40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Tervetuloa Maricken! Tule ihmeessä pienen joukkomme jatkoksi :) Minähän se varoittelin siitä piikkimatosta... älkää uskoko minua jos jollain on asiasta muuta tietoa, mutta kun esim googlettaa vyöhyketerapian siellä sanotaan etteivät hoida raskaana olevia. Osteopatia taas on kuulemma oikein hyvä hoito moneen vaivaan, itekin tilasin ajan. Sitä en tiedä voiko kotitekoisella jalkahieronnalla aiheuttaa mitään vahinkoa, mutta superihanalle se tuntuu! Jos muistan vielä parin voikon päästä, voin kysyä siltä osteopaatilta.

Ä74, millos sinulle on postia luvassa? Kerro sitten mitä sanottiin, uskon että saat vain hyviä uutisia :love:

Täällä olo oikein raihnainen, mutta ei se haittaa kun maha pomppii niinkuin pitääkin :)
 
Tervetuloa Maricken. Kohtahan tässä minä ja vauvatoiveinen jakaannutaan, niin onkin kiva, että tänne jää odottajia jatkamaan ketjua. Mä yritän sit jossain vaiheessa palata taas tänne, jos hyvin käy ja toinen vaavi meille suotaisiin.

Mä en usko, että kotikutoisessa jalkojen hieronnassa on mitään vaaraa. Mulla ainakini mies hieronut sen 5krt viikossa jalat ja pohkeet ja hyvältä tuntuu. Seulatuloksista ne mulle näytti nt-ultrassa sellaisen lapun, jossa ne luvut oli ja se ikäriskiluku omana erillisenään myöskin. Äippäkorttiin kirjoitettiin vain onko riskiä vai ei. Eli ei kortissa ole mitään lukuja, ainakaan minulla.

Mulla jotenkin käy aika edelleen pitkäksi, tavallaan. Päivät jotenkin ottaneet sellaisen eräänlaisen oman uomansa eli nukun aamulla, sit ylös ja syön rauhakseen. Sit kattelen hetken tablettii tai tietsikkaa tai telkkarii. Sit vähän ulkoilua ja ulkona istuksimista, tässä ohessa yleensä joku karjalanpiirakkalounas tai muuta helppoa. Sit alkuiltapäivästä sisään, suihku jos on tullu hiki tai on aurinkorasvaa ja sit vähän tablettii ja sit päikkärit 1,5-2h. Sit onki päivän lämminruoka-aika ja sit vaan pönötän tai sit käydää iha vähä kävelemässä tai kaupassa tms yhdessä. Nyt on ollu kiva, ku on voinu olla pihalla, ku säät on suosineet. Täytyy myöntää, että Hay Day ja Candy Crush Saga alkaa vähän jo tympiä, mut meneehän ne ajankuluksi.

Mä odottelen mun keskiviikon istukan paikan kontrolliultraa. Kaikkeen olen varautunut ja nyt sit katellaan kuinka käy.

Vauva liikuskelee, ei yletä kylkiluihin asti. Käy ihan tossa oikealla puolella hollilla, mutta ei osu ja ei tee kipeää. Välillä liikkeillään pumppailee niitä ihania happamia röyhtäyksiä, ku heiluttaa vatsalaukkua tms.

Ostin yhden irtonumeron vauva-lehteä ja taidan sen tilata kotiin.
Vielä pitäisi tehdä lista pikkutarpeista (vauvan apteekki) mitä tarttee. Sitä sinkkirasvaa, mulle lanoliinitonta nännivoidetta, pikkupanadoleja jne, mitä ny netti kertoo että ois hyvä olla.

Vinkatkaa mitkä on hyviä olla valmiina kotona eli hankkia jo etukäteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Helmi, mä vauhkosin siitä imettämisestä tuossa jokunen aika sitten :) ja siihen liittyen suosittelen hankkimaan tuttipullon ja korvikketta IHAN VARALTA, vaikka toiveissa oliskin imettäminen. Ja jos tosiaan haluaa imettää, kannattaa ekat vuorokaudet imettää "koko ajan". Mulla esikoisen kanssa "kamelin selkä katkesi" keskellä yötä ja olis ollut surkea yö edessä, jos ei kaapissa olisi löytynyt korviketta. Maito ei ollut noussut kunnolla, vauva itki nälkäänsä ja äiti kipua ja väsymystä...pullo tuli siis siinä kohtaa tarpeeseen ja pelasti sen hetken ja pääsin imetyksessä eteenpäin.

