annettu ymmärtää, että siihen voisi mennä ilman seulan hälytystä. Mutta ehkä sitten vaan ei ehditty siihen vaiheeseen. Tosin muistan, että joku toinen palstalainen olisi käynyt siinä omakustanteisesti, joten sillä perusteella epäilen, että siihen rutiinisti kaikki suomen yli 40v odottavat pääsisi. Paitsi jos laki juuri muuttunut???
 
SS: Mä oon Tampereella ja jos np-seula hälyyttää, voi valita nipt jatkotutkimuksen. Mun ei missään vaiheessa annettu ymmärtää, että siihen voisi mennä ilman seulan hälytystä. Mutta ehkä sitten vaan ei ehditty siihen vaiheeseen. Tosin muistan, että joku toinen palstalainen olisi käynyt siinä omakustanteisesti, joten sillä perusteella epäilen, että siihen rutiinisti kaikki suomen yli 40v odottavat pääsisi. Paitsi jos laki juuri muuttunut???
Joo anteeksi korjaan korjoitusta eli takoitinkin juuri että jos seula hälyyttää niin missä kaupungeissa on käytössä? Ei niin että vain 40 vuoden iän takia:)
 
Tyydeli, jee samiksii -oireetkin on mulla samat, päästään nyt jännäämään, kumpi ekana poksahtaa vai ollaanko samaan aikaan ponnistamassa :D

Tänään eka nla, eilen varasin ajan, joten pikana hoitui, mut kun piti saada lähetteet np-ultraan ja veriseuloihin. Seulat olis 7.10. ja np:n tulee kutsu. Meillä olis päässy suoraan lapsivesi/istukkatutkimuksiin iän puolesta, jos olis halunnut, mut päätin, et katsotaan eka np ja seulat ja sitten se nipt, meilläkin se on, joten on kai valtakunnallinen.

Vauvis, voi hitsi, toivottavasti hoituu. Mulla oli keskimmäisestä kohtutulehdus ja tsiisus, et oli kipee.

Lentsu tekee tuloaan, ai että miten ihanaa, tätä kaipasinkin :( muutenkin vetämätön olo, niin tää vielä lisää sitä.
 
Minuu kans kiinnostaa kun ikää 43 eikä minulle kukaan puhunu mistään nipt-testistä mitään. Olisin kyllä lennossa menny jos olis ollu mahdollista :eek:

Masu ei oo riehunu viime päivinä, mutta ei anna paljon liikkuakaan.

Voi Vauvis, et pääse nyt helpolla. Toisaalta sait vauvan vaivanpalkaksi :barefoot:, ehkä se auttaa jaksamaan. Paranemisia!
 
Ä74, no mä ymmärsin niin, et noihin istukka/lapsivesitesteihin pääsisin suorilla (ilmeisesti jo ens vkolle olis saanut ajan), mut tuohon nipt-testiin vain, jos seula hälyttää. Varmaan just siks, et on niin kallis. Nyt kyl mietin, et olisko pitänyt mennä noihin testeihin suorilla, mut suoraan sanottuna minkään neulan tunkeminen vatsanpeitteiden läpi ei niin hirveesti houkuta. Jos tuon nipt-testin olis saanut automatic, niin sen olisin tietty ottanut. Mä luulen, et erot on aika paikkakuntakohtaisia sellaisissa asioissa, joista ei ole lakia, asetusta tms., jossainhan saa vu:n nlan kautta ilmaiseksi, mutta meillä vain vankoilla perusteilla, ja mä en jaksa alkaa sitä itkeä, vaan pulitan kiltisti sen reilun 100€ yksityiselle. Mutta varmaan kyllä odottajat on oikeesti eriarvoisessa asemassa paikasta riippuen, tuleehan noille ultrareissuillekin hintaa, jos on pitkä matka sairaalaan (meillä ne tehdään äippäpolilla), itse kun asuu ja on töissä lähellä sairaalaa, niin pystyn ihan kesken työpäivän kipittämään, kun on kävelymatka eli ei mee edes parkkimaksua.
 

Yhteistyössä