Ä74, no mä ymmärsin niin, et noihin istukka/lapsivesitesteihin pääsisin suorilla (ilmeisesti jo ens vkolle olis saanut ajan), mut tuohon nipt-testiin vain, jos seula hälyttää. Varmaan just siks, et on niin kallis. Nyt kyl mietin, et olisko pitänyt mennä noihin testeihin suorilla, mut suoraan sanottuna minkään neulan tunkeminen vatsanpeitteiden läpi ei niin hirveesti houkuta. Jos tuon nipt-testin olis saanut automatic, niin sen olisin tietty ottanut. Mä luulen, et erot on aika paikkakuntakohtaisia sellaisissa asioissa, joista ei ole lakia, asetusta tms., jossainhan saa vu:n nlan kautta ilmaiseksi, mutta meillä vain vankoilla perusteilla, ja mä en jaksa alkaa sitä itkeä, vaan pulitan kiltisti sen reilun 100€ yksityiselle. Mutta varmaan kyllä odottajat on oikeesti eriarvoisessa asemassa paikasta riippuen, tuleehan noille ultrareissuillekin hintaa, jos on pitkä matka sairaalaan (meillä ne tehdään äippäpolilla), itse kun asuu ja on töissä lähellä sairaalaa, niin pystyn ihan kesken työpäivän kipittämään, kun on kävelymatka eli ei mee edes parkkimaksua.