Ja vauvan apteekki, hmmm...talkkia, sinkkivoidetta, vaippoja, pumpulipuikkoja (semmoset apteekista saatavat pitkät puuvartiset on hyviä esim. navan putsaukseen), desinfiointiainetta, Bepanthenia (esim. just navan ympärille), vauvaöljyä (päänahan karstan poistamiseen, sellainen tosin löytynee siinä paketissa, jonka sairaalassa saa Liberolta tai joltain muulta sponsorilta)...ööö...perusvoidetta, vanuliinoja (käteviä vauvan pesuun), puhdistuspyyhkeitä...

Semmosia tuli mieleen äkkiseltään.

Onnellista odotusta!
 
Hei,
Pikainen esittäytyminen. Plussattu viikko sitten ja viikkoja kasassa 5+0 eli homma hyvinnii alussa vielä. Kaksi lasta n. 10v ennestään ja nyt kun löytyi uusi ihana muru, päädyimme yrittämään vauvelia. Toisesta yrityskierrosta jo tärppäsi. Ikää tulee olemaan 41v synnytyksen tienoilla. Vähän kyllä hirvittääkin toisaalta, että mihinkähän sitä ryhtyi, vaan taisi se hirvittää edellistenkin vauveleiden aikaan. =D Mutta kovasti onnellisia kyllä ollaan tilanteesta, huolimatta jännityksestä. Tai ei kait se miestä jännitä, minä sekoilen. =D
Kuulemisiin ja pitää koittaa vähän tutustua teihin palstalaisiin.
 
Hellurei Niittys ja tervetuloa!

Jopolle kiitos vinkeistä. Mä tein listan mitä ostan ja sillä sit pärjäillään ja tarpeen mukaan lisätään juttuja. Itkuhälytintä en ole ostanut, sen saa mies käydä ostamassa, jos tulee tarpeeseen. En tiedä kuinka paljon vauvaa kylmällä haluan ulkona sitten nukutella, niin en senkään takia ostanut.
 
Yöllä vähän valvotutti taas 4-5 ja ehkä mä sit ostan sen itkuhälyttimen. Ei nää hankinnat meillä oo just niin sentin päälle, mut en mä siltikään haluis turhia ostella. Mies varmaan mielellään sen valitsee (ja maksaa). Niistäki on varmaa jotain testejä jossain, että mikä on hyvä.

Mä yritän päivitellä sen meidän odottajalistan. En varmaan löydä kaikille tietoja, mut sitten voitte perään kommentoida, ni lisätään. Jännittää se iltapäivän lääkärikäynti, että parempi olla jotain tekemistä.
 
Ihanaa, kun tulee lisää oottajia; Maricken ja Niittys!
En ite oo paljoo ehtiny kirjotella mut on oikein mukavaa lueskella samanikästen touhuja, pohtimisia, masuasukin kasvua..

Olen viel loppuviikon reissussa, iha Suomes vaan. Mut vanhoil tutuil kulmilla.
On jännää pallomasun kans "nakki"hihaton yllä hameen helmat heiluen liikuskella :giggle:

Piikkimatolla saatan kotiuduttua hetken selälläni oleilla, jos selkäkipu äityy oikeen pahaks. Mansikan keruu se sai melkoset pitkien selkälihasten kipuilut aikasiks.
Uskon et reisien ns. levottomaan oloon, kun lihakset ei rennot, kyljellään piikkimaton päällä voi olla. Mut ei pitkii aikoi.
Miehän oon ain nukahtanu selälleni piikkimaton päälle. Nyt sitä vältettävä.

Vyöhyketerapia on kyl hyvä apu lähellä synnytystä. Ja oon pohtinu saisinkohan äitini tulemaan pitkän matkan päästä auttamaan, koska hän vyöhyketerapeutti.
Vyöhyketerapiasta saa apua kivunlievitykseen, supistusten vauhdittamiseen, jos ei meinaa lapsonen tulla...

