The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Tuleva jatko-opiskelujen perässä muutto. Täällä nykysessä kaupungissa ei voi opiskella mun haluamaa alaa, et vaihtoehdot on Tampere, Turku ja Helsinki.

A) Tampereella olis kavereita/sukulaisia, tukiverkot lähellä ja helpoin hoitaa poikasen kyyditys ämpäriviikonlopuille. Mut en millään haluais muuttaa takas sinne, ei nappaa yhtään ja kerran ko pois päässy niin....
B) Helsinki taas ei kiinnosta koska se on liian iso kaupunki mun makuun, liian kallis, mut siel ois kuitenkin kavereita ja ihmisiä jotka tarvittaessa vois auttaa pojan hoitamisessa. Julkisia kulkee tosi hyvin Tampereelle ja poikasen sais helposti matkaan.
C) Turku houkuttelis kaupunkina ja vaihtoehtona eniten, mutta en tunne sieltä ketään joten tukiverkot olis olemattomat, joutuis alottaan koko elämän taas ihan alusta, joka tuntuu aika raskaalta ajatukselta. Ja sieltä Tampereelle matkustaminen olis kaikkein kalleinta, koska joutuis menemään junalla koska onnibussiyhteydet on niin paskat.

Ja ainahan voi muuttaa takas pois jne, mut sit puolikaskin alkaa olemaan jo kouluikäinen, niin ei voi muuttaa vaan omien mieltymysten perässä, vaan tarttis oikeesti ajatella jotain pysyvää etappia et lapsella ois vakaat oltavat eikä mitään holtitonta riepottelua ympäri Suomea.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis ja famipala
Boobabe
Tuleva jatko-opiskelujen perässä muutto. Täällä nykysessä kaupungissa ei voi opiskella mun haluamaa alaa, et vaihtoehdot on Tampere, Turku ja Helsinki.

A) Tampereella olis kavereita/sukulaisia, tukiverkot lähellä ja helpoin hoitaa poikasen kyyditys ämpäriviikonlopuille. Mut en millään haluais muuttaa takas sinne, ei nappaa yhtään ja kerran ko pois päässy niin....
B) Helsinki taas ei kiinnosta koska se on liian iso kaupunki mun makuun, liian kallis, mut siel ois kuitenkin kavereita ja ihmisiä jotka tarvittaessa vois auttaa pojan hoitamisessa. Julkisia kulkee tosi hyvin Tampereelle ja poikasen sais helposti matkaan.
C) Turku houkuttelis kaupunkina ja vaihtoehtona eniten, mutta en tunne sieltä ketään joten tukiverkot olis olemattomat, joutuis alottaan koko elämän taas ihan alusta, joka tuntuu aika raskaalta ajatukselta. Ja sieltä Tampereelle matkustaminen olis kaikkein kalleinta, koska joutuis menemään junalla koska onnibussiyhteydet on niin paskat.

Ja ainahan voi muuttaa takas pois jne, mut sit puolikaskin alkaa olemaan jo kouluikäinen, niin ei voi muuttaa vaan omien mieltymysten perässä, vaan tarttis oikeesti ajatella jotain pysyvää etappia et lapsella ois vakaat oltavat eikä mitään holtitonta riepottelua ympäri Suomea.
Siinä onkin miettimistä. Mä ehdottaisin helsinkiä. Olisit lähempänä mua. :D
 
Mulla on jalat ihan jäätävän kylmässä vedessä,hetken kun pitää niin jalat tottuu. Tätä tarvis nyt tehdä joka päivä ja mieluiten vuoronperään et ensin kylmä ja sitten kuuma hoito...niin kuumaa kun jalat kestää. Vai olikohan toisnpäin :cautious: No kuitenkin kylmä/kuuma hoitoa tarvis tehdä.
 
Ootahan sit ku oot vanha niinku minä, ja ahdistaa ku tulevaisuus on takanapäin :devil:

No ei vais, mikäs siinä nyt niin? :hali:
Älä yritä, mä oon 37 sillonko puolikas täyttää 18 ja voin potkia sen pois kotoa. Siihen mennessä oon ehtiny opiskella ja valmistua, mul on mitä todennäköisemmin ja toivottavimmin työpaikka ja vakituiset tulot, eli kaikinpuolin vakaa elämä. Puolikaskin tässä kasvaa koko ajan ja sit mullaki alkaa olemaan enemmän aikaa urheilla ja pitää itteni fyysisesti hyvässä kunnossa, et nelikymppisenä oon sitte villi ja vapaa fabulous bitch ja mikään ei estä mua tekemästä yhtään mitään :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Älä yritä, mä oon 37 sillonko puolikas täyttää 18 ja voin potkia sen pois kotoa. Siihen mennessä oon ehtiny opiskella ja valmistua, mul on mitä todennäköisemmin ja toivottavimmin työpaikka ja vakituiset tulot, eli kaikinpuolin vakaa elämä. Puolikaskin tässä kasvaa koko ajan ja sit mullaki alkaa olemaan enemmän aikaa urheilla ja pitää itteni fyysisesti hyvässä kunnossa, et nelikymppisenä oon sitte villi ja vapaa fabulous bitch ja mikään ei estä mua tekemästä yhtään mitään :geek:
No niimpä, mää oon nelikymppinen eikä oo mtn noista :cry:

Sulla tulee menemään hyvin kyllä (y) Helsingissä asuminen ei oo kamalaa, eihän sitä tartte tenavan kans tunkee keskustaan tai etenkään meille Kallioon :ROFLMAO: Täällä on paljon mukavia rauhallisia alueita.
 
Älä yritä, mä oon 37 sillonko puolikas täyttää 18 ja voin potkia sen pois kotoa. Siihen mennessä oon ehtiny opiskella ja valmistua, mul on mitä todennäköisemmin ja toivottavimmin työpaikka ja vakituiset tulot, eli kaikinpuolin vakaa elämä. Puolikaskin tässä kasvaa koko ajan ja sit mullaki alkaa olemaan enemmän aikaa urheilla ja pitää itteni fyysisesti hyvässä kunnossa, et nelikymppisenä oon sitte villi ja vapaa fabulous bitch ja mikään ei estä mua tekemästä yhtään mitään :geek:
Hyvä suunnitelma paitsi jos tulee vielä toinen puolikas jossain vaiheessa:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
Mun pitäs rehvata viikonloppukaverii huomenna ja sitten meneekin yli viikko ennekun nähdään voi mennä kaksikin. Tai no voihan se olla että ei huomisen jälkeen nähä enää ollenkaan:confused:...toivottavasti kuitenkin nähään.
Mä en vaan oikeen tiedä, että pitäskö mun huomenna jotenki ottaa esiin se asia et mitä me tai lähinnä hän meinaa...oon muutamalta miespuoliselta kysyny, että mitä mun pitäs tehä niin ne on käskeny kysyy/sanoo suoraan että mitä mä haluun...että jos viikonloppukaverilla on eri mietteet niin tuleepa kertaheitolla selväks.Mutta kun en haluu ahdistella ja olla tyrkky.
Loputon kehä jota juoksen ympäri.
 
Mun pitäs rehvata viikonloppukaverii huomenna ja sitten meneekin yli viikko ennekun nähdään voi mennä kaksikin. Tai no voihan se olla että ei huomisen jälkeen nähä enää ollenkaan:confused:...toivottavasti kuitenkin nähään.
Mä en vaan oikeen tiedä, että pitäskö mun huomenna jotenki ottaa esiin se asia et mitä me tai lähinnä hän meinaa...oon muutamalta miespuoliselta kysyny, että mitä mun pitäs tehä niin ne on käskeny kysyy/sanoo suoraan että mitä mä haluun...että jos viikonloppukaverilla on eri mietteet niin tuleepa kertaheitolla selväks.Mutta kun en haluu ahdistella ja olla tyrkky.
Loputon kehä jota juoksen ympäri.
Olen sillä kannalla että otat puheeksi. Sitten tiedät eikä tarvitse miettiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: IhQ
Boobabe
Mun pitäs rehvata viikonloppukaverii huomenna ja sitten meneekin yli viikko ennekun nähdään voi mennä kaksikin. Tai no voihan se olla että ei huomisen jälkeen nähä enää ollenkaan:confused:...toivottavasti kuitenkin nähään.
Mä en vaan oikeen tiedä, että pitäskö mun huomenna jotenki ottaa esiin se asia et mitä me tai lähinnä hän meinaa...oon muutamalta miespuoliselta kysyny, että mitä mun pitäs tehä niin ne on käskeny kysyy/sanoo suoraan että mitä mä haluun...että jos viikonloppukaverilla on eri mietteet niin tuleepa kertaheitolla selväks.Mutta kun en haluu ahdistella ja olla tyrkky.
Loputon kehä jota juoksen ympäri.
Kysy suoraan mitä hän haluaa.
 