Upee kesäilma kutsuu taas tallaamaan katuja pitkin. Kun viel pystyy kävelemään hyvin.

T:Mytti & Mytikäinen 24+3
 



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Lumme75 ........... (40) ...... 7 ........ 29.04.2015
Josefiina73 .......... (41) ...... 2 ........ 21.07.2015
vauvatoiveinen .... (38)....... 1 ....... 17.09.2015
Helmi1234 ........... (39) ..... 1 ........ 23.09.2015
tetu68..................(47).......3..........9.11.2015?
Sahramiini ........... (43)...... 3 ......... 12.11.2015
Joulu13 ............... (42) ..... 3 ........ 30.11.2015
Mytti ...................(41) ..... 1 ....... 06.12.2015
Maricken...............(44).......2...........13.12.2015?

tikis ................... (38)....... 4 ........ 15.02.2016

Äiti74 ..................(41) ...... 2 ...... 19.02.2016
bubbus.................(40)........5.........???
Niittys.................(40v)...... 3.........19.4.16





Syntyneet:

Nuca ...... (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 .... (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 .... (41), 12.4.2015, rv 40+?, tyttö
Kampsu ... (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy .......(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Lainaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Viimeksi muokattu:
Yöllä vähän valvotutti taas 4-5 ja ehkä mä sit ostan sen itkuhälyttimen. Ei nää hankinnat meillä oo just niin sentin päälle, mut en mä siltikään haluis turhia ostella. Mies varmaan mielellään sen valitsee (ja maksaa). Niistäki on varmaa jotain testejä jossain, että mikä on hyvä.

Mä yritän päivitellä sen meidän odottajalistan. En varmaan löydä kaikille tietoja, mut sitten voitte perään kommentoida, ni lisätään. Jännittää se iltapäivän lääkärikäynti, että parempi olla jotain tekemistä.
Pidän peukkuja lääkärikäyntiin!

Sain reissun päällä tutulta vauvan vaatteita. Oikeestaan ekat. Kyl oli hassuu hypistellä niin pienii vaatekappaleita.

Tutun luona käytävä kotikulmilla tsekkaamassa millaset vaunu-/rattaat heil ois tarjota. Ois kuulemma pinnasänkykin patjoineen. Ja toivottavast muutakin, kun ovat ajatelleet 300€ könttäsummaa.
Sain vanhalt tutult vaatteiden lisäks käsikäyttösen rintapumpun, kun oli ylimääränen. Otin vastaan, kun ilmasiks sai.
Melko vähällä investointisummalla koitan tarvikkeita haalia...
 
Nyt tosta listasta puuttuu Niittys, ääääh. No, lisätään se seuraavan sivun listaan, niin ei oo yks sivu täynnä listoja. Ja muut joilla puutteita, niin laittakaa tarkennusta. Muutamalle yritin laskea laskettua aikaa, kun sitä en selkeästi löytänyt mistään postauksesta.

Tilannekatsausta toivotaan seuraavilta, että ootteko vielä mukana
Joulu13 ............... (42) ..... 3 ........ 30.11.2015
Pötkylää odottellen...(?) ...... ? ......... ??
bubbus.................(40)........5.........???


Mitenhän te? Oletteko synnyttäneet? Jos kaikki on mennyt hyvin, niin olettaisin näin :)
Lumme75 ........... (40) ...... 7 ........ 29.04.2015
Josefiina73 .......... (41) ...... 2 ........ 21.07.2015
 
Moi,

Tervetuloa uudet mukaan!

Mun tiedot on muuten oikein, mutta nimimerkki siis on vauvatoivEinen. Itkuhälytintä auosittelen minäkin ja kannattaa olla ostoksessa tarkkana, sillä markkinoilla on nyt malli, jossa on kelvoton vauvayksikkö eli vaatii verkkovirran ja tarkoittaisi ulkonakin jatkojohtorallia... Ei siis kannata ostaa sitä... Osaava myyjä tosin haukkuukin sen mallin :D

Täällä oli käännösyritys viime perjantaina. Ei kääntynyt. Pieni painoi noin 2,6 kg ja kasvaa keskikäyrällä. Uusi yritys ensi maanantaina ja jos ei onnistu, varataan jo sektioaika. Mahaa kiristää ihan älyttömästi ja pelkään, että jotain repeää. Vauvakin on liikkunut hiukan vähemmän sen käännöksen jälkeen. Mulla kohisee päässä ja verenpaine on heitellyt matalasta hiukan korkeampaan. Päätä särkee. Huomenna on neuvola. Pelot on siis nostaneet päätään ja ehkä pelkään sitä istukan irtoamista, kun kiristää niin pirusti...

Tsemppiä kaikille!

Vauvis ja neiti 35+6
 
Kiitos listan päivityksestä. Voihan noita aina muokata yhtä kerralla, niin ei täyty sivu listoista. Oman nimimerkin luomia viestejä siis.

Pötkylällä meni kesken, joten hänet nyt toistaiseksi voi poistaa. Jospa vielä myöhemmin onnistuisi palata sitten.

Ei vieläkään tuloksia :(
 
Mä muokkasin sitä viimeisintä listaa. Nyt ehkä jotai jo sinnepäin :)

Mä kävin äippäpolilla lääkärillä istukan matalan sijainnin takia. Kolme viikkoa oli edellisestä käynnistä ja oli noussut 0,7cm. Eli nyt tilanne jo vaikuttaa hyvältä eli etäisyys yli 1,5cm kohdunsuulta. Kahden viikon päästä vielä uudestaan tuli aika. Eli vielä eivät sanoneet juuta eikä jaata siihen, että riittääkö. Lääkäri sanoi vain, että 1-2cm on raja ja vielä seurataan.
Mittaili vauvaa ja se on 2900g ja rapiat. Eli parttia rallaa vois sanoa, että kaikki hyvin.

Helmi1234 ja isomahainen poitsu 35+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mytti
Tulokset tuli ja ei ole downia. Eikä niitä kahta muutakaan. Kyllä jo puhelimessa aloin niin kyynelehtiä. Mikä helpotus. Eihän tässä nyt mikään varmaa ole, ennen kuin nyytti on sylissä, mutta olipahan vaan hirveät 3 viikkoa. Ja esikolle pikkuveljeä pukkaa <3. Tyttöjä ei sit tullut meille, mut onneks on kummilapset molemmat tyttösiä. <3

Eka nlalääkäri maanantaina, mitä siellä tapahtuu?? Sisätutkimus?

En tiedä mut nyt on tullut niitä ilmakuplamaisia tuntoja masuun. Muljahdukset oon tuntenu jo pari-kolme viikkoa.

Äiti74 kumman kaa 14+0 poks
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Ihania uutisia Ä74 :love: ! Nyt vaan täysin purjein eteenpäin! Otettiinko sinulta se nipt? Meillä mennään ihan normiveriseulan pohjalta. Vaikka tulokset tais olla ihan hyviä, mielessä on ettei se välttämättä oo koko totuus. Oliskin ihana kun vois olla tolleen ihan varma :) Onnea ja miten ihmeessä sinulla voi olla jo 14 viikkoa (n) ???

Minulla on ollu nyt jonkin verran kipeähköjä supistuksia ja kolmen viikon saikku napsahti. Kohdunkaula oli parin viikon takaisesta lyhentyny 3 -> 2 cm, onks minkä verran merkitystä? Onneks jo 29. vko meneillään. Vaatteita oon jo hommannu ja alkaa oikeasti tuntua että loppusuoralla mennään. En olis ikinä uskonu :)

Helmilläkin oli hyviä uutisia. Hienoa!
Ja Vauvis, onpas sinulla jääräpäinen yksilö siellä muhimassa :D

Mytti, minua kans houkuttelee vyöhyketerapia ennen h-hetkeä - silloin ei enää ole niin väliä vaikka synnytys lähtisikin käyntiin. Uskon että se auttaisi kroppaa toimimaan niinkuin pitääkin :)

Tervetuloa Niittys!
 
Onnea Äiti seiskanelonen!

Ja Sahris, nyt lepoa! Mäkin jouduin saikulle joskus tuossa vaiheessa kun oli kohdunsuu (kuulemma) pehmentynyt ja kohdunkaula lyhentynyt, mutta lopulta, kun ultrattiin, kohdunkaulaa olikin reilusti jäljellä ja kohdunsuun pehmeyskin oli kuulemma "makuasia" :) Mutta siis en olisi sillai huolissani tuossa vaiheessa tuosta tuloksesta, nyt vain välttelet niitä tilanteita, joissa supistaa ja otat relaa.

Monettako lasta sä odotatkaan? Mulle lääkäri sanoi, että uudelleensynnyttäjällä on ihan normaaliakin tuossa vaiheessa jo jotain muutosta tapahtua. Olis muuten ihan kätevä, että jossain näkyisi, monettako lasta odottaa? Ei siinä, että asia mulle kuuluisi, kun olen jo tältä palstalta poistunut, kuten huomaatte. :)

Aurinkoista odotusta!
 
Onhan Jopo tuossa listassa lapsilukukin mainittu :)

Nipt testissä kyllä. Ei se satavarma ole. 99% varmuus, lvp:ssä taisi olla 99,7% varmuus, mutta siihenhän ei menty. Ja ainahan voi olla jotain muuta ja rakenneultrakin vielä edessä. Mutta nyt voidaan kertoa jo esikolle ja saa raskaus näkyä jos on näkyäkseen.
Sinuna en kyllä olisi kovin huolissani noista kromisomivirheistä.
 
Jopo, kolmas tuloillaan. Edelliseen tulee melkein 16 vuoden ikäero :LOL:
En minä itekään niin tuosta parista sentistä stressaa, enemmänkin nyt paikoillaan pitää sellaset polttavat supistukset. Ei ne kovin kipeitä oo ollu mut en tahtois yllyttääkään niitä. Ehkä jos rv:t ois 10 enemmän ni sit. Onneks menevät näin levolla ohi.

Ä74, joko sinun masu on kuinka paljon visualisoitunut? Kiloja? Hassua miten raskausmasu voikin olla niin mukava, itekin pitää vähän väliä silitellä. Minulla nyt sellanen 8 kg tullu ja ruoka maistuu :p

Kiva vaan Jopo ettet ole hävinny ihan näkymättömiin :)
 
Meitä imetellessä... Nojoo.

Mun maha näkyy aika vaihtelevasti. Just katsoin et ekassa +24 kg, jos nyt edes vähän vähemmän. Alku on lupaava, kun on vajaa 2kg tullut tähän mennessä. Minä en oo raskausmahojen ylin ystävä, ikävä kyllä. Tylsä ihminen. Ehkä johtuu tosta aiemmasta luvusta ja siitä tukaluudesta mitä se on aiheuttanut. Toki kyllä silittelen ja juttelen omalleni.

En osaa kuvitella noita suppareita ollenkaan. Ei ollut ennen synnäriä ja synnärin muistikuvat aika hataria. Tsemppiä niistä kärsiville.

Esikko vähän nyt sulattelee. Oli huolissaan, että leikataanko mua nyt taas ja että jos se sattuu. Myöhemmin sit aatteli, et jos se sitten jo ens kesänä olis jo iso poika ja hälle leikkikaveri. Päivemmällä totesi, ettei tykkää vauvoista kun ne haisee ja itkee niin et ei voi leikkiä...
 
Jopolla taitaa maitoa riittää kun saa meidätki imetettyä :ROFLMAO:

Raskausaikana toki tulee kiloja miten paljon sit kellekin, mut Ä74 löysin tosi kivan sivun netistä, jolla on helppo seurata mihin kulloisellakin painonnousulla päätyy. Sivu on www.direct2mum.co.uk ja sieltä löytyy weight gain calculator jonka avulla oon ite seurannu mihissä rajoissa voin herkutella. Oon jostain ymmärtäny et enkku sinulta sujuu hyvin, joten käy kurkkaamassa :)

...ja p.s. ei minullakaan ollu tällasia suppareita sillo joskus melkein 20 vuotta sitten...
 

Yhteistyössä