  • Tykkää
Reactions: IhQ ja famipala
KAi se pitäs vähän tiedustella joo...jos on sitä mieltä että vois tullakin jotain niin sitte ihan iisisti ja katsellen mut jos sitä mieltä että ei muutakun kaverina niin...voisin toki niinkin olla mutta tässä on se ongelma että mä oon hitusen verran tykästynyt siihen:D Että jos en olis niin ei se sitten olis ongelma.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Tuisäisäi kaikilleeeee :) *vilkuttaa tohkeissansa*

Jos/kun mä sanon alkuun että....Tuulenpoika, rypsipellot, heppaset ja suontuoksu sekä HelloKittyraivari :)...niin mitähän oon mahdollisesti tehnyt :)?

Jeeeesssss - mä kävin fillaroimassa ja aaaahhhh, tätä olotilaa!!! Jumalaisen kauniissa säässä, alkuillan auringonloisteessa, ihan pienen pienessä tuulenvireessä - mitä nyt tossa saaplarin mettätieosuudella missä näemmä luurailee alvariinsa piruuksissaan toi Tuulenpoika, siinä saa sitten niin naukeet alkulämmöt päällensä kun puskee eteenpäin, vaikka tuntuu siltä että polkeekin paikallaan - ja kohtuullisen kepeällä mielellä, niin euforiathan siitä saa ja olo on kuin kantapäissä ja lapaluissa leyhyttelis siivet :) <3... Vaikka tuntuihan se jäykältä eka kymppikilsanen, sen siitä saa kun luumuilee monta monituista päivää ellun kanasena, mutta sitten mulle tuli semmonen todella hyvä flow, en ajatellut mitään - olin vaan siinä huikeessa hyvässä olossani ja fillarointi vaan kulki.

Ja se muuten oikeesti kulki :), tuli sitten laitettua parikytäviis kilsaa 50 minsaan :)...pretty good,huh :)? Mikä puolestaan tarkottaa sitä, että ens kerralla lenkki pitenee ja kunnolla, yhytän tohon entiseen yhden toisen mettälenkkipolkuhässäkän, niin...no, tärviölenkki odottaa siis :).

Meinasin muuten vielä kaiken huipuksi otta ihan kunnon ilmalennonkin pyörän kera. Mennä kouhotin semmosta kakstasoista alamäkeä, siinä on pieni lähes huomaamaton tasamaan kohta ennen seuraavaa alamäkeä, niin katos peijoona - ja mä muuten oon tosi tarkka tässä jutussa, että lenkkarin nauhat on todella huolella laitettu kiinni ja ne kaikki ylimääräset härpäkkeet vielä survon sinne läpän sisuksiin (taijan hommata uudet hiukan kätevämmän puoleisemmat lenkkarit :)) - ketjun kutale päätti olla himoissansa ja imas mun nauhan vauhdissa sisäänsä.... Jukupätkä, ikinä en oo tainnutkaan tehdä semmosta hätä- lossit - kiinni- jarrutusta kuin nyt ja siitä vielä hyppäämään yhdellä jalalla vauhtia toppaamaan....onnistuin sitten riuhtasemaan siinä sen nauhankin irti mutta kiesus!!!, että mä säikähdin. No, tulipahan kunnon adrenaliinipotkut saatua :).

Ipanat ovat ulkona, esikoinen jossain kavereittensa kanssa menossa ja olotilojansa purkamassa...itteäni hiukan tässä ruoskin menemään, kun ei tää äitinä oleminen oikein oo tänään sujunut mutta - oppia se tämäkin on ollut isosti :)

Mutta heiii - jatketaan tämän ihanan tiistai- illan viettämistä ja fiilistellään elon maistuvuutta :), toivottavasti sullakin on ollut kiva päivä :)


...ja sorisorisori tuli taas kamalasti tekstiä :barefoot:, hörhöyttä ja pöwwöisyyttä on liikenteessä eli yritän parhaani mukaan tasoitella tilannetta :)
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Jos joku niin sinä pystyt kasvattamaan vahvoja, itsenäisiä ja itseensä luottavia nuoria aikuisia! Ei tartte olla yhtään huolissaan
...no huh huh, sentään...kiitos isosti sanoistasi :)..kato kun rupee ihan vedet kiertämään samantein silmissä:oops:...ihan ei oo kyllä tälle päivälle ollut sellaista oloa että tietäisin mitä tekisin ja miten pitää vanhempana toimia..mutta opin tässä koko ajan lisää itestäni ja lapset on kyllä niin mahtavia opettajia vanhemmuuteen :).

Yhdessä tässä mennään ja toisiamme tuetaan ja opastetaan, päivä kerrallaan :